Délmagyar logó

2016. 12. 11. vasárnap - Árpád -2°C | 7°C

Nívódíjas völgyhídépítők

Építőipari nívódíjat kapott a magyar–szlovén vasútvonal 1400 méter hosszú, Európában páratlan nagyrákosi völgyhídja. A tervező és generálkivitelező Hídépítő Rt. győri építésvezetőségének munkatársai aktív részesei voltak e szakmailag is kiemelkedő létesítmény építésének.
Takács László győri építésvezető a nívódíjas völgyhíd látképével.
A technológia szigorú fegyelmet követelt, esőben, fagyban, néha mínusz tizennyolc fokban és ha kellett, éjszaka is dolgoztak, most mégis mindenki úgy gondol vissza rá: kemény, de szép és emlékezetes munka volt. Takács László, a Hídépítő Rt. győri építésvezetőségének vezetője munkatársai nevében is mondhatja ezt.

Hetente tolták előre

Az építésvezetőség teljes létszáma, szükség szerint bérmunkásokkal is kiegészítve végig ott volt a Zala völgyében az Európában a maga nemében egyedülálló (hosszúságát tekintve pedig a negyedik legnagyobb) vasúti völgyhíd építésén. A Hídépítő Rt. ezért a kiemelkedő produktumért az Építőipari Vállalkozók Országos Szövetsége és az Építőipari Tudományos Egyesület nívódíját vehette át a napokban.
Az építés időszakában lapunk is járt Zalában. Rácsodálkozhattunk egyebek között a különleges technológiára: menetrend szerinti pontossággal hetente elkészült egy 22 méteres hídszakasz, ezeket tolták mindig előbbre, feszítették a már meglévő részhez – a végén már 12.000 tonnát kellett mozgatni csúszófelületeken... Közben még másfél kilométerre innen megépítettek egy másik, 360 méteres völgyhidat is. Példátlan volt a gyorsaság is: az építmény mindössze egy év alatt készült el. Ma már ezen a nemzetközi fontosságú vonalon 160 kilométeres óránkénti sebességgel száguldanak a vonatok.

Legközelebb Letenyénél?

Nem csoda, ha az építők alkalmasint családi kirándulás keretében is vissza-visszatérnek az Prség e gyönyörű vidékére. Kötetnyi élményt mesélhetnek.
Ebben az említett technológiában egyébként már meglehetős rutinjuk van a hídépítőknek, ugyanígy készült egyebek között a Győrt elkerülő autópályán a Rába felett a kétszer 360 méteres híd. Számos, emlékezetes létesítményt tudna még sorolni Takács László, például a dunakiliti művet, amely – az építő számára sajnálatos módon – befejezetlen maradt...

Érezhető pénzhiány

Hogy milyen munkáik lesznek idén a győri építésvezetőség dolgozóinak (akiknek többsége vági, szanyi, kemenesszentpéteri)? Nagyon érezni, hogy kevés a megrendelők pénze. Csak Győrnél maradva, itt lenne például a szennyvíztisztító, a Tihanyi úti aluljáró... Könnyen lehet, hogy ezek helyett legközelebb az M7-es autópálya letenyei nagy hídjának építéséről kapunk híreket.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Megváltoztatható a munkahelyi légkör

Mivel a fél életünk a munkahelyünkön töltjük, ezért korántsem mindegy, hogy a cégünknél töltött idő… Tovább olvasom