Délmagyar logó

2017. 01. 24. kedd - Timót -7°C | 1°C Még több cikk.

Nyelvvizsgához kötnék a felvételit

A jövőben a tervek szerint csak nyelvvizsga birtokában jelentkezhetnek főiskolára vagy egyetemre a diákok.
Az iskolai képzés keretei között megszerezhetnék a nyelvvizsga-bizonyítványt is - közölte az oktatási államtitkárság a hamarosan elkészülő nyelvoktatási stratégia kapcsán kedden.

A változtatásra megfelelő felkészülési időt hagy a törvény, a szándék az, hogy azokra a diákokra vonatkozzon, akik még el sem kezdték a középiskolát - jelezte az államtitkárság, hozzátéve: a cél, hogy a közoktatás megerősítésével párhuzamosan a nyelvoktatás színvonala is emelkedjen, és a fiatalok megfelelő nyelvi tudás birtokában kezdhessék meg felsőfokú tanulmányaikat.

Fontosnak tartják továbbá, hogy a szülők anyagi lehetőségeitől függetlenül, az iskolai képzésben szerezzenek nyelvtudást, illetve ezt igazoló nyelvvizsga-bizonyítványt a diákok.

Kiemelték: a nyelvoktatási stratégia rövidesen végleges formát ölt, s ekkor fogja a részleteit ismertetni az oktatásért felelős államtitkárság.

Az államtitkárság közleményében kitért arra is, hogy a hosszú távra szóló program diákok százezreinek jövőjét befolyásolhatja, hiszen megfelelő nyelvtudás hiányában nehezebben tudnak elhelyezkedni, az életben boldogulni.

Az egyetemet, főiskolát végzett fiatalok jelentős hányada azért nem kap diplomát, és nem jut megfelelő álláshoz, mert nincs meg a szükséges nyelvvizsgája. Ráadásul a tapasztalatok azt bizonyítják, hogy sokan azon a nyelven sem tudnak megfelelően kommunikálni, amelyből államilag elismert vizsgát tettek - olvasható a kommünikében.

Olvasóink írták

47 hozzászólás
  • 47. mosómasa 2011. július 27. 17:52
    „41.
    Igazad van, ha ilyesmit tanulnának, akkor az hasznos lenne. De kétlem,hogy ilyen gyakorlati dolgokat fognak majd tanítani, mert régebben az én nagyobb gyerekemnek volt ilye tantárgya, de csak csupa elmélet, ami úgysem érdekli a gyerekeket,nem is nekik való, meg még nem is osztályozták, csak időtöltésnek volt jó (?)
    Osztályfőnöki órán is szóba kerültek ilyen dolgok, s szerintem ez az időmennyiség épp elég erre.”
  • 46. jistván 2011. július 27. 15:14
    „Jogos a nyelvvizsga,csak jobban kellene támogatni van olyan iskola ahol a sikeres vizsga után a gyerekek vissza kapják a vizsgadíjat.Követendő!!Az oktatásról annyit ma egy tanárképzőbe csak 33 pont kell akkor mit várunk tőlük
    majd ha a felvételihez legalább annyi pont kell majd mint egy mérnöki,jogi vagy orvosira. akkor majd lesznek jól felkészült tanáraink is.Furcsa dolog hogy a tanárképző főiskolába kell a legkevesebb pont.”
  • 45. bambinaXX 2011. július 27. 14:14
    „44! az egyetemi felvételi meglett volna, ha eleget tud az adott tárgyakból, mert még nem kötelező 1nyelvvizsga sem...

    Az az igazság, hogy nagyon elmaradottak vagyunk nyelvtudás szempontjából! aki ennek hátrányát nem látja, annak a gyereke látja majd..”
  • 44. macs 2011. július 27. 10:33
    „42. klj_54,
    nem csak vidéken élnek rossz anyagi helyzetű családok.
    Egyébként érdekes amit irsz. Az ismerősöm gyereke csak 1 nyelvvizsgát tudott letenni, mert a család anyagi helyzete csak ennyire futotta. Az egyetemi felvételinél nagyon hiányzott a 2. nyelvvizsga, ezért csak költségtérítéssel jutott be az egyetemre. A nagyszülők is besegítettek az összeg előteremtésébe.
    Ez a javaslat sajnos komoly diszkriminációt jelent.”
  • 43. Lillencs 2011. július 27. 10:13
    „@36. Sajnos a világ kutatási anyagai nem mind angolul van... A nyelvészetben pl. a német az "isten", ahogy egy történésznek hasznos lenne a kínait megtanulni, ha hunokat akar kutatni. Persze egyet értek veled, ha valaki kimegy külföldre, angolul sok helyen elboldogul, és itthon is vannak külföldiek, akiknek nagy segítség, ha a hivatalokban beszélik ezt a nyelvet. Az meg, hogy 4-8 évente átszervezik a teljes oktatási rendszert úgy, ahogy van, nem vezet sehová. Főleg olyan szintű tanárképzés mellett, ami most folyik... Az integráció pedig szép dolog, de egy 36 fős osztályban, ahol van mondjuk egy enyhe értelmi fogyatékos, néhány magatartás- és tanulászavaros, ott nem lehet érdemben sokat haladni. Régen nálunk is divat volt oviban a nyelvoktatás, de teljesen máshogy közelítették meg a dolgot. Szavakat, énekeket és mondókákat tanítottak, kb. annyit ért, mint halottnak a csók.”
  • 42. klj_54 2011. július 27. 09:16
    „Ez a jogszabály a vidéki, rossz anyagi helyzetben lévő szülők gyermekei ellen lett hozva!
    Ez is egy mód, amivel a jelenlegi elit szeretné saját helyzetét bebetonozni:(
    Ezt kapjuk a Forradalmi Jogász-Paraszt Kormánytól!”
  • 41. jq 2011. július 27. 08:48
    „Mosómasa!

    Szerinted miért fölösleges az állampolgári ismeretek oktatása? Talán nagy baj, ha valaki megtanulja a jogait, hová fordulhat, ha baja, panasza van, mit (nem)kérhet számon a kéviselőjén?”
  • 40. palimadar 2011. július 27. 08:03
    „Megérne egy felmérést - mondjuk egy év alatt minden nyelvvizsgázónak ki kellene töltenie egy rövid kérdőívet, amely arra vonatkozik, hogy hol és hogyan tanulta a nyelvet.

    Kicsit még gondolkodtam. A felsőoktatási intézményekben folyó nyelvoktatás és nyelvoktatók feleslegessé válnának ezáltal.”
  • 39. Pandora 2011. július 27. 07:32
    „éppen ideje volt! még szép, hogy egy diplomás ember beszéljen már legalább egy idegen nyelvet.

    az ezt ellenzők nyilván a "lusta magyar" kategóriába tartoznak, mert sajnos a magyar ember nem szeret tanulni, inkább kifogásokat keres, hogy miért nem megy neki a dolog. a legjobban az tetszik, amikor arra hivatkoznak, hogy "nincs nyelvérzékem". nos, ott a szorgalom is hiányzik..meg az akaraterő. mindent meg lehet tanulni, legfeljebb több időbe kerül, mint a nyelvzseniknek. és meg kell találni hozzá a megfelelő módszert és tanárt.

    a jelenlegi rendszer bizonyítottan rossz! az egyetemi/főiskolai évek alatt nincs idő a nyelvtanulásra, örülnek ha a kötelező vizsgákon át tudnak evickélni, nemhogy még idegennyelvet is tanuljanak. a végzettek fele nem kap diplomát , mert nincs meg a nyelvvizsgája. a másik fele sem akkor nyelvvizsgázott, hanem jóval hamarabb..

    kicsit komolyabban kellene venni az iskolai nyelvórákat, mert azért mégis csak vicc, hogy a magyar embernek 11 év nyelvtanulás nem elég egy középfokúhoz..”
  • 38. bambinaXX 2011. július 27. 06:47
    „a 19-sel értettem egyet..?
    27-sel max.san egyetértek!!! sokan nem tudják, de ahhoz, h az ember elmélyedjen 1adott tudományágban, külföldi (zömmel angol) cikket kell olvasni - akik megteszik: haladnak is.
    De, szükség van használható nyelvtudásra és azt gondolom a diplomának legyen súlya! sokan küszködnek évekig a felsőoktatásban, míg feladják vagy elvégzik 10 év alatt. Ennek mi értelme?? csak mert apuci képes finanszírozni?..
    A fizetősöknek is legyen kötelező a meglevő nyelvvizsga.
    Nem olyan borzasztó nehéz megszerezni - nem a Rigó u.ba kell menni, van más akkreditált, államilag elismert hely..”
  • 37. csepzol 2011. július 27. 06:43
    „Egyetértek azokkal, akik azt mondják kell nyelvvizsga a felvételihez/diplomához. Elképesztő milyen nyelvtudással vannak egyes emberek 4-5 éven, mikor eléjük tesznek egy szakszöveget meg csak néznek rá. Ezzel is kevesebb lesz a tudásuk a szakmai és nyelvi értelemben is.”
  • 36. mosómasa 2011. július 27. 05:57
    „24.
    A finnek és a svédek azért beszélik szinte anyanyelvi szinten az angolt, mert már ovis koruktól tanulják a nyelvet, úgy hogy az egyik óvónő csak angolul beszél velük .
    A másik dolog: úgy lehetne csak igazán megtanulni itt nálunk is , ha mikrocsoportokban ( 6-8 fő) oktatnák, (nem 18, vagy netán 28 fős osztályokban), hogy tudjon és merjen mindenki sokszor megszólalni az adott nyelven, valamint minden nap lenne nyelvi órájuk( A sok semmitérő tantárgy, mint pl. társadalmi és állampolgári ismeretek, amit be akarnak most vezetni). De az új nyelvoktatási stratégia nem hiszem ,hogy efelé menne. Ahogy olvasom, pont az ellenkezőjét fogják csinálni ( mint mindig!): alsóban megszűnne a nyelvoktatás, s az angol helyett nagyon ajánlják a latin- és a keleti nyelveket.( Az igaz, hogy az összes tudományos , kutatási anyag a világon angolul van, de a gyerek tanuljon spanyolul vagy kínaiul?!)Nem lehetne már végre egyszer valami jó, működő példát átvenni: lásd Finnország, Svédország.”
  • 35. Egyolvasó 2011. július 27. 05:55
    „Ezután következik, hogy a főiskolai, egyetemi felvételi csak idegennyelven történhet.
    Ez is olyan lesz mint az az agyament ötlet, hogy kötelező önkéntes munkához fogják kötni az érettségi bizonyítványt.”
  • 34. KamuNeni 2011. július 26. 23:13
    „Ez persze megegy magyar hulyeseg. Miert? mert attol hogy valakit nem erdekel mas nyelv tudasa, nagyon jo szakember lehet. Istenem!!!Ilyen idiotakat!!! Huhhhh Brrrrrrr. Az ember beleborzong??”
  • 33. palimadar 2011. július 26. 22:52
    „"Fontosnak tartják továbbá, hogy a szülők anyagi lehetőségeitől függetlenül, az iskolai képzésben szerezzenek nyelvtudást, illetve ezt igazoló nyelvvizsga-bizonyítványt a diákok."

    Remélem ezt nem úgy képzelik, hogy a középszintű érettségi jeles megfelel a nyelvvizsga bizonyítványnak!”
  • 32. Lillencs 2011. július 26. 22:52
    „@28. pakk, nem a diákok hibája, hogy olyan képzéseket, szakokat hirdetnek meg extrém létszámmal, ami a kutyának se kell. Nehogy már más fizesse ki, hogy az állam felesleges szakembereket képez... Adjanak nekik olyan munkát, hogy ne legyen csábítóbb diplomával külföldön takarítani. Szerintem a nyelvvizsga helyett több értelem lenne visszaállítani a felvételit, mert az tényleg a tudást tükrözte az adott szakról, míg pl. egy bölcsész pontjait lehúzhatja egy hármas matek érettségi, ahogy egy ttik-sét egy rosszabb történelem vagy magyar... De egyik se fogja az adott tárgyat az egyetemen tanulni, kivéve, ha önszántából felveszi. És még lehetne sorolni, miért nem jó ez a rendszer.
    @15. Nostradamus >>5: " Az átlag középiskolai nyelvoktatás alkalmatlan a nyelvvizsgára való felkészülésre." Ez azért nem igaz. A diákok egy része semmit nem hajlandó tanulni, ami kötelező, többek között a nyelvet sem.<< - Azért még elég sok oroszból átképzett nyelvtanár van a pályán, akik közel sem rendelkeznek olyan tudással, amivel fel lehet készülni egy nyelvvizsgára. A tanóráknak nem is a nyelvvizsga a célja, hanem az érettségi(általánosban meg még az se), innentől kezdve se a tanár se a diák nincs motiválva. Ahol lehetőséget biztosítanak a gyerekeknek arra, hogy letegyék a nyelvvizsgát, ott az osztály nagy része él is vele.”
  • 31. Larsson 2011. július 26. 22:50
    „30. Erről van szó. Ugyan hány igeidőt használtok kint, fogadjunk 3-at, max 4-et, itt meg ezzel szopatnak! Itthon középfokú szinten elvárják, hogy ismerd a feldarabolt disznó részeit, sokan még magyarul se tudják beazonosítani, nem hogy angolul...”
  • 30. kutyuka 2011. július 26. 22:35
    „Nagy baromsag.
    7. eve elek Angliaban,folyekonyan beszelem a nyelvet,a ferjem sem magyar,igy az angol a beszelt nyelvunk,a gyerekkel is angolul kommunikalok. Egy orvos mellett melozok,ugyhogy minden nap ezt a nyelvet beszelem. Hazamentem lerakni a kozepfoku vizsgat es 6 pont hijan meghuztak mar ketszer is... Amit itt ugy hasznalnak,ahogy kell,nyelvkonyvekben ugy van irva, azt a magyar nagyon sulyos hibanak veszi!
    A volt iskolatarsam semmit nem beszel,de leperkalt valamennyi penzt es hoppa,megvan a kozepfokuja...
    Rigo utca, nincs is tobb hozzafuznivalom.”
  • 29. CID 2011. július 26. 22:25
    „<offtopic>”
  • 28. pakk 2011. július 26. 22:02
    „Mi van azokkal a fiatalokkal akik jelenleg is több nyelven beszélnek,sőt vannak idősebbek is, és még sem találnak maguknak munkahelyet. A nyelvtudásnál itt ma magyar országon többet ér a "jó hátszél" és az ajánlom az ismerősöm.
    Gyakorlatból tudom, utóbbi munkahelyemen ez volt, átszervezésnél ők maradtak szakképesítés nélkül l én meg lapátra, több éves gyakorlattal és szakirányú felsőfokú képesítéssel.
    Sok ismerősöm van nyelvvizsgával külföldön takarít meg parkot gondoz, kell a külföldieknek a jól képzett
    nyelvvizsgával rendelkező munkaerő, a nyugat nem fordít a képzésbe annyi pénz mint mi.
    Be kellene azon az országon hajtani azt a pénzt amit mi arra az állampolgára fordítottunk aki elhagyja az országot. Nem tudom milyen kapósak lennének akkor a jól képzett magyarok. De már nem is töröm itt magam,
    de a tisztel parlament ezen elgondolkodhatna pénzt így is lehetne szerezni . Nem csak aki itthon maradt azokat sanyargatni.”
47 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Egy kilométernyi telefonvezetéket loptak el Kunhegyes közelében

Elfogtak két férfit, akik a gyanú szerint összesen egy kilométernyi telefonvezetéket loptak el Kunhegyes külterületén. Tovább olvasom