Délmagyar logó

2017. 04. 28. péntek - Valéria 14°C | 23°C Még több cikk.

Nyilvános a Magyar Posta kerékpár-szerződése

A Magyar Posta már napokkal ezelőtt feltette a honlapjára a teljes kerékpár-szerződést, vagyis nincs oka reagálnia a Fidesz felszólítására. Az ellenzéki párt arra kérte a postát, hogy hétfőn hozza nyilvánosságra a postásbicikli-pályázat részleteit a gazdasági minisztert pedig arra, hogy rendeljen el vizsgálatot a tender ügyében.
A cég szóvivője szerint meg kell nézni a Közbeszerzési Értesítőben megjelent közleményt is, amelyből egyértelműen kiderül, hogy nem egyetlen típusú kerékpárra írták ki a pályázatot.

A Magyar Postának nem kell reagálnia a Fidesz vasárnapi felszólítására, hiszen a kerékpár-szerződés teljes terjedelmében napok óta fenn van a cég honlapján, a www.posta.hu oldalon. Ha tehát bárkinek bármilyen véleménye van a szerződéssel kapcsolatban, ott megtalálja a dokumentumot és el tudja olvasni - mondta Tomecskó Tamás, a Magyar Posta Zrt. szóvivője.

A tenderrel kapcsolatban szintén érdemes megnézni a Közbeszerzési Értesítőben megjelent közleményt is - tette hozzá. Ebből kiderül, hogy a pályázaton egy debreceni székhelyű cég lett a második, amely saját tervezésű kerékpárokkal indult a tenderen. Már ez is ellentmond annak a vádnak, hogy a Posta egyetlen típusú kerékpárra írta volna ki a közbeszerzési pályázatot.

Tomecskó Tamás hozzátette: a Schwinn-Csepel megvásárolta a pályázati kiírást, vagyis lehetősége lett volna arra, hogy azzal kapcsolatban bármilyen kifogást tegyen és megkeresse ehhez a megfelelő jogi fórumot. Ezt nem tette meg, ugyanakkor a pályázat lezárása után koholt vádakkal illeti a Postát - fogalmazott a szóvivő. A szerződést a www.posta.hu honlapon, a "Cégeknek" című rovatban helyezték el.

Ezen belül a "Tenderek, pályázatok" kategóriában, a "Megkötött szerződések" cím alatt lehet elérni.

Olvasóink írták

  • 16. Josh 2008. január 21. 14:50
    „Lehet, hogy drága. Nem tudom. Én nem érzek svihákságot mögötte. Objektív véleményt akkor lehetne kialakítani, ha lenne olcsóbb alternatíva, és abból az olcsóbb bringából is használatba vennének párat ezzel egy időben. Meg kellene nézni, hogy öt év múlva melyik milyen állapotban van, és időközben melyiknek mennyi volt a szervizköltsége.

    Hogy a 130e sok-e? Nem biztos. Lehet venni olcsó cuccot és évente cserélni, miközben folyamatos küszködés vele a munka, és lehet venni olyant, ami hosszú időre szól és ha mégis baj lenne vele, akkor van hova fordulni.

    Én sem bántam volna, ha egy legalább egykor magyar cég (mint pl. a Schwinn-Csepel) is érdemben reagált volna. Nem tette. Emiatt miért a postán kellene elverni a port?”
  • 15. mirror 2008. január 21. 14:23
    „Ha "csak" 130E, akkor már meg is éri? és szerinted egy ilyen -szerintem- drága biciklire öt év alatt miért kell 90E-t költeni. mert,hogy elköltik az biztos.
    Ha olvasna bennünket egy kézbesítő, érdekelne az ő meglátása is.”
  • 14. Josh1 2008. január 20. 23:05
    „A széfek egy orbitális baromság. Ezek a bringák valós igényt fednek le. Mellesleg a valodi értékük (és/vagy hibáik )évek múlva fog látszani, azt hiszem.”
  • 13. Josh1 2008. január 20. 22:57
    „a: sajna nem kapok, pedig jó gép lehet... De az ?ra miért 240e? 130e per db a szerződés alapján. Ha jól értem, az 1,1 mrd tartalmazza az opcion?lis tételek és a kötelezö szervizek ?r?t is a teljes mennyiségre. Nem ez az effektív ár, csak a lehetséges plafon. Ettől még lehet drága, csak másképp. Nem szeretem a szenzációhajhász félinfókat...”
  • 12. a 2008. január 20. 22:37
    „Josh!

    Látom, te teljesen odavagy ezekért a biciklikért, talán lehet, hogy te is kapsz egyet??? Vagy majd a" leselejtezettekből"??? Na jó, ez csak vicc volt...
    De látom, te ezt mindenképp úgy látod, hogy egy bicikli 240 ezerért kurva jó vétel....Hát én meg nem...És szerintem többen látjuk ezt igy. Ez olyan, mint a kormányzati autók, hogy nekik csak az Audi A8-asok jók...Gondolom nem a gazdaságosabb, TDI modellek vannak, hanem a 4.2-es quattro-k, amik 20 litert fogyasztanak.
    Itt is a legdrágább kell a magyarnak...olyan jól megy nekünk...
    De hasonló párhuzam a kórházakba előirt miniszéfek kötelező jellege...digitális...az kell a parasztnak...igaz, hogy majdnem összedől az épület...
    Kinek kell ez?????Kinek a javát szolgálja????
    Annak, aki a széfet forgalmazza, annak ki az Audi A8-at forgalmazza, annak aki a 240 ezer ft-os biciklit forgalmazza.(és persze annak a kormáyntagnak, aki a zsebbecsúsztatott pénzt elteszi)
    Gondolkdjunk már az Isten szrelmére!!!!Ne vegyenek ezek a hülyék mindenkit palira!!!! Bár az ország felét már úgyis arra vették.”
  • 11. Josh 2008. január 20. 22:12
    „Mirror: olvastad a szerződést? Az ár öt év garanciát, félévenkénti kötelező szintrehozó szervizt is tartalmaz. Mellesleg: milyen kedvezményre gondolsz? Szerintem itt egyedi termékről van szó, egyedi árképzéssel, és nem arról, hogy ha egy tucatbicikliből többet veszek, az olcsóbb, mint egy darab.
    A cégnek én is utánanéztem. Az ingatlanforgalmazás a főtevékenysége, ez tagadhatatlan. Mindazonáltal: én egy nagykercégnél dolgozom, és vasáru-nagykereskedelem a fő tevékenyégi körünk. Ezzel együtt a kb. száz egyéb bejegyzett tevékenységi kör között szerepel például az űrhajók és helikopterek értékesítésének lehetősége is (ne kérdezd, miért, nem tudom), és megkérdeztem: ha egy pályázaton megfelelnénk a feltételeknek, hát nyugodtan lehetnénk a "Magyar Náza" beszállítói. :) (Ja, egyébként kereskedő cégként ingatlanforgalmazással és -bérbeadással is foglalkozunk, mert ez is szerepel bejegyzett tevékenységeink között...)

    a: ha este nyolckor még mindig a kapuban állnál és a gyalogpostást várnád, aki 16 kilónként bumlizza szét a leveleket, akkor meg azért reklamálnál, mert miért nincs biciklijük a postásoknak, ugye?

    Ja, még mielőtt valaki megvádolna: semmi közöm a tenderhez, csak hangosan gondolkodom.”
  • 10. mirror 2008. január 20. 21:49
    „Josh! Akkor egy kicsit gondolkozzunk! Ekkora tételszám esetén vajon hány százalék kedvezményt lehetne kicsikarni egy kerékpárgyártó, forgalmazó cégből. Mondjuk úgy 30-35%-ot? Szorzod fel kérlek a mostani árral!(arra gondolni sem merek, hogy a Postánál eszükbe sem jutott alkudni) Az a tény, hogy egy ingatlanforgalmazó cég lett a nyertes már nem is érdekes és meglepő...”
  • 9. a 2008. január 20. 21:17
    „Kiabál is mindenki, mert a postás nem fog rá vigyázni, mert nem az övé a kerékpár... Más, nálunknál szerencsésebb helyzetű nyugati országban a postások gyalog járnak, mert tudnak járni...És nem is panaszkodnak... Speciális táskájuk van, amiben max 16 kg lehet. Nem lesznek tőle mozgássérültek sem...
    Valós igényeim nekem is vannak...de nem mindent kaphat meg az ember, amit akar, általában kompromisszumokat kell kötni. Erre sajnos a mai vezetés nem képes”
  • 8. Josh 2008. január 20. 21:03
    „a: "Én nem tudom, hogy ezek milyen szuper biciklik lehetnek, és mit tudhatnak" írod. Akkor olvasd el a szerződésben leírt elvárásokat.
    Ismerem kis településem útjait. Ezek a bringák nem aszfaltozott országúton fognak menni.
    Van egy olyan nagy volumenű beruházás, ahol nem kizárólagosan az ár dominált, hanem szemmel láthatóan valós igényeknek próbáltak megfelelni, hosszú távon gondolkodtak (mindennek persze ára van), és rögtön mindenki kiabál.
    (Őszintén szólva eleinte én is ezt tettem, de a kíváncsiság, némi plusz infó és egy értelmes ember elgondolkodásra késztetett.)”
  • 7. Postás 2008. január 20. 20:46
    „A 6-700 euros KTM bicikli elbír egy embert meg mondjuk 30 kiló csomagot. Ezek meg elbírnak kétszer annyit.
    És értsd már meg, NEM AZ ADÓFIZETŐK fizetik. A posta tizenegynéhány éve egy nyereséges cég, a saját pénzét költi.”
  • 6. a 2008. január 20. 20:19
    „Én nem tudom, hogy ezek milyen szuper biciklik lehetnek, és mit tudhatnak, de azt tudom, hogy akárhol Ausztriában egy KTM biciklit lehet kapni 600-700 euróért a boltban, aminél szerintem nemigen kellhet jobb kerékpár. Ez akárhogyan számolva max 150-170 ezer ft. MIért kell nekünk megint a legdrágább??? Ettől a királyi posta szolgáltatása nem fog változni. Nekünk van a legdrágább autólyánk is...csak épp a legrosszabb minőségű...
    Na mindegy, majd ezt is lenyeljük, és adőfizetők meg kifizetik...Nem ez lesz az első ilyen...és az utolsó sem... "Lehet itt tüntetni, majd hazamennek, ha megunják..."”
  • 5. titi 2008. január 20. 20:13
    „A mostani bringák tiz éve ilyen drágák voltak?(arányosan,infláció)
    Lehet ezek nem mennek el 5 évet sem.
    De kijönnek Lopcsányék ebből is.Ez a fajta olyan mint a macska,mindig talpra esik.”
  • 4. Josh 2008. január 20. 20:07
    „Radenkó, a pályázati kíírás megjelenénésnek helyei ott vannak a szerződés legelején, visszakereshetők. Ne légy lusta, ha érdekel.
    Mellesleg: egy noname, csupasz bringa, ami jó, ha 120-130 kg összteherbírású és az anyagai időtállósága a garanciális idő+1 nap, nagyjából 20-30000 Ft-ba kerül. Ezek a postásbicajok, ha valóban a kiírás szerint készültek el, totálisan fel vannak szerelve a közúti közlekedésre alkalmas kiegészítőkkel, kétféle zárólelemmel, plusz a csomagszállító tartályokkal, a normál kerékpárterhelés dupláját kell elviselniük, ráadásul ha a kiírt igénybevételi feltételeknek megfelelnek, és az elvárt anyagokból készülnek, akkor gyakorlatilag úthenger gyilkolja csak meg őket. Ennek fényében az ár még mindig magasnak tűnik ugyan, de korántsem irreálisnak. A szerződés és néhány korábbi infó alapján egyre inkább az az érzésem, hogy ez tényleg egy "bolhából elefánt" ügy, amit mesterségesen pumpálnak.
    A postások kötelező felelősségvállalása, ha használatra kapnak egy ilyen bringát, azonban valóban érdekelne engem is. Lehet, hogy érdemes lenne biztosítani őket? (Már ha lehet és megéri...)”
  • 3. Postás 2008. január 20. 19:29
    „radenkó, a posta nem állami cég, hanem állami tulajdonú. Nem közpénzből gazdálkodik, hanem a saját nyereségéből.”
  • 2. alma 2008. január 20. 17:08
    „Miután már mindenki tudja mennyibe került egy bicikli, fogadni mernék, hogy sokan azt várják mikor kerülnek forgalomba, hogy el lehessen lopni és eladni jó pénzért.
    Majd ettől lesz hangos a sajtó, szegény postások meg majd rettegnek mikor ütik le őket a bicikliért!
    Újabb okos húzás, de biztos valakinek jó pénzt hoz!”
  • 1. radenkó 2008. január 20. 15:51
    „Önmagában a szerződés nem mond semmit. Posta a pályázati ki írást
    és a tenderről szóló iratokat hozza nyílvánosságra.
    Az én meglátásom , hogy ebben az országban a rendszerváltás óta
    közpénzeken folyó szerződések nem voltak korrupció mentessek.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kiszabadult a börtönből Tánczos Gábor

Csaknem tíz börtönben töltött év után vasárnap kora reggel szabadult a fővárosi Kozma utcai… Tovább olvasom