Délmagyar logó

2017. 09. 25. hétfő - Eufrozina, Kende 8°C | 18°C Még több cikk.

Nyomozást rendeltek el egy állítólagos váci rendőri bántalmazás miatt

A feljelentő nő - aki szerint kiskorú fiát a váci rendőrségen kihallgatás közben megverték és megalázták - június 3-án tett feljelentésében kérte, hogy a fia ellen korábban indított nyomozást elfogultság miatt tegyék át Vácról máshová.
Nyomozást rendelt el hivatalos eljárásban elkövetett bántalmazás gyanúja miatt ismeretlen tettes ellen a Pestvidéki Nyomozó Ügyészség, miután feljelentés érkezett egy állítólagos váci rendőri verésről - közölte a Pest Megyei Főügyészség szóvivője szerdán az MTI-vel.

Gyugyi Csilla az MTI érdeklődésére elmondta: a feljelentő nő - aki szerint kiskorú fiát a váci rendőrségen kihallgatás közben megverték és megalázták - június 3-án tett feljelentésében kérte, hogy a fia ellen korábban indított nyomozást elfogultság miatt tegyék át Vácról máshová. A szóvivő ugyanakkor hozzátette, e kérelem elbírálása nem az ügyészség feladata, ezért továbbították azt a "megfelelő szervnek".
 
Beluzsárné Belicza Andrea, a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság (PMRFK) szóvivője közölte: a kérelem még nem érkezett meg hozzájuk. Ha megérkezik, akkor a főkapitány dönt arról, hogy a kiskorú rablási ügyének nyomozását a váci kapitányság folytatja le, vagy más szervet jelöl ki e feladatra.

Az Index beszámolója szerint az anya azt állítja, hogy fiát nagyon megverték és megalázták a váci kapitányságon. "Vagy tíz rendőr ütötte, rúgta őt, és hasba is ütötték úgy, hogy kihányt mindent. Azt mondták neki, nyalja fel, de erre ő nem volt hajlandó, ezért a felmosó nyelét a szájába nyomták, hogy azzal mosson fel" – idézte a feljelentést a hírportál.

Mint írták, a nő fiát, D. Renátót egy másik fiatalemberrel, Sz. Róberttel együtt azért vitték május 29-én a kapitányságra, mert a gyanú szerint kitéptek egy aranyláncot egy idős asszony nyakából.

D. Renátó anyja állítja, hogy fiát megfélemlítették a veréssel, és a "szájába adták", mit valljon. A feljelentésben azt írta, hogy a kihallgatáson ő is jelen volt, és aznap azonnal panaszt tett a bántalmazás miatt, amit át is vettek a rendőrségen - közölte az Index.

Olvasóink írták

57 hozzászólás
  • 57. tucat 2013. június 18. 14:14
    „Roland1000
    Azért nem vagyok annyira bölcs, mint gondolja. Bizony, az én elmém tekervényes tárnáiban is előfordul olykor veszélyes sajtó..., sújtólégrobbanás, és olyankor én sem számolom, hanem lövöm a birkákat. Ha magammal kezdeném..., de mint mondtam, nem tudok mindig elég bölcs lenni. Talán, ha vénebb leszek... Mert akkor kevesebb ingert fogok fel a környezetemből, és azokat is másképp, más prioritással. Tudja, örülök, ha a széklet és a vizelet rendben, a többi nem sokat számít. Szóval fejlődnöm kell még, legalábbis ami a bölcsességet illeti. :D

    Vidám napot!”
  • 56. Roland1000 2013. június 17. 22:45
    „Kedves Tucat! Amit a KÖZhatalomról írt, azzal is egyetértek.”
  • 55. Roland1000 2013. június 17. 22:43
    „Öcsisajt! Te engem ne fenyegess, mert semmi becsületsértőt nem írtam, szimplán csak a véleményem. Ha nem tetszik, ne olvasd. És ha becsületsértő lenne valami, akkor azt a moderátor sem engedné. Úgyhogy erről ennyit. Ha pedig valamit állítok, azt a bíróságon is bizonyítani tudom, és erre kínosan ügyelek.;-) És elárulom, hogy a lányom egyik nagyon jó barátnője roma kislány és nekem is vannak nagyon kedves és tiszteletre méltó roma ismerőseim, kollégáim. És nem kell hisztizni, ha valaki leírja, amit gondol, mert szerintem ebben az országban egy rendes roma ember éppúgy tud boldogulni, ahogy egy ,magyar, ha többet is kell néha tenni ugyanazért a célért egyes romák miatt kialakult előítéletek miatt. Elég megnézni a tehetségkutatókat... Caramel, Radics Gigi, Oláh Gergő az első, Oláh Ibolya, Gáspár Laci, Kökény Attila a második..., és én nagyon szurkoltam mindegyiknek. Caramel pedig nagy kedvencem és olyan embernek tartom, aki példakép lehet. Én szeretem a rendes roma embereket, és ha te is az vagy, akkor téged is. De csak puffogj nyugodtan tovább, ha nincs jobb dolgod.l Renátóról marad a véleményem, és - mint már írtam - én rendőrként semmiképp nem nyúltam volna hozzá.... Mi a te bajod? És igen, egy roma is lehet olyan nagyszerű ember, mint egy nagyszerű magyar. Hol itt a probléma, és ki állította az ellenkezőjét?

    Kedves Tucat! Igen nagy élvezettel olvasom a kommentjeit és eszem ágában sincs megsértődni, főleg azért, mert Önt egy nagyon bölcs embernek tartom és egyáltalán nem nevezhető lobbanékonynak - velem ellentétben -, és ez is nagyon szimpatikus tulajdonság, és nekem sajnos nem mindig sajátom.

    Eszembe sem jutna megsértődni az Ön szavain, mert annyira már kiismertem, hogy egyáltalán nem a rosszindulat, inkább csak a bölcsesség szól Önből.:) És nyugodjon meg, nem nagyon tudna engem megbántani. Ebben szinte biztos vagyok. :) És most már tegeződni sem merek.:)))

    Üdv”
  • 54. tucat 2013. június 17. 15:22
    „Még egy szóra csak, ha lehet! Lehűtöttem magam egy pofa limonádéval, és eszembe jutott, s bár "off"-gyanús, megemlítem.
    Az alább elmondottaknál talán már csak az viccesebb, ha egy, az épp hatályban lévő törvények szerint zajló szavazások eredményével legitimált KÖZhatalom saját magának, az érdekeinek megfelelően kezd törvényeket, rendeleteket, egyszóval jogszabályokat gyártani. De, ha lehet, még ennél is viccesebb, ha ezeket is csak ímmel-ámmal hajlandó betartani, miközben, ha az érdekei úgy kívánják, mindenki máson szigorúan számon kéri a követésüket. Erőből, izomból, mint a lazán felügyelt óvodai csoportban, vagy a kisiskolások, netán még a szabadidős kamaszok világában. Ez lenne hát, a mi, "felnőtt" társadalmunk. :D Persze, a Zember Fél-Ázsia határain túl is éppolyan természetű lény, de azért sok helyen már előrébb tart a gondolkodásban. nekem legalábbis így tűnik. ;)

    Tényleg "off", bocs. Vagy mégsem annyira? ;)

    Hűsöljünk! :)”
  • 53. tucat 2013. június 17. 14:49
    „Jaj nekem, magukkal, Öcsisajt! :D
    Látja, látja, a maga hajója is milyen könnyen megfeneklik azon a fránya, a Pannon-beltenger felszíne alatt alattomosan húzódó-növekvő korallzátonyon! :D
    Mert mit is talált mondani a sértettsége kompenzációja gyanánt? Ezt: attól, hogy valaki roma, lehet akár százszor jobb, mint egy magyar. :D A hazai roma soha nem lesz semennyiszer se jobb, mint egy magyar. Ezer okból sem, de most csak a formális logikai szempontot figyelembe véve: a hazai roma éppúgy magyar állampolgárságú Zember, mint a más etnikumú. Más szempontból is éppolyan magyar, de ebbe aztán most végképp ne másszunk bele, oké? :D
    ({)
    :) Sőt:
    :D!

    51. Roland1000
    Az eset, amelyről beszél, az önbíráskodás tipikus példája, amelyet egy közösség indokoltnak és megbocsájthatónak tarthat, de attól az még nem feltétlenül "jogos" is, legalábbis egy civilizált jogállamban nem szabad, hogy a dolgok így menjenek. Ha egy emberi közösségnek nem sikerült (még) megfelelő, az élet minden fontos részletét szabályozni képes, áttekinthető, mindenki számára világos jogrendet kialakítania, az, egyebek mellett, azt is jelenti, hogy nem jogállamban élnek, hanem olyan viszonyok közt, ahol a folyamatokat a nehezen kiszámítható érzelmek, indulatok, így például a változékony megítélésű vérbosszú iránt fellobbanó igény irányítja, természetesen, alaposan elkeverve olyan, konvencionális, gyakran kifejezetten szakrális szokásokkal és rituálékkal, amelyeknek a képviselői a törzsi-nemzetségi mitológia rettegve tisztelt letéteményesei (sámánok, papok...). Ennek a nyomai az európai kultúrkörben is megvannak mindmáig, de a civilizáltabb jogállamaink már kiszorították ezeket a retrográd erőket és érdekköröket az államhatalom és a jog gyakorlásából (nálunk épp fordítva: a jogalkotásban is megnőtt a szerepük, és az állami feladatellátás tortájából is egyre nagyobb szeletet követelnek és harcolnak ki maguknak; pl. a minden más törvény fundamentumát jelentő, súlyos, logikai és etikai ellentmondásokkal teli alaptörvény bevezetője is e mitológiára hivatkozva definiálja a közösségünket, melynek hivatalos neve: Magyarország...).
    Lehet, hogy a fenti, rövid, rémségesen tömör kitérő kissé megzavarja ebben a hőségben, de a lényeg, amelyet, korábban Ön is leszögezett - és szangvinikus fel-felindultában újra meg újra elfeledni látszik erről -, hogy egy jogállamban semmiféle, kisebb-nagyobb közösség etikai normái nem írhatják felül a jogszabályokat, a törvények mindenkire nézve kötelezőek, jogkövetkezmények nélkül senki sem hághatja át őket, legkivált nem azok, akik a közösség felhatalmazása alapján Önön is behajtják a jogkövető magatartást (pl. rendőrség, ügyészség, bíróság). Akkor sem sérthet senki törvényt, ha tudja, hogy a közösség, vagy jelentős része (a megosztott közvélemény) érzelmi-indulati alapon, várhatóan igazat ad neki, azaz bocsánatos, igazolható cselekményként értékeli a tettét, mondjuk épp, a Fél-Ázsiában sajnos sokak számára még mindig kielégülést jelentő "fogat fogért", mózesi igazság jegyében. Jó lenne végre, egyszer és mindenkorra, végérvényesen leválasztani a hivatalos közgondolkodásunkról az ezredéves dogmákat, nemcsak, mert régiek és beláthatóan elavultak, hanem azért is, mert egyre súlyosabb károkat okozunk ezekkel - önmagunknak, kedves, lobbanékony, ám érzékeny Roland barátom. :)

    Ha teheti, maradjon árnyékban, hogy a temperamentuma..., a temperatúrája ne emelkedjen a cortexét károsító fölé! ;)
    Nehogy felvegye most a kesztyűt! Ahhoz is túl meleg van! :) Nem bántani, piszkálni akarom, nézze csak:
    ({)

    Kellemes, békés napot!”
  • 52. ocsisajt 2013. június 17. 13:32
    „Kedves Roland10000!!!!!!!!
    Magának ahogy látom nagyon nehéz a felfogása már leírtam hogy ha ott lett volna az anyuka akkor biztos nem bántották volna a gyereket de mivel nem volt ott így megvertek nem is kicsi!!!t maga ott volt látta hallotta hogy ennyire nagy a szája egy kicsit vissza vehetne az arcából mert nagyon nagy úgy érzem !! Meg amúgy nem mindegy ki milyen származású mindenki olyan amilyennek az isten megteremtette ha nem fejezik be itt ezt az egészet most főleg a ROMA MEG NEM roma DOLGOT AKKOR BECSÜLETSÉRTÉSRŐL BESZÉLGETHETÜNK MAJD RENDBEN REMÉLEM MINDENKI MEGÉRTETTE MERT ATTÓL HOGY VALAKI ROMA ATTÓL LEHET JOBB 100-SZÓR MINT EGY MAGYAR”
  • 51. Roland1000 2013. június 16. 23:10
    „Ime egy példa, amikor szerintem jogos a bántalmazás. Pont azt kapta apuci, amit megérdemelt. Bizony-bizony, vannak helyzetek, amikor nincs más hátra, mint előre.

    "A tinédzser lány még szerdán fejezte le apját otthonukban, az óceániai szigetország Western Highlands nevű tartományában - írta a helyi Post Courier. A 18 éves lány előző este többször is megerőszakolta apja, miközben a család többi tagja az éjszakát egy rokonnál töltötte. A tinédzser egy bozótvágó késsel szelte le a negyvenes éveiben járó apja fejét, amikor reggel újra meg akarta rontani.

    A lány a falusi lelkész elmondása szerint azonnal jelentette a helyi közösség vezetőinek, hogy mit tett, és azt is, hogy miért. Ezután a vezetők és a falusiak úgy döntöttek, hogy a lány továbbra is a közösség tagja marad, és nem adják át őt a rendőrségnek, mert az apa megérdemelte a halált. Egyben arról is döntöttek, hogy az apának nem adnak temetési szertartást."

    Szerintem ez így korrekt. Na és ön szerint? Kedves Amazon75! Ön elítéli a lányt? Mert én nem.”
  • 50. Roland1000 2013. június 16. 22:43
    „Igen, kedves Amazon75, abban egyetértünk, hogy senki nem bántalmazhat másokat, de nem tartom rossz ötletnek, ha büntetésként mégiscsak. Egy pillanatig sem sajnálom a kivégzett gyilkosokat. És mint írtam, nem ártana készíteni egy statisztikát, hogy a rablások hány százalékát követik el roma elkövetők. Kiskegyed nagyon meglepődne, ha valaki be merné vállalni azt, hogy készít végre egy statisztikát.

    Tökéletesen igaza van abban, hogy a rendőrök nem bánthatták volna az ön unokaöccsét, és nem is értem, hogy miképp merték megtenni, ha megtették, mert a rendőrnek az a dolga, hogy az ügyész, illetve a bíró elé juttassa az elkövetőt és nem az, hogy megbüntesse.

    Azt azért ön sem gondolja komolyan, hogy 10 rendőr nekiesik egy 17 évesnek..., én ezt nem tudom elképzelni. Egyszerűen nem életszerű az a történet, amit az ön unokaöccse előad. Na de, majd kiderül, hogy mi történt. Gondolom, majd szakértő is ki lesz rendelve, ami igazolja egyik vagy másik fél állításait.

    Kihallgathatják a fiatalkorút a szülő jelenléte nélkül is, csak értesítési kötelezettség van. Egy 17 éves már majdnem felnőtt... Egy gyermekkorút nem lehet kihallgatni a szülő nélkül, de a fiatalkorút igen. Ha a szülő értesítve van, de nem megy el a kihallgatásra, attól a rendőrök még megtarthatják a nyomozati cselekményt.

    És ön nagyon kihangsúlyozza azt, hogy senki nem bánthat egy másik embert. De, vannak helyzetek, amikor igenis bántalmazhatja egyik ember a másikat. Például egy emberölésnél is megállapíthatnak jogos védelmet, ami büntethetőséget kizáró ok. És vannak, akiket jogosan végeznek ki azon országokban, ahol a halálbüntetés elfogadott, mert sorozatgyilkosok, vagy aljas módon öltek meg valakit. És vannak azok a bizonyos háborúk...

    Persze, normális esetben senki nem bántalmazhatja embertársát..., de ez nem egy normális világ, és ennek ékes bizonyítékát adta az ön unokaöccse is.

    És tessék mondani, mi az a sok felkiáltójel a nevem után? :))) Ha egyet sem tetszik írni, akkor is elolvasom, amit írni tetszik, és 1000 felkiáltójeltől sem ijedek meg.:)))

    Szép álmokat, kedves Amazon75!:) És nem akartam önt megbántani, mert tulajdonképpen önnel semmi bajom azon kívül, hogy azt várja tőlem, hogy illemtudónak és szeretni valónak higgyem Renátót.Kívánom, hogy sikerüljön őt a rossz útról visszaterelni a jóra. Mind az ő, mind a családja, mind a társadalom érdekében.”
  • 49. Amazon75 2013. június 16. 21:13
    „Roland1000!!!!!!!!!!
    Jujj.... de kis szigorúak vagyunk drága uram!Talán csak nem tanárbácsi tetszik lenni??? :D :D :DItt nem az én helyesírásomal kell foglalkozni,és már elnézést,az hogy valaki valakinek a rokonna,még nem azt jelenti,hogy azt én nevelem,vagy neveltem fel!!!Abban egyetértek önnel,és minden hozzászólóval,hogy az időseket tiszteletben kell tartanni,és nem szabad őkett bántanni!És hidje el nekem hogy nem is úgy volt nevelve!!!És vissza térve a történet elejéhez!!!Tisztelt Roland1000 Tanárbácsi!!!! :D Az Édesanya nem volt ott amikor előállitották és megverték a gyereket,sőtt a kihallgatáson sem vett részt,holott egy kiskorúról beszélünk,akit ha jól tudom!!!!A törvényesképviselője nélkül ki sem hallgathatak volna! És mire az édesanya oda ért addigra már az orvosi vízsgálaton is át estek!Kérdem én????Egy makk egézséges gyereket,minek kell orvoshoz vinni???????Az édesanya nem láthatta a gyereket,mert a rendőrei ráhúzzták a gyerek fejére a kapusztnit,hogy még csak az arcát sem lehetett látni!!!Tiszta szívemből írom ezt,és tényleg együtt érzek a idősnénivel!!!De akkor mi lett volna ha kap az a 17-éves gyerek,egy olyan ütést hogy ott marad???Úgy mint az Izsáki férfi,akit szintén nem a drága biztos úrak tettek el láb alól!!!Úgyeee bár!!!Mindegy én itt nem akarok vitatkozni senkivel sem!Még csak annyit drága Roland1000!!!Akárhogy fel legyek én vagy bárki más a világon háborodva bármin,SENKI de SENKI nem bántalmazhat egy másik embert!!!”
  • 48. Roland1000 2013. június 16. 19:55
    „Mert elmélkedünk itt illemtudó, szeretetre méltó elkövetőkről, meg a szabályokat állítólag megszegő rendőrökről, de ennek a történetnek a főszereplője és fő sértettje az IDŐS NÉNI!!! És én elsősorban vele foglalkozom, és gyanítom, hogy amennyiben a rendőrök hibáztak és nem voltak elég humánusak, abban benne volt az is, hogy fel voltak háborodva. Mert mit tagadjam: én is fel vagyok, de nagyon!

    És egyszer készíthetne valaki egy statisztikát, tanulmányt az erőszakos bűncselekményekről és azok elkövetőiről - elsősorban a rablásokra gondolok, nem a családon belüli erőszakra. Gyanítom, hogy érdekes eredmény születne... - már akinek érdekes lenne, mert sokan tudják, hogy mi a helyzet.

    Végtelenül felháborít, ha valaki egy gyenge nőt, gyereket vagy idős embert bántalmaz és a törvény legnagyobb szigorával sújtanék le az összesre, aki ilyenre adja a fejét. És egyáltalán nem érdekelne, hogy az unokanővérrel, vagy a nagynénivel, vagy a saját családjával szemben mennyire illemtudó és szeretetre méltó.

    Vannak olyan fiatalok, akik otthon angyalok, aztán bemennek az iskolájukba és halomra ölik a diáktársaikat és tanáraikat. Kit érdekel, hogy a családjukban milyennek mutatják magukat? Az számít, hogy mi van a mélyben és nem a felszín... Van az az alma sztori, amikor kívül gyönyörű piros, belül pedig szét van rohadva.”
  • 47. Roland1000 2013. június 16. 19:46
    „Még annyit fűznék ehhez a cikkhez, hogy rendőrként egy sz.házi gyanúsítotthoz sem nyúlnék. Végezném a dolgom törvényesen, a szabályoknak megfelelően, de ha az én anyám nyakából tépte volna ki a nyakláncot ez az illemtudó, szeretetre méltó roma gyerek, akkor biztosan sokáig emlékezne a beszélgetésünkre.”
  • 46. Roland1000 2013. június 16. 17:37
    „És nagyon zavar engem, kedves Amazon25, hogy az ön sztorijában valahogy nem szerepel az idős néni, akinek az ön kis unokaöcsikéje kitépte a nyakláncot a nyakából. Egy idős nő könnyen eleshet és akár combnyaktörést szenvedhet, aminek ugyancsak lehet a legrosszabb a vége.

    Ne tessék a rossz társaságra fogni, mert nem a rossz társaság tépte ki a nyakláncot a néni nyakából, hanem a cikkben szereplő fiatal. És a legnagyobb jóindulattal sem lehet egy ilyet illemtudónak, szeretetre méltónak nevezni. Egy idegen ember számára semmiképp nem lehet egy ilyen szeretetre méltó.

    És ha a rendőrök bántották a fiatalt, akkor az anya miért hagyta? Az én fiamat előttem egy rendőr sem bántotta volna, legfeljebb egy pillanatig, amíg a meglepetés erejével megteheti. És ez egészen biztos.”
  • 45. Roland1000 2013. június 16. 17:26
    „Mélyen Tisztelt Amazon75! Ha Ön nem írja meg, én akkor is tudom, hogy ön roma származású - ami nekem tulajdonképpen mindegy -, és erre a speciális helyesírása is következtetni enged (tegezen, kérdésbe, sőttt, őtt, hidjék, és had ne soroljam, és ezt most nem sértésnek szántam). És már megbocsásson, de arra is fogadni mertem volna, hogy ez a dicső fiatal az ön becses rokona.

    Talán el is beszélgethetett volna vele néha és kitaníthatta volna arra, hogy miképp illik viselkedni egy közösség tagjaként, miképp illik bánni munkában megőszült, idős emberekkel. És ha így lett volna, akkor talán ez a dicső fiatal nem vetemedett volna olyan tettre, ami miatt vele szemben rendőri intézkedésnek kellett zajlania. És ön éppúgy túloz - ami alapvetően jellemző a romákra -, mint a kedves mama. Mert nem verték agyon és ha volt is valami, hogy annyi nem, mint amit az anya állít, az biztos.

    És Ön szerint a nem roma bűnöző fiatalokat agyonverhetik a rendőrök, csak a roma fiatalokat nem? Tessék mondani, miért tetszik hátrányosan megkülönböztetni a dicső magyar bűnözőket a dicső roma bűnözőktől?

    "Hogy nagyon ritka az ilyen illemtudó és szeretettre méltó gyerek a világon!!!"

    Ehhez meg ennyit fűznék, hogy én, és szerintem az idős néni is: MAGASRÓL REÁJA!!!! Hogy miért? Hát hogy lenne már szeretetre méltó az, aki egy idős asszonynak kitépi a nyakából a láncot? Akár úgy is eshetett volna a néni, hogy úgy beveri a fejét, hogy többet föl sem kel onnan. Illemtudó? Na ne vicceljünk már! Hát mi önöknél az illem? Hogy amit megkívánunk, azt elraboljuk, letépjük, ellopjuk? Hát erre tetszettek tanítani ezt a Nagyszerű Fiatalt? Isten mentsen meg minket attól, hogy a világ tele legyen olyan "illemtudó és szeretetre méltó" fiatalokkal, akik a nagynénjükkel tisztelettudóak, igazi angyalok, ám az idegen idős asszonyok nyakából kitépik a láncot, egy kis zsebpénz reményében.

    És még végezetül annyit, hogy valamit rosszul tetszik tudni annak kapcsán is, hogy a tisztelet a magázódásban mutatkozik meg. Tetszik tudni Drága Hölgy: Magázódva is el lehet küldeni bárkit a melegebb éghajlatra és tegeződve is meg lehet adni a legnagyobb tiszteletet is. A tegeződés nem tiszteletlenség. Nálam semmiképp.

    És az keveredik rossz társaságba, aki bele akar keveredni, akinek van rá hajlama, vagy otthon nem figyelnek rá...”
  • 44. Amazon75 2013. június 16. 17:03
    „Kedves tucat! :)) Örülök hogy ha nehezzen is,de végre sikerült hasonló véleményt alkotnunk erröl a dologról!És köszönöm szépen hogy ilyen korrekt volt! Üdv:És önnek is kellemeset! :))”
  • 43. tucat 2013. június 16. 15:03
    „42. Amazon75
    Örömmel látom, hogy közelednek az álláspontjaink.
    De talán helyesebb lenne ezt mondanom: örülök, hogy kezdi észrevenni, a lényeget illetően, nincs közöttünk véleménykülönbség. Ennek igazolásául, ha megengedi, egy kicsit kiigazítva, idézném az egyik mondatát. Ön ezt mondja: "...remélem hogy repülnek a rendőrség állományából, mert nem azért kapják a fizetésüket, hogy roma fiatalokat agyonverjenek!" Két, aprónak tűnő, ám tartalmilag jelentős módosítás után teljesen egyet tudok érteni, valahogy így: ´remélem, repülnek a rendőrség állományából, és megkapják a törvényekben előírt büntetésüket, mert nem azért kapják a fizetésüket, hogy az intézkedés alá vont állampolgárokat bántalmazzák, megfélemlítve őket kétes értékű vallomásokra bírják őket, rögtönítélő vérbíróságként eljárjanak, hanem azért, hogy az állam és a társadalom, törvényekben előírt rendjét a rájuk (is) vonatkozó jogszabályok keretein belül védelmezzék, ha kell, az életük árán is. Erre tettek esküt a szolgálatuk megkezdésekor. Bízni akarunk bennük, nem pedig félni tőlük. Romák, más etnikumúak és rasszbéliek, hívők (keresztények, mohamedánok, Krisna-tudatúak, buddhisták, stb.), vallásgyakorlók, ateisták, heteroszexuálisak, LMBT emberek, liberális, vagy konzervatív értékrendűek, királypártiak és demokraták, stb., stb., stb., más szóval, összefoglalva: mi, magyar állampolgárok, mindannyian, egyformán.
    Azt hinné az ember, ez egyszerű dolog, s a hétköznapjaink (egyes hatalmi lobbik által aljasul gerjesztett és fel-, kihasznált) félelmektől és szorongásoktól átszőtt gyakorlatában kiderül, hogy cseppet sem az. Ugye? :)

    No, mindegy is, talán tényleg kezdi érteni, hogy a a valódi lényeget illetően, amely sosem a (bőr-:)) felszínen mutatja magát, hanem odalent, a mélyben munkálkodik, teljes az egyetértés közöttünk.

    Kellemes vasárnap délutánt!
    Lasho dyes!
    Zha Devlesa!”
  • 42. Amazon75 2013. június 16. 13:05
    „Roland1000 Elöszőr is megkérném hogy ne tegezen,mert nem öriztünk együtt libát!Még én meg adom a tiszteletett addig sztem én is elvárhatom!!Az hogy én ki és milyen származású vagyok,itt szerintem senkinek semmi közze! De ha már ennyire benne vagyunk ebben a roma nem roma kérdésbe,akkor elárulom IGEN roma vagyok!!!!!!!!!!!!!!!És egyáltalán nem szégyenlem azt aki vagyok,sőttt büszke vagyok rá!!!És akkor most elárulnék egy dolgott hogy mindeki tisztában legyen itt mindennel!Ez a 17-éves gyerek az unokaöcsém!És egyáltalán nem azért védem őtt foggal körömmel,mert egy családtagomról van szó!!Hanem mert én tudom hogy ő milyen is valójában,és hidjék el nekem, :( Hogy nagyon rítka az ilyen illemtudó és szeretettre méltó gyerek a világon!!!Csak sajnos bekerült egy rossz társaságba!Itt nem egy többszörössen vissza eső bünőzöről beszélünk!Rendessen járt iskolába a szülei orrvérzésig dolgoztak,és dolgoznak a mai napig is!Én itt nem azt kérem önnöktől hogy Szenté nyilvánitsák Renátót,de hidjék el nekem hogy az a verés és megaláztatás ami akkor történt amikor előállitották,az valós!!!És remélem hogy azzok akik ezt tették egy gyerekkel,ugyan ilyen hozzászólásokat fognak majd kapni,mint amiket itt olvastam!!!És perszeee azt is remélem hogy repülnek a rendőrség állományából,mert nem azért kapják a fizettésüket,hogy roma fiatalokat agyonverjenek!!!Kedves tucat én figyelmessen végig olvastam a hozzászólásokat!Sztem nem ugy írok mint egy analfabéta!És az hogy felületess vagyok hhmm... erre inkább most nem reagálnék!!!! :)”
  • 41. tucat 2013. június 15. 23:20
    „Látja, hős Amazon, milyen eredményre vezetett a felületessége? Újfent felpiszkálta a zsarátnokot szegény Roland lelkében, aki pedig már kezdett elcsendesedni. :) Megtámadva érzi magát, s most védekezőállásba kényszerül, ez pedig nem kedvez a bölcsességének. :) Pedig már ő is határozottan leszögezte korábban, hogy nem ért egyet az előállítottak, letartóztatottak, őrizetbe vettek, egy szóval a kiszolgáltatott helyzetű terheltek bántalmazásával, mert egy jogállamban, ahol szabályok írják elő a hatósági eljárás minden mozzanatát, ez nem elfogadható. Akkor sem, ha a terheltet súlyos bűncselekménnyel gyanúsítják, vagy vádolják, sőt, még akkor sem, ha jogerősen elítélt, a büntetését töltő emberről van szó.
    Tényleg jól tenné, ha újra, nagyobb figyelemmel elolvasná a hozzászólásokat, mert akkor bizonyára nem vagdalkozna elkeseredetten, mindenkit összekaszabolva. Önmagát is. :)
    Ezt már csak holnap, vasárnap olvashatja, de azért békés álmokat kívánok! :)

    (Délutáni felindulásomban írtam egy másik hozzászólást is, de azt a modi nem illesztette be ide. Talán jobb is így. ;))”
  • 40. Roland1000 2013. június 15. 21:49
    „És Aamazon! Majd ha te nem szólsz konkrétan mindenkihez és mindenkiről egyszerre, akkor majd a mindenki is békén hagy téged. Ha meg irkálsz ide, és még meg is szólítasz bennünket, akkor had írjunk már mi is választ és had szólítsunk meg téged mi is. És mi nem pocskondiázunk téged - miért is tennénk, hisz nem ismerünk és nem is rólad szól a cikk -, úgyhogy akár te is letehetnél eme úri passzióról. Köszike!

    És még valami! Ne fenyegess! Egyértelmű, hogy te is roma származású vagy..., és nem ez a baj, hanem ahogy észérvek nélkül már a fenyegetésig is eljutottál. Hát nehogy már egy idős asszonyt agresszív módon meglopó "jujj de félek leírni, hogy kicsoda" egyénről ódákat zengedezzünk! Majd legközelebb, jó?”
  • 39. Roland1000 2013. június 15. 21:44
    „Amazon! Ez kicsit gáz: "...itt minden egyes hozzászoló,egy leheletnyivel sem különb,mint az a 7-8 rendőr,aki elbirt egy 17-éves gyerekkel!"

    Már megbocsáss, de mi nem szerepeltünk a hírekben és mit tudsz te mirólunk? A kis védenced, az a 17 éves "le sem írom, hogy minek tartom" már bemutatkozott... Majd ha öregasszony leszel, és a te nyakadból rántja ki a nyakláncot egy suhanc úgy, hogy felnyalod az aszfaltot, na akkor majd akkor nem véded annyira ezt a..., szóval őt.”
  • 38. Amazon75 2013. június 15. 15:39
    „Berlusconi!Nem tudom hogy feltünt-e esetleg önnek,de itt nem arról van szó,hogy ön éppenségel mit csinálna vagy csinált!
    Mint ahogy írtam az elöző hozzászólásomba,tudom hogy bünt követett el,D. Renátó és megfogja kapni a büntetését!!!!!!!!!!!!!!De az a szomorú,hogy itt minden egyes hozzászoló,egy leheletnyivel sem különb,mint az a 7-8 rendőr,aki elbirt egy 17-éves gyerekkel!Mert mint ahogy írtam,én ismerem őtt!És nem egy rablórol beszélünk!!!És kedves tucat!!!!!!!Az hogy ki kicsoda,és hogy ön mit hisz el és mit nem ,az engem egyáltalán nem érdekel!!!És perszee az sem hogy ön ennyire önfejű!És az hogy cigány e Renátó vagy sem,nem tartozik senkire!Megszeretnék kérni mindenkit,hogy a mocskolódást és a cigányozást fejezzék be,mert ennek jogi kővetkezménye is lehet!!!Én erröl többet írni nem akarok!Ugy hogy megkérek mindenkit,hogy hozzám címzet hozzászólást ne írjanak!!!! Köszönöm”
57 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A Fidesz üdvözli az Alkotmánybíróság döntését

Az Ab indokolása egyértelművé teszi, hogy a 4. alkotmánymódosítás kiszélesítette az Ab hatáskörét -… Tovább olvasom