Délmagyar logó

2016. 12. 11. vasárnap - Árpád -2°C | 7°C

Ön elégedett bankjával? Sokak szerint teljesen egyformák...

A lakosság elégedettsége bankjával - százas skálán - összességében csak 23 pont, noha a megkérdezettek 45 százaléka kifejezetten jó véleménnyel van a vele szerződött pénzintézetről.
Az ügyél-bank-kapcsolat ellentmondásosságát jelzi az is, hogy a bankválasztás hátterét vizsgáló részindex átlaga 9 pont, vagyis ritkán hozunk észérveken nyugvó tudatos döntést, amikor bankot keresünk. A lakosság többsége úgy érzi, alig kap információt pénzintézetétől, ennek indexe is alacsony, 10 pont. Az emberek fele számára a bankok teljesen egyformák - derül ki az első alkalommal elkészült Bankindexből.

A pénzügyi szolgáltatásokat nyújtó Scale Research Kft. 1500 fős reprezentatív mintán mérte fel a banki kapcsolatot fenntartó emberek ügyfélelégedettségét és ismereteit. Negyedrészük érzi úgy, hogy személye fontos a banknak, 46 százalék ajánlaná is másnak a pénzintézetet. Hat százalék tartja magát elhanyagoltnak. A megkérdezettek 42 százaléka - a korszerű információs lehetőségek ellenére - változatlanul fontosnak tartja a bankfiókban történő tájékozódást, és 44 százalékuk elégedetlen a bankjától kapott felvilágosítással. A Bankindexen belül a legjobban a termékek kiválasztása és használata során teljesítenek a pénzintézetek. Az emberek több, mint fele mondta azt, hogy elegendő információja van a kínálatról.

A válaszadók túlnyomó része, 81 százaléka első helyen valamelyik nagybankot választja, másodlagosként viszont gyakran a közepes pénzintézetek jelennek meg. Az ügyfelek egynegyede semmit sem tud a megtakarítási lehetőségektől, de 93 százaléka valamennyire ismeri a könnyen hozzáférhető fedezetlen hiteleket. A vizsgálat arra is rámutat, hogy az emberek több, mint felének semmilyen kölcsöne sincs, vagyis nincs havi törlesztése sem.

A Független Hírügynökség kérdésére Szép Péter ügyvezető partner azt mondta, hogy értékelésük szerint az elmúlt három évben - a devizaalapú hitelek felfutása óta - van komoly verseny a lakossági ügyfelekért, aminek következtében a banoknak a korábbinál jóval alacsonyabb jövedelmezőségre kell berendezkedniük. De jelentős tartalékok is vannak a piacon, mert például a csekkes forgalom még mindig igen nagy. Ezen túlmenően sok banknak el kell döntenie azt, hogy "ki az én ügyfelem?" Szép szerint van egy réteg, a nyugdíjasok, akikkel egyetlen pénzintézet sem foglalkozik, márpedig néhány év múlva visszavonulnak a munkából a Ratkó-korszak tagjai.

Az emberek ismereteinek hiányosságait mutatja, hogy jellemzően alábecsülik a banki költségeket, a legkomolyabb választási pont a hitelfelvétel előtt van, s ez is magyarázatot ad arra, hogy Magyarországon miért nem kényszerültek még rá a bankok, hogy ingyenes számlavezetést és bankkártyahasználatot kínáljanak. - mondta Nemes Csaba ügyvezető partner.

Olvasóink írták

  • 11. Mucussssssss 2008. július 02. 10:33
    „Elégedett vagyok mert nem is bankom XD sose kell”
  • 10. T.S. 2008. június 19. 16:36
    „Odáig jutott az OTP a tőzsdén, hogy 2007 óta nem fizet normális kamatot, a pénzedet meg használja. Szerintem egy jó érzésű kliens ilyenkor ott hagyja a bankot.”
  • 9. KERDEZO 2008. június 19. 16:14
    „EGYETLEN BANKKAL SEM VAGYOK ADDIG ELEGEDETT, AMIG PENZT FIZETEK A BANKSZAMLAVEZTESERT(HAVONTA)..A BANKKARTYAMERT(EVENTE)..ES A KESZPENZFELVETELERT..
    KULFOLDON EZ MAR REGI ZENE..OTT MINDEZ INGYENES..!!
    ITT MIERT NEM ?????????????????????”
  • 8. Kolompár Rómeó 2008. június 19. 06:23
    „Valamint tisztességes módon nem lehet évi 30-40-50%-okat emelkedni, mindezt sok éven keresztül, csak úgy, hogy a mindenféle díjakat az infláció sokszorosával emelik, plusz újabbakat vezetnek be.

    Nem a Gizikével van baj, aki a pult mögött ül, ők mindig kinyalják, nagyon kedvesek.”
  • 7. miracle 2008. június 18. 21:27
    „Akárhogy szépítjü,k a bankok rengeteg indokolatlan költséget számítanak fel. Mindenféle ügyintézői, meg kezelési költségekről hadoválnak 10 ezres tételeknek beállítva olyasmit, ami a gyakorlatban csupán annyit jelent, hogy az ügyintéző nyomtat egy A4-es lapot egy menüből. Arról nem is beszélve, hogy ugyanannyi fizetést kap akkor is, ha egész nap passziánszozik, hol a többletköltség?”
  • 6. polgár 2008. június 18. 20:31
    „A bankban emberek dolgoznak, emberek alkotják a szabályokat, ők tartják (vagy nem) be, sokat jelent a "ruha teszi az embert" közmondás verzió-ügyfélként..ha szimpatikus vagy-úgy kezelnek...ha nem ,el vagy könyvelve mert...emberek vagyunk és döntéseket hozunk ! Tudunk kedvesek lenni, jó indulatuak, de inkább mogorván élünk ,magányosan...”
  • 5. szögi 2008. június 18. 16:55
    „Meg kell cáfoljalak benneteket! Mivel a legnagyobb pénzintézetekkel kapcsolatban állok, el kell mondjam, hogy igenis vannak különbségek közöttük, nem is akármilyenek. Ezek főként a hitelezés területére értendőek, és ezek már a kulisszatitkok... Ráadásul ha nem értek a vízcsapszereléshez, szakembert hívok. Miért nem tartozik még hozzá a hétköznapjainkhoz, h. pénzügyeink megoldásához is képzett szakember hozzáértését vegyük igénybe? Így a legnagyobb kellemetlenségek elkerülhetők!”
  • 4. Kolompár Rómeó 2008. június 18. 16:40
    „Gondolom, nincs ertelme itt szemelyes tapasztalatokat leirni, mert mindenkinek mas tapasztalata van ugyanazon bankrol is.

    Az tuti, hogy nekem egy bankor es egy biztositot kellett felnyomni a PSZAF-nel (egy biztositonal eleg volt a fenyegetes is), hogy a JOGOS jussomat megkapjam.
    Javaslom mindenkinek, hogy a legkisebb problemara fenyegetozzon es ha nem tortenik semmi, akkor igenis felnyomni. Ugyanazon level el a penzintezethez, egy meg a PSZAF-hez. Vagy faxon.

    Amugy az orszagban 2 szervezet van, aki UTOLOAG, ONKENYESEN tud szerzodest "modositani". Az egyik a bank, a masik a magyar allam. Parhuzamkent a kovetkezo peldakat hoznam:

    - Kotsz 20 evre szerzodest egy ingatlanra, majd menet kozben megjelennek a mindenfele egzotikus nevu dijak, amikkel nem tudsz mit kezdeni, csak fizetni, plusz a kamatokat is ugy emelik, ahogy akarjak.
    - Kotottel egy eletbiztositast ezelott 6 evvel, pl. 20 evre. Jon a kormany es azt mondja, hogy mostantol nem jar utana adokedvezmeny. Igaz, hogy 14 evig meg szopod, de igy jartal. Kilepni nem tudsz, csak anyazni.

    Szoval igy tessek hinni mind a ket szervezetnek.

    U.i.: a legtahobb, legnagyobb goreny az orszagban termeszetesen az OTP”
  • 3. che 2008. június 18. 15:48
    „Szerény meglátásom (mint tisztességes törlesztés fizető illetve passzív BAR listás-tehát tapasztalattal rendelkező) az hogy a legnagyobb gond a tájékozatlanság, aztán a jóhiszemüség (erre fizettem rá mint kezes...)-persze a lakosság részéről ! Tudtom szerint a sok kis bank mögött csak egy pár nagy áll, a pénzt amit adnak azt kamatokkal kell megfizetni ezért (válaszként "matriné"-nak) azt nem szeretik ha idő elött (szerzödésben rögzített) valaki be szeretné fizetni a tartozását, főleg ha addig csak a kamatokat törlesztette és még nem a tőketartozást...Az érdekesség csak az hogy mekkora külömbség van a hitel kamatok és a befektetések-re ,bank által, fizetett kamatok között-hatalmas (még jó hogy az utobbi időkben szabtak egy THM határt ami régen nem volt, tehát annyi százalékkal nyomtak agyon amennyivel akartak).Na meg az hogy én nem adhatok kölcsön kamatra mert az már büntetendő...Bank és bank között nagy külömbség nincs, azt választom amely biztonságos online banking-ot kinál és olcsó kártya illetve számla költséget. Vagy ha esetleg ingyen hozzá férnék a fizetésemhez...mert ugye azért is fizetnem kell.”
  • 2. CID 2008. június 18. 14:07
    „Nem megvágja, csak érthetően profitálni akar, ezért bank. Na de hát a mai világban szinte semmit nem lehet mondani ami nem a profitról, pénzről szól. Sajna.............. persze, valamilyen szinten ez viszi előre a világot”
  • 1. matriné 2008. június 18. 13:51
    „Melyikkel? Ahány bank van ebben az országben az mindegyik arra épit, hogy az ügyfeleit megvágja! Pl. ha az ember előbb akarja lefizetni a még fennálló tartozását 8-35.ezer fotitig számolnak fel "zárlati díjat".Természetesen független attól, hogy mennyi az azonnali lefizetett összeg! Ez mindössze úgy 10.perces munka egy pénztáros ügyintézőnek! Persze sorolhatnám tovább de nincs semmi értelme,hisz ez, sem érdekel senkit ebben az országban!Mármint azokat, akik ez a kifosztás módszer ellentudnának tenn!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Háztetőre zuhant a balesetet szenvedő sofőr

Egy melléképület tetejére zuhant egy középkorú férfi, miután autójával balesetet szenvedett kedden… Tovább olvasom