Délmagyar logó

2017. 01. 23. hétfő - Zelma, Rajmund -8°C | 4°C Még több cikk.

Online-offline médiaháború

A legnagyobb példányszámban értékesített lapok piacán erős visszaesés tapasztalható az értékesítés területén - írta a Világgazdaság. Az olvasókat leginkább a női lapok és a műsorújságok érdeklik. A legnagyobb két napilap példányszáma még együtt sem éri el a csúcstartó Story magazint.
Az értékesítési adatok tükrében a hetilapok jövője látszik biztosítottabbnak - derül ki a Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség (Matesz) 2002 első negyedévéről készített értékesítési adataiból. Emellett a példányszámok jelentős olvadása figyelhető meg, mely minden laptípust érint - még a százezernél magasabb példányszámban eladott, vezető újságok esetében is.

A példányszámok alapján legerősebb 17 lap közül tíznek csökkent a példányszáma az előző év azonos időszakához mérten. A HVG nem változott, míg a Tina Extra, a Reader`s Digest, a Vasárnap Reggel, a Blikk, A Patika Magazin és az Ügyes példányszáma növekedett. A magyar nyomtatott sajtó példányszáma összességében csökkent.

A piacvezető lapok száma jelentősen csökkent: a százezer fölöttiek közül kiesett a Füles rejtvényújság és a Hölgyvilág. Abszolút "nyertes", 400 ezer ölötti példányszámmal a Story. Háromszázezer fölött egy női lap és két műsorújság, kétszázezer fölött pedig két lap (egyike ugyancsak hetilap) áll. Napilapot már csak a százezres régióban találhatunk: a Népszabadság jelentős csökkenéssel, a Blikk erős emelkedéssel került közel egymáshoz.

A Női lapok dominálnak - a szeriőzök visszaestek

Megfigyelhető, hogy a legnagyobb példányszámú lapok piacán egyértelmű a női lapok dominanciája (összesen több mint 960 ezer eladott példánnyal), majd utánuk következik három műsorújság (800 ezer példány). A két vezető napilap példányszáma (381 ezer) pedig együttesen sem éri el a vezető Story 400 ezres példányszámát.

A nyomtatott sajtó példányszámesésében jelentős szerepet játszik az online sajtó térhódítása, ami mára mintegy ötszázezer olvasót csábított el a nyomtatott sajtótól - mondta el az Üzleti Negyed kérdésére Krecz Tibor, az Axelero Rt. médiaigazgatója.

Krecz hibának véli, hogy a nyomtatott médiumok piacán egyre összemosódottabbak a lapok karakterei - a szeriőz lapokban magazin jellegű mellékletek kaptak helyet, a magazinokban hírblokkok. Ezen átfedések megnehezítik az olvasó döntését.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Negyven hiba a Star Wars II-ben

Negyven hibát találtak a rajongók a Csillagok háborúja második epizódjában. A hibák jelentős részben… Tovább olvasom