Délmagyar logó

2017. 12. 14. csütörtök - Szilárda -1°C | 8°C Még több cikk.

Orbán az IMF-hitel előtörlesztésére utasította Vargát

A miniszterelnök szerint az Európai Unió intézményei alkalmatlanok arra, hogy válaszokat fogalmazzanak meg a kontinens előtt álló kihívásokra.
A Nemzetközi Valutaalaptól (IMF) korábban felvett kölcsön végtörlesztésére utasította Orbán Viktor miniszterelnök Varga Mihály nemzetgazdasági minisztert. A kormányfő ezt szombaton jelentette be a 24. Bálványosi Nyári Szabadegyetemen és Diáktáborban, a székelyföldi Tusnádfürdőn.

Orbán Viktor előadásában kifejtette: utasította a gazdasági tárca vezetőjét, hogy - bár csak később járna le az IMF-nek fizetendő kölcsön - még a nyár folyamán végtörlesszen a valutaalapnak. Az ehhez szükséges összeg rendelkezésre áll, mert az elmúlt három évben a magyarok megtermelték ezt a pénzt - mondta a miniszterelnök.

"Vissza fogjuk fizetni az IMF-nek az összes pénzt, és így tisztán állunk az Úr színe előtt" - fogalmazott.

A miniszterelnök úgy vélte, a rendszerváltás után a magyar életminőség gyors javulásához kapcsolódó remények azért nem váltak valóra, mert Magyarország a politikai szabadság ellenére is kiszolgáltatott és kihasznált ország maradt.

Orbán Viktor ennek okát abban látja, hogy számos "pénzszivattyú" sújtotta Magyarországot. Erre példaként említette a bankok profitját, a mesterségesen magasan tartott alapkamatot, a monopolpozíciókból származó profitot és a devizahitelek konstrukcióját.

Kijelentette azonban: kormánya nemzeti gazdaságpolitikát folytat annak érdekében, hogy az az érték, amit a magyarok megtermelnek, Magyarországon maradjon. Ennek kerete az új alkotmány, amely nem egy liberális, hanem egy nemzeti alaptörvény, és egyensúlyban tartja a jogokat és kötelezettségeket - magyarázta.

A kormányfő az 1990 utáni helyzetet elemezve és az egységesülő Európáról szólva rámutatott: ez utóbbi jó válasz volt az akkori helyzetre, azonban ebben a válaszban volt két súlyos hiba. Az egyik, hogy a közép-európaiakat túlságosan későn, 2004-ben vették fel, holott ezt a 90-es évek közepén is megtehették volna.

Kitérve arra, hogy az unió területén gazdasági növekedés elsősorban Közép-Európából származhat, kiemelte: ha a 90-es években felvették volna a közép-európai országokat, akkor a 2008-as gazdasági válság sokkal erősebb Európát állított volna a kihívás elé, és valószínűleg könnyebb lett volna jobb válaszokat találni.

A másik hibának azt látja, hogy miközben létrehoztak egy közös pénzügyi uniót, ezt nem konzekvensen, átgondoltan tették, és nem minden elemében valósították meg. Egy ilyen pénzrendszer létrehozása is sikeres lehet, amíg konjunktúra van, de amint válság következik be, a rendszer átgondolatlansága felszínre kerül, és ez ma az eurozóna válsága - magyarázta.

Hangsúlyozta: az első, a második világháború, valamint a 1990-es évek utáni évek átrendeződése után ma egy ugyanilyen radikális, negyedik nagy változás időszakát éljük, és ismét egyidejűleg kérdőjeleződtek meg világpolitikai pozíciók a fennálló hatalmi berendezkedésben.

Orbán Viktor szerint megkérdőjeleződött Európa súlya és szerepe, és reális veszélyként kell szembenézni azzal, hogy a kontinens elveszíti azokat a kulturális, gazdasági és civilizációs pozíciókat, amelyeket hosszú évszázadokon keresztül birtokolt. Egyáltalán nincs megírva a csillagokban, hogy a mostani európai gazdasági válság néhány évig tartó, átmeneti periódus, könnyen lehet, hogy egy hosszú, hanyatló szakasszá válik - fejtette ki.

A kormányfő szerint részben rajtunk is múlik, hogy így lesz-e, és az a kérdés, van-e Európának ellenszere. Sokan gondolják, hogy az EU intézményeiben kell megtalálni az ellenszert - fejtette ki Orbán Viktor. A kormányfő hozzátette: azonban az elmúlt három évben megtanulta, hogy az uniós intézmények alkalmatlanok arra, hogy az Európa előtt álló kihívásokra válaszokat fogalmazzanak meg. Ilyen válaszok kizárólag nemzetállami alapon születhetnek meg - jelentette ki.

Megkérdőjeleződött továbbá az Egyesült Államok elsődleges szerepe - folytatta a kormányfő, hozzátéve: ezt az Egyesült Államok nem fogadja el, és nem törődik bele abba, hogy Kína, India és más ázsiai államok felzárkóznak mellé, azonos súlyú világhatalmi tényezőkké váljanak.

Ha valaki megnézi a feltörekvő ázsiai államok költségvetését, akkor azt látható, nem egyszerűen világgazdasági, hanem nagyon gyors világ-katonapolitikai és világhatalmi átalakulás tanúi vagyunk - fejtette ki.

Magyarország szerepéről azt mondta: az a kérdés, hogyan tudunk olyan politikát felépíteni, hogy megőrizzük a politikai és gazdasági szuverenitást. Rámutatott: ma ez a nemzetstratégia elsőszámú kérdése, azaz hogy Magyarország haszonélvezője vagy kárvallottja lesz a most kialakuló világrendnek.

A miniszterelnök megállapította: 1990 után sem sikerült felépíteni egy olyan gazdasági és politikai rendszert, hogy a saját erőforrásaink felett magunk rendelkezzünk. A politikai szabadság ellenére Magyarország egy kiszolgáltatott és kihasznált állam maradt - tette hozzá.

Beszélt arról is, hogy Magyarország esetében a nemzeti össztermék és az előállított termékből nálunk maradó, felhasználható érték között mintegy 2 ezer milliárd forintos a különbség, ami az egyévi nyugdíjak kétharmada, több mint az egy évre oktatásra fordított forrás, majdnem kétévi államadósság utáni kamat. Ezért megdolgoztunk, de eltűnik - jegyezte meg.

Orbán Viktor a kormány intézkedéseit sorolva kitért még a nagy nemzetközi cégekkel kötött stratégiai megállapodásokra, és kiemelte a magyar nemzeti tőke megerősítését is. Példaként hozta, hogy az OTP mellé a takarékszövetkezeti rendszer megszervezésével a pénzügyi rendszerben lassan meghaladjuk az 50 százaléknyi nemzeti tulajdoni arányt, és megemlítette a Molt, az MVM-t, a Trigránitot, a Közgépet, a Malt és a Richtert.

Beszámolt arról, hogy a demográfiai program keretében szeptemberben vagy októberben átalakítják a gyermekellátási rendszert, és a GYED extra formájában újraszabályozzák azokat a pénzügyi lehetőségeket, amit a gyermeket vállaló nők igénybe vehetnek. Mint mondta: be kell ismerni, jelenleg olyan gazdasági és társadalmi rendszert működtetnek a férfiak, amely nem adja meg a nőknek a szükséges megbecsülést. Amíg ez nem történik meg, addig a demográfiai hanyatlást semmilyen közgazdasági eszközzel nem lehet megállítani - jelentette ki.

Orbán Viktor beszélt a devizahitelek kivezetéséről is, amiről már döntött a kormány. Ezzel valójában igazságot szolgáltatnak, hiszen világossá akarják tenni a jövőre nézve minden nagy tőkés csoport számára, hogy nem lehet még egyszer úgy profitot előállítani Magyarországon, hogy embereket szednek rá - fogalmazott a kormányfő.

Hangsúlyozta, hogy nem öncélú, hanem nemzeti konfliktusokat vállalnak az unióval. Felidézte: a telekommunikációs cégek adója ügyében született döntés nyomán 185 milliárd forintot "vettek vissza".

A kormányfő előadásában a kettős állampolgárságra térve kifejtette: a 20. század történelme Magyarországot "szétszóratott nemzetté" tette. Az a kérdés, hogy ebből a szétszóratott nemzetből van-e értelme erős világnemzetet teremteni - fogalmazott.

Ha a magyarok erős nemzet akarnak lenni, akkor csak világnemzetként tudnak azzá válni - jelentette ki. Mint fogalmazott, a dolgok jelenlegi állása szerint a világban élő magyarok között nem területi alapon, hanem állampolgársági kötelékkel lehet közjogi kapcsolatot létrehozni.

A kormányfő hangsúlyozta: a magyar gazdasági nemzetstratégiának szerves része az az identitásőrző nemzetpolitika, amely segít abban, hogy szülőföldjükön boldogulhassanak a magyarok, hogy az óvodától az egyetemig magyar nyelven tanulhassanak, és hogy ezek az intézmények kötődjenek az anyaországhoz. Nemcsak az a fontos ugyanakkor, hogy az anyaországi magyarok gyarapodjanak, hanem, azt a módszert kell megtalálni, amellyel a "felcsúti magyar, a tusnádfürdői magyar, a New Yorkban élő magyar és az Argentínában élő magyar is" gyarapodni tud - fogalmazott.

Hozzátette: ennek a politikának a kulcsa az erős anyaország.

Miután 2010-ben a magyarországi magyarok jóvoltából kétharmados felhatalmazással a nemzeti erőforrások felett rendelkezni képes új politikai és gazdasági rendszert kezdtek felépíteni, amibe sikerült bevonni a világon élő összes magyart, most már az ő érdekük is, hogy ez a nemzeti politika 2014-es választások után is folytatódjon. Ez nem csak az anyaországi magyarok, hanem mindannyiunk ügye - zárta szavait Orbán Viktor kormányfő.

Az államadósság csökkentése összmagyar érdek

Az államadósság csökkentése összmagyar érdek - jelentette ki Orbán Viktor miniszterelnök a tusnádfürdői nyári szabadegyetemen szombaton tartott előadása után, kérdésekre válaszolva.

Ha egy országban az államadósság a bruttó hazai össztermék (GDP) 90 százalékát meghaladja, onnan "önerőből visszajönni" szinte alig van esély - mondta a kormányfő egy kérdésre válaszolva, hozzátéve, hogy a magyar adósságállomány 77 százalék körüli, 70-90 százalék között, "az életveszélyes sávban vagyunk". Egy rossz döntés, rossz reagálás és "pillanatok alatt felfut az államadósság". Mint mondta, 50 százalék alatt "kezdődik az élet". Mivel a magyar gazdaság erőforrásai nem végtelenek, világossá tenni, hogyan osztjuk be az erőinket - mondta, hozzátéve, hogy az utóbbi három évben arra voltak képesek, hogy pótolják azt, amit a "nem nemzeti kormányok elhanyagoltak vagy leromboltak" a határon túli magyar intézményrendszerben. A bővülés ezután következhet - jelentette ki.

A miniszterelnök egy másik kérdésre válaszolva beszélt arról is, hogy idegen nyelvet középiskolás korban kell megtanulni, az idegen nyelv tudása feltétele kell legyen a felsőfokú tanulmányoknak. Nem hazafias erény, ha valaki csak magyarul beszél - jelentette ki, hangsúlyozva, hogy "hazafias erény nem feladni a saját nyelvet". A Marosvásárhelyi Orvosi és Gyógyszerészeti Egyetem (MOGYE) magyar nyelvű képzésének nehézségeiről szólva megjegyezte, hogy "nem Istentől elrugaszkodott gondolat" a magyar nyelvű orvostudományi képzés, hozzátéve, hogy erről külön is érdemes lenne beszélni. Magyarország és Szlovákia kapcsolatáról Orbán Viktor azt mondta: bizalomépítő lépések kellenek. "Sziszifuszi munkára van szükség", közös gazdasági sikerekre, határátkelők, hidak építésére. "Csak a következő magyar választások után tudjuk a kettős állampolgárság kérdést felvetni" - jelentette ki.

A magyar és a román kormány viszonyáról azt mondta, hogy az "alakulófélben van". Traian Basescu román államfővel ugyanakkor "nyílt, őszinte, hazafias együttműködésben állunk, a korábban kialakított kapcsolat most is működik" - tette hozzá. Tőkés László, az Erdélyi Magyar Nemzeti Tanács (EMNT) elnöke - szintén kérdésekre válaszolva - arról beszélt, hogy a kisantant "annyira megosztotta a magyarságot és az egyházainkat is, hogy most is a poszttrianoni és posztkommunista örökségtől szenvedünk", és 2010 után sem tud "egy táborba állni" az összes határon túli magyar politikai erő. Ezt "bűnbánattal, de realizmussal konstatálhatjuk" - mondta, hozzátéve, hogy nem mindenáron kell, de "alapvető célok mentén kialakulhat az egység". Az EMNT elnöke bírálta az Romániai Magyar Demokrata Szövetséget (RMDSZ) és a Ponta-kormányt, ugyanakkor arról is beszélt, hogy "aki nem korrupt, gyűjtsük ki, fogjunk kezet, fogjunk össze".

Azt javasolta, hogy Magyarország vállaljon "védhatalmi státust" az erdélyiek felett, mint Ausztria, Dél-Tirol felett. Németh Zsolt, a Külügyminisztérium államtitkára rövid kommentárjában arról beszélt, hogy "össznemzeti élménnyé tudjuk tenni" a jövő évi parlamenti választásokat. Mind az eskütétel, mind az állampolgárság "igazi premierje a választásokon való részvétel lesz" - tette hozzá. Megemlítette, hogy a magyar nyár leglazább szabadegyeteme és legszínvonalasabb fesztiválja a Kárpát-medencében a Tusványos, amelyet jövőre 25. alkalommal rendeznek meg. Bejelentette, hogy a következő nyári szabadegyetem és diáktábor jelmondata a Történetekből történelem lesz.

A szombat délelőtti, nagyszínpadi előadásokat meghallgatta Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes, Tamás Sándor (RMDSZ), Kovászna megye és Borboly Csaba (RMDSZ), Hargita megye tanácselnöke, Antal Árpád (RMDSZ), Sepsiszentgyörgy polgármestere és Toró T. Tibor, az Erdélyi Magyar Néppárt elnöke.

Olvasóink írták

54 hozzászólás
  • 54. mérlegvagyok 2013. július 28. 14:24
    „12. NP1 Véleményed második mondatával egyet értek, de egy kis jó indulattal méltányoljuk, a magyar aparlamentben nyári szünet van. És a Kossuth Rádió élő egyenesadásban közvetítette, és több TV híradó is készített összefoglalót/ATV, RTL stb./ Romániában nyaranta tartott szabadegyetemen meg a korábbi években is az anyaország politikai, gazdasági pártéleti helyzete volt a fő téma. Most meg a közelgő választások előtt még nagyobb jelentősége van a határon túl élő állampolgárságot kérő magyarok szavazatára is.”
  • 53. _csutak_ 2013. július 28. 13:02
    „Milyen jó országban élek én : )
    Csupa valid információkkal rendelkező és kimagasló képességű makróközgazdász ír ide.
    Olyan ez mint a foci!
    Nem szívlelem Orbánt és a módszereit sem, de van amit jól csinál!
    Bár a módszer Csausescura vagy Pinochetre emlékeztet de van valós eredmény.
    Az már más kérdés, hogy közben a lakosság úgy 60%-a megélhetési gondokkal, jövőkép nélkül küzd napról napra.
    De a lényeg az, hogy nem lesz adósságunk, persze azért, mert Fletó és Bajnai nem költötte el a felvett hitelt!
    No ez az amiről úgy hallgat a királyi sajtó, mint az a barna és büdös a fűben.”
  • 52. Mil 2013. július 28. 12:32
    „50. kormoska 2013.07.28. 12:03

    Így van. A mai globalizált világban már egy ország sem működőképes önmagában, bezárkózva. Talán csak az USA. Valójában Svájc is ezer szállal kötődik az EUhoz gazdaságilag. Ahogy mi is. EU pénz nélkül itt semmi nem lenne, még Simicskáék sem tudnának annyit lenyúlni, szal csak duma az EU ellenesség, ORbán sem merné megkockáztatni a kilépést.
    De más máskor is mondtam: amikor a nagy oroszbarát szerbek is csalódtak a nagy tesóban és az EU felé kacsintgatnak, mégis mi a fenét akarunk mi a kelettől ?? Még csak nyelvrokonok sem vagyunk. Egyértelműen előnyösebb a nyugathoz orientálódni, ami ugyebár nem zárja ki a kelettel való üzletelést..”
  • 51. Mil 2013. július 28. 12:27
    „http://index.hu/belfold/igazamiigaz/2013/07/26/orban_kulugyi/

    Hazudik. Folyamatosan. És hülyeségeket hablatyol. Mégis mit szeretne? Újra szögesdrót határokat és egymással marakodó "nemzetállamokat", amik korábban háborúkat, világháborúkat okoztak ?? Vagy feltalálni újra a KGST-t a nagy keleti testvérrel ? Erre utal, hogy az EUt és a nyugatot szapulja, és keleti együttműködésről ábrándozik.. És ugyebár az egypárti diktatúrát is építgeti szép lassan..
    Az adósságra visszatérve: úgy stagnál, ingadozik, hogí feléltük az összes belső forrásunkat. Míg a szocik külföldről vették fel a hitelt, ORbán a jövőnket zálogosítja el, elvette 3 millió embert jövőbeli nyugdíjának egy részét, agyonadóztatja a gazdaságot, mindent elzabrál.. Ja, épp a héten kaptam a bankomtól értesítést a díjak növekedéséről..”
  • 50. kormoska 2013. július 28. 12:03
    „39.v.imre

    ."Mert az alaptörvényben így van rögzítve"
    Na ez az ami sántít a hozzászólásodban.Arra az alaptörvényre hivatkozol,amit a Fideszes kormánytöbbség egyoldalúan fogadott el,és eddig 4-szer módosították másfél év alatt....!

    A másik dolog pedig az,hogy Magyarország történelménél,nagyságánál,elhelyezkedésénél fogva SOHA SEM LEHET TELJESEN ÖNÁLLÓ ÉS SZUVERÉN NEMZETÁLLAM.Magyarország sosem lesz második Svájc vagy Luxemburg!
    Mindig valamilyen szervezethez tartoztunk(pl Monarchia,Kgst,Eu)mert MUSZÁJ VOLT,egyedül vagy külföldi segítség nélkül az ország ellehetetlenül.”
  • 49. lukrecia 2013. július 28. 08:54
    „47. Ertelmetlen. Az agymosoda alanyai mindket oldalon szep szammal megtalalhatoak, Kisse meg ra is segit a kor, mennel oregebb valaki , annal elhivatottabb. De mint tudjuk a 23 000 milliardot vissza kell fizetni. Mostmar nem a baloldal tanacsai szerint, hiszen evtizedek bizonyitjak, ok mindig csak novelni tudtak ezt az osszeget. Neha rovid idon belul meg duplazni is. Agymosoda ide , agymosoda oda---a matematika meg teny. Ezert nincs meg az Mszp -nek es a baloldalnak azota sem a regmult szavazo bazisa, mert egy ket agymosott megis felebredt a hibernalasbol. Megis ertelmezni tudta a szamokat. De itt van dicsekvo ketnevu baratunk a 8--10. emelet kornyekerol, akinek a lexikalis tudasa vetekszik az Amerikai Echelon szamitogeppel. Mai napig MszmP hivo. No meg Mszp ---de ezt meg onmaga sem tudja. Pedig "Amit elolvastam az a fejemben rendezett formában bárhol és bármikor visszaidézhető." O csak hajtogatja a magaet, teheti , hiszen a rokkant nyugdij meg meg is vedi . Mostmar semmi sem tetszik neki, csak Margitka a szomszedbol. A szamokat meg mindig nem tudja ertelmezni , csak a nyugdijat. Mszp--mszmp--milla--egyutt neki genauso. De kioktat folyamatosan :)) Nincs mit tenni.”
  • 48. mivan? 2013. július 28. 08:36
    „Azon szerencsések közé sorolom magam aki nem tartozik különösebben egyik oldalhoz se. De! Felsoroltál itt bizonyos számokat amit ellenőrizni nem tudok. 14 500 milliárdot írtál állami bevételként. nem tudom mennyi az állam kiadási oldala. De gondolom ennél több ezért keletkezik adósság. Ezt kellene összhangba hozni. ezt, hogy lehet. Megszorít valahol csökkent valamit amit senki sem szeret. Vagy megpróbálja a bevételi oldalt feltornászni. Nem tudom védeni egyik felet sem, mert amit csinálnak nem jól csinálják. EGYIK SEM!”
  • 47. balihoho 2013. július 28. 08:25
    „Értelmetlen vitába szállni azokkal, akiknek a gondolkodását, az Orbáni agymosoda sikerrel átmosta, és vakon hisznek abban amit ők előadnak, a nagy szabadságharc jegyében.”
  • 46. v.imre 2013. július 28. 07:42
    „45. v.imre 2013.07.28. 07:34

    Helyesbítek egy elírt dátum miatt. A téves mondat: "Olyan tudósításra találtam 1998-ból..."
    Hehyesen: Olyan tudósításra találtam 2008-ból..."”
  • 45. v.imre 2013. július 28. 07:34
    „Folytatva a 44. sorszám alatti hozzászólásomat szeretnék rámutatni azokra a megszorításokra, néhány részletre, hogy az IMF és az EUBank páros hogyan szólt bele belügyeinkbe. Pár hete olvastam vissza a DM cikk archivumát egy cikket keresve. Olyan tudósításra találtam 1998-ból, mint a 13. havi nyugdíjak és a 13. havi fizetések eltörlése, továbbá "A kormány 6.000 pedagógus állását szüntette meg." Más intézkedések is történtek, mint az iskola összevonások, vasúti vonalak megszüntetése és sorban a megszorítások. Ennyit jelentett ez az olcsóbb, feltételekhez kötött hitelforma.
    És senki ne higgye, hogy most mindenben alá kell vetnünk magunkat, amit Brüsszel igényel. Például Anglia és Csehország nem írta alá, nem csatlakozott a Chartához! A Csehek a Benes dekrétumokhoz való ragaszkodás miatt. El tudja bárki is képzelni Magyarországon, hogy a magyar baloldali ellenzék ne visítozna emiatt, mint a fába szorult féreg?
    Más. Anglia mind a mai napig használja a saját mértékrendszerét az EU-n belül, pedig abból már sok baj származott. Minden országnak van vitája az EU-val érdekei érvényesítésére, miért lennénk kivételek?”
  • 44. v.imre 2013. július 27. 22:17
    „43. mivan? 2013.07.27. 21:31
    "...De vannak olyan vélemények, hogy orbán és bandája se jobb. ..."

    Netán e "banda" felelőssége lenne kezelni, előállítani és törleszteni az állam felhalmozott 80 milliárd eurónyi adósságát, ami forintra átszámolva 23.200 milliárd forint? Amikor az állam éves költségvetési bevétele összesen 14.500 milliárd forint? Tessék belegondolni: Kb 2 évig az állam senkinek egy fillért se fizessen. Se nyugdíjra, se oktatásra, se az orvosi hálózatra, se a közalkalmazottaknak, se a közszolgálatiaknak. Tessék belegondolni, miként lehetne ezt megoldani? És miként felelős az Orbán banda ekkora tartozás felhalmozásáért az eltelt 3 év alatt? Az állampolgárok adóssága meg ennek az összegnek a fele. Na, még ezt is tessék visszafizetni az állami munkáltatóktól kapott (De hát el kellene vonni azt is, ugye?) bérből. Az IMF úgy adta a maga 12,5 milliárd eurós hitelt, hogy megszabta, hol kell meghúzni a nadrágszíjat ennek fejében. Az EUBank hasonló feltételekkel szólt bele a belügyeinkbe a maga 6,5 milliárd eurós hiteléért cserébe. Ezért szórakozott velünk Brüsszel ahol csak tudott, vagy ahol ezt a támadást generálta náluk a magyar baloldal. Miért lopna Orbán és bandája? Hogy azzal a bankókkal törölje a fenekét? Hogy azzal hízlalja családját? Miért lennének tisztességtelenek? Tudják a kedves hozzászólók, mekkora is az a pénztömeg, amiről szó van?”
  • 43. mivan? 2013. július 27. 21:31
    „Annyira értelmetlen a vita. orbán ugyanazt csinálja mint gyurcsányék. Csak ő államkötvényeket bocsát ki és ellop 3000 milliárdot. Emezek behívták az imf-et. MI ba...sz emberek meg olyanon vitázunk amitől nem leszünk előrébb, ezek meg szétröhögik az agyukat rajtunk. Egy a különbség: az imf belepofázott volna mindenbe. De vannak olyan vélemények, hogy orbán és bandája se jobb.”
  • 42. _csutak_ 2013. július 27. 21:26
    „@Ballas:
    kis népnevelés barátom!
    Az igazán olvasott embererek tudják azt az egyszerű dolgot, hogy partnerüket néven, itt nicknéven (becenév, hogy te is megértsd!) szólítják a partnerüket, ha válaszolnak!
    És ha már itt tartunk, tudnál bármilyen adekvát bizonyítékkal szolgálni a Biblia butaságaira?
    Esetleg az idegen civilizációk létezésére?
    Tudod barátom, akit te szentfazéknak nevezel, bocs a dicsekvésért, de téged zsebből kiráz!
    Az ide íróknál sokkal olvasottabb vagyok és az Úr lexikális elmével áldott meg:(
    Amit elolvastam az a fejemben rendezett formában bárhol és bármikor visszaidézhető.
    Tehát amit te butaságnak tartasz arra semmilyen bizonyítékod nincs de vélelmezésedre sem tudsz hihető magyarázattal szolgálni.
    A zsidó gyűlöleted pedig sokat elárul a személyiségedről.”
  • 41. queenmargareth1 2013. július 27. 21:21
    „30. eternette 2013.07.27. 19:06 nem, tévedsz, aki támad az te vagy, akit támadtak én vagyok.én nem kértem, hogy minden írásomra úgymond lecseszéssel reagálj.mára befejeztem. Kerüljük egymást.”
  • 40. történész 2013. július 27. 21:19
    „mese”
  • 39. v.imre 2013. július 27. 20:54
    „38. kormoska 2013.07.27. 20:28

    Sajnálom, hogy nem érted a lényeges különbséget a volt szocializmusban volt orosz abszolutizmushoz való kötelező viszonyulás és a szabad gondolkozású világi berendezkedéssel kialakítható viszonyulás között. Az pedig hab a tortán, hogy igen is jogunk van meghatározni az országban elfogadható közösségi erkölcsi normát és toleránsan tűrni a másként gondolkozók létezését. Mert az alaptörvényben így van rögzítve. Senki nem üldözi a másként gondolkozókat, életvitelt folytatókat. De olyan nem lehet, hogy a társadalomban szabadon garázdálkodjon a határait nem ismerő szabadosság.”
  • 38. kormoska 2013. július 27. 20:28
    „Ennek az embernek agyára ment a hatalom(vágy),ez már üldözési mánia!
    Ő folyamatosan ELLENÁLL és HÁBORÚZIK Brüsszellel és az Uniotól várja,hogy belássa:Magyarországgal nem lehet packázni!
    Eu beavatkozás a választásokon...,miért riogat már előre ezzel a populista dumával?
    Hol él ez az ember?Ki fene akarja bántani az országunkat és mivel?

    Keresztény értékekről beszél,a kereszténységnek az az ALAPÉRTÉKE,HOGY ELFOGADJUK A MÁSIKAT,de Orbánék már a más pártokkal szimpatizálókat sem tekintik embernek,nem hogy a melegeket.
    A Nemzetállam és nemzetköziség szerinte kizárja egymást,miért?

    Ja,és arra is nagyon büszke,hogy idő előtt visszafizetjük az IMF hitelt és még büszkébb arra,hogy az ehhez szükséges pénzt kiválóan beszedték a cégektől és a magánemberektől.Hát erre aztán büszke lehet.....
    És még mi akarunk"védhatalmi státuszt" vállalni Erdély felett.......,Orbán Viktor gondolkodása egyre nagyobb veszélyt jelent,remélem csak jövő májusig!”
  • 37. roxper 2013. július 27. 20:23
    „32.
    Ennél rosszabb a helyzet, most is 9.5% körül kínálják az állampapírjaikat...”
  • 36. Király75 2013. július 27. 20:13
    „Végre van egy nagyobb távlatokban gondolkodó miniszterelnökünk!”
  • 35. lukrecia 2013. július 27. 19:41
    „Na ezen is lehet vitazni mi az alacsony hitel es mi a draga. Minden relativ. Relativ a 2% valoban alacsonyabb , mint a 6% matematikailag. DEEEE a penzt dolgoztatni kell kerem. Aki a hitelt dolgoztatja es a 6% sbol csinal evente 250 % os hasznot , aki meg a 2% sbol 30 % -t ki a a jobb gazda??? Kerdem nagyeszukeim ki a jobb ???? Ezzel nem akartam sem baloldalt , sem Fideszt mondani. Ratok bizom Csak a relativ hulyesegetekre akartam felhivni a figyelmet. A tozsden egy allam konnyuszerrel elerheti a 200 % hasznot, mint ahogy css-is. Mint ahogy O sem veszitett a reszvenyeladason , mert shortokkal vedte az eladast.
    Tehat akkora hulyeseg 4-6 % hitelkamat kulonbsegen vitazni, hogy az mar orulet. Akik felveszik a hitelt 100 ---200 % nyeresegben gondolkoznak mindig is. Szamukra az a lenyeg , naluk legyen a penz , es azt dolgozzon. Na most a hiba ott jon amikor sajt celra konyvelik a nyereseget, az allamnak a veszteseget.”
54 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Fidesz: a bukott baloldal támadja a családok és a devizahitelesek támogatását

A Fidesz szóvivője szerint a "bukott baloldal" nem ismeri el hibáit, támadja a családokat és a… Tovább olvasom