Délmagyar logó

2017. 05. 25. csütörtök - Orbán 13°C | 21°C Még több cikk.

Ötletek a szép mellekért

Megmutatjuk, mi az, amivel ártunk kebleinknek, s mitől marad sokáig szép és rugalmas!

A női szépség és vonzerő egyik titka a szép mell. Sokszor elégedetlenkedünk mérete és formája miatt, melyen igazán nem tudunk változtatni. Viszont sokat tehetünk azért, hogy megőrizzük rugalmasságát és szépségét.  Lássuk, mi az, amivel ártunk kebleinknek, s mitől marad sokáig szép!   
 
A szép mell ellensége

1. Hirtelen fogyás
Hatására a zsírszövetek leépülnek, és a bőr rugalmatlanná válik. Ezért kerüljük a túlzásba vitt diétát, inkább próbáljuk megőrizni az ideális testsúlyt, vagy ha kell, fogyjunk fokozatosan.

2. Rossz melltartó
A teltebb kebleknek szükségük van támasztékra, mert a nagyobb súly megnyújtja a hámszöveteket. Sportolás közben azonban még a kismellűek is használjanak melltartót. Fontos, hogy ne legyen szűk, és készüljön természetes anyagból, mert a nem megfelelő melltartó deformálja és lapítja a mellet.

3. Helytelen testtartás
A görnyedt testtartás a mellek alakját, helyzetét előnytelenül befolyásolja, ezért nagyon fontos, hogy mindig húzzuk ki magunkat.

4. Túlzott napozás
A mell bőre ugyanolyan érzékeny, mint az arcé, ezért a túlzott napozás hatására ráncosodhat a bőr, esetleg pigmentfoltok jelenhetnek meg rajta. Ezért ajánlatos nem ledobni a bikinifelsőt, vagy magas fényvédő faktorú napozókrémet használni.

5. Helytelen táplálkozás, kevés folyadék
A helytelen táplálkozás, a dohányzás és a kevés folyadékbevitel károsan hatnak a mell rugalmasságára. Hiányos folyadékbevitel esetén a szervezet a kötőszövetekből von el vizet, melynek eredményeképpen a keblek veszítenek feszességükből.


Mit tehetünk a szép keblekért?

1. Mellmasszázs
Jótékony hatású a masszázs. Zuhanyzás előtt törölközővel vagy puha kefével finoman masszírozzuk át melleinket körkörösen, alulról felfelé.

2. Meleg-hideg váltózuhany
Javítja a mellek vérellátását, megőrzi az erek, a szövetek és a bőr rugalmasságát.

3. Szánjunk időt a pakolásra!
Hetente egyszer ápoljuk és vitalizáljuk mellünket, dekoltázsunkat természetes pakolással. Kiváló az olívaolajas, az uborkás, a túrós-mézes, valamint a tejszínes-almás pakolás. Először finoman dörzsöljük át kebleinket és dekoltázsunkat bőrradírral, mossuk le alkoholmentes tonikkal, majd kenjük fel a pakolást, fedjük le fóliával, és 20 percig hagyjuk hatni. Hidratál, puhítja és feszesíti a bőrt.

4. Használjunk hidratáló krémet!
Zuhanyzás után használjunk erősen hidratáló krémet. Minél természetesebb összetételű, annál jótékonyabb. Aminosavakban, proteinben és A-vitaminban gazdagok az árnika-, az árpa-, a bodza-, a borostyán-, a komló- valamint a szójakivonatot tartalmazó termékek.

5. Súlyzózzunk vagy ússzunk!
Végezzünk mellizomerősítő gyakorlatokat. Az egyik leghatékonyabb módszer a súlyzózás, amelyet érdemes naponta végezni két-háromkilós súlyokkal. Fontos, hogy ne csak a mellizmokat edzzük, hanem a váll és a kar izmait is, ezek együttesen segítik elő a mell és mellkörnyéki izmok megfelelő erősségét, rugalmasságát.

6. Táplálkozzunk helyesen és igyunk sokat!
Kerüljük a tartósítószereket, állományjavítókat és mesterséges színezékeket tartalmazó ételeket, az állati és telített zsírokat, valamint a dohányzást és a sok koffeint. Fogyasszunk rostban gazdag táplálékokat, teljes kiőrlésű gabonából készült termékeket, fehérje- és vitamindús ételeket, friss zöldséget és gyümölcsöt. De a legfontosabb, hogy igyunk naponta legalább két liter folyadékot ásványvíz, gyógytea vagy friss gyümölcslé formájában.

7. Ha a mell látványosan veszített feszességéből
Hirtelen súlycsökkenés, esetleg terhesség vagy szoptatás után indokoltak a speciális mellfeszesítő készítmények. Ezek olyan szöveterősítő, bőrfeszesítő anyagokat tartalmazó lemosók, zselék, krémek, mint az elasztin, a kollagének, növényi kivonatok, az A-vitamin és a tojásfehérje. Súlyosabb esetben érdemes kozmetikusunkkal is konzultálni.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Munkajogi esetek 17.

Tovább olvasom