Délmagyar logó

2017. 10. 19. csütörtök - Nándor 10°C | 24°C Még több cikk.

Pár perc

Az ünnepi készülődés sok-sok tennivalója a nők többségét túlságosan felpörgeti és nincs már idő, erő regeneráló kúrákra. A stresszoldás, az adventi lélekemelés, feltöltődés azonban néhány házi módszerrel is elérhető – s csak néhány perc.
Az ünnepi készülődés sok-sok tennivalója a nők többségét túlságosan felpörgeti és nincs már idő, erő regeneráló kúrákra. A stresszoldás, az adventi lélekemelés, feltöltődés azonban néhány házi módszerrel is elérhető – s csak néhány perc.

Lélekbúvárkodásban, wellnessben járatos szakemberek az ünnepváró lazításra számos metódust, praktikát ajánlanak, aki szép karácsonyt akar, jól teszi, ha hallgat rájuk. Kiváló feszültségoldó, léleksimító például az adventi estéken „belebámulni" a lakást díszítő gyertyák lángjába: szemrebbentés nélkül egy percig, majd lehunyni a szemet, s ki nem nyitni addig, míg a pisla fény ég benne. Javallják ezt többször ismételni, közben „agyilag lazítva", azaz gondolatokat mellőzve.

A kikapcsolást, az ellazulást lehet ezután fokozni feszültségoldó légzéssel: az orron át kell beszívni mélyen a levegőt, majd a szájon át kifújni, lassan. Négy-öt ilyen légzésgyakorlat után jöhet pár percnyi autogén tréning: behunyt szemmel fekve vagy hátradőlősen ülve egy kis önszuggerálás, amikor például azt mondogatjuk, hogy lassul a szívverésünk, az agypörgésünk, ellazulunk, új erőre kapunk – s így lesz. Az ellazulást lehet zenével segíteni: lassú ritmusú, kedvelt zenénket hallgassuk, csukott szemmel, hagyjuk, hogy egész testünket-lelkünket átjárják a hangok, próbáljunk átlényegülni tőle, közben egyenletesen, nyugodtan lélegezzünk.

A zene „kimossa a napi gondokat", feltölt. Miként lazít, oldja a feszültséget pár percnyi elnyújtózás egy illatos fürdőben – levendula, jázmin, kamilla, hárs, komló vagy egzotikus virágillatban, narancsaromában. Ami után jöhet kényeztetésként még egy kis masszázs: stresszoldóként mondjuk a mell alsó részén, az óramutató járásával megegyező irányba, pár csepp levendulaolajjal (közben orron és szájon át mély levegővételekkel). Végül, de erősen ajánlottan a legegyszerűbb frissítő gyakorlat: törökülés a szőnyegen, felkarok a térdeken, tenyerek felfelé néznek, az ujjhegyeket összenyomjuk – legalább tíz percig így maradunk.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szünetel

Áramszünet miatt holnap délelőtt 9 órától délután egy óráig szünetel a győri Pálffy utcai rendelés.… Tovább olvasom