Délmagyar logó

2016. 12. 05. hétfő - Vilma -6°C | 4°C

Péntekig nem lesz vasutassztrájk

Délelőtt 10 órától felfüggesztette az éjfél óta tartó vasutassztrájkot a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezte. A következő tárgyalás pénteken lesz, addig valószínűleg nem lesz újabb munkabeszüntetés.
A vasúti közlekedés nagy része a kora délutánra helyreállhat, de a teljesen csak keddi üzemkezdésre normalizálódik a helyzet. Gaskó István, a VDSzSz elnöke a sztrájk felfüggesztését azzal indokolta, hogy a MÁV vezetőségével 8 órakor kezdett egyeztetés ismét eredménytelen volt, és így a munkabeszüntetés folytatása értelmetlen. Nem tudják ugyanis, hogy a jelenlegi vezetésű közlekedési tárca, illetve a MÁV képes-e elmozdulni az eddigi álláspontjáról - tette hozzá.

A MÁV már dolgozik azon, hogy minél hamarabb helyreálljon a közlekedés a vasúton, kora délutáni órákra ez a legtöbb vonalon megtörténik - mondta el Kavalecz Imre, a MÁV Zrt. sajtófőnöke. A teljes menetrendszerinti közlekedés azonban csak keddi üzemkezdésre lesz biztosított. Először a távolsági intercity és a budapesti elővárosi járatokat, majd a távolsági gyors és személyszállító vonatokat indítják, végül a nemzetközi összeköttetéseket állítják helyre - tette hozzá.

A szegedi központi pályaudvaron sztrájkolnak a vasutasok, a Szeged-dorozsmai és a Szeged-rókusi állomásokon zavartalan a forgalom. A szegedi főpályaudvarról egyáltalán nem indulnak vonatok. Innen buszokkal átszállítják az utasokat a dorozsmai állomásra, ahonnan így 10-15 perces késéssel ugyan, de elindulnak a vonatok Budapest felé. Hasonló a helyzet a Békéscsaba irányába közlekedőkkel is. Szeged-Rókusról menetrend szerint indulnak a vonatok. Az utasokat nem lepte meg az újabb sztrájk. Számítottak rá, de egyre kevésbé tudnak megértőek lenni. Szerintük ez már túlzás.

A VDSZSZ helyi szervezetének előrejelzése ellenére mégis felvették a munkát a dolgozók a békéscsabai állomáson éjfél és fél hét között, így egyelőre senki sem sztrájkol az állomáson. A vonatok hajnalban menetrend szerint indultak, de a közlekedés csak Szeged-Rókusig, illetve a Budapest felé vezető vonalon csak Szolnokig garantálják - mondta Pataki Lajos, a VDSZSZ helyi munkatársa. Utasok a szokottnál kevesebben vannak az állomáson. Az a fél hetes műszakváltás után derül ki, hogy napközben hányan veszik fel a munkát.

Az éjszakás műszakból egy ember sztrájkolt Győrben, a többiek felvették a munkát. A nappalos dolgozók 11 óráig érkeznek munkahelyükre, még nem lehet tudni, közülük hányan sztrájkolnak. Győrből hajnalban elindultak a vonatok, és a reggeli órákban is elindulnak, de arra nincs garancia, hogy az utasok célba is érnek. A nemzetközi vonatok egyáltalán nem közlekednek. A győri pályaudvar hajnalban üres volt, alig egy-két utas érdeklődött a vonatok indulásáról.

Záhony, Miskolc, Nyíregyháza, Mátészalka környékén is működik a vasút. Szombathelyen és Pécs térségében valószínűleg járnak majd a vonatok.

Az utasok a pályaudvarokon tájékozódhatnak az aktuális helyzetről és a vasúti utazást helyettesítő lehetőségekről. Információkat a MÁV internetes oldalán - www.mav.hu - illetve a MÁVDIREKT információs szolgálat telefonszámán - 06-40-49-49-49 - is kaphatnak az utasok.

A korábbi sztrájkokhoz hasonlóan a MÁV most is megállapodott a Volán társaságokkal, hogy ahol nem lesz vonatközlekedés, ott a buszos cég elfogadja a vasúti bérleteket és vasutas igazolványokat is. A MÁV-START Zrt. a sztrájk miatt elhalasztott utazásokra szóló, előreváltott menet- és helyjegy árát a kezelési költség levonása nélkül visszatéríti.

A tárgyalás hétfőn reggel 8 órakor folytatódik a MÁV és a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) között a kollektív munkaügyi kérdésekről és a még elégséges szolgáltatásokról.

A VDSZSZ továbbra is 10 százalékos béremelést követel a megajánlott 6,9 százalék mellé, továbbá a MÁV Cargo privatizációs bevételéből 250 ezer forint egyszeri kifizetését valamennyi vasutas munkavállalónak. A követelések sora időközben bővült a 38 mellékvonal kérdésével, és további 1,1 százalékos extra bérfejlesztési követelést is bejelentett a szakszervezet.

A hétfő hajnali adatok szerint sztrájkol a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetéhez (VDSZSZ) tartozó jegyvizsgálók és kocsivizsgálók többsége, illetve a forgalmi dolgozók egy része.

A vasúttársaság tájékoztatása szerint az előzetes felmérések alapján többen vannak azok a vasúti dolgozók, akik felveszik a munkát, így akár a vonatok 65-70 százaléka is közlekedhet.

Budapest Déli pályaudvar és a Nyugati fogadja és indítja majd a vonatokat, viszont a Keleti pályaudvarra nem mennek be a vonatok, a szerelvények Rákosig közlekednek, illetve onnan is indulnak a tervek szerint.

Olvasóink írták

  • 12. BBB 2008. április 08. 10:49
    „A folytonos sztrájkok miatt egyre többen leszoknak a vonatozásról. Járnak busszal, esetleg autóval. Ezért fognak majd újabb és újabb szárnyvonalakat bezárni, míg végül a MÁV-ból csak a nosztalgia gőzösök maradnak. Gaskó úgy látszik, ezt akarja....”
  • 11. Tudatlan 2008. április 07. 20:11
    „Félnótás!
    Nem akarom elhúzni a nótádat, de ennyire tudatlan nem lehetsz!
    Azért volt a néhány órás sztrájk, mert Kákosy megtiltotta a MÁV Csoport cégvezetőinek a VDSzSz követeléseiről való tárgyalásokat.
    "Eredménytelen tárgyalás" nem lehetett, ha egyszer nem volt tárgyalás!”
  • 10. félnótás 2008. április 07. 15:54
    „Az eredménytelen tárgyalásokra való hivatkozással Gaskóék felfüggesztették a sztrájkot.
    Pont ezzel az okkal hírdette meg egyébként mint nyomásgyakorló eszközt.
    Gaskó úr! Most akkor melyik indok a helytálló?
    Lehet, hogy az a tény a helytállóbb melyszerint kollegái körében is hiteltelenné vált egyre jobban?
    Azért azt a havi 700.000-t is meg kell őrízni, ami a "tiszteletdíjat"(?) jelenti.”
  • 9. todoer 2008. április 07. 13:52
    „Omen ! tökéletesen egyetértek ez 1 hozzászólásoddal . Ennek a sztrájknak lehet az is a hozadéka hogy kiderül , még több szárnyvonalat meg lehet szüntetni vagy mint a BKV példája mutatja , ki kell adni alvállalkozóknak az üzemeltetést.Gaskó pedig jutalékot kérhet a Volán társaságoktól ( közlekedési miniszter biztos nem lesz , hiába ácsingózik rá ) . 18 év alatt 2000 milliárd forintot öltek bele a Máv-ban a költségvetésből azaz a mi pénzünkből )”
  • 8. martriné 2008. április 07. 12:54
    „Nem is tudom, hogy miért nem figyel fel a fiskális politika erre a az "onem" olvasótársunkra? E kormány felelőtlensége, hogy nem neveziki ki a MÁV élére , mint egy " Kofnák Pániákot" a megmentőt! A " félnótást" pedi a szárnysegédjéneki! A piroskát meg el kellene a nagymamához küldeni az erdőn kerseztűl!”
  • 7. Gáb or1 2008. április 07. 12:53
    „ILLIK ide ez a cikk.

    http://index.hu/velemeny/jegyzet/dur080407/”
  • 6. félnótás 2008. április 07. 12:15
    „Gaskó tegnap boldog vigyorral a pofáján jelenti be a "szerencsés egybeesést..." a BKV sztrájkkal.
    Elképesztő figura! Szegénykém életútját volt "szerencsém" olvasni egyszer, ami sikerült neki az az általános iskola volt.
    Járt ugyan főiskolákra is, de valószínű csak vizet hordott, mert otthon nem volt vezetékes hálózat.
    Most azt hiszi, egy narancsos utasítás, amiket aktualizál, a 2010-es választásokon parlamenti széket jelent majd számára.
    Téved a fiú, abban a pillanatban mikor nem hoz már hasznot, azonnal el is tüntetik a "főnökei".
    Csak akkorára már lejáratja a szakszervezeti mozgalom lényegét, amiről egyébként tiszta fogalma most sincs!”
  • 5. optimista 2008. április 07. 10:39
    „Nagyra értékelném ha végre nem "komcsiznának", "köteleznének" és úgy általában nem gyűlölködnének és irigykednének az emberek egymásra. Sehová sem vezet. Ezzel szemben közösen kellene megoldást keresni, ha kell közösen takarékoskodni, akár csökkentve ezzel a kényelmi-jóléti kiadásokat. Hátramenetben nehéz gyorsan előre haladni!”
  • 4. onem 2008. április 07. 10:21
    „a gaskót kellene felfüggeszteni egy arra alkalmas kötélre”
  • 3. halak66 2008. április 07. 10:09
    „hát... nagyon igazad van!! kissé felháborító már ami itt folyik!! :( Te meg?? dógozz minimálbérért itt a déli régióban! :( na.. evvan”
  • 2. onem 2008. április 07. 09:11
    „Természetesen a 2008. év végi új egyenlege tartalmazni fogja az év során az eddigi és még esetlegesen ezt követő sztrájkok által okozott károk önre eső arányos részét is.
    Amennyiben ezt is keveselné, adja meg címét, hogy az egyéni utazóknak okozott anyagi és erkölcsi károkért is helyt tudjon állni.”
  • 1. onem 2008. április 07. 09:01
    „Tisztelt Dolgozó!

    Társaságunk megvizsgálta az ön által benyújtott igényeket, és ezúton
    szeretnénk tájékoztatni arról, hogy követeléseit jogosnak találtuk. Ezek
    alapján ön a következo juttatásban és béremelésben részesül:

    - Egyszeri 250.000 Ft rendkívüli juttatás a MÁV Cargo Zrt eladásával
    kapcsolatosan
    - 15% béremelés 2008. január 1-éig visszamenoleg

    Egyúttal szeretnénk arról is tájékoztatni, hogy társaságunknál az Állami
    Számvevoszék mai árfolyamon számolva 1993 és 2006 között 2000 milliárd
    forint tokeveszteséget állapított meg. Mivel ön társaságunk régi és
    megbecsült dolgozója, így ebben az idoszakban már nálunk dolgozott.
    Ezért szeretnénk, ha ebbol a veszteségbol is olyan mértékben részesülhetne,
    mint a MÁV Cargo Zrt. eladásából. Az ön által felállított arányossági
    mutatók figyelembe vételével szeretnénk tájékoztatni, hogy önnek ebbol
    adódóan a következo fizetési kötelezettsége keletkezett:

    - Egyszeri 5.000.000 Ft befizetési kötelezettség a MÁV csoport felhalmozott
    tokevesztesége után

    Új egyenlege ennek megfeleloen 4.750.000 Ft tartozást mutat, amit kérünk a
    mellékelt készpénzátutalási megbízás segítségével 2008. április 30-ig
    kiegyenlíteni. Társaságunk a várható igényeknek megfeleloen részletfizetési
    konstrukciót dolgozott ki ön számára, melynek során a fizetésébol havi
    50.000 Ft-ot levonva, a tartozás kamatmentesen törlesztheto a következo 100
    hónapban. Kérjük, hogy amennyiben ezzel élni kíván, azt postafordultával
    jelezze.

    További jó munkát kívánunk!

    A MÁV csoport tagjai nevében:

    Kis Piroska
    Pénzügyi Csoportvezeto

    Ui.: 2008 év végén az éves eredmények figyelembevételével ismételt
    egyenlegközlőt továbbítunk önnek.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Az MSZP új kormányzati szakaszt nyit

Új kormányzati szakasz nyitásáról fogadott el állásfoglalást vasárnap késő éjszakába nyúló, ötórás… Tovább olvasom