Délmagyar logó

2017. 02. 27. hétfő - Ákos, Bátor 1°C | 13°C Még több cikk.

Pipaszár, tömzsi, hosszú, rövid?

Nem vagy megelégedve a lábaiddal, ezért nem szívesen villogtatod őket a meleg napokon?

Nem vagy megelégedve a lábaiddal, ezért nem szívesen villogtatod őket a meleg napokon? Az alábbi praktikák meghozzák majd a kedved a szoknyába bújáshoz!

A szépségért szenvedni kell. Nincs ez másként a lábformálással sem, vagyis a szép láb sem terem minden bokorban, igaz, a genetikai adottságok nagy szerepet játszanak abban, hogy mit tudunk kihozni a virgácsainkból.

Sokan azért ódzkodnak a lábedzéstől, mert fájdalommal jár, a vádli és a combizmok szinte égnek a kemény munka alatt, és persze ehhez is – mint minden nagy elhatározáshoz – rendszeres igénybevétel és kitartás szükségeltetik.

A következőkben a legtipikusabb hibák korrigálására adunk tippeket:

Ha rövid a lábad:

A rövid láb alkati adottság, de szerencsére vannak praktikák, amellyel ügyesen elleplezhető. Ha szeretnéd, hogy combjaid hosszabbnak hassanak, hordj lefelé bővülő nadrágokat és  magas sarkú (talpú) cipellőt. A rövid lábakon szintén segíthetnek a comberősítő gyakorlatok (lásd lent).

Hogy a gyakorlatok után ne rövidüljenek meg combizmaid – ami könnyen izomlázhoz vezethet – ne feledkezzen meg a nyújtásról sem! Ülj le terpeszülésbe, és próbáld meg a törzsed finoman közelebb húzni először a jobb, majd a bal lábához. Annál a pontnál tartsd meg, ahol már enyhe fájdalmat érzel. Szintén kiváló nyújtó gyakorlat, ha térdelésből előre nyújtod az egyik lábadat, és finoman ráhajolsz.

Ha tömzsi a vádli:

Ma már az edzőtermekben számos lábgép segít a formálódásban, így a vádli fejlesztése sem jelenthet akadályt. De még edzőterembe sem kell lemenned, az is elegendő, ha minden nap csinálsz otthon 100 sarokemelést (vagyis lábujjhegyre emelkedsz, majd leengeded a sarkad). Akkor végzed jól, ha egy idő után szúró érzést tapasztalsz, de ekkor se hagyd abba! A folyamatos munka meghozza az eredményt. Utána nyújtsd meg jól, méghozzá úgy, hogy felállsz egy lépcsőre talpad párnás részével, megkapaszkodsz valamiben, majd leszorítod a sarkad.

Ha vastag a combod:

Leginkább a körte típusú nőkre jellemző, hogy viszonylag vékony felsőtestükhöz vaskos combok és széles csípő párosul. Ha vékonyabb és formásabb virgácsokra vágsz, fontos, hogy az alábbi combformáló gyakorlatokat kardiotréninggel egészítsd ki, vagyis kocogj, gyalogolj pulzusmérő órával, vagy kardiózz az edzőteremben: használd a futó- és a taposógépet, a háttámlás kerékpárt és az ellipszistrénert. Válassz ki kettőt, és eddz rajtuk 15-20 percet, majd következhetnek az erősítő gyakorlatok. Ne feledkezz el a nyújtásról, és minden combizom fejlesztő nap után tarts egy pihenőnapot, hogy az izmok regenerálódhassanak.
Emellett használj rendszeresen cellulit-csökkentő krémet!

Bónusz-tipp: A kreolabb bőrárnyalat optikailag karcsúsítja a combot. Használj önbarnítót – ügyelve az egyenletes felvitelre -, vagy látogass el hetente egyszer szoláriumba.

Ha pipaszár lábaid vannak:

Túlságosan vékonynak tartod a lábaid? Fejleszd a combizmaidat legalább heti három alkalommal! A hatásfokot tovább növelheted, ha a gyakorlatok végzése közben lábsúlyt használsz.


Az NLC tuti tippjei:

Térdhajlítás nagy terpeszben:

állj széles terpeszbe, a lábfejeket forgasd kifelé, kezed tedd a csípődre. Hajlítsd be a térdet, úgy, hogy minél mélyebbre kerülj, majd lassan nyújtsd ki. Ügyelj arra, hogy ne told ki a feneked, és a gerincoszlopod mindvégig egyenes maradjon. Végezz 60 ismétlést, minden 15. után tarts rövid szünetet!

Lábemelés oldalfekvésben:

helyezkedj el kényelmesen oldalfekvésben, az alul lévő lábad hajlítsd be, a felül lévőt emeld fel nyújtva legalább 45 fokig, úgy, hogy a lábfejed előre fele nézzen. Ismételd folyamatosan 50-szer, a legvégén tartsd meg fent néhány másodpercig, majd lassan engedd le. Végezd el a másik oldalra is!
 
Térdhúzás:

állj támadóállásba, helyezd a súlyt az elől lévő lábadra, tedd csípőre a kezed. Ezután húzd a hátsó térded előre, majd engedd vissza, de csak annyira, hogy éppen hogy érintse a talajt.
Ismételd mindkét lábbal 50-szer! 

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Az érelmeszesedés megállítható!

Az érelmeszesedés kis zsírcsíkok lerakódásával kezdődik az érfalban. Minél betegebb, annál kevesebb… Tovább olvasom