Délmagyar logó

2017. 09. 22. péntek - Móric 11°C | 17°C Még több cikk.

PiROSSZka - a jó, a rossz, a farkas MEGA nagyi

Mindenki ismeri Piroska és a farkas történetét… legalábbis azt hisszük, hogy ismerjük...

Mindenki ismeri Piroska és a farkas történetét… legalábbis azt hisszük, hogy ismerjük. Kedvenc tündérmeséjét így azonban még soha senki sem láthatta - a feje tetejére állítva, önmagából kiforgatva, egy számítógépes animációval életre keltett harsány komédia formájában. Végre-valahára feltárul a legenda mögött rejtőző döbbenetes bűntény igaz története, és megtudhatjuk, hogy Piroska, a Nagyi, a Favágó és a Farkas hogy is lettek valamennyien egy bűntény gyanúsítottjai. Invenciózus történetmesélés, merész szellemesség és sziporkázó ötletesség jellemzi Cory & Todd Edwards és Tony Leech filmalkotókat, akik egy olyan sztorit mutatnak be a filmvásznon, amely fiatalokhoz és öregekhez egyaránt szól.

E film ott kezdődik, ahol a Grimm-mese véget ér, és innen pergeti az eseményeket visszafelé… Egy csapat tollas-szőrős zsaru és detektív jelenik meg a Nagyi kunyhójánál az erdőben, akiket egy házi csetepaté miatt vezényeltek ki a helyszínre. Egy vadász tettleg bántalmazott egy nagyit megszemélyesítő farkast. Ahogy a nyomozó, és a rendőrtiszt kihallgatják a megbízhatatlan emlékezetűnek bizonyuló gyanúsítottakat, kiderül, hogy mindegyikük más-más, egymástól homlokegyenest eltérő, de egyformán zavaros mesével áll elő.

Senki sem pontosan az, aminek látszik, mindenkinek megvan a maga mélyen őrzött titka és fondorlatos megtévesztési taktikája. A detektívek rövidesen felfedezik, hogy a látszólag ártatlan Piroska egy minden hájjal megkent perszóna; hogy a nagy és gonosz Farkast szörnyen félreismerték; hogy a Nagyinak van egy titkos élete is, és hogy az - ismerik a mondást: izomagyú - Vadász meglepő ambíciókat dédelget.

INFÓ

A produkció teljes mértékben számítógépes képalkotással készült játékfilmet, amellyel Cory Edwards rendezőként debütál, Tony Leech és Todd Edwards pedig társ-rendezőként működtek közre. A forgatókönyvet Cory Edwards, Todd Edwards és Tony Leech írta. A film producerei Maurice Kanbar, Sue Bea Montgomery, Preston Stutzman és David K. Lovegren, a Kanbar Entertainment képviseletében, a Kanbar Animation Studio együttműködésével. Ez a Kanbar Animation Studio nevű, vadonatúj cég első filmje. A cég Maurice Kanbar, vállalkozó és feltaláló (többek között a SKYY Vodka feltalálója), valamint Sue Montgomery, animációs veterán közös vállalkozása. Kanbar és Montgomery azzal a specifikus céllal indították el új vállalatukat, hogy magas színvonalúan kreatív, sztori-központú, számítógépen előállított családi filmeket készítsenek az egyre kifinomultabb ízlésű közönségnek. Mindketten, egész életükben imádták a tündérmeséket… és előre elképzelték, hogy milyen óriási mulatság lesz ezeket a nagyon szeretett gyermekkori kedvenceket darabokra szedni, kiforgatni önmagukból, egy teljes mértékben modern technika segítségével.

Amikor az első projekt kiválasztásáról volt szó, Kanbar és Montgomery felfigyelt két fiatal filmalkotóra, két testvérre, Cory és Todd Edwards-ra, akiknek a karácsonykor bemutatott, Wobots című, elfuserált robotok szedett-vedett csapatáról szóló gyermek sci-fi kalandfilmje ékesen bizonyította képességüket arra, hogy megható, mulatságos, eredeti sztorikat, lenyűgöző digitális animációs stílusban dolgozzanak fel.

Cory Edwards: "Mi azt tapasztaltuk, hogy a zenés videóknak, reklámfilmeknek és különösen a videó-játékoknak köszönhetően a gyerekek manapság meglehetősen hozzá vannak szokva a nem-lineáris felépítésű történetekhez - ezt hívjuk mi 3D, azaz háromdimenziós történetmesélésnek. Ezért aztán úgy gondoltuk, hogy e filmben is nagyon érdekesnek fogják találni, hogy visszamenve az időben megtudják, hogy ez a négy klasszikus figura - Piroska, a Nagyi, a Farkas és a Vadász - akikről azt hitték, hogy oly jól ismerik őket, tulajdonképpen hogy is kerültek abba kunyhóba azon a végzetes éjszakán. És ez meglepetéseket tartogat mindenki számára, bármennyire azt hitte, hogy ismeri Piroska és a farkas történetét."

Annak érdekében, hogy a film jól ismert figuráinak az emberi vonások egy teljesen új és sokkal mélyebb érzetét kölcsönözzék, a forgatókönyvet író team úgy határozott, hogy kiveszi őket a titokzatosság és fantasztikum birodalmából, és két lábbal a földön járó, valós figuraként teremti őket újjá. Valós figurákat akartak teremteni, akiknek olyan valódi fordulatok vannak az életében, és olyan valódi gyenge pontjaik és reményeik a jövőre nézve, amelyekkel minden néző, tartozzék bármilyen korosztályhoz, vagy háttérhez, azonosulni tud.

"A mi erdőnkben célzottan nincsenek tündérek és varázslatok, és a figurák könnyen lehetnének akár a modern világból ismert alakok is." - jegyzi meg Todd Edwards. Vegyük pl. Nicky Flippers figuráját. Lehet, hogy ő egy négylábú, zöld béka, de ugyanakkor egy nagyon intelligens és tapasztalt nyomozó, aki eltökélte, hogy felderíti és megoldja ezt a bűnesetet. Az ember gondolatban kapcsolatot tud teremteni vele, mint ahogy azonosulni tud Piroska, a Nagyi, a Farkas és a Vadász figurájával is."

Preston Stutzman producer hozzáteszi: "Ez nem a Piroska és a farkas történet könnyed stílusban előadott újabb változata. Kezdettől fogva tudtuk, hogy ennek többnek kell lennie, mint egy egyszerű esti mesének, és valami teljesen új fordulatot kell belevinnünk a történetbe. A The Incredibles (A hihetetlen család) és a Toy Story (Játékháború) című filmek nyomdokába lépve azt reméljük, hogy ez a film olyan okos, mégis szórakoztató mese, amely egyaránt szól gyerekekhez és felnőttekhez."

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Az érelmeszesedés megállítható!

Az érelmeszesedés kis zsírcsíkok lerakódásával kezdődik az érfalban. Minél betegebb, annál kevesebb… Tovább olvasom