Délmagyar logó

2017. 02. 20. hétfő - Aladár, Álmos -2°C | 7°C Még több cikk.

Premierfilm: Válótársak

A legújabb film fősze- replői Pierce Brosnan és Julianne Moore. A két név garantálja a szórakozást.
Daniel Rafferty (Pierce Brosnan) és Audrey Woods (Julianne Moore) mindketten tehetséges és sikeres New York-i válóperes sztárügyvédek. Munkájuk során a megromlott szerelmi kapcsolatok legszörnyűbb példáival találkoztak nap, mint nap, de vajon milyenek a saját kilátásaik e téren?

Bár Audrey és Daniel egymással szöges ellentétben álló két felfogás szerint végzi munkáját, mindketten pályájuk csúcsán vannak. Audrey egészségesen él, mindig makulátlan, a jogi munkát szigorúan a törvény betűje szerint gyakorolja; a charmos és lezser Daniel ezzel szemben az ösztöneire hallgat, szellemes, gyakran rögtönöz, és olykor kissé másnapos.

Legyenek bár eltérőek a módszerek, vesztett pere még egyiküknek sem volt. Eljött hát az ideje, hogy végre összemérjék az erejüket és az eszüket! Erre kiváló alkalmat szolgáltat, amikor egy híres rocksztár-divattervező-házaspár perében az egymással szembenálló feleket épp nekik kell védeniük. A tét nagy: a két híres ügyfél (Parker Posey és Michael Sheen) ugyanarra az írországi kastélyra vetett szemet.

Audrey és Daniel azonnal Írországba utaznak, hogy külön-külön beszerezzék a számukra kedvező tanúvallomásokat, ám a két ügyvéd - akikben lassan kölcsönös, bár be nem vallott vonzalom alakul ki egymás iránt - hirtelen egy igazi romantikus ír falusi fesztivál kellős közepén találja magát. A románctól és italtól mámoros éjszaka után Audrey és Daniel egymás mellett ébred, ráadásul arra, hogy házasok. Most így kell visszatérniük New Yorkba, meg kell birkózniuk ezzel a váratlan, meglepően új helyzettel és, ráadásul a folytatódó bírósági perrel…

Info

Pierce Brosnan ezúttal egy olyan ügyvédet alakít, aki a média kedvence, aki ügyvédi munkája mellett arra is talál időt, hogy jogi szakkönyveket írjon, és fellépjen a televízió talk-show műsoraiban. Brosnan úgy jellemzi az általa alakított figurát, mint aki régen van a pályán, és már egyáltalán nem érdekli az, amit tesz. Rafferty csak azért működik még ügyvédként a bíróságon, mert „ebben nagyon jó", mondja a színész. „És aztán egy napon, mint derül égből a villámcsapás, mikor bemegy a bíróságra, Audrey Woods személyében találkozik egy másik nagyszerű ügyvéddel."
Úgy mint Daniel, Audrey is a pályája csúcsán van.

„Ez az ügyvédnő a munkájának él." - mondja a négyszeres Oscar jelölt Julianne Moore, aki Audrey szerepét játssza. „Nem nagyon él társadalmi életet, és amikor megismerkedik Danellel, ez igazi kihívást jelent a számára."

Peter Howitt rendező egyetért, és hozzáfűzi: „Ez az ellentétek összeütközése. Más-más a szellemi háttér, különböző a gondolkodásmódjuk. Audrey Woods betartja a szabályokat, és egyszer sem veszít, mert annyira jól csinálja. És akkor jön Daniel Rafferty, ez a feledékeny, egy kicsit talán Columbóhoz hasonlító, a munkájában végtelenül lezser ügyvéd. De ez az ember nem az, akinek látszik."

„Daniel nagyon könnyedén veszi a dolgokat." - fogalmaz David T. Friendly producer. „Amikor először látjuk, szó szerint alszik a tárgyalóteremben. Pierce nagyon meggyőzően tudja ezt a figurát megformálni, ezt a szűkszavú alig-jelenlétet, ami mögött azonban ravasz és mindig harcra kész intelligencia bújik meg."

A két ügyvéd az ellentétes oldalon találja magát a rock sztár (Michael Sheen) és szenvedélyes divattervezőnő felesége (Parker Posey) viharos veszekedésekkel tarkított válóperében. A viszály oka egy írországi kastély, amelyet mindkét fél a maga jogos tulajdonának tekint, és ezért utazik Audrey és Daniel is Írországba, hogy mindketten megszerezzék a saját ügyfelük szempontjából kedvező tanúvallomást.

„Írországnak az a híre, és joggal, hogy csodálatos, nagyon szép és romantikus ország." - jegyzi meg Julianne Moore. „Azt hiszem, hogy itt Audrey és Daniel valósággal magába szívja a romantika hangulatát."
„Szinte beszippantja, magával ragadja őket egy óriási ír fesztivál," - magyarázza Peter Howitt, „ahol már nincs is erejük ellenállni egymás vonzásának, és a merev, kissé ódivatú New York-i mentalitásuk, ami különösen Audrey sajátja, teljesen lefoszlik róluk. (Ehhez némi elfogyasztott whisky is rásegít.) Isten saját földjén járnak itt, ha úgy tetszik, és a nagyváros dolgai ezeknek a tenger sós párájában élő, egyszerű ír embereknek bizony nem sokat mondanak."

Egy románctól és italtól mámoros éjszaka után Audrey és Daniel arra ébred, hogy házasok. „Ez tánc, amit ők ketten táncolnak." - mondja Pierce Brosnan. „És ez az első pillantással kezdődött. Daniel addig nem nyugszik, amíg meg nem hódítja Audrey-t. Ez a két ember azzal keresi a kenyerét, hogy nyomorúságos életekkel foglalkozik, olyan házaspárokkal, akiknek darabokra hullott az élete, akik elvesztették a szerelmet. És most egyszerre hozzájuk jött el a szerelem, egymásba szeretnek, noha tudják, milyen sötét verem lehet, micsoda csapdákat tartogathat a házasság és a szerelem. És mégis, Daniel harcolni akar Audrey-ért."

A film készítésében a rendező szerint az volt a kihívás, hogy választ találjanak az alkotók a kérdésre: Audrey és Daniel, ez a két, egymástól nagyon különböző ember, miként találhat valamit, amit közösnek éreznek. „Audrey nagyon tartózkodó, szinte zárkózott jellem, és Daniel, habár első pillantásra nem tűnik többnek, mint afféle tipikus dzsigolónak, ösztönösen és azonnal meglát valamit Audrey-ban, amit azelőtt soha senkiben nem látott." - mondja a rendező.

„De Audrey el sem tudja hinni, hogy valaki ezt láthatja benne, és azt sem hiszi el, Hogy Daniel őszintén beszél, úgyhogy Audrey-nak be kell pillantania a felszín mögé. A felszín mögé, ahol Daniel ’bánja-az-ördög’ típusú viselkedése szilárd erkölcsi és pszichológiai alapot takar, amelyet idővel Audrey is felfedez és megért."

David T. Friendly producer úgy magyarázza, hogy ez a két ember a tipikus esete annak a jelenségnek, amit úgy szoktunk mondani, hogy ’a cipésznek lyukas a cipője’ - „Olyan emberek ők, akiknek a megélhetést adó munkája az emberi kapcsolatok felbontása, de nem elég jók abban, hogy a saját kapcsolatukat egyben tartsák." - magyarázza Friendly.

„Ez a film sok szempontból visszatérés az 1940-es évek sokkal inkább a figurák jelleme köré épített filmjeihez - nincs speciális effektus, nincsenek mutatványok, annyi az egész, hogy két nagy színész viaskodik egymással, a nagyszerű, veretes párbeszéd fegyverével. Amit különösen szerettem Billy Wilder és Hepburn és Tracy filmjeiben, az az intelligenciájuk, és ahogy kézben tartották a film tempóját. Ebben a forgatókönyvben van egyfajta erőteljesen évődő elem, aminek fantasztikus ritmusa van."

Brosnan számára, úgy is, mint executive producer, úgy is, mint főszereplő számára, a projekt sikere szempontjából életbevágó fontosságú volt, hogy Audrey szerepére megtalálják az igazit, azaz a megfelelő színésznőt. „Olyan színésznőre volt szükségünk, aki mély érzéseket is ki tud fejezni, és több mint csak egy szemet gyönyörködtető, szép nő - különben miért lenne annyira csábító, annyira elbűvölő Daniel számára?" - mondja Brosnan. „Én tényleg a legjobb színésznővel akartam dolgozni, aki csak fellelhető, és Julianne Moore személyében valóban a legjobb színésznőt nyertük meg."

„A legtöbb modern romantikus vígjáték a nő szemszögéből nézve mondja el a történetet." - mondja David T. Friendly producer. „Kritikus kérdés volt, hogy olyan színésznővel dolgozzunk, akiben nemcsak intelligens és karizmatikus, de a komédiában éppen úgy kifejező erejű, mint az érzelmek megjelenítésében."

Már nagyon sokféle szerepet játszottam," - mondja Julianne Moore, „de ehhez még hasonlót sem. Ez egy nagyon aranyos és kedves, jópofa figura, és tényleg nagyon akartam ezt a szerepet, mert a forgatókönyv valóban nagyszerű. Mindig ez a fő ok, bármilyen szerepről is van szó. És természetesen a lehetőség, hogy Pierce-szel dolgozhatok, ez volt a ráadás az örömömre."

„Egy ilyen filmben az ember a figura nagy vonásokban felvázolt jellemzőivel kerül szembe," - magyarázza Moore, „de nekem, mint színésznek az a dolgom, hogy megtaláljam az emberi jellemvonásokat a nagy vonalakban felrajzolt kép mögött; hogy Audrey alakjának valóban emberi dimenziót kölcsönözzek. Audrey nem különbözik sok dolgozó nőtől, akikkel napjainkban találkozhatunk. Mint ahogy ezt valamennyien, akiknek van családja, nagyon jól tudjuk, nehéz azt megoldani, hogy minden menjen, mint a karikacsapás, és mégse őrlődjünk fel egyik problémában sem."

A Laws of Attraction három hónapig tartó forgatása Írországban kezdődött, ahol Dublinban és Wicklow megyében forgattak. A Wicklow megyei Kilteganban található a Humewood House, egy magántulajdonban lévő kúria, amely a Serena és Thorne közötti válási perpatvar központjában álló kastély szerepét töltötte be. A Wicklow-ban működő Ardmore Film Studios műtermeiben is készültek belső felvételek.
A stáb ezután New Yorkba költözött, ahol a forgatási helyszínek között szerepelt Chinatown, Soho és New York Állam Legfelsőbb Bíróságának épülete. Éppen New Yorkban forgattak 2003. augusztus 14-én, amikor a forgatást is elérte az az óriási áramkimaradás, ami az USA keleti partjának nagy részét érintette. A stáb azonban egyetlen percet sem vesztett: azonnal átkapcsoltak a takarék-áramfejlesztőkre, és sikeresen befejezték az aznapra tervezett forgatást.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Adóügyek: az idei a változások éve

Az APEH- nál változnak a határidők, többek között az szja eddigi elszámolási módjai egy újabbal… Tovább olvasom