Délmagyar logó

2017. 03. 24. péntek - Gábor, Karina 10°C | 21°C Még több cikk.

Presztízsnövelő a testületi feketelista Mobilos panaszok a szervizek miatt

Fogyasztóvédelem Rimányi Zita Tavaly összesen százhetvennyolc esetben folytatott eljárást a fogyasztók egyéni minőségi panaszai miatt a megyei békéltető testület, idén pedig már most csaknem száz ügynél tart. Főként feketelistája növelte presztízsét.
A szabályozás korábbi változása következtében a fogyasztók egyéni minőségi panaszaival már csak a békéltető testület foglalkozik. A megyénkbeli tavaly nyár óta hozza nyilvánosságra feketelistáját, azoknak a vállalkozásoknak a nevét, amelyek nem teljesítették határozatát.
A nyilvánosság ereje nyomán vizsgálataik többsége egyezséggel zárul.
Azaz megállapodik a kártérítésről vagy a cseréről, a munka pótlásáról a vásárló és a kereskedő, a szolgáltató. Emellett a korábbinál jóval több fogyasztó fordul a testülethez. Továbbra is sok a cipők miatti vitás ügy. Ezekben az esetekben az okoz patthelyzetet, hogy akár a kereskedő, akár a vevő kér szakvéleményt, a másiknak nem kötelező elfogadnia.
Panaszok érkeztek a Győrben és környékén mqködő temetkezési vállalatok tevékenységével kapcsolatban is a testülethez, ugyanis a gyász miatt eleve kiszolgáltatott helyzetben lévő hozzátartozók nehezen tudják követni, s később esetleg számon kérni a kiadott összegeket. Néhányan sérelmezik, hogy nem mindegyik szolgáltató a helyben mqködő hamvasztót veszi igénybe, s esetleg erről a megrendelő nem is értesül. Ezért erre érdemes előre rákérdezni és arra, jelent-e pluszköltséget.
Horváth László, a testület elnöke elmondta, hogy az utóbbi időben mobiltelefonjaik miatt többen is szinte ugyanazzal a problémával keresték meg. A meghibásodott készüléket szervizbe adták, ott azonban javítás helyett – a szerkezet belsejében talált nedvesedésre vagy más hasonló kárra hivatkozva – megsemmisítették a garanciát. A szakértő magyarázata alapján előfordulhat, hogy nem vonatkozik az ingyenes javítás az adott hibára – például, mert a használója felelőssé tehető kialakulásáért –, mégsem ez a helyes eljárás a szolgáltató részéről. Javaslata alapján a fogyasztó ilyen esetben ne fogadja el ezt a megoldást. A megyei békéltető testület feketelistája és „fehérlistája”, azaz a fogyasztóbarát cégek nevei és a tanulságos esetek leírása a www.tudatosfogyaszto.hu honlapon olvasható. Tanácsot kérni a 96/520-217-es számon lehet.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Városfejlesztés

Sopron Munkatársunktól Tovább olvasom