Délmagyar logó

2017. 08. 21. hétfő - Sámuel, Hajna 14°C | 24°C Még több cikk.

Rekord benzinár: 320-ért tankolhatunk januártól

Szerdán a Mol emeli a benzin árát, péntektől pedig a jövedéki adó növekszik.
Emeli bruttó 6 forinttal a benzin és 4 forinttal a gázolaj literenkénti nagykereskedelmi árát szerdán a Mol Nyrt. - értesült piaci forrásokból az MTI hétfőn. Ez azt jelenti, hogy januárban történelmi csúcsra emelkedik a benzin ára.

A Mol egy hete csak a gázolaj árát emelte, akkor is 4 forinttal.

A gázolaj átlagára a mostani változással 286 forint, a benziné pedig 306 forint lesz.

Az autósok 10-30 forintos árkülönbséget is tapasztalhatnak a kutaknál. Az emelést piaci folyamatokkal magyarázzák az elemzők.

Január elsején további áremelkedés lesz a jövedéki adó szabályainak változása miatt, az MTI számítása szerint a benzin mintegy 14 forinttal, a gázolaj 9 forinttal kerül majd többe. Így január elsején a benzin ára történelmi csúcsra jut, elérheti a 320 forintot, míg eddigi legmagasabb ára a 2008 júniusi 317 forint volt.

Egy liter benzin árában jelenleg 109 forint a jövedéki adótartalom, januártól 120 forint lesz, a gázolajéban most 90,5 forint, ami 97,35 forintra emelkedik.

Olvasóink írták

55 hozzászólás
  • 55. geza 2009. december 30. 08:28
    „Támogtanám a "tömegközlekedést", ha pl a mávnál nem mocskos, koszos ragadós műbörön kellene ülni a fűtetlen vagonban.
    Izélhetem az Indóház teret, ha a szolgáltás színvonala a béka s...e. Szeged-Bp-Szeged útvonal 2920x2 Ft. Ha még a helyi tömegközlekedést is hozzászámolom akkor 7-8000 Ft egy pesti út. Időben 2.20 percet mond a máv, kocsival pályán 1,5 óra kényelmesen.”
  • 54. őrgróf 2009. december 29. 11:19
    „én meg arról beszéltem, hogy esetleg a MOL megelégedhetne szerényebb nettó árbevétellel...és akkor nem kellene folyton a világpiacra hivatkozni. ( persze csak akkor, ha ott emelkednek az árak!)”
  • 53. djkrizs07 2009. december 29. 08:54
    „Flexsnake!
    Az nem vízgőz volt!
    Legalább gondolkozz mielőtt írsz valamit!
    A hidrogén hajtású autóktól nem lesz semmi baja a légkörnek. A hibrideknél az akkumulátor még mindig problémát jelent. Rozsdásnak meg igaza lehet, addig lesz benzines autó amíg van benzin....csakis a pénz miatt. No meg a baromi drága fejlesztés + gyártás miatt (a hidrogénesekre vonatkozóan)! Átépítésről még nem beszélnek, pedig biztos szükség lesz rá ha esetleg a 2030-ban gyártott kocsit nem 10 évre tervezik....”
  • 52. flexsnake 2009. december 29. 08:43
    „38. persze, meg ha veszel egy hold földet akkor termeszthetsz rajta répát csak attól még a répa ára nem fog csökkenni. Szerinted a mol varázsolja a kőolajat? Viccből jön keletről két böszmenagy cső? Az olaj világpiaci ára határozza meg a benzinárakat, ezen csak a helyi adó módosít valamelyest.”
  • 51. flexsnake 2009. december 29. 08:39
    „22. majd kérdezz meg egy fizikust hogy milyen hatása van a nagymennyiségű vízgőznek. Éppen tegnap volt egy műsor ami egy izlandi esetet mutatott be, ha jól rémlik gáz került a felső légrétegbe ami miatt a napfény nagyrésze nem jutott le a földig, izland lakosságának 25%a meghalt mivel nem volt élelem az állatoknak nem nőtt takarmány.... Maga az autó hülyeség, nem az hogy mivel hajtják.”
  • 50. Nostradamus 2009. december 29. 07:10
    „Nem baj, hadd emeljék. Szerintem a duplájára kellene, sőt. Tűri a nép a pofonokat hát nem mindegy? Úgysem történik semmi, és még meg is magyarázzák itt nekünk Logar és társai, hogy tulajdonképpen minden rendben van. Hát akkor hajrá! Még többet kell elvenni tőlünk! Amíg Éhen nem halsz magyar és koldus nem leszel meg hajléktalan, tűrj csak, úgy kell azt.”
  • 49. rhyyy 2009. december 28. 23:02
    „gondolkodjunk már egy kicsit
    tegyük fel hogy egy autó 100 km-en 10 l benzint fogyaszt (csak mert kerek szám és csak mert LADA:))
    eddig ez 2900 ft volt, most 3200. Nem nagy különbség, de ha esetleg kevesebbet fogyasztana a kocsi, kíméletesebb használattal például akkor azt vissza lehet nyerni.
    vagy városban lehet használni az olyannyira szidott biciklit
    a villamost és buszt nem mondom mert a maradék 300ból nem jön ki egy jegy

    jó persze a fuvarozók nem havi 3-400km-t mennek, hanem jóval többet, de akkor is”
  • 48. Rozsdás 2009. december 28. 22:59
    „Kiváncsi lennék 2054-ig mit fognak még emelni?
    Állitólag addig elég a kőolajkészlet!!
    Addig fokozatossan bevezetik az alternativ energia megoldásokat,amik már most is készen vannak!
    Pénz,és profit erről szól az egész.”
  • 47. harcsabajusz 2009. december 28. 22:34
    „Hello!
    Tényleg kíváncsi vagyok, hogy a Fidesz kormány csökkenteni fogja-e az üzemanyag jövedéki adóterhét. Egy idöben követelték (persze szoci koprmány alatt), de most csend van. Azt hiszem nem sok fog változni, hisz nekik is kellenek az adóforintjaink. Tán még jobban mint a szociknak...”
  • 46. TrombiFrédi 2009. december 28. 21:56
    „Logaritmus! Szereljél kereket az autóbuszállomásra, és jó utazást!:) Mióta működik az autóbuszállomás üzemanyaggal???:) Nehogy hasra essek már olyan beruházások előtt, amikről már rég nem kéne beszélni, hanem élvezni a gyümölcsét...!A végén még ott tartunk, hogy közel egy elcseszett évtized után már mindenért hálálkodni kell, hogy erre is futotta,- és még mire kellett volna, hogy fussa, ha tényleg jól menne-?!”
  • 45. utazó81 2009. december 28. 21:12
    „Logi Én éppen a jövedéki adóemelésre gondoltam,hogy addig emelgetik,hogy már nálunk drágább lesz lassan a benzin,mint a németeknél.”
  • 44. Logaritmus 2009. december 28. 21:10
    „TrombiFrédi: "a tömegközlekedést, főleg a helyközit és távolságit megbízhatatlanná teszik, lezüllesztik".

    Te konkrétan a szegedi MÁV pályaudvar befejeződött felújítására vagy a buszpályaudvar teljes modernizációjára gondolsz? Esetleg a győri 10 milliárdos vasúti pályafelújításra? Mert a naponta 6 főt utaztató mellékvonalak bezárása miatt hadd ne kövessünk el harakirit!!!”
  • 43. TrombiFrédi 2009. december 28. 21:04
    „Hol vagytok 90-őszének "legendás (taxis)hősei", és támogatóik???”
  • 42. TrombiFrédi 2009. december 28. 21:02
    „Így kell csinálni: a tömegközlekedést, főleg a helyközit és távolságit megbízhatatlanná teszik, lezüllesztik, így rákényszerítik az embert az autó használatára, amihez üzemanyag is kell, és persze a tömegközlekedés áraiban is vhogy ez jelentkezni fog!!! Igen-igen, ezt is megcsinálták!!!”
  • 41. Logaritmus 2009. december 28. 20:56
    „utazó81: a kőolaj (benzin alapanyaga) olyan termék, ami totálisan független attól, hogy az importáló ország lakossága szegény vagy gazdag. Van egy világpiaci ára, ami vagy tetszik vagy nem, de olcsóbban senki nem fogja nekünk adni csak azért, mert az átlagkereset kisebb, mint Ausztriában. Kell vagy nem kell, ennyi az ára. Az állam a jövedéki adót csökkenthetné ha akarná vagy az ÁFA-t az EU által még megengedett szintig de nem tovább. Nem vagyok jós, de szerintem egy Fidesz kormány sem csökkentené a jövedéki adót. Mondom: a normális az lenne, ha végre már nem a kőolajtól függne Európa.”
  • 40. Joda 2009. december 28. 20:41
    „Jajj de jó már olyan régen emelték! Végre! Hurrá! Éljen! Ezért érdemes élnem!”
  • 39. troppauerhummer 2009. december 28. 20:37
    „James27!
    Tudod e mit csinált Hugo Chavez, vagy Evo Morales? na ha utána néztél akkor "okoskodj"!”
  • 38. utazó81 2009. december 28. 20:28
    „Logar

    Annyi mint a kőrnyező országokban meg pl németben.És a bérek?
    Most ássák a saját sírjukat a szocik.”
  • 37. james27 2009. december 28. 20:20
    „de okos vagy öcsém”
  • 36. troppauerhummer 2009. december 28. 20:20
    „A MOLt vissza kellene államosítani, akkor biztosan nem emelkedne a benzinár! Vagy legalábbis nem ennyire!”
55 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Újabb két templomba törtek be Vas megyében

Egy szombathelyi templomban felfeszítették a perselyeket, és pénzt vittek el. Tovább olvasom