Délmagyar logó

2017. 11. 21. kedd - Olivér 1°C | 8°C Még több cikk.

Rogán: júliusban lesz újabb rezsicsökkentés

Ha minden tételnél megvalósul a tízszázalékos csökkentés, mintegy 7500 forintot spórolhat havonta egy átlagcsalád.
Július 1-jétől csökkennie kell a víz-, a csatorna-, a szennyvízelvezetési, a szemétszállítási, a palackosgáz-, valamint a kéményseprési díjaknak - jelentette be Rogán Antal, a Fidesz frakcióvezetője a gyulai Fidesz-KDNP-frakcióülés utáni sajtótájékoztatón csütörtökön. A tanácskozáson megvitatták a pénteken az Országgyűlés elé kerülő alkotmánymódosítást is, és döntöttek arról, hogy az agrárkamarai választások után kerülnek újra terítékre a földtörvények.

A kéményseprők nem értenek egyet a csökkentéssel

A kéményseprési díj 10 százalékos csökkentése havi 25-29 forint megtakarítást jelentene háztartásonként, amit a családok nem érzékelnének, viszont a kéményseprő vállalkozókat súlyosan érintené a bevételkiesés, ezért nem értenek egyet a szolgáltatás árának mérséklésével - mondta Laikauf Tibor, a Magyarországi Kéményseprőmesterek Szövetségének elnöke csütörtökön.

Az elnök elmondta, hogy erről a másik érdekképviseleti szervezettel, a Magyarországi Kéményseprők Országos Ipartestületével közösen még januárban levelet írtak Németh Szilárd fideszes országgyűlési képviselőnek, aki az eddig megvalósult rezsicsökkentést ellenőrző munkacsoportot vezeti. A két érdekképviselet a levélben kifejtette, hogy egy tipikus családi házban egy gáz- és egy tartalék kémény van, amelyek éves ellenőrzése 3000-3500 forintba kerül, vagyis a 10 százalékos csökkentés háztartásonként havi 25-29 forintot tenne ki.

Az érdekképviseleti vezető kiemelte, hogy a kéményseprő cégek 3-50 fős, kizárólag magyar tulajdonban lévő kisvállalkozások, amelyek csak a bevételeikből gazdálkodhatnak. Helyzetüket nehezítette a januártól hatályos új kéményseprési törvény és annak végrehajtási rendeletei, amelyek szerint a kéményseprők nem végezhetnek kéményépítést és -javítást, továbbá behatárolja a szabályozás a minimális és a maximális díjat is. Ugyanakkor a megelőzés miatti többletfeladatok létszámbővítést, újabb eszközök és műszerek beszerzését igénylik - tette hozzá.

Amennyiben a bevétel csökken 10 százalékkal, úgy a kémények biztonsága is ennyivel csökken - fogalmazott Laikauf Tibor.

Az újabb rezsicsökkentést ismertetve Rogán Antal jelezte: a víz-, a csatorna-, a szennyvízelvezetési, a szemétszállítási, a palackosgáz-, valamint a kéményseprési díjak esetében is az átlagosan tízszázalékos mérséklés a cél. A pontos mértéket azonban az árakban tapasztalható területi különbségekre tekintettel kell megállapítani, ugyanis például a víz esetében van az országban olyan hely, ahol ezer forintot kell fizetni érte elszámolási egységenként, míg máshol csak 180-at.

Az újabb díjcsökkentést egy munkacsoportnak kell kidolgoznia, amelynek Fónagy János államtitkár, a fideszes Németh Szilárd és Kósa Lajos, a kormánypárt ügyvezető alelnöke, Debrecen polgármestere lesz a tagja. A testületnek tavasszal kell bemutatnia részletes előterjesztését.

A frakcióvezető a tájékoztatón ismertette a Központi Statisztikai Hivatal kimutatását, amely szerint 2012-ben egy kétgyermekes átlagcsalád havonta több mint 73 ezer forintot költött rezsire, így ha minden tételnél megvalósul a tízszázalékos csökkentés, mintegy 7500 forintot spórolhat havonta egy átlagcsalád.

Utalva a rezsicsökkentés mikéntjét érintő városvezetői kifogásokra és az általuk kért kompenzációra, Rogán Antal elmondta azt is: kérték, hogy ahol lehet, az önkormányzati tulajdonú szolgáltatók vizsgálják meg a költségeik csökkentésének lehetőségét, ugyanakkor ígéretet tettek arra, hogy áttekintik azokat az adminisztrációs szabályokat és terheket - így például a talajterhelési és a lerakási díjak szabályozását -, amelyek többletköltségeket jelentenek az érintett cégeknek, és ha tudják, könnyítik ezeket.

Az elmúlt napokban több fideszes politikus is elmondta, hogy a víz-, a csatorna- és a szemétszállítási díjak csökkentésének mikéntjéről éles vita zajlott a frakcióülésen, mert több városvezető valamilyen kompenzációt szeretne a díjak mérséklése miatt az önkormányzati közműszolgáltatóknak, mondván, egy részük nem tudja kigazdálkodni a rezsicsökkentést.

A háromnapos évadnyitó frakcióülésen áttekintették az eddigi rezsicsökkentést is, és a résztvevők megállapították, hogy sikerült érvényesíteni a villany-, a gáz- és a távhőárakban a tízszázalékos csökkentést. Az esetleges újabb ármérséklésről a politikus közölte: a képviselőcsoport arra kérte a kabinetet, még a nyár előtt vizsgálja meg ennek lehetőségét, hogy a következő fűtési szezon előtt ismertethesse javaslatát.

Rogán Antal elmondta, a gyulai tanácskozáson emellett áttekintették az alaptörvény módosításával kapcsolatos feladatokat, amelyek abból adódtak, hogy az Alkotmánybíróság (Ab) tavaly decemberben megsemmisítette az átmeneti rendelkezések több pontját, januárban pedig alaptörvény-ellenesnek minősítette a választási eljárási törvény egyes passzusait. A Fidesz-KDNP-frakció tiszteletben tartja az Ab döntését - nyomatékosította a frakcióvezető, kijelentve, hogy ennek megfelelően a Magyarországon állandó lakhellyel rendelkezők előzetes regisztrációja sem az alkotmányban, sem más törvényben nem fog szerepelni.
"A választójogi reformot lezártnak tekintjük" - jelentette ki, majd hozzáfűzte azt is, hogy azokat a kérdéseket, amelyekkel kapcsolatban az Alkotmánybíróság nem fogalmazott meg tartalmi kritikát - "eleget téve az Ab indoklásában szereplő egybeszerkesztési kötelezettségnek" -, újra a parlament elé terjesztik.

Tájékoztatása szerint az alaptörvény módosítását pénteken nyújtják be az Országgyűlésnek, amely február-márciusban tárgyalja meg az indítványt.


A frakcióülésen megvitatták a földdel kapcsolatos törvényeket is, amelyekkel kapcsolatban úgy döntöttek: az agrárkamarai választások után tárgyal majd róluk a parlament, a Fidesz-KDNP pedig július 1-jéig akarja elfogadni ezeket a jogszabályokat. A frakcióvezető ezt azzal indokolta, hogy így az érdekképviselet bele tud szólni a törvényalkotás folyamatába. A földdel kapcsolatos három törvény közül egy - a termőföldről szóló - már a parlament előtt fekszik, további kettőt pedig az agrárkamarai választások lezárulta után terjeszt az Országgyűlés elé a kormány - ismertette.

Újságírói kérdésre a frakcióvezető kijelentette: az új jegybankelnök személyével kapcsolatosan nem tud semmilyen döntésről.

Arra a kérdésre, hogy az elektronikus útdíj ügye okozhat-e olyan problémát, amely miatt hozzá kellene nyúlni a büdzséhez, Rogán Antal kijelentette: lesz útdíj, és semmilyen költségvetési módosításra nincs szükség. Elmondta, a kormánypárt gazdasági kabinetjének csütörtök reggeli ülésén Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszter megnyugtató beszámolót tartott, amely szerint a kormány megtalálta a megoldást az útdíjjal kapcsolatban.

Olvasóink írták

38 hozzászólás
12
  • 38. Mike3 2013. február 08. 21:39
    „33 macs: ha állami tulajdonba kerülnek ezek a cégek, bőven meglesznek az eddigi adóbevételek, sőt még több is. igazad van abban, hogy összevonásokat kell végrehajtani, DE: a szolgáltatóipar rettenetesen bonyolult technológiával dolgozik, az össze-vissza felvásárlások pedig iszonyatosan nehéz üzemeltetési helyzetbe hozzák a dolgozókat. amiről te beszélsz, arra halál komolyan évtizedeket kell várni. persze ettől a sok semmirekellő, csak bajnak létező álszakembereket -öltönyösök- nyugodtan ki lehet rúgni a hatalmas költségeikkel együtt és ezzel a bér jellegű kiadások nagy része (nem viccelek) meg is szűnik. szóval jó az irány. az egyetemes árakról pedig annyit, hogy nem minden tartozik ebbe a szabályozásba. fogj meg egy bármilyen számlát és nézd meg a tételeket :)

    nagyon komoly dolog lesz, ha elkapják a víz-csatorna ügyet! a gáz mellett ez még egy undorítóan nagy tétel egy átlagos család számára.

    36: jelentkezem, én elköltöttem!”
  • 37. Bill42 2013. február 08. 18:14
    „myckie-nek üzenem.
    Sajnos gy nagyon korrekt válaszomat kimoderálták,nemtudom miért, igy a kettönk párbeszéde elmarad”
  • 36. myckie 2013. február 08. 13:49
    „34. Bill42
    Amit írsz, az fájdalom! A kormányod pontosan ezt a hatást szeretné elérni minden választópolgárnál! A lényeg, hogy csak azt lássák az emberek, hogy tényleg milyen jó, mert csökkent a gáz, a villany és egyéb rezsi-hez köthető költség. Maga ez a tény jó is lenne, de a hatásai még nem ismertek. A 16%-os szja-nak már látszanak a hatásai, vagyis semmi se látszik. Ettől az adóintézkedéstől nem pörgött fel a gazdaság, tehát aki ezáltal többet keresett az sem költötte el. Tehát Matolcsy rosszul tervezett! A rezsicsökkentésnél se látszik, hogy a gazdaságra a későbbiekben milyen hatással lesz! A kormány azt mondja, hogy ezek a cégek az extraprofitjukból állják a 10 %os rezsicsökkentést! Ha tudják , hogy mekkora volt az extraprofit, akkor ezt is legyenek szívesek a lakosságnak elmondani, számokkal alátámasztva, mert ezeknek a cégeknek a gazdálkodása nagyrészt nyilvános. Másképpen ez csak kamu duma! Ha netán még sem volt ezeknek a cégeknek extraprofitjuk, akkor a rezsicsökkentés miatt náluk fejlesztések maradhatnak el, ami náluk és a magyar beszállítóiknál, alvállalkozóiknál létszámcsökkentéshez, elbocsájtásokhoz vezethet! Tehát nem biztos, hogy gazdasági problémáinkat még ilyen intézkedésekkel fokozni kellene!”
  • 35. macs 2013. február 08. 12:43
    „34. Bill42,
    nem kell átállnia, elég ha egy kicsit számolgat.
    tárgyhavi mennyiség * korábbi ár = a,
    tárgyhavi mennyiség * új ár = számlán szereplő összeg b.
    b/a = c
    1-c = csökkenés mértéke.”
  • 34. Bill42 2013. február 08. 12:16
    „Minden ellenkező hireszteléssel szemben,igen is a számlám 10.százalékkel kell kevesebbet fizetni EON-nál vbagyok és általánydijat fizetek.
    Az aki havonta diktálja be a fogyasztást az ,igen is nehezen tudja eldőnteni, hogy a 10 % az 10% mert változo minden honapi fogyasztása. Egyszerü.Átkell állni az általánydijra!
    Nekem ez havi 5.ezerrel kevesebb.
    Üdvözölni kell ezeket az intézkedéseket,mert a szocik "uralkodása alatt" 200 % al nött a villany és 3oo % al a gáz.
    Mindamelett hogy Lendvai "rikács" ildikó azt mondta, hogy lassan mondom nemfog emelkedni a gázára.
    Na ennyit a szocik igéretéről.
    Cáfolja valaki a mondani valómat.”
  • 33. macs 2013. február 08. 11:57
    „32. Mike3,
    szerintem igazad van, előbb-utóbb ki fog alakulni egy olyan helyzet, amikor a befektetők kivonulnak, az állam pedig bevásárolja magát a szolgáltatásba. Rendben van, csak halkan kérdezem, az állam, mint tulajdonos, hogy fog viselkedni? Amennyiben befektetőként, akkor neki is fontos lesz, hogy a befektetése megtérüljön és ne legyen egy feneketlen hordó, amibe számolatlanul kell önteni a pénzt. Megoldható, hogy a lakosság ne a számlában fizesse a valós és a deklarált ár különbözetét, hanem az állam a lakosság által befizetett adókból, tehát egy másik csatornán befolyt pénzből, támogassa a cégeket.
    Az államnak manapság komoly bevétele van a szolgáltatóktól, gondolok a TAO-ra, IPÁ-ra, Robin Hood adóra, ágazati különadóra, az alkalmazottak után befizetett adókra és járulékokra. Nos, ha megveszi ezeket a cégeket, a kieső bevételt valahonnan elő kell teremtenie, vagy az állami cégektől is be kell ezeket hajtania. Szóval, hogy is van ez?
    Egyébként most is az állam szabja meg az árakat, tehát, alapvetően befolyásolni tudja a cégek profitját. Tehát miről beszélünk?
    Aztán arra is érdemes gondolni, ha a külföldi szolgáltató kivonul, és az állam lesz a tulajdonos, mi lesz azokkal, akik mostanság náluk dolgoznak? Előbb -utóbb a szinergiák jobb kihasználása érdekében a közös irányítás alá vonják a területeket, ami az esetek nagy többségében leépítéseket jelent. Talán a hibaelhárítással foglalkozó szerelőket meghagyják, de mindenki más lapátra tesznek. Ezzel sokat lehet spórolni, hiszen a személyi jellegű költségek komoly tételt jelentenek. De mi lesz az kieső állami bevételekkel?”
  • 32. Mike3 2013. február 08. 08:57
    „Ha esetleg nem tűnt volna fel nektek, kedves agyamputált idióták, államosítás folyik. Az államosítás pedig jóóóóó. Azért jóóóóó mert nem viszik külföldre a pénzt amit befizettek a nyomorult pénzektekből, hanem itt tartják a gazdaságban és ebből lesznek új munkahelyek. Értem én, hogy most drágább a párizsi, de hát tovább kellene látnotok egy kicsit a mustárfoltos atlétatrikónál”
  • 31. Gaby1968 2013. február 07. 22:25
    „30. Egyolvasó
    Csatlakozom az előttem szólóhoz.
    X-et bármire, csak rájuk nem!”
  • 30. Egyolvasó 2013. február 07. 20:46
    „Köszönjük a 10%-os rezsicsökkentést, én személy szerint 2014-ben ezen kedvezmények tudatában sem az önök pártja elé teszem az X-et.”
  • 29. studyfy 2013. február 07. 19:33
    „lukrecia, sok mindent nem is érthetsz - mert nem akarod. Örülj, hogy megtaláltad számításodat a határunkon túl.
    Mellékesen, mikor Surányinak lejárt a mandátuma és Járai lett az MNB elnök, akkor emelte meg Orbán Járai jövedelmét ilyen magasra. Majd mikor újból Orbán lett a főnök, le akarta csökkenteni Simor jövedelmét két millió alá, csak az EU nem engedte. Tehát az én emberemnek jár a magas jövedelem, de a Te emberednek nem. Ugyanaz, mint mikor a szociknak járt a végkielégítés, bevezették a 98 %-os különadót, majd mikor egy év eltelt és a saját embereik kezdték felvenni a végkielégítéseket, eltörölték a 98 %-os különadót. Így megy ez egy jogállamban!”
  • 28. kumisz 2013. február 07. 18:50
    „10. Dr.Tonyk 2013.02.07. 13:59
    Sajnos nem egyedi eset!!!”
  • 27. szatyi 2013. február 07. 18:36
    „A kéményseprési díjcsökkentés tényleg nevetséges.
    Évi egyszeri kiadás, a megtakarítás néhány száz forint, viszont a szolgáltatót padlóra viheti.”
  • 26. macs 2013. február 07. 18:00
    „Most kaptam egy ismerőstől. Érdemes áttanulmányozni!
    http://www.elmu.hu/ majd középen Aktualitások
    Rezsicsökkentés 2013. január 30. Tovább
    Érdekes, hogy az áram árának több mint 60%-a adó (ÁFA) és állami vállalatokhoz (MVM) kerülő bevétel. Csak kérdezem, amikor a csökkenésről szóló törvényt meghozták, számításba vették az ÁFA, az MVM-től származó társasági adó, iparűzési adó változását? Számításba vették a szolgáltatók társasági és iparűzési adójának csökkenését? Vagyis mekkora költségvetési hiánnyal számoltak, ha számoltak?”
  • 25. +mondo 2013. február 07. 18:00
    „Szeged Távhő !

    a Kormány által rendeletben előírt

    10%-os lakossági szolgáltatási díjcsökkentési kötelezettség miatt

    2013. január 01. napjával társaságunk nem tudja vállalni.”
  • 24. lukrecia 2013. február 07. 17:32
    „Nem ertem a szocik miert szurkolnak a magasabb rezsidijakert???
    Nem ertem a szocik miert vedtek a magas vegkielegiteseket???
    Nem ertem a szocik miert vedtek a lekoszono Simor havi tobb mint 8 millios fizeteset;;;;?????
    Nem ertem a szocikat..... mert ...........”
  • 23. grafika88 2013. február 07. 17:18
    „maci53.
    te még hiszel a mesében ????
    viktorod egyikkezével ad -10 % ot...a másikkal + 5 új adót, 500 % os plusz kiadást !
    Elég volna csak a 27 % os áfát --átírni : O ft áfára..és minden mehetne tovább !”
  • 22. igazságkereső 2013. február 07. 17:01
    „Szurkolok és gratulálok majd a sikerhez is, de azért a magyarországi bankokat is csak rendbe és helyre kellene tenni, mert az ügyfeleikkel is az Európai Unióban is ismeretlen módon - mondhatni gátlástalanul és gyalázatosan!! - szúrtak ki, nem kicsit, nagyon- hogy egy klasszikust is idézzek egy-egy szóban!! Miért is várunk az Európai Bizottságra a banki indexálási trükk visszamenőleges és végleges megszüntetése érdekében, a károsultak teljes kártalanítására, amikor az EB, az EP és minden más uniós szervezetben teljesen ismeretlen ez a fajta magyar banki gátlástalanság és tisztességtelenség?!!”
  • 21. macs 2013. február 07. 16:40
    „18. csmano,
    neked is feltűnt, hogy az állam által meghatározott árak mellett tesznek szert extraprofitra a szolgáltatók? Nos, akkor
    1. az állam az árakat rosszul határozta meg, ezért VAN extraprofit,
    2. az állam jól határozta meg az árakat, tehát NINCS extraprofit. Én erre szavaznék. :-)”
  • 20. CsengeleMSN 2013. február 07. 16:13
    „A rezsi az csökken de a fizetésünkből majd levonják, végül egy hónapban 40 ezer forintból kell megélnünk!”
  • 19. débé 2013. február 07. 15:28
    „Jól van na! Most már látom!”
38 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Sólyom László: lehetetlen, hogy az Ab ne a korábbi határozatai alapján dolgozzon

A volt köztársasági elnök szerint fontos lépés az alkotmányosság védelmében, hogy az… Tovább olvasom