Délmagyar logó

2017. 05. 27. szombat - Hella 14°C | 24°C Még több cikk.

RTL Klub kontra Napi Gazdaság: a milliárd 3 nullával több a milliónál

Összesen 1,6 milliárdos tiszteletdíjat fizetett a vezetőségnek az RTL Klub tévécsatornát működtető társaság, akik így nagyságrendileg jobban jártak, mint a csatornánál dolgozó többi 244 dolgozó - jelentette a Századvég Gazdaságkutató Zrt. tulajdonában lévő Napi Gazdaság. Az RTL Klub visszavett az állításból 3 nullát.
Összesen 1,6 milliárdot fizetett ki tiszteletdíjként tavaly az RTL Klub a tévécsatornát működtető társaság igazgatósági és felügyelőbizottsági tagjai részére – közölte hétfői számában a Napi Gazdaság.

Átlagosan egy vezető bruttó 110 millió forinttal lehetett gazdagabb az elmúlt évben. Egy átlag felsővezető fizetése 11-szer magasabb volt, mint egy dolgozó bére. A Napi Gazdaság kiszámolta, hogy a tavaly több mint egymilliós jövedelme volt a csatorna munkatársainak.

Az RTL Klub cégbírósági adatai szerint kétmilliárd forinttal csökkent a társaság bevétele 2013-ban. 25,7 milliárdról 23,7 milliárdra, míg a személyi jellegű ráfordítások nőttek – írta a Napi Gazdaság.

A Miniszterelnökség szerint az RTL Klub a beszámolóival bosszúhadjáratot indított azért, mert Magyarországon is adót kell fizetnie – bár az RTL a reklámadó ellen tiltakozott, nem az adófizetés ellen. A Miniszterelnökség elfogadhatatlannak nevezte, hogy a kormánytagok családtagjain, mint például a miniszterelnök édesapján akar bosszút állni a csatorna."A reklámpiac más szereplői is kifizetik a reklámadót, mégsem indítanak bosszúhadjáratot" - írja a hvg.hu.

Az RTL Klub reagált a Napi Gazdaság cikkére, a közleményt változtatás nélkül közöljük.

Milliárd vagy millió?

Az RTL Magyarország közleménye

2014.06.23.

A Napi Gazdaság mai számában azt állítja, hogy az RTL Klub vezetősége
1,6 milliárd forintot vett fel 2013-ban. A Napi Gazdaság szerint ez 14
embert érint, akik „átlagosan és fejenként bruttó 110 millió forinttal
lehetett gazdagabb az elmúlt évben".

Nehéz elhinni, hogy egy gazdasági szaklap ne tudná helyesen értelmezni
egy vállalat éves beszámolóját.

A Magyart RTL Zrt. 2013. évre vonatkozó beszámolójában ugyanis a
következő mondat szerepel: „A Társaság, az Igazgatóság és a Felügyelő
Bizottság tagjai részére 2013. évben összesen 1.680 e Ft
tiszteletdíjat fizetett ki." Vagyis 1 millió 680 ezer forintot.

Természetesen ez az összeg a Társaság Igazgatóságára és
Felügyelőbizottságára, nem pedig a cég menedzsmentjére vonatkozik,
amelyre vonatkozó adatokat az éves jelentésben soha nem lehet találni.

A gazdasági szaklap számára jogi úton is elküldjük a valótlan
állítások miatti helyreigazítási kérelmet, és bízunk abban, hogy
továbbra is kiemelt figyelmet fordítanak társaságunk gazdálkodására,
és amennyiben bármilyen adattal kapcsolatban elbizonytalanodnának
továbbra is állunk a Napi Gazdaság újságíróinak rendelkezésére.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nem biotermékek okozták a botulizmust

Bár biopiacokon, bioboltokban értékesítették, nem biotermékek Keksz Zsolt kistermelő termékei, amelyek a gyanú szerint botulizmust okoztak - közölte az MBSZ. Tovább olvasom