Délmagyar logó

2017. 11. 19. vasárnap - Erzsébet 0°C | 8°C Még több cikk.

RTL Klub, TV2, Viasat: előnyösek az új reklámszabályok

Az RTL Klub, a TV2 és a Viasat vezérigazgatója is kedvezőnek nevezte az új médiatörvény reklámszabályait az OMD Hungary csütörtöki kerekasztal-beszélgetésen. A médiaügynökség szakmai konferenciájának témája, hogy milyen hatással van a jogszabály a reklámszakmára.
Fazekas Ildikó, az Önszabályozó Reklám Testület főtitkára nyitó előadásában hangsúlyozta: a reklámok tartalmával kapcsolatban a médiatörvény nem hozott érdemi változást, korlátozást, bár a kereskedelmi közlemények számára néhány követelmény betartását - így az emberi méltóság védelmét a diszkrimináció tilalmát - előírja, és rögzíti azt is, hogy a reklámok nem sérthetnek vallási vagy világnézeti meggyőződést, nem ösztönözhetnek az egészségre, a biztonságra és a környezetre ártalmas magatartásra. Továbbra is tilos a dohánytermékek és a vényköteles gyógyszerek reklámozása - ismertette, megjegyezve: könnyítések vannak viszont az alkoholos italok esetében, reklámjuk immáron a közszolgálati médiumokban és bármely idősávban lehetséges, a kiskorúak védelmének figyelembevételével.

A főtitkár beszélt arról is, hogy a társszabályozásra vonatkozó rendelkezések értelmében a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa közigazgatási szerződést köt az Önszabályozó Reklám Testülettel annak érdekében, hogy a jogszabálynak érvényt szerezzenek.

A legnagyobb előrelépésnek azt tartotta, hogy a médiatörvény a filmek, sorozatok, sport- és szórakoztató műsorok esetében engedélyezi a mozifilmekből, külföldi tévéműsorokból már ismert termékelhelyezést.

Simon Zsolt, a TV2 vezérigazgatója szintén üdvözölte a termékelhelyezés lehetőségét, amely szerinte új hirdetési forrásokat és akár új, kimondottan erre alapozott műsorokat is eredményezhet. Kiemelte, hogy a legnagyobb hirdetőkre kivetett ágazati különadók nem kedveztek a televíziós reklámpiacnak, a személyijövedelemadó-csökkentés viszont növelheti a vásárlókedvet.

A médiatörvénnyel összefüggésben szólt arról: a kereskedelmi csatornák gördülékenyen kezdték el alkalmazni a jogszabályt januártól, de nem lehetnek biztosak abban, hogy minden esetben ugyanúgy értelmezik azt, mint a médiahatóság, így "a keretek kialakítása" még hátravan.

Hasonlóan vélekedett Dirk Gerkens, az RTL Klub vezérigazgatója is, hangsúlyozva: a médiatörvény új lehetőségeket nyit meg társaságuk számára, lehetővé teszi például, hogy több csatornát indítsanak.

Farsang Péter, a Viasat vezérigazgatója elmondta: csatornáik Angliában vannak bejegyezve, így számukra az ottani szabályozás az irányadó, a magyar reklámszabályok könnyítésével azonban helyzeti előnyük egy része "elolvad".

Azzal kapcsolatban, hogy a televíziókban a reklámok időtartama csak az egész órától egész óráig tartó időszakokban nem haladhatja meg a 12 percet, a bárhogyan számított egy órára viszont januártól már nem érvényes a korlátozás, Simon Zsolt elmondta: ez nagy rugalmasságra ad módot a TV2-nek, ahogy az is, hogy nem kell eltelnie húsz percnek két reklámblokk között.

Dirk Gerkens kifejtette: a módosítás csakugyan lehetőség a televíziók számára, de meg kell találni a középutat, ezért az RTL Klub továbbra sem tervezi, hogy - amerikai mintára - tízpercenként megszakítsa műsorait.

A kerekasztal-beszélgetés második részében Novák Péter, az Origo vezérigazgató-helyettese azt emelte ki, hogy az online reklám területén a médiatörvény nem hozott nagy változást.

Így látta Kardos Gábor, az Index ügyvezető igazgatója is, de megjegyezte: annak, hogy a médiaszabályozás hatályát az internetre is kiterjesztették, vannak kockázatai - például ha a magyar blogszolgáltatókra és videomegosztókra szigorúbb szabályok vonatkoznak, mint külföldi versenytársaikra.

Domokos Szilárd, a Sanoma marketing- és pr-igazgatója kifejtette: a televízióknak csakugyan kedveznek az új reklámszabályok, de nem biztos, hogy a szakma egészének is. Mint mondta, fennáll a veszélye, hogy a televíziós hirdetési lehetőségek bővülése ellenére nem jut több pénz reklámra, hanem a hirdetők máshonnan "csipegetnek le".

Szólt arról is, hogy az online és a nyomtatott sajtóban továbbra sincs lehetőség termékelhelyezésre, az változatlanul burkolt reklámnak minősül.

Olvasóink írták

  • 4. Evelyn_26 2011. február 24. 17:44
    „A Fidesz megint a függetleneket szívatja a nagy multiknak pedig benyal. Így hazudik a szemét banda: Ezerötszázzal több munkatársat foglalkoztat a kormányzat, mint augusztusban, a minisztériumok új feladatokkal és átszervezésekkel magyarázzák a bővítést. A kormányváltás után Orbán Viktor még az államapparátus és különösen a Miniszterelnökség karcsúsítását ígérte, a mostani létszámbővítéssel már többen dolgoznak a kormányzatban, mint a Gyurcsány- és a Bajnai-kormány idején.”
  • 3. xene@freemail.hu 2011. február 24. 16:51
    „"lehetővé teszi például, hogy több csatornát indítsanak."
    Hány csatornát akarnak majd indítani, amin kb. ugyanazok a sz*ros ismétlések fognak menni :)?
    A vicc az egészbe az, hogy mióta 13-14 éve Szegeden vagyok levették gyakorlatilag az összes külföldi csatornánkat, csak magyarok vannak, és olyanokat raktak be, amit a büdös életbe nem fogok nézni. Azért meg sírnak, hogy egy külföldi nyelvet sem beszélünk :).

    "könnyítések vannak viszont az alkoholos italok esetében, reklámjuk immáron a közszolgálati médiumokban és bármely idősávban lehetséges, a kiskorúak védelmének figyelembevételével."
    Ez kell a népnek, igyon dögivel :)!”
  • 2. deszkás 2011. február 24. 16:49
    „Kedves Simon Zsolt (TV2 vezére) azt mitől lesz "VÁSÁRLÓKEDVEM"? Mert a személyi jövedelem adó csökkenésétől mi már tudjuk NEM LESZ. Ön pontosan olyan Patyomkin herceg mint az ezt eladni próbáló politikusaink.”
  • 1. radikális 2011. február 24. 14:43
    „Szeretném kérni, hogy sokkal több emeltdíjas tvjóst alkalmazzanak! Akár a nap 24órájában is űzhetnének szellemet meg ráolvasással rákot gyógyíthatnának. Lehet hogy nem a máunikasóval volt a baj....”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Navracsics nagyobb frakciófegyelmet sürget

Nagyobb frakciófegyelmet kellene tartani a kormánypárti képviselőcsoportban Navracsics Tibor… Tovább olvasom