Délmagyar logó

2017. 10. 20. péntek - Vendel 9°C | 24°C Még több cikk.

Ruhára 86 ezer

A Hungexpo Rt. idén második alkalommal rendezi meg a Budapesti Vásárközpontban a Budapesti Divat Napok és Lakástextil Napok elnevezésű kiállítást augusztus 25–27. között.
A divatvilág hazai rendezvényén 210 kiállító mutatja be termékeit. A magyar gyártók és forgalmazók mellett jelen lesznek az osztrák, indiai, jugoszláv, lengyel, német, olasz és román cégek is.
A résztvevők kínálatában az őszi-téli kollekciók, a jövő év divatirányzatai szerepelnek. A nagyközönség augusztus 25-én, vasárnap látogathat el a kiállításra, ahol vásárolni is lehet a bemutatott termékekből.
A következő két napon szakmai előadások hangzanak el. A Németországból érkező Herbert Piedbouef professzor a férfi felsőruházati trendekről tart előadásokat, Bajczár Éva textiltervező, a Magyar Divat Intézet részéről pedig a jövő tavaszi-nyári női divatirányzatról beszél.
Marketinges gazdasági előadásokra is sor kerül, így hétfőn a GfK Piackutató Intézet képviselője elemzi a vásárlási szokásokat. Ezúttal is megtartják a tavaszi hasonló kiállításon nagy sikert aratott Harley–Davidson-bemutatót.

Davidovics Iván, a kiállítás igazgatója elmondta, hogy a Hungexpo tavaly vásárolta meg a Magyar Divat Intézettől a kiállítás megrendezésének jogát, amelyet most 23. alkalommal rendeznek meg.
Az igazgató elmondta, hogy a tavalyi évhez hasonlóan az idén is a kiállítás teljes nyereségét a divatnapok reklámozására fordítják, mivel úgy látja, hogy a textilipar, a divatágazat segítségre szorul. Davidovics Iván szólt arról, hogy a magyar textilipar az elmúlt tíz évben nehézségekkel küzd, pedig nemzetközi tapasztalatok szerint a divatszakma „a legjobb országimázs-építő", nagyon sok ország éppen a divatjáról ismert. Példaként Spanyolországot említette, amelynek divatipara már felveszi a versenyt a franciával és az olasszal. Érdekességként utalt arra, hogy a múlt század húszas éveiben, amikor Budapest Kelet Párizsa volt, a magyar nők ugyanannyit költöttek ruházatra, mint a franciák.

Jelenleg a magyar háztartások évente átlagosan 86 ezer forintot költenek ruhára. Ez kétharmada a cseh átlagnak, tizenöt százaléka az osztrákénak.
Megemlítette, hogy összefogást kezdeményez a magyar divattervezőkkel az igazán minőségi, kreatív ruházati termékek népszerűsítésére, a textilipar és a divatágazat megsegítésére.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Biztonságos konyhák

Csak kisebb munkabiztonsági hiányosságokat tárt fel a vendéglátó-ipari munkahelyeken megyénkben… Tovább olvasom