Délmagyar logó

2017. 03. 25. szombat - Irén, Irisz 7°C | 14°C Még több cikk.

Sablonszövegekkel értékelik az alsósok teljesítményét

A szülők többsége szerint személytelen, sablonos fordulatokkal teli értékeléseket kapnak az alsó tagozatos diákok, nem valódi visszajelzést - írja a Népszabadság.
2003 óta az alsó tagozatosok teljesítményét nem lehet számokkal értékelni, de sokak szerint a szöveges forma még annyira sem differenciál, mint régebben az öt osztályzat.

A Tanítók Egyesületének elnöke is egyetért azzal, hogy a tanítók 80 százaléka sablonszövegekkel dolgozik. Különféle kiadók aláhúzós füzeteit, vagy leegyszerűsített, személytelen mondatpaneljeit használják, nem alkotnak saját szöveget - mondta a lapnak Knézics Anikó.

Az oktatási tárca nem szabályozta, hogy kell elkészíteni az értékelést, de kiadott olyan segédanyagokat, amelyekben vannak példamondatok. Ezzel lökést adtak a tanítóknak, hogy inkább arra támaszkodjanak, semmint a saját szöveget vállalják - tette hozzá.

Olvasóink írták

  • 20. trixi11 2009. június 15. 20:37
    „flexsnake
    Mit kellett volna tennem?? Pofozzam meg legközelebb a tanárt? Ne röhögtess! Nem akarom annak kitenni a gyerekemet, hogy miattam évekig szívjon!”
  • 19. Tornádó 2009. június 15. 18:57
    „A legnagyobb erőszakot Magyar Bálinték követték el: alsóban a tanár nem buktathat, majd a szakértő szülő eldönti.
    Aztán ötödik évvégén kiderül, hogy a gyermek semmit nem tud és bukik. Na, ez a legnagyobb erőszak, amit elkövethet egy szülő a gyermekével szemben.”
  • 18. flexsnake 2009. június 15. 17:11
    „15. az olvasás öröme a playboyal jön meg és a kincses kalendáriummal megy el...”
  • 17. flexsnake 2009. június 15. 17:09
    „16. te pedig nem léptél közbe hanem szemtanúként még el is hallgattad az erőszakot. Gratulálok. Reklámozd csak.”
  • 16. trixi11 2009. június 15. 16:07
    „IVY
    A múlt héten láttam egy minimális tanári erőszakot. Az egyik nebuló, a tanító sokadik felszólítására sem ment be a terembe, ezért a tanárnéni, a fülénél fogva ráncigálta be! De megjegyzem látta, hogy én ott vagyok. Azt hogy a becsukott terem ajtó mögött mi történt nem tudni....”
  • 15. linda83 2009. június 15. 15:55
    „Teljesen kifeküdtem, amikor az ötödikes gyerekemnek a Tüskevárról olvasónaplót kellett csinálni. A következőképpen nézett ki:(biztos sokan emlékeznek rá): kb 150 hülyébbnél hülye kérdésre kellett válaszolni a könyvből. Pl. hanyadik oldalon olvashatod:....., hogy érezte magát Csónakos a szivartól, és a pálinkától? (tuti, hogy sz....ul). Tehát amikor a gyerek olvasott, azt kellet skubizni, hogy melyik kérdésre tud válaszolni. Sok szülő besegített szegény lurkóknak, és sűrűn emlegettük az ötletgazdát. Biztos nem volt neki gyereke (szerencsére). Aztán csodálkoznak, ha a kölykök nem szeretnek olvasni. Hát ezzel a marhasággal éppen elvették az olvasás örömét.”
  • 14. IVY 2009. június 15. 15:50
    „Én (a 80-as években) még kaptam nevelést.
    Elég volt csak mondjuk visszaszólni a tesitanárnak, - már röpült a saller.
    Ha otthon elsírtam volna apáméknak, -röpült volna a saller párja is.
    Na! Ezt csinánlja most meg valamelyik tanár!
    Min. 5 évre bekasztlizzák, oszt nézhet ki a fejéből.”
  • 13. illés 2009. június 15. 14:49
    „Nálunk az értesítőbe beírt százalékos, vagy egyéb értékelés mellé minden esetben odaírja a tanár a jegyet is. Igaz csak zárójelben, de a szülő tudja, milyen eredményt ért el a gyereke. Ezek után nem is fontos a félévi, évvégi értékelés, hiszen az egész évi teljesítmény után tisztában kell lennünk a gyerek tudásával.”
  • 12. flexsnake 2009. június 15. 14:06
    „hülyeség ez a számtalanság. A gyerek sem szokja meg hogy egyértelműen milyen teljesítményt produkáljon. Hiszen semmi súlya nincs.”
  • 11. Tornádó 2009. június 15. 12:22
    „A liberális Magyar Bálint áldásos tevékenységének köszönhetően ma a pedagógusok nem nevelnek, legfeljebb csak oktatnak. Önmagában a tudás erkölcsi értékek nélkül pedig tudjuk, hogy mennyit ér.”
  • 10. nemecsekerno_007 2009. június 15. 10:18
    „Szokásos magyar problémamegoldás.

    Ha mondjuk a pedagógusok találták volna kis és részleteiben kidolgozták volna, akkor az tuti ott porosodna a minisztérium valamelyik penészes pincéjében.

    Tanárok, tanítók nosza rajta. Fogjatok össze közgazdászokkal, pszichológusokkal, pedagógusokkal, szociológusokkal és a szülôkkel és találjátok ki hogy lenne a legjobb. Ugyanis a magyar alsó, közép és felsôoktatás drágán és rossz minôségben "termel", sz*rik a piaci igényekre, sz*rik a felnôtt továbbképzésre és még sok mindenre. Magyar Bálint és "csapata" tényleg t*ketlen, karierista banda ôk ezt jól biztos nem fogják csinálni, lentrôl kéne összefogni és elindítani valamit.

    A magyar diákok tárgyi tudása jó, de gyakorlatban alkalmazni azt nem tudják. Ertelmezve olvasni nem nagyon tudnak, tanulni nem nagyon tudnak. Ezt mutatják a nemzetközi felmérések, értsd ez a végeredmény (output) ami kijön és sajnos ez számít. Eredmények, eredmények.
    El lehet itt vitatkozgatni errôl, de nem érdemes. Épp elég sok energiát vesz el, hogy egy jó tervet átverjenek ezen a bohóc parlamenten.”
  • 9. Strat-n 2009. június 15. 10:04
    „Lehet, hogy butaság, de ha az ember néha leül a gyerekével tanulni, olvasni, akkor tisztában lesz az értelmi lépességeivel, és nem utolsó sorban jót is tesz mindkettejüknek.”
  • 8. Funny 2009. június 15. 09:39
    „A szülő nem érti az értékelést, legfeljebb elolvassa. A tanár nem buktathat alsóban, a szülő majd eldönti, hogy mi a jobb a gyereknek, elvégre ő a szakember. Gratulálok a két lököttnek, Magyarnak és Hillernek is.”
  • 7. pt 2009. június 15. 09:13
    „A szöveges értékelést olvasva a szülő első kérdése: "akkor ez most hányas?". Akkor mi is az egész értelme? Ja, plusz munka a tanítóknak...”
  • 6. achilleus 2009. június 15. 08:55
    „Az elmebetegről és a leprapártról fórum itt: http://jobbklikk.hu/index.php?Cikk=731
    A délmagyart már egyébként megkértem, hogy Sándor Klára tettestársnőt kérdezze már meg a motivációiról, amelyek akkor vezetik, amikor ilyen aljas kez7deményezések mellé áll, tippeim lennének: 1) gyávaság, 2) karrierizmus, 3) ez a legvalószínűtlenebb: butaság”
  • 5. achilleus 2009. június 15. 08:48
    „És ez megy majd hetedikig. Bayer viszont kiakadt: http://www.magyarhirlap.hu/cikk.php?cikk=170451
    Bayer Zsolt: Két százalék lepra
    Álláspont
    Volt egy amerikai animációs film, címe a Hihetetlen család. Főhőse Mr. Irdatlan, akinek a felesége Nyulánka. A film határozottan jó, s poénjai java része inkább a felnőttek számára érthető. Például amikor Nyulánka leteremti férjét, amiért az nem ért haza idejében, és így nem tudott elmenni a gyerek ballagására. Ekkor Mr. Irdatlan így szól: "Ballagás? De hát ez nem ballagás! Negyedikből megy ötödikbe, csak ezek minden alkalmat megragadnak, hogy piedesztálra emeljék a középszerűséget!"

    Ebben a mondatban, ebben a gyerekeknek készült amerikai animációs filmben nagyjából össze is van foglalva korunk lényege. S jut most mindez eszembe Magyar Bálint és Sándor Klára eszement és beteg és aljas oktatás- és iskolaátalakítási tervei kapcsán.

    Írtam már erről nemrégiben. /Én is - Achilleus/ Arról, hogy ezek a súlyosan frusztrált, beteg emberek végképp tönkre akarják tenni a hazai oktatást és az iskolarendszert. Életünk legalapvetőbb jussát, gyermekeink iskoláztatását kívánják most "megreformálni", úgy, hogy gyermekeink semmiképpen se járhassanak normális iskolába, ne tanulhassanak normálisan és emberi módon, helyette legyen belőlük zombi. Ezért akarják megszüntetni a tantárgyakat, a házi feladatot, s ezért akarják felszámolni a nyolcosztályos gimnáziumokat.

    Mindezt leöntik az "esélyegyenlőség" meg a "szegregáció elleni küzdelem" mázával ezek a kártevők. Mert szerintük majd az lesz a jó, ha a gyermekeink 13 éves korukig nem tanulnak semmit sem (legfeljebb a holokauszt történetét, azt nem lehet elég korán kezdeni), s ha mindenki együtt jár mindenkivel. A cél, hogy a szerencsétlen, analfabéta környezetből érkező cigánygyerek legyen az etalon. S majd hozzá alkalmazkodik a főorvos úr gyermeke, majd együtt, testvériesen, kéz a kézben nem tanulnak semmit tizenhárom éves korukig.

    A cél: piedesztálra emelni a középszerűséget. S a legalját. Megszüntetni, eltörölni minden kiválóságot, minden nagyszerűséget, minden tehetséget, minden remeket. Közben persze megszüntetni a falusi iskolákat, s tisztességes oktatás helyett tízmilliárdokat költeni digitális táblákra, csak azért, mert azoknak a tízmilliárdoknak jó részét el lehet lopni a közbeszerzés során.

    Mindeközben agyonstrapált, rosszul fizetett, ezerszer megalázott tanárok küszködnek a lepusztult iskolákban, s naponta megverik őket itt-ott, s mindig ugyanazok.

    Azok, akikhez most Magyar Bálinték hozzá akarják igazítani az összes gyerek, a mi gyerekeink színvonalát.

    Írtam már erről - némi cinizmussal persze, mert akkor, úgy két héttel ezelőtt, az MSZP oktatáspolitikusai még azt mondták, nem támogatják Magyar Bálinték elmebeteg ötleteit.

    Csakhogy eltelt ez a két hét.

    És az oktatási bizottságban simán átment az összes velejéig rohadt ötlet. Az MSZP - mint hírlik, Hiller javaslatára - beadta a derekát. Mert ez a kétszázalékos támogatottságú lepra párt még mindig zsarol. Most valószínűleg a kormányzó szocik számára létkérdést jelentő költségvetési és adótörvények megszavazását kötötték össze Magyar Bálinték haza- és nemzetáruló gazemberségeinek támogatásával.

    Mert bizony itt az idő nem kertelni! Ez a javaslat az oktatás és iskolarendszer átalakítására haza- és nemzetárulás!

    Mikor két hete írtam erről, mondtam nekik: menjenek el egy lakatlan szigetre, és ott csináljanak maguknak iskolát.

    Úgy tűnik, komolyan gondolják, s most már a végső pusztulás szélén álló MSZP is beállt mögéjük. Nem akarnak lakatlan szigetre menni, inkább a gyermekeink életét akarják tönkretenni.

    Hagyjuk?
    Bayer Zsolt”
  • 4. trixi11 2009. június 15. 08:48
    „Ez érdekes, mert a fiamék sulijában félévkor is egyértelmű minősítést kapnak tantárgyanként!
    5-ös-----kiválóan teljesített
    4-es-----jól teljesített stb.”
  • 3. Zs 2009. június 15. 08:38
    „Valaki ez is nagy lóvéért eladta... - "Bálint gazdá"-nak azért van ebben nem kis szerepe...”
  • 2. persona 2009. június 15. 08:06
    „Ráadásul néha teljesen ellentmondásos az értékelés..:D”
  • 1. Funny 2009. június 15. 07:51
    „Magyar Bálintot kell megkérdezni, hogy mit is csináltak. A szülő azt sem érti, hogy milyen értékelést kapott a gyerek.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ma ér véget a tanév

A felnőttoktatásban résztvevőket nem számítva 1 millió 362 ezer 409 nappali tagozatos diák kezdheti… Tovább olvasom