Délmagyar logó

2017. 05. 25. csütörtök - Orbán 13°C | 21°C Még több cikk.

Sántha Noémi

Sántha Noémi matematika–fizika szakos tanár szerint a gyerekek közti népszerűség nem lehet cél.

Kategória: középiskolai tanár

Név: Sántha Noémi
Révai Miklós Gimnázium, Győr

Sántha Noémi, a győri Révai-gimnázium matematika–fizika szakos tanára szerint a gyerekek közti népszerűség nem lehet cél, viszont remek eszköz az elfogadáshoz, az oldott órai légkörhöz. 

Egy esztendő híján húsz éve tanít, mégis alaposan el kell gondolkodnia azon, mi az igazi elismerés számára. A versenyeredmények? A sikeres érettségik? A népszerűség? Mindegyik fontos a maga módján, mondja, de talán a mindennapok apró örömei, eredményei jelentik a legnagyobb hajtóerőt.

– Ha sikerül egy jó hangulatú órán egy nehéz anyagrészt megértetni az osztállyal, vagy ha egy fizikaóra úgy telik el, hogy én felvetek egy témát, a diákok pedig kérdeznek, s nemcsak leadom az anyagot, hanem látom rajtuk, hogy valóban, igazán érdeklődnek, az az igazi siker. Fantasztikus együtt gondolkodások jönnek így létre; előfordul, hogy egy matekfeladatnak már az ötödik lehetséges megoldását írom a táblára, annyira sikerül felkeltenem a gyerekek érdeklődését.

Pedig a matematika és fizika nem kifejezetten közönségkedvenc tantárgy, gondolnánk, de a tanárnő szerint a közhiedelemmel ellentétben egyik sem száraz tudomány, csak megfelelően kell tálalni őket.

– Különösen a fizikára érvényes, hogy a körülöttünk lévő világról szól, arról, mi hogyan működik az életünkben. Mi ez, ha nem érdekes? – teszi fel a kérdést a tanárnő, s valószínűleg igaza van, hiszen az őt jelölő diákok szerint nemcsak érthetően, de érdekesen is magyaráz. Ez és a szakmai felkészültség sokkal fontosabb, a népszerűség csak egy mellékes „hozadéka" a munkának, amely nem lehet cél.

Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint a sikeres szakmai versenyek, melyekre felkészíti a tanítványait, bár igyekszik leszögezni, hogy ez sem mérvadó.

– Nem szabad a versenyszereplést kitűzni célul, hiszen ez nem mindig tükrözi hűen a tudást. Akármilyen felkészült is, nem mindenkinek van megfelelő lelki alkata, motivációja hozzá. A versenyeredményeket én inkább a mindennapi munka „melléktermékének" tekintem – persze nagyon örülök, ha valamelyik diákomnak sikerül nyernie vagy továbbjutnia.

Ajánló: A 12. c osztály egyik matekcsoportja
– Négy éve tanít minket, matematikából és és fizikából, s harcol azért, hogy a tudásunk megállja a helyét az érettségin. Nem diákként, hanem egyenrangú felekként kezel minket, ami abban is megmutatkozik, hogy kikéri a véleményünket bizonyos dolgokban. Segít, ha valami problémánk van, még ha személyes jellegű is, s velünk örül, ha boldogok vagyunk, ami túlmutat a hagyományos tanár-diák kapcsolaton. Tényleg ismer minket és kíváncsi rá, mi van velünk. Mindig érthetően magyaráz, soha nem türelmetlen, s bár sokat követel, korrekt, és mindenkinek ad lehetőséget a javításra.  

Igazgató: Horváth Péter
– Nem lepődtem meg a jelölésen, hiszen Noémi megbízható, korrekt tanár, s a jelölése is bizonyítja, hogy a gyerekek azt a pedagógust értékelik, aki következetes, kiegyensúlyozott, mentes a szélsőségektől, és a mindennapi munkáján látszik, hogy szereti a diákjait, a hivatását. Ezek ugyan alapfeltételek a tanári pályán, a mai világban mégis felértékelődött a jelentőségük. Mint osztályfőnöknek, sikerült megtalálnia a kényes egyensúlyt a vezetés és a jó értelemben vett anyáskodás, gondoskodás között, egyszerre van közel a diákokhoz, és tisztelik is mint tanárt. Az, hogy hasonló korú gyerekei vannak, segít, hogy még jobban azonosuljon a diákjai problémáival, gondjaival.

Tilinger Eszter
– Azon kevés tanárok közé tartozik, akik megtalálják az egyensúlyt a szigor és a jó hangulat között, ráadásul türelmes és nehéz kihozni a sodrából.

Takács Krisztina
– Ha elakadunk az anyagban, vagy nem értünk valamit, akárhányszor rákérdezhetünk a dologra, mindig szívesen elmagyarázza.

Mandl Attila
– Nemcsak tanít, hanem a lelkünket is ápolja. Még amikor leszid, akkor sem a földbe döngöl, sokkal inkább ösztönöz. 
 

Kedves Olvasónk!
Ha Ön is úgy gondolja, hogy bármelyik jelöltet szívesen támogatná  szavazatával illetve jelölné valamelyik kategóriába, akkor nem kell mást tennie mint a tanar@kisalfold.hu e-mail címre elküldenie annak a tanárnak a nevét, akire szavazni szeretne (vagy jelölni), és természetesen az Ön nevét és telefonszámát, hogy éresíteni tudjuk ha Önre mosolyog a szerencse. Örömmel vennénk ha szavazatát ill. jelölését röviden néhány sorban megindokolná.

További részletek a kampányról itt >>

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Előnyös

szabályok

A múlt héten hatályba lépett rendezési terv Belváros, Kisbácsa, Bácsa és Sárás számára előnyökkel… Tovább olvasom