Délmagyar logó

2017. 01. 18. szerda - Piroska -7°C | 1°C

Soltész: szüléssel kiváltható lenne a diákhitel egy része

A szociális és családügyi államtitkár elmondta, hogy az erre vonatkozó javaslat már elkészült, de bevezetéséről még nincs döntés.

A hallgatói jogviszony alatt gyermeket vállaló fiataloknak elengednék a diákhitel egy részét - írta a Magyar Nemzet.

A lap keddi számában Soltész Miklós szociális és családügyi államtitkár elmondta, hogy az erre vonatkozó javaslat már elkészült, de bevezetéséről még nincs döntés.

Az államtitkár beszámolt arról is, hogy a gyermekvállalási kedv ösztönzésére, a kismamák munkaerő-piaci visszatérését támogató, úgynevezett "gyed extra" rendszerének 3+1 pontja előre láthatólag 30 milliárd forintjába kerülne az államkasszának.

A tervek jóváhagyása esetén már 2014-ben életbe léphetne az a szabály, hogy a gyed mellett is lehessen teljes munkaidőben dolgozni az állami támogatás elvesztése nélkül, illetve a következő gyermek megszületése esetén az anya továbbra is kapná a gyest, illetve a gyed 50 százalékát az idősebb testvér után.

Tájékoztatása szerint a harmadik elem, hogy a három évig kapható juttatásokat adott esetben akár másfél év alatt is fel lehessen venni, csak 2015-től léphet hatályba a bevezetés technikai feltételei miatt.

A "gyed extra" +1 pontja a felsőoktatásban résztvevőket célozza meg úgy, hogy az alapképzésben hallgatóknál szülés esetén a minimálbérből számítanák ki a gyed összegét, a mesterképzésben résztvevőknél pedig a garantált bérminimum adná a juttatás alapját, ami már 114 ezer forintot jelentene - mondta az államtitkár.

Olvasóink írták

34 hozzászólás
12
  • 34. joy 2013. szeptember 18. 08:32
    „Fejpénz.
    :o(

    Nem elég pár ezerért megcsinálni egy gyereket, föl is kell nevelni, és tisztességgel útra bocsátani egy becsületes, erkölcsös életve!!!
    Csakhogy itt-HUN van az?”
  • 33. margot 2013. szeptember 18. 07:54
    „Fidesznek akkor jók a nők ha szülni kell. De bezzeg a parlamentben szép vagy de okos nem, ne ugass kis anyám, fazéknál a helyed szavakat skandálnak akkor nem jók. A parlamentben a 2/3-ad dilettáns emberek között nehéz nőnek lenni igaz Fidesz horda.”
  • 32. kormoska 2013. szeptember 17. 22:33
    „Már látom,hogy vagy háromszorosára megugrik az egyetemre jelentkező romák száma.....,ők annyira túl fognak teljesíteni,hogy már az állam fog nekik kamatot fizetni a hitelük után....:-)”
  • 31. csonakos 2013. szeptember 17. 17:23
    „Azért valami van! - buszgyártás ürügyén!
    http://www.investor.hu/news/20130917-5-milliard-forintos-buszmegrendelest-nyert-a-raba.html”
  • 30. csonakos 2013. szeptember 17. 17:15
    „Nézzétek meg mennyi buszt, trolit vesznek külföldről és már ki is jön a szám amit írtam! Az, hogy Szeged nem vesz új buszokat az csak az utóbbi három évre lehet igaz de nem látom át. Előtte jöttek szép számmal új buszok! Helyközi és helyi is. Szerintem, az általam leírt darabszám ma is kitermelhető, kifizethető lenne!
    Visszakanyarodva az eredeti dologhoz már csak a szlogen hiányzik; lánynak szülni dicsőség, asszonynak kötelesség! Ismerős valahonnan? A diáklány tanuljon mert egy vagy két gyerekkel már sokkalta nehezebb! Eltartani is a szülőknek.”
  • 29. allegro 2013. szeptember 17. 16:39
    „A húszévest még könnyű beetetni, hogy szüljél, majd lesz valahogy, még támogatunk is ha félsz a diákhiteltől. Aztán kidobják a való világ farkastörvényei közé - akkor már késő bánat. De ha kimegy az egyetemről, és megtudja mi vár rá, annak legalább tíz évre elmegy a kedve a gyermekvállalástól. Belátható időn belül ez jelentős létszámcsökkenés mind a felsőoktatásban, mint a népességben.
    A felsőoktatásnak mindegy már, az állam már a harmadrésze költségvetését sem finanszírozza, a szegény hallgatói tömeg sem megváltás. De minek a nagy létszám fenntartása egy ilyen országban, ahol megélhetés nincs? Mert még kisebb lesz a fogyasztás, még kisebb az újratermelés, lefelé húzó a spirál. Pedig a statisztika még jól is mutathat, ha csökken a létszám, a termelés változatlansága mellett nő az egy főre jutó GDP! A technológiai avulást is kompenzálja a csökkenő létszám, látszólag az ország stacionárius pályája változatlan marad. Vagy mit remélnek, az éhes szájak felélik az elődök felhalmozásait és abból indul meg a gazdasági növekedés? Az ÁFA 27% -os kulcsa azért ilyen magas, mert részben a családi tartalékokat amelyeket kénytelenek az emberek felhasználni a számlák a hitelek fizetésére - ilyen fizetések mellett vagy a munkanélküliség miatt - így adóztatják meg. Mint ahogyan azt is feltételezik, hogy fekete jövedelmek lehetnek mindenhol, ha költenek, legalább így meg tudják adóztatni mégis. A gyerekvállalás költségeiből származó áfa bevételből néhány év alatt vissza is térül az államnak az ennek szorgalmazására fordítandó összeg.”
  • 28. macs 2013. szeptember 17. 14:56
    „Segítsetek, mert nem nagyon értem! A gyest és a gyedet arra találták ki, hogy a mama a gyerek 3 éves koráig otthon maradjon, mert a picinek erre van szüksége. Ennek ellenére a gyed mellett 8 órában el lehet menni dolgozni. Ennek van racionális magyarázata?
    Más. A világban másutt a kisgyerekes anyukák pl. részmunkaidőben vagy távmunkában dolgoznak. Nálunk ezt miért nem lehet megoldani? Arról nem beszélve, hogy az állam olyan intézményrendszert tart fenn, ami támogatja a kisgyerekeseket.”
  • 27. rózsakert 2013. szeptember 17. 14:03
    „22. csonakos 2013.09.17. 12:27

    a csókosok közt ül most,aki a csődjéből ´sikert" csinált stb-stb.”
  • 26. queenmargareth1 2013. szeptember 17. 13:57
    „aha, amúgy csak szülést ír, felnevelést nem, bocsi”
  • 25. Dr.Tonyk 2013. szeptember 17. 13:05
    „22. csonakos 2013.09.17. 12:27

    Óhh persze... 1500 busz évente, itthonra :))) Szegeden évente hány új buszt látsz? Ezeknek az árát ki kell ám termelni, vagy hitelből fedezni. Ja, de a mocskos bankokat meg utáljuk akik erre lóvét adnának.
    Na de nosza, tessék megcsinálni, ha ekkora biznisz van benne! Kell egy jó üzleti terv, be kell menni a bankba -ja nem oda, mert azt nem szeretjük-, giga takarékszövetkezetbe és venni kell fel pár száz milliócskát. Rendelés nélkül fejlesztésbe, gyártósorba, 0ft bevételre béreket fizetni 1 - 2 évig elég húzós.
    Nem úgy megy ez, hogy kitalálom, hogy legyen gyár, meg munkahely. Hangazani jól hangzik, de megvalósítani???!!! És elértünk oda, hogy ahol naponta írnak át törvényeket, hogy épp egy havernak jó legyen. Mi a garancia arra, hogy ha fel is fut egy ilyen cég, akkor egy éjszaka alatt egy salátatörvényben a mélyen tisztelt képviselők nem államosítják?
    Ide a kutya nem hoz pénzt, amíg nincs a befektetése biztonságban. Márpedig most nincs.”
  • 24. macs 2013. szeptember 17. 12:51
    „22. csonakos,
    biztosan igazad van, de elbírnánk tartani ezeket a cégeket?”
  • 23. y-akta 2013. szeptember 17. 12:29
    „Nem "államit", hanem ÁLLAMOT, MAGYAR ÁLLAMOT kellene létrehozni, de először a nullszinten felfogni mindezt.
    Most komolyan, 1 gyerek = tandíj ? És aztán? Hogyan tovább, ha nincs egzisztencia, már a szülőknek, azaz nagyszülőknek se? Azért ez nem semmi. Nem kellene reklámozni, mert elképesztő ötlet. Annak a gyereknek, aki tandíjért cserébe születik, biztos nem lesz ráheli esküvője.”
  • 22. csonakos 2013. szeptember 17. 12:27
    „2. Dr.Tonyk 2013.09.17. 08:10
    Én segítek! Ha hazánknak a busz szükségletét hazai gyártó szolgálná ki az már egy komoly cég lehetne! Annak idején ha az Ikarusznak lett volna évi ezerötszáz hazai buszrendelése nem kellett volna megszüntetni a gyártást! Ugye ennyi busz amortizálódik évente hazánkban símán! A troli gyártásról, a többi világhírű vagonok stb-ről már ne is ejtsek szót!”
  • 21. geza 2013. szeptember 17. 12:19
    „Amúgy az "ötlet" működne lásd a mai DM cikk
    http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/csongrad_megyebol_vesz_zoldseget_a_mcdonald8217s/2349809/

    Szóval potenciál van (nyilván ezért is mutyizzák/ták el a földeket a pártközeli emberek)”
  • 20. Léni 2013. szeptember 17. 11:57
    „Soltésznak is elég vastag a bőre bizonyos helyeken!
    Munkahelyek kellenek, életlehetőség, jövőkép, majd akkor vállalnak a fiatalok gyermekeket.
    A mai helyzet szerint inkább ezt is külföldön intézik el.”
  • 19. waterbear 2013. szeptember 17. 11:46
    „Egyszerűsítsük le..... államiag finanszírozott szex..?! :-)”
  • 18. macs 2013. szeptember 17. 11:38
    „Nagyon remélem, hogy ezek után senki sem fogja a fejükre olvasni, hogy 8-10 évig járnak egyetemre!”
  • 17. geza 2013. szeptember 17. 11:32
    „# 14 Sajnos igaza van.
    Ha lenne "állami" koncepció és ne ma zsebek megtömése, akkor menne előrébb az ország...
    Ez nem azonnali dolog lenne, hanem szépen apránként fejlesztve.
    Azért megkérdem mennyi "állami" vagyont bontottak el a "tőkések" ?
    Azaz a magyar emberek a szociban gyárakat építettek!!! Ez a "magyar népé" volt. Majd ezt ellopták a gyárigazgatók, eladták a külföldinek akik a piacot vették meg, nem a gyárakat.
    Igaza van, ez az ország saját magát teszi tönkre, képtelen a magyar az összefogásra...”
  • 16. Roland1000 2013. szeptember 17. 11:16
    „Tényleg, vajon a fiúknak vajon miért engedik el a diákhitel egy részét? És az jó, ha az egyetem alatt a diáklány gyereket nevel? Vagy hagyja otthon a nagymamának? Vagy mi legyen? Hát ez tök jó! De tényleg! Biztos jól fog tanulni, aki éjjel is pár óránként gyereket etet, meg egész nap pelenkáz. Egyre jobb ötletek.”
  • 15. rózsakert 2013. szeptember 17. 11:08
    „és ezt a szöveget..."ígéretet" még valaki ott el is hiszi???”
34 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Jobbik: ˝a Fidesz más tollával ékeskedik˝

A Jobbik emlékezteti a Fideszt, hogy az ellenzéki párt már tavaly decemberben javasolta a tűzifa… Tovább olvasom