Délmagyar logó

2016. 09. 25. vasárnap - Eufrozina, Kende 10°C | 20°C

Sortűz Alsóörsön: felháborodtak a melegek

A meleg közösségek képviselői háborognak, a rendőrség és Belügyminisztérium hallgat, mindeközben egyre több elmélet lát napvilágot az alsóörsi lövöldözés ügyében. Lehet, hogy Sz. Bálint nem is féltékenységből ölt?
Gyakorlatilag teljes a hírzárlat a Gamauf János főtörzsőrmester és az alibánfai Németh Ádám halálával végződő alsóörsi vérengzés ügyében. A főtörzs és a gyilkos homoszexuális kapcsolatáról szóló értesüléseket mindeddig senki sem cáfolta hivatalosan, s a magánéleti motivációt erősíti az is, hogy a rendőrség nem nyilvánítja hősi halottá Gamaufot. Egyedül a rendőr édesanyja tett egy rövidke nyilatkozatot, amelyben azt állította, hogy fia és Sz. Bálint nem ismerték egymást - írja a borsonline.hu.

Olvasóink írták

32 hozzászólás
12
  • 32. novaklaszlo56 2010. augusztus 12. 01:21
    „Neked is, kedves Őrgróf! És nyugodt, békés őszt! :)”
  • 31. őrgróf 2010. augusztus 11. 08:45
    „Terjedelmes, elgondolkodtató, bár számomra nem sok új adatot tartalmazó okfejtés. Lényegi dolgokban egyetértünk. Számtalan példát tudnék mondani, ami nem normális, de gyönyörű, vagy nem normális, de hasznos, stb. Általában azt tekintjük normálisnak, ami a 90 %, és nem a tízet. De ez nem jelenti azt, hogy azt a tíz %-ot ki kell irtani, az kerüljön hátrányba, stb. Szebb nyarat.”
  • 30. novaklaszlo56 2010. augusztus 11. 02:16
    „Kedves Őrgróf!
    Ez tényleg nagyon "off" lesz, de a színek logikai példájáról eszembe jutott, és hátha átcsúszik a moderálás hálóján.
    Szóval ha a premissza a zöld szín...
    - Papa! Milyen színű a szilva?
    - Kék.
    - De ez a szilva piros!
    - Igen, mert még zöld.

    Bocs! :)”
  • 29. novaklaszlo56 2010. augusztus 11. 00:57
    „Kedves Őrgróf!
    Nagyon bonyolult összefüggéseket feszegetsz, amelyek körbejárására és némiképp kielégítő megvilágítására itt aligha van lehetőség. De mivel érzékelem a jó szándékú hozzáállásodat, néhány, talán nem elhanyagolható jelentőségű információt, tömörítve, nagyon leegyszerűsítve, és így az ezzel járó torzítások veszélyét is vállalva megpróbálok megosztani veled.
    Az eredet. Sokáig teljesen tisztázatlan volt az emberi (és állati) homoszexualitás eredete. Mindent ma sem tudunk róla, de azt már - különböző interdiszciplináris indukciók - alapján beláthattuk, hogy a melegek aránya mindig konstans volt az emberiség, általunk ismert történelme során. Ez azért különös és feltűnő - laikus körökben éppen ez az egyik ,,nagy ágyú" a kontra argumentumok között -, mert a meleg férfiak (a nők homoszexualitását most hagyjuk, mert az kissé eltér a férfiakétól, bár semmivel sem egyszerűbb annál) többségének nem voltak utódai, és így a genetika törvényei szerint a férfiak homoszexualitásának - feltéve a genetikai okokat - el kellett volna tűnnie. Nem így történt, és sokáig rejtély volt, hogy miért, mígnem a kutatások, mintegy ,,melléktermékeként" erre is sikerült magyarázatot találni: a homoszexuális hajlamot a nők örökítik tovább az X (női nemi) kromoszómájuk egyik génpárjának anomáliájaként értelmezhető allél információival, ami egyben azt is jelenti (,,recesszíve"), hogy a meleg férfiak nem adják tovább ezt a hajlamot, tekintve, hogy ők az (esetleges) utódjuknak az Y nemi kromoszómájuk információit adják át, ez pedig soha sem tartalmazza az említett allélt. Ezért állandó tehát a meleg férfiak aránya a mindenkori emberi populációban. A pontos számot, arányt, nyilván általad is sejtett okok miatt (pl. a kirekesztés és különböző súlyos joghátrányoktól való félelmek miatti titkolózás), nem tudjuk, de az biztos, hogy ez a világ minden táján nagyjából 4 és 12 %-át (különböző források becslései) jelenti az adott populációnak. Ez pedig nem kevés, de semmilyen hatással nincs a népesség létszámának alakulására. Sőt, ahol a homoszexualitás ősidők óta elfogadott, és a melegek teljes értékű tagjai a társadalomnak (éppen a család legifjabb tagjait, meg a rokon kölyköket nevelik megdöbbentő odaadással - pl. a csendes-óceáni szigetvilág számos ősi kultúrájában létezik e különös családmodell), ott a társadalom meglepően feszültségmentes, az élet nyugodt és kiegyensúlyozott, a népesség száma pedig lassú növekedő tendenciát mutat. Ez is érthető, és a jelenség frappáns tudományos igazolása is létezik, s ez egyszerű, logikus, és közérthető - azt hiszem. :)
    A jogegyenlőségi probléma megértéséhez meg kell próbálnunk a homoszexualitást a pszichológia néhány alkalmazott ágában elfogadott törvényszerűségek szerint értelmezni. Ez önmagában is hallatlanul bonyolult, ezért most ennek szummájaként csak annyit mondjunk: a homoszexualitás, néhány lényeges szempontból a (szerencsésebb) többség által képviselt heteroszexualitás ,,tükörképeként" értelmezhető. Ez a tömörítés nem tökéletes ugyan, de az összefüggéseket és a párhuzamokat tartalmazza, anélkül, hogy lényegesen eltorzítaná ezeket, azzal együtt, hogy a meleg férfiak központi idegrendszere bizonyos, ma már részben ismert anatómiai és ebből adódóan funkcionális eltéréseket mutat a heteroszexuálisokéhoz képest. Ezek azonban semmilyen hátránnyal nem járnak, sőt, valóban intelligens, kiegyensúlyozott társadalmi viszonyok esetén éppen ellenkezőleg..., de ez is roppant összetett probléma, és mi ennek a felismerésétől még nagyon messze járunk, sajnos.
    Szóval, ha sikerülne holnapra kiiktatnunk a gondolkodásunkból az összes, elég könnyen eredeztethető és magyarázható előítéletet, és ennek megfelelően átalakítanunk a ,,normáink" rendszerét, akkor azonnal belátnánk például, hogy a mai gondolkodásunkban meglévő ,,házasság" fogalma mennyire igazságtalan, sok szempontból idejét múlt (ne háborodj fel, nem erkölcsi értelemben értem ezt, sőt erkölcsileg kifogástalan intézményről van szó!) és logikátlan, de akár azt is mondhatnám, hogy meghökkentően ,,abnormális", például, mert nem általános és alapvető emberi jogként, hanem kifejezetten az utódnemzés céljából, egy férfi és egy nő között, és eredetileg Isten színe előtt köttetett, örök érvényű, illetve ma már jó, ha tartós, hivatalosan, a jog által elismert kapcsolat, és mint ilyen, szűk terjedelménél fogva az egész társadalom szempontjából súlyos hátrányok, feszültségek forrásaként is felbukkan egyben. A melegek éppen olyan lelkületű, érző (és persze gondolkodó) emberek, mint a többiek, a vágyaik tökéletesen megegyeznek a tieiddel, az enyémekkel, ide értve az utódok iránti olthatatlan vágyat, az ivadékgondozás ösztöneit (ebben immár bizonyítottan sokkal jobbak, mint a heterók, sőt a nőkkel is ,,versenyképesek"), a biztonság, az állandó partner utáni vágyat (a promiszkuitásuk nem a homoszexualitás, hanem az izoláltságuk következménye), és így tovább; azaz valójában teljes értékű emberek, akiktől viszont mi, a gőgös többség, ősi ,,normákra" hivatkozva számos, az emberhez méltó élethez szükséges jogot és lehetőséget megvonunk, miközben hangoztatjuk, hogy mindenben egyenlő jogokat élveznek velünk, szóval ne ugráljanak, ne vonulgassanak, hergelve a ,,normális" többséget, akadályozva a közlekedést... Ugye, hogy mennyire nem így van? Gondolj csak hétköznapi példákra: egy fiú és egy lány boldogan összebújva az alkonyi park félreeső padján önfeledten csókolóznak. De aranyosak, igaz? Jaj, annak idején az asszony meg én..., istenem, de szép is volt! Jó. Most képzeld el, hogy két fiú teszi ugyanezt, pontosan ugyanilyen érzelmektől vezérelve. Sőt, ezt követően, a szerelmesek boldog mosolyával az arcukon, magától értetődő természetességgel, kéz a kézben haza sétálnak a Kárász utca érintésével, s közben meg-megállva ismét boldogan leheletfinom csókot váltanak, ezzel is jelezvén az összetartozásukat. Remélem, nincs hányingered. Akkor jó, mert ha örülni tudsz a boldogságuknak, akkor te érted, mi történik ott. S ha mindenki elfogadja mindezt, mint ,,normálisat", akkor óriási lépést tett a társadalom a saját boldogsága, vagy ahogyan mostanában mondják sokan: szebb jövője felé. De jaj, kihalunk!!! Fenét! Nem a melegek miatt öregszik, és esetleg hal ki egy-egy populáció, hanem éppen a társadalomban felhalmozódó, bizonytalanságot, félelmet keltő feszültségek miatt, amilyen ez is éppen, sok egyéb, általunk gerjesztettel együtt. Félelemben és rabságban nagyon sok állatfaj szaporulata veszedelmesen csökken, esetenként a faj eltűnését eredményezve.
    Az itteni terjedelmi lehetőségekkel kapcsolatos, minden etikai korlátot sikerült máris felrúgnom, ezért, ha akarod, a fentieket hiteles összefoglalóként értékelheted, vagy akár egy szabadságelvű jogvédő kislányos nyafogásának is tekintheted. :) Ahogy tetszik. De tisztelettel, és abban a reményben éltem vissza a DM türelmével, hogy egy kicsivel közelebb kerültünk a vitatott probléma megértéséhez. S a kissé ,,OFF" gyanús szöveg után szívből kívánok mindannyiunknak és a kölykeinknek is szebb jövőt! :)”
  • 28. őrgróf 2010. augusztus 10. 16:03
    „Kedves novaklaszló: általában egyetértek veled, most nem. A MELEG szó elleni tiltakozásomat aki nem érti, az..hogy is mondjam...szóval ugye érted?
    Ami van ( jogegyenlőség) azért miért kell demonstrálni, pláne ilyen formában, Ezt sem értem.
    Valami vagy normális, vagy nem normális. Középút nincs. Tehát ha a heteroszexualitás ( párkapcsolat nő- férfi, gyermeknemzés és identitás-zavar nélküli fölnevelés ) normális, akkor minden más NEM AZ! Tehát ebben is igazam van. Vagy a homoszexualitás a normális, és akkor mi, akik egy kicsit többen vagyunk - mondjuk úgy 6 milliárdnyian - mi vagyunk a nem-normálisak. ( bizonyára Te is tanultál logikát: van ami pl. ZÖLD, és minden más NEM ZÖLD. Jelen ügy mindenképpen sántít. Gondolj bele, ha Te megharagudnál ( féltékeny lennél ) a szeretődre
    - fiu vagy lány, tök mindegy - és meg akarnád ölni, és magaddal is végezni akarnál, ezt pl egy buli közepén tennéd meg, majd elmenekülnél, ( elmondanál 3 Miatyánkot, mit tudom én mit ) és akkor végeznél magaddal? Ez kb olyan életszerű, mint a LOST.”
  • 27. novaklaszlo56 2010. augusztus 10. 00:27
    „Kedves Sportplusz!
    A magyar rendőrség a magyar társadalom integrált része. Az állományában dolgozó emberek, beosztástól és rendfokozattól függetlenül, mind a magyar társadalom szocializációs rendszerének a "produktumai", ahogyan te, meg én is azok vagyunk. Így a rendőri testület mentalitásában és habitusában pontosan megegyezik a társadalom civil szférájával: se jobb, se rosszabb, még csak nem is más, mint az. Az egyes rendőri túlkapások, intézkedési, eljárási hibák azonban szerintem nem alkalmasak az egész testület jellemzésére. A civil társadalom különféle foglalkozási ágazataiban is ugyanez a helyzet: rengeteg a kontraszelektált, alkalmatlan ember, sok a hiba, meg a visszaélés, de mégsem gondoljuk - és nem -, hogy minden orvos alávaló, hozzá nem értő kontár, pénzsóvár gazember, vagy minden tanár hülye és árt a kölyköknek, stb.
    A homoszexualitásról alább már elmondtam a véleményemet - s ezzel együtt a közgondolkodásunk állapotáról is -. Ezért most csak annyit, hogy engem a szolgálatát (jól) teljesítő rendőr melegsége hidegen hagy. :) Szeretném megérni, hogy a szexuális orientációja miatt se kellejen senkinek többé a poklok poklát megjárnia mások buta, az egész társadalomra nézve veszélyes és káros előítéletei miatt. Óriási erőforrástól fosztjuk meg magunkat ezáltal. Nem kéne...”
  • 26. Sportplusz 2010. augusztus 09. 23:51
    „.... hármanm- sajna -négyen +haltak.. a lényeg ezek az utobbi időben bekövetkezett rendőr gyilkosságoknak oka vaN.. :a rendőröket -már aki elmegy rendőrnek - csak durvaságra képzik .. udvariatlanok.. agresszivek .. vissza élnek a hatalmukkal ...jo példát nem !!! csak, rosszat mutatnak: embereket vernek, szentesen szegeden .. idős rendőr tiszt bankot rabol .. idős asszonyt tomfával ütnek + 2006 okt. szemkilövés .. ( lsd. Nép Szabadság . DM... )..uton utfélen " belekötnek mindenkibe .. tehát szakszerütlen aképzés .. mindenkit felvesznekk ( Pl. homosexuálist .. ) .. s a fentieket valaki megunta és - HELYTELENÜL !! -s igy cselekedett .. T. pintőr Úre .. meg kellválogatni az állományt ..ennyi”
  • 25. novaklaszlo56 2010. augusztus 09. 23:40
    „A hozzászólások, amelyekkel lényegében egyetértek:
    Gróf (2); Ferrer (6); Louis (7) - sorozatlövés/ sortűz.

    Rövid észrevételeim:
    Hibiszkusz (1) Baj, hogy a homoszexualitás tényét a társadalmunk többsége megalázónak, megalázásra alkalmasnak tekinti.
    751510 (3) és Cyt (14) Azért háborognak a MELEGEK (bocs, hogy az általad használt szót erre cseréltem), mert az eljárásban diszkriminációt sejtenek. De az biztos, hogy a rendőrség komoly kommunikációs zavarban van. Szóval nem kizárt, hogy jól sejtik.
    Szandokán (8) Én úgy látom, hogy nem csak a melegek között vannak olyanok, akik komolyan elgondolkodnak a tragédián és annak tanulságain. Mert akad tanulni valónk bőven. Vagy nem, mert rohadtul bölcsek vagyunk már?
    Deszkás (9) A melegek semmivel sem erőszakosabbak, mint a heterók, sőt a hemiszféráik közötti idegkapcsolataik és még néhány, úgyszintén igazolt központi idegrendszeri sajátosságuk miatt nemcsak az agressziószintjük alacsonyabb a heterókénál általában, hanem az érzelmi intelligenciájuk is fejlettebb a miénknél. Mondom: általában. Sok mindenben valamivel jobb teljesítményt is nyújtanak (megint csak: átlagosan és általában), mint a heterók - már, ha a bölcs társadalom ezt közérdekből lehetővé teszi a számukra. Lehet, hogy ez mind ,,OFF", és mégis muszáj megemlíteni, látván a megdöbbentő tájékozatlanságot ,,meleg" ügyekben.
    Rick4 (10) A nemi szerepek nem ilyen egyszerű ,,leosztásúak" a meleg párkapcsolatokban (sem)!
    Dodó (17) Az utolsó mondatoddal egyetértek. De csak azzal!
    Őrgróf (21) A melegek felvonulása nem ,,buziparádé" (még, ha egyes részletei miatt sajnos annak tűnik is a szervezők hibájából), hanem jogegyenlőségi demonstráció. Gondolom, világos, hogy miért nem szerveznek ilyesmit a heterók. A ,,normális" jelzővel talán megfontoltabban kellene bánnod...

    Végül: a szexuális orientációnak számomra sem ez ügyben, sem más szempontból nincs semmilyen jelentősége. Hogy teljesen világos legyen: elfogadom a gyógyító beavatkozást az orvostól (pedig lehet, hogy meleg), örülök, ha a kölykömet jó tanár tanítja, s a srác szereti is őt (pedig lehet, hogy meleg), örömmel veszem, ha a közrendet hozzáértő, szolgálatkész emberek szilárdítják meg és tartják fenn komoly, áldozatos szolgálatukkal (pedig lehet, hogy némelyikük meleg)... Szerintem világosan beszéltem. De éppen az iménti mondatomból következik az is, hogy nem örülök, amikor a társadalom mindent elkövet a tehetséges, jó szándékú emberek kirekesztése érdekében, és ehhez sötét, minden ésszerű alapot nélkülöző bűnbakkeresésbe kezd. Végül is a társadalom önmagával teszi mindezt. Lelke rajta!
    És egy kemény mondat a végére: ha rajtam múlna, minden, a fejlődő személyiség eredeti és autentikus irányának az elnyomására, torzítására irányuló (szülői, tanári, egyházi, azaz általában a szocializációs rendszer elemeként értelmezendő) hatás elérését célzó cselekményt (fenyegetést, közvetlen, vagy közvetett félelemkeltést, stb.) szigorúan, akár több éves szabadságvesztés büntetéssel sújtanám. Miért? Azért, mert az ilyen magatartás súlyosan árt nemcsak az egyénnek, hanem annak szuppressziója folytán az egész díszes, és önmagát oly bölcsnek, de minimum ,,normálisnak" tekintő társadalomnak.”
  • 24. gróf 2010. augusztus 09. 19:26
    „22. hozzászólás történész 2010.08.09. 17:06

    Igaz!

    Állítólag a rendőr volt meleg csak, a svájci az hetero vagy biszex volt.”
  • 23. sima 2010. augusztus 09. 18:08
    „Mióta hősies cselekedett az igazoltatás ? Akit hősi halottnak neveznek , még életében valamilyen hősies cselekedetet hajtott végre , szerintem. Ebben az esetben történt ilyen ? Nem.
    Akkor , viszont ez egy sima munkahelyi baleset.”
  • 22. történész 2010. augusztus 09. 17:06
    „Ez az ügy egy nagyon mocskos ügy. A választások után az ilyenektől kezdtünk félni..bejött. Meséljék a rokonaiknak,hogy egy buzi egy zöld sapkás alakulat összfegyvernemivel jön szerelmet félteni. .....,gyorsan a nép elhallgattatására kitalálták ezt a sok butaságot.
    sokkal egyszerűbb lenne nem ilyen síkra vinni a dolgot”
  • 21. őrgróf 2010. augusztus 09. 16:30
    „Kedves ferrer, meleg én vagyok. Pontosan 36.6°C. Az azonos neműekhez vonzódó férfiak homoszexuálisok, röviden és sok évtizede elterjedten homokosok vagy buzik. ( A jog elismeri az u.n. "szokásjogot" pl. tenyérbecsapással megkötött üzlet.) Nem érdekel hogy ki buzi és ki nem, ha ez magánügy. Agondom akkor kezdődik, amikor valaki megpróbál ebből közügyet csinálni, felvonulni, parádézni. Mi, (sztem) normális érzelmű emberek sem tesszük ezt.
    Ha valóban "szerelmi" gyilkosság történt, egyértelműen nem jár a hősi halottá nyilvánítás. Egyébként egyáltalán nem hiszek ebben a verzióban, hisz még semmit nem tisztáztak. ( miért volt annyi fegyvere, hány golyót találtak az öngyilkoltban, mikor állt be nála a halál, miért álcázta magát, ha úgy is végezni akart magával, stb...) Talán ezeket kellene sürgősen tisztázni, addig meg ne keltsük a pánikot...”
  • 20. gróf 2010. augusztus 09. 14:44
    „19. hozzászólás varadipal 2010.08.09. 14:28

    Gumi profilt ellenőrzött miközben az állítólagos szeretője tarkón lőtte és még egy civil is meghalt.
    Szerinted ez a hősi halál?
    Nem merik felvállalni mert ki tudja milyen drog és fegyver üzlet, szerelmi szál bukkanhat még fel a temetés után (Balaton + külföldi merénylő + rendőr célpont)...addig pedig dönteni kellett. Kevésbé kínos a tisztázódások után hősi halottá és hadnaggyá előléptetni, mint a temetés után visszavonni.
    Ezért lett szolgálati halott...szerintem.”
  • 19. varadipal 2010. augusztus 09. 14:28
    „A sok találgatásból a Vágó István műsorának a címe jut eszembe. A szolgálata teljesítése közben megölt rendőrt szolgálati halottnak tekintik. Szégyen. Meg a tájékoztatás szégyene is.”
  • 18. 620829 2010. augusztus 09. 12:24
    „moderálva”
  • 17. dodó 2010. augusztus 09. 12:18
    „Igazuk van a buziknak! Nem elég a veleszületett, vagy divatból elsajátított természetellenes (régebben: fajtalanság) devianciájuk, még "melegekről" cikkeznek az újságok! Kikérem a nevükben! Ők büszke melegek! Tudományosan: homoszexuálisok, magyarul: buzik, pejoratíve: ratyik, homárok, stb.
    Szervezzünk felvonulást a nagyobb társadalmi megbecsülésük érdekében!”
  • 16. tüsök 2010. augusztus 09. 12:08
    „Az egész ügy nem tiszta.Ha én le akarnák lőni valakit,nem tanuk előtt tenném.Ha takarásban volt,tudott volna pár percet várni,míg véget ér az igazoltatás.Az állítólagos tettes miért nem a helyszínen lőtte fejbe magát?”
  • 15. louis 2010. augusztus 09. 11:36
    „14. cyt 2010.08.09. 11:31

    De egyáltalán min háborodtak fel a "melegek", hiszen HIVATALOSAN még azt sem tudjuk hogy igazából MI IS TÖRTÉNT Alsóörsön?

    Egy biztos: sortűz NEM!”
  • 14. cyt 2010. augusztus 09. 11:31
    „De egyáltalán min háborodtak fel a "melegek", hiszen HIVATALOSAN még azt sem tudjuk hogy igazából MI IS TÖRTÉNT Alsóörsön?”
  • 13. cyt 2010. augusztus 09. 10:58
    „Azt hiszem, hogy még NAGYON sok dologról egyáltalán nem hallottunk - és lehet, hogy soha nem is fogunk hallani róluk. Vonatokzik ez mind a homoszexualitásra, mind pedig arra, vajon valóban öngyilkosság történt-e vagy sem, vajon valóban ki is lőtt a két halálesetben.”
32 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Bezárt az első magyar adománybolt

Közel két évvel a kezdeményezés elindítása után nemrég bezárt az első magyar adománybolt, ahol… Tovább olvasom