Délmagyar logó

2017. 07. 21. péntek - Dániel, Daniella 22°C | 35°C Még több cikk.

Soványabb lesz a boríték: Mennyit visz Ön haza jövőre?

Hiába csökken jövőre a jövedelemadó, nem mindenki fog örülni annak, amit a fizetési papírja mutat.
Egy gyermektelen munkavállaló az idei bruttó átlagbérrel számolva havi ötezer forinttal kevesebbet kap majd kézhez. A családi adókedvezménynek köszönhetően már egy gyermek esetében is több marad a kasszában, igaz, ezt a növekedést az infláció és a gáz árának várható emelése viszi el - írta a Népszabadság Online.

A cikk folytatásáért kattintson ide! >>

Olvasóink írták

69 hozzászólás
  • 69. aquila0126 2011. június 21. 21:10
    „Elnézést de nincs erőm végigolvasni a hozzászólásokat. Három gyermekem van, akik után tetemes tartásdíjat fizetek. Csak a hétvégeken vannak nálam. A "törvény" szerint én a gyermekes vagy a gyermektelen csoportba tartozom ?”
  • 68. jq 2010. november 11. 08:35
    „A gyermekes is fizeti azokat a terheket, amit a gyermektelen és azon felül eltart néhány gyereket, akik majd valamikor eltartják a ma aktívakat. Nem igaz, hogy ezt nem lehet felfogni. Az egy főre eső kereset sokkal alacsonyabb a gyerekes családokban, tehát a gyerektelenek voltak eddig a kedvezményezettek, és a gyerekkedvezmény után is ők járnak jobban, mert nem havi 10-30 ezer forintba kerül egy gyerek havonta.
    Példa: házaspár fejenként keres 150-et, összesen 300-at
    Ha nincs gyerekük, az egy főre eső jövedelem 150Eft
    Ha van két gyerekük, az egy főre eső jövedelem 75 EFt volt eddig, a gyerekenként 10 EFt kedvezménnyel felmegy 80-ra. Tehát a gyermektelen a kedvezmény bevezetése után is jobban jár fejenként 70 ezer forinttal. További jó sírás-rívást!”
  • 67. szozo 2010. november 11. 06:11
    „Szerintem elég sokáig lehetne ezen a dolgon vitázni. Kettő dolog biztos:

    1, adó mindig is volt, és lesz is. Addig amíg van, lesznek olyanok, akik rosszul járnak, és olyanok is akik jobban. Amíg vannak olyanok akiket hátrányosan érint, addig lesznek olyanok is akik megpróbálják kikerülni.

    2, az adózás nem egy szociális jóléti rendszer.

    Üdv: szozo”
  • 66. DobóI 2010. november 11. 05:59
    „Kell a pénz törlesztésekre a Gyurcsótány Feriék által ránk szabaditott zsaroló IMF-nek!”
  • 65. egyszegedi 2010. november 11. 05:10
    „Másik groteszk dolog, hogy valóban, azok is "gyermektelenek" lettek adózás szempontjából, akiknek gyermekei tovább tanulnak és még nincs önálló keresetük. Gyermektelenek az elvált szülők azon része, amelyik nem kap családi pótlékot, de közben fizeti a gyerektartást. Meg az a sok család, akinek nincs annyi adójuk, hogy igénybe tudják venni a gyermekkedvezményt! Az ő gyerekeik nem érdemelnék meg a többletjövedelmet, csak a gazdag gyermekek?”
  • 64. egyszegedi 2010. november 11. 05:05
    „A 16 %-os adó nem a munkáltató terheit csökkentette, hanem a munkavállalóét. Ettől még a munkáltató nem fog több fizetést adni, mert a bér utáni járulékok, adók nem csökkentek. Egyébkét is a 16 %-os adócsökkentés 2011-ben csak 0,8 %-os csökkentést jelent a már régi adótörvényhez képest. Ez csak a gazdagoknak jó, mert ők fizetnek 32 % helyett 16 %-ot, ez csak nekik jelent adócsökkentést. Az adójóváírás kivezetse meg kimondottan adóemelést jelent a 220 ezer brittófizetés alatt.”
  • 63. lepkehalo 2010. november 11. 00:04
    „Nekem két egyetemista gyerekem van. Szóval nem vagyok gyermektelen. Csak az adóhivatalnak.”
  • 62. sóska66 2010. november 10. 22:15
    „szóval én mondtam a munkahelyen - ha nekem kel lfizetni , hogy dolgozhassak szóljanak , mert arra már nem lesz pénzem.”
  • 61. szozo 2010. november 10. 21:46
    „Ja igen, a gyerek! Kollégám ugyan annyit keres, mint én. Ő a szüleivel él, nem fizet rezsit, nincs gyereke.
    Nekem van feleségem, 2 gyerekem, saját háztartásban élünk, tehát magunk fizetjük a gázt, vízt, villanyt, kenyeret, gyerekruhát, iskolát, óvodát, foglalkozásokat stb, stb, amit rengeteg ÁFA terhel.
    Már bocsánat, de had kapjak már adókedvezményt a gyerekeim után, ahhoz képest, aki egyedül álló.
    Ajtó! Igazad van! 55. hozzászólásban! Erről beszélek én is!”
  • 60. Mike3 2010. november 10. 21:32
    „55: Na ez az :) Azért megy itt a műsor, mert a gyerektelenek is részesedni akarnak a gyerek(ek) után járó kedvezményből. Annyira magyar ;)”
  • 59. jozko 2010. november 10. 21:19
    „Kedves Méltatlankodók!

    Mégis mitől, miből élnénk jobban!
    A nemzeti össztermék, az értéktermelés a béka segge alatt van!
    Nincs miből többet adni!
    A stratégiai fontosságú árúk és szolgáltatások ára folyamatosan emelkedik!
    És ezekből behozatalra szorulunk!

    Az állam adósságszolgálata /tartozása/ nő!
    Nincsenek kincseket termelő bányáink, alig van mivel ellentételezni!
    Az országban az aktív dolgozó, adót és járulékokat befizető eltartó réteg létszáma csökken-az eltartottaké nő!
    Az aránytalanul túlfizetettek hatalmas jövedelmeik után hatalmas ellátásokat igényelnek /és kapnak/, egyre jobban terhelik a költségvetést!

    Ezen csak az értéktermelés, piacok felkutatása, az értéktermelő munka arányos megfizetése fog javítani!

    Addig is, a kedélyek lecsillapítása érdekében kemény kézzel kellene hozzányúlni az "ellátottak" javadalmazásához, ami erőse n irritálja az emberek igazságérzetét!
    A nehézségeket ideig óráig csak csak elviselik az emberek!
    Olaj viszont a tűzre az , hogy olyanok kapnak hatalmas juutatásokat a legkülönfélébb jogcímeken, akik miatt az ország a tönk szélén áll!
    Olyanok kapnak a szegényes munkabérekkel összemérhető "segílyeket", akik semmit vagy csak alig tettek az ország érdekében-és szemmel láthatóan most is ingyenélők!

    Az emberek igazságérzetét néhány bátor intézkedéssel ideig óráig meg lehetne nyugtatni!
    ehhez nem pénz-elhatározás kell!
    És ezzel a hatalom időt nyerhetne-amíg az érdemi javulás feltételeit előkészítik!
    Nem késlekedhetnek sokáig!”
  • 58. szozo 2010. november 10. 21:01
    „51, Macs: azért adják a gyerekek után a kedvezményt, hogy majd ők is adózzanak.
    Az állam azzal is számol, hogy a csökkentett munkáltatói terhek után az alapbért emelik a cégek, tehát több lesz a fizetés, aminek már más az adó vonzata.
    Nem lehet ezt ennyire egyszerűen kiszámolni, bonyolult dolog. Szóval nem vitatkozni akarok, hanem a lényegét megértetni, vagyis: ha mindenki fizet adót, akkor több a bevétel, a gyerekere meg ugye költünk, ami után meg ÁFÁt fizetünk.

    54, makoiner: az előzőekből következik, hogy nem a minimál béresnek lesz nagyobb adózási kedve, hanem a cég jeleti be többel a dolgozóját.

    53, macs: kiemeltem, hogy közgazdasági szempontokból így fest a dolog, azt is kiemeltem, hogy sajnálom a minimál béreseket, és mindenkit akit az új adózási rendszerrel megvágnak.
    Egy a lényeg az államnak bevétel kell, hogy a jövőre meg az az után lejáró hatalmas mennyiségű állami hiteleket vissza tudja fizetni.
    Ha én 50 éves leszek, akkor valószínű, hogy nem lesz sokkal jobb a helyzet, mint most, mert addig már csak 16 évem van. Én azt teszem, hogy most takarékoskodok, meggondolom, hogy mire költök, félre rakom a pénzt és 50 éves koromban felállok a munkahelyemről, bárhol is legyek, és szépen haza megyek és élek az általam megspórolt pénzemből. Nem várom meg, hogy 65 évesen nyugdíjba menjek, majd két év múlva meghaljak... vgyázok az unokáimra, nekik élek stb. Tudom ez így nagyon naívnak hangzik, talán az is, de azért kell, hogy legyenek elképzeléseink, céljaink, hogy legyen mit megvalósítani!

    Üdv: szozo”
  • 57. macs 2010. november 10. 20:27
    „történész,
    igazad van, nekünk felesleges azon vitatkozni, ki mennyit keres. Majd a munkáltató eldönti mennyit érünk neki. Ha úgy véli sokat, akkor sokat fizet, ha úgy érzi megteheti, akkor meg nagyon keveset.”
  • 56. történész 2010. november 10. 20:13
    „ajtó

    Látod milyen jól gondolkodnak. Mi itt egymást marjuk a 80 és 100 ezres bér miatt és nem vesszük észre az ő tíz milliókat.
    Pont ez a cél paraszt civakodj és nem velem foglalkozol.
    Ha az ország ilyen bajba van akkor nincs vég kielégítés,nincs 1-2 mill.költségtérítés,nincs három négy fizetett állás amiért 3x 2 milla is jár.
    Talán gyerekes így arról beszélni menyit keressen a takarító.. talán nekünk a választó polgárnak arról kellene beszélni mennyit keressen apolitikus,bankár, stb...oszt jó napot..”
  • 55. ajtó 2010. november 10. 19:54
    „Már ne is haragudjatok, egy takarítónő ne is keressen többet MA Magyarországon, mint 80000 Ft. Ha egy tanár 100 000 körül keres. Azért van, aki 6 éves korától 25 éves koráig tanult szorgalmasan, okosabb, vezető beosztásban van, nehogy már azt mondjátok, hogy közel azonosan kellene keresniük. Felejtsük már el ezt a műegyenlősdit. Keressen mindenki tehetsége, iskolázottsága szerint, és adózzon egyformán, mint minden magyar állampolgár.
    A gyerekeseket pedig jutalmazzák, nem a gyerekteleneket büntetik. Hiszen ők nem fognak azért kevesebbet kapni, mert nincs gyerekük, csak éppen nem kapnak többet.”
  • 54. Makoiner 2010. november 10. 19:47
    „T. ,,szoszo" !

    Az Ön (szám-példával alátámasztott) fejtegetése (41.) egy feltételezés. Azt feltételezi, hogy az egységes 16%-os szja miatt nagyobb lesz az adózási kedv, vagyis így több adó fog az államkasszába befolyni.

    Nézzük csak meg, hogy is állunk ezzel a nagyobb adózási kedvvel?

    Mondjuk például (hogy könnyű legyen számolni) az egyik embernek százezer, a másiknak egy millió forint a havi bruttó keresete. A személyi jövedelemadójuk így 16, illetve 160 ezer forint lesz. De számoljunk csak tovább: az egyik embernek 84 ezer, a másiknak 840 ezer forint marad a ,,zsebében", amit elkölthet.
    Tételezzük fel, hogy mindkét ember bemegy ugyanabba a kis boltba élelmiszert vásárolni. Mindketten ugyan azt veszik, azaz ugyan annyit, (hogy könnyű legyen számolni) 8400 - 8400 forintot költenek. Vagyis, a kis keresetű ember a nettó keresete 10%-át, míg a nagy keresetű ember nettó keresete 1%-át fordítja kajára.....
    Tessék mondani, mitől lesz nagyobb adózási kedve az alacsony jövedelmű(ek)nek?
    A példa szerinti két embernek csak akkor volna egyforma ,,teherviselése", ha a tízszer akkora keresetű személy csak olyan boltban vásárolhatna, ahol minden tízszer annyiba kerül....”
  • 53. macs 2010. november 10. 19:35
    „szozo,
    "Egy 50 fölötti már az ingyenes egészségügyi szolgáltatást veszi igénybe, ami kiadás az államnak, az 50 fölöttiek már "vegetálnak", hiszen ők már nem keresnek lakásra, házra, utazásra, nem mennek moziba, nem esznek csipszet, meg pattogatott kukoricát, és még sorolhatnám..."
    Azért egy kicsit nézzél körül. Sok 50 feletti aktívan dolgozik és sokan vannak munkanélkül, illetve nyugdíjban.
    Az ingyenes egészségügyi szolgáltatást tudtommal az újszülöttől a 99 évesig mindenki igénybeveszi. Az állam nem csak az idősek gyógyítására, de a gyerekek és fiatal felnőttekére is költ.
    Ők már nem keresnek lakásra, házra, miért szerinted nekik nincs lakásrezsi? Elég szomorú, hogy egy munkában megöregedett ember, aki felnevelte a gyerekét/gyerekeit nem is gondolhat utazásra, mozira, ami meg az egészségtelen csipszet, pattogatott kukoricát illeti, jobb is hogy nem eszi.
    Szozo, állj meg egy percre és gondolkozzál kérlek, szerinted mivel érdemelték meg az idősek, hogy ílyen módon beszélsz róluk? Te örökre fiatal maradsz? Neked hogy fog esni 50 felett, ha rólad is így, sőt talán durvábban fognak beszélni, az akkori fiatalok, hiszen ezt látják Tőled, nekik ez a stílus lesz az elfogadott.”
  • 52. deszkás 2010. november 10. 19:23
    „Búzástakarodj! Te (is) tényleg azt hiszed: ez a hülyék országa?”
  • 51. macs 2010. november 10. 19:23
    „szozo,
    Bocs, de egy kicsit félreviszed a nótát.

    Az egyszerűség kedvéért tételezzük fel, hogy 10-en lakunk az országban. A régi adózási szabályok szerint
    1 fő keres 400e ft-ot, 36% adót fizet, ez 144e ft,
    helyett ő évi 5 mFt-ig adózik 17%-kal, az afölötti résznél pedig 32%-kal, ez kb. 100 eFt, ez csak a 3. gyereknél változik, akkor 88 eFt-ot
    7 fő keres 69e ft-ot plusz zsebbe 80e-t, nem fizet adót, OK
    2 fő keres 69e ft-ot plusz semmi más jövedelme nincs, ő sem fizet adót. OK
    Tehát a régi rendszerben összesen az országunk adóbevétele 144e ft volt!
    az adóbevétel 0-2 gyerekig 100 eFt
    3 gyerek 88 eFt

    Nézzük az új rendszert, ez már izgalmasabb
    1 fő keres 400e ft-ot, 16% adót fizet, ez 64e ft, ez az új rendszerben 81 eFt, ha nincs gyereke, ha 1 gyereke van 71 eFt,
    2 gyerekkel 61 eFt,
    3 gyerekkel 0 eFt.
    7 fő keres 69e ft-ot plusz zsebbe, fizet 16% adót, ami 11e ft, 13 eFt, ha nincs gyereke,
    ha 1 gyereke van 0 eFt,
    2 gyerekkel 0 eFt,
    3 gyerekkel 0 eFt.
    2 fő valódi minimál béres adózónk pedig szintén fizet 11e ft adót, 13 eFt, ha nincs gyereke,
    ha 1 gyereke van 0 eFt,
    2 gyerekkel 0 eFt,
    3 gyerekkel 0 eFt.

    Az új rendszerben az összesen befizetett adó 164e ft, ami 20-szal több, mint a régi rendszerben! Vagyis ha nincs gyerek 81 eFt,
    ha 1 gyereke van 71 eFt,
    2 gyerekkel 61 eFt,
    3 gyerekkel 0 eFt.

    ,,És nem mondod jól, mert igen is pont az a lényege, hogy az adózók körét kibővítik, és ha ők is hozzájárulnak egy kicsit a közöshöz, akkor lám-lám, több a bevétel!"
    Vagyis az új rendszerben lényegesen csökkeni fog az adó bevétel!”
  • 50. papsajt 2010. november 10. 19:07
    „"42 hamankato:
    Hát erre írtam, hogy ezt a politikus nem fogja leírni, mert szavazó bázis veszítene, de ha közgazdasági szemponzból vizsgáljuk meg a dologot (mondom közgazdasági szempontból!!!), akkor az 50 felettiek nem annyira fontosak, mint azok, aki még 30-40 évig fizetnek adót, és felnevelnek 2-3 majdani adózó porontyot."

    Ekkora fizetésből a rezsi alig futja, nem hogy gyereket vállaljanak a fiatalok!”
69 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Vörösiszap-tragédia: esküszegésre késztetett orvosok?

A közép-dunántúli regionális tiszti főorvos nem tartotta indokoltnak az egészségügyi katasztrófahelyzet kihirdetését az iszapömlés után. Tovább olvasom