Délmagyar logó

2017. 04. 23. vasárnap - Béla 5°C | 14°C Még több cikk.

Szabaduljon meg a túlsúlyától!

Enyhe hipertóniában a vérnyomás csökkentése az életmódbeli szokások változtatásával érhető el.

Enyhe hipertóniában a vérnyomás csökkentése az életmódbeli szokások változtatásával és a rizikótényezők megszüntetésével kezdődik. Szükség esetén a testsúlycsökkentés, a fizikai aktivitás fokozása, kalória- és konyhasóbevitel csökkentése, az alkoholfogyasztás mérséklése, a dohányzás elhagyása az általános közérzetet is javítja és a vérnyomást a normális szinthez közelítheti.

Az életmódbeli szokások jelentős módosítása türelmet és önfegyelmet kíván. Lehet fokozatos vagy radikális. A pontos cél és az egyéni program megfogalmazása elengedhetetlenül szükséges. Általában 2–3 hónapra kell tervezni és a hatást elsősorban saját magunknak kell figyelemmel kísérni, de a kezelőorvos felügyelete is szükséges.

Testsúlycsökkentés

Cél a közepes vagy jelentős többletsúly fokozatos csökkentése. Rendszeres, azonos feltételek közötti méréssel ellenőrizze. Reális cél az 5–10 százalékos testsúlycsökkentés. Ehhez hetente fél kg testsúlycsökkentésre van szükség, ami általában nőknél 1200, férfiaknál 1500 kalóriát tartalmazó étrenddel érhető el. Gyors fogyókúra kerülendő, tartós eredményt nem biztosít.

Étrend

Ne térjen el lényegesen a megszokottól! A konyhasóbevitelt korlátozza! Túlsúly esetén ajánlott, hogy az egyes étkezések mennyiségét csökkentse és kerülje a „luxuskalóriát", például a cukros üdítőket, édességet, olajos magvakat stb.! Hasznos a zsírfogyasztás csökkentése, így a koleszterinbevitel is mérsékelhető. Célszerű fokozni a kálium-, kalcium-, magnéziumbevitelt tej, gyümölcs és zöldségfélék nagyobb arányú fogyasztásával.

Mozduljon!

Fontos, hogy kezelőorvosával konzultálva az Ön fizikai állapotának és lehetőségeinek legmegfelelőbb mozgásformát találja meg. A legfontosabb, hogy mindennap és legalább fél órát mozogjon. A rendszeres testmozgás csökkenti a felgyülemlett stresszt, fokozza az izmok tónusát és javítja a keringési rendszer (a szív és az erek) állapotát.
Leginkább javasolt mozgásformák a séta, kerékpározás, kocogás, úszás és dinamikus gimnasztika. Már fél óra gyors sétával óriási lépést tesz fizikai állapotának, keringési rendszerének javításáért. Fél óra séta sokat segít gondolatai rendezésében, napi feszültsége levezetésében.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Százharmincmilliós fejlesztés Nyúlon

Állami támogatással és saját forrásból, hitellel, két nagy terménytárolót építtetett a helyi… Tovább olvasom