Délmagyar logó

2016. 12. 03. szombat - Ferenc, Olívia -2°C | 5°C

Szezon - a rendező nyilakozata

"A Moszkva tér után szerettem volna egy jelen idejű filmet készíteni, így született meg a Szezon. A film semmi esetre sem önéletrajzi ihletésű, három vidéki srácról szól, akiket én is teljesen kívülállóként tudok nézni."

"Az alapötletet az Alig című dokumentumfilmem adta, még akkor elhatároztam, hogy ezt a témát szeretném egy nagyjátékfilm keretein belül kibontani. A történet közege a balatoni vendéglátóipar, amelyet tapasztalataim szerint rendkívül kemény törvények irányítanak, egyfajta hierarchia alapján működik. Ebbe a közegbe helyeztem bele a három főszereplőt, akik bár kisembereknek számítanak a mindennapokban, ebben a világban hősökké válnak. Nem ismerik a megalkuvást, és bár nem váltják meg a világot, minden körülmények között emberek tudnak maradni.

A Szezont látva valószínűleg mindenki a balatoni, illetve vendéglős élményeire vonatkoztat majd. Hangsúlyozom, hogy ez egy kitalált történet, fikció. Bár sok ponton utal a körülöttünk lévő világra és a valóságra, akkor is csak egy film marad. Úgy gondolom, egy intelligens néző nem feltétlen a tényeket kéri számon a filmtől.  Nem szándékom, hogy egy az egyben leképezzem a magyar valóságot, ez nem is lenne lehetséges, csupán annak egy szeletét szeretném megmutatni - azt is szubjektíven, a saját látószögemből.
A forgatás során mindig megvannak a határozott elképzeléseim, de olykor megengedem, hogy a színészeim improvizáljanak. Az eredeti helyszín különben is nagyon sokat alakít a történeten - teljesen más, mint stúdióban. Sok minden véletlenszerűen alakul, ez nyilván sokkal rugalmasabb színészi hozzáállást követel. Az alaptörténethez ragaszkodom és a karaktereknek is vannak meghatározott tulajdonságai, de az adódó szituációkban szabadon mozoghatnak.

Gyakran felteszik nekem a kérdést, hogy a Szezon mennyiben hasonlít a Moszkva térhez. Ami kétségkívül közös bennük, hogy mindkét filmnek van valóságalapja, mindkettőben fiatalokról beszélek, és még ezeken túl is rengeteg összehasonlítási alapot lehetne találni, ami nyilván tudatos a részemről. A Szezon azonban a jelenben játszódik, nem pesti történet, amitől döntően különbözik a Moszkva tértől. Azon kívül a Szezon külföldön is elindul, és a locarnói szereplés hatalmas előrelépést jelent nekem. Mindazonáltal szeretném, ha az a százezer ember, aki a Moszkva teret látta, ezt a filmet is megnézné, és maga végezné el az összehasonlítást."

Török Ferenc rendező

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Palackba zárt multiszellem

Közös állásfoglalásban tiltakoznak a hipermarketek az októberben a parlament elé kerülő… Tovább olvasom