Délmagyar logó

2017. 05. 30. kedd - Janka, Zsanett 14°C | 29°C Még több cikk.

Tanácsok álmatlanság ellen

De jó lenne aludni! Sokan csak álmodnak róla, nekik az elalvás és a nyugodt éjszaka valódi küzdelem.

De jó lenne aludni! Sokan csak álmodnak róla, nekik az elalvás, és a nyugodt éjszak valódi küzdelem, minden este. A probléma nem csupán nálunk ismerős, négy francia közül három szenved alvási zavarokban. A francia pszichológusok, természetgyógyászok tapasztalataik alapján az alábbi jó tanácsokat adják.

Az alvási zavarok népbetegségnek tekinthetők a fejlett fogyasztói társadalmakban. Olyan társadalmi probléma, melyet nem lehet figyelmen kívül hagyni. A fáradt szervezetnek megfelelő mennyiségű pihenésre van szüksége, hogy regenerálódjon, és az ember helyt tudjon állni mind a munkában, mind a magánéletben.

- Az első és legfontosabb, hogy az ágy csak az intim együttlétek, és az alvás színtere legyen.

- Lehetőleg kerüljük el az esti sportolást

- Fél órával a tervezett lefekvés előtt már kerüljünk nyugalmi állapotba, ne csináljunk semmit

- Csak akkor feküdjünk le, amikor már valóban álmosnak érezzük magunkat. Az ásítozás ennek biztos jele.

 - Respektáljuk szervezetünk ritmusát: mindenkinek megvan az esti "nyugvó" pontja, órája. Semmi baj, ha korán aludni vágyunk, reggel korábban fogunk felébredni, s elvégezhetjük azt, amire este már nem volt időnk.

- Ha éjszaka felébredünk, keljünk fel és csináljunk bármit, amihez kedvünk van. Csak akkor feküdjünk vissza, ha újra álmosnak érezzük magunkat. Még a szakaszos alvás is jobb, mint az álmatlan forgolódás.

 - Reggel, amikor felébredünk magunktól, keljünk is fel.

Néhány további tanács az álmatlanság kiküszöbölésre, a nyugodt alvásra, és kellemes ébredésre.

- Ne együnk, dolgozzunk, vagy tévézzünk az ágyban alvás előtt. (sokakat ugyan elálmosít a TV, de az utoljára látott képek megzavarhatják álmainkat, s nyugtalan alvást eredményezhetnek.)

- Kerüljük az altató tablettákat, mert hozzájuk lehet szokni. Inkább tanuljunk meg alhasból lélegezni, amely segít feloldani a belső feszültségeket.

- Igyunk meg egy pohár langyos tejet 2-3 órával lefekvés előtt

- Fújjuk be esténként a hálószobát levendula, vagy narancsvirág illatú légfrissítővel, melyek közismerten nyugtató hatásúak.

- kellemes zenével ébresszük magunkat, ne vad óracsörgéssel, mely deprimálja egész napunkat.

Meglátják úgy fognak aludni, mint az egészséges csecsemők. - legalábbis ezt állítják a francia életmód szakemberek.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

kajak-kenu

A magyar versenyzők összesen hat arany-, hét ezüst- és két bronzérmet gyűjtöttek a Poznanban… Tovább olvasom