Délmagyar logó

2017. 02. 21. kedd - Eleonóra 0°C | 7°C Még több cikk.

Táplálkozás és teljesítmény

Nem úgy megy a munka, ahogy szeretné? Lehet, hogy elegendő az étkezési szokásain változtatni.

Egész nap fejfájásra panaszkodik? Fáj a gyomra? Nem tud koncentrálni?
Lehet, hogy nem túlterheltségről van szó, hanem az étkezési szokásokkal van baj.

A reggeli nagyon fontos a napi teljesítmény szempontjából. Korgó gyomorral valóban nehéz dolgozni, de az sem mindegy, mit veszünk magunkhoz a reggeli órákban. Gyakori, hogy "csak bedobok egy kávét", ám ez a legrosszabb, amit tehetünk. Értékes fehérjékre van szüksége a szervezetnek ahhoz, hogy a nap folyamán állja a kihívásokat:tej, joghurt vagy túró ill. könnyű felvágottak. Ezek tápanyaga építi az izmainkat, de éppúgy fontosak a hormonháztartásnak, valamint segítik a szellemi munkát.

A normális vérnyomás biztosításához már reggel magunkhoz kell vennünk némi folyadékot, megfelelő a narancslé, mert C-vitaminról és jókedvrol gondoskodik. A gabonapelyhek fogyasztása szintén javallott, a wales-i Cardiff Egyetem tudósai szerint az, aki reggel rendszeresen ezekkel indítja a napot, éberebb, érzelmileg stabilabb és stresszmentesebb marad.

A napi teljesítmény fokozásához, ill. szinten tartásához nélkülözhetetlen a vitaminok fogyasztása. A vitamin-hiányállapotok kialakulásának okait a legtöbb esetben életmódunkban hordozzuk, többtényezősök és egymás hatását erősítik. Gondoljunk csak a rohanó életformára, a stresszre, a helytelen táplálkozási szokásokra, a dohányzásra és a kevés mozgásra. A vitaminhiány nem egyik napról a másikra alakul ki. Az elégtelen vitaminellátottság először ugyanis általános tünetekben mutatkozik meg, mint pl. ingerültség, fáradékonyság, depresszió, koncentrációs képesség csökkenése és étvágytalanság. Ekkor marginális ún, határértékhiányról beszélünk. Az egyes vitaminokra jellemző klasszikus tünetek ma már csak ritkán, legtöbbször csak krónikus hiány esetén jelentkeznek.

A megfelelő szellemi teljesítmény eléréséhez feltétlen szükség van tehát a helyes táplálkozásra,s amivel szintén a jobb teljesítményhez, a mindennapi akadályok könnyebb leküzdéséhez hozzájárul, az a rendszeres testmozgás. Ne lustuljunk el, ne keressünk kifogásokat, hogy ma nincs időm, ma túl fáradt vagyok. Éppen a sport életmódszerű elfogadása segít minket ahhoz, hogy ne legyünk fáradékonyabbak, vidáman teljenek napjaink.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Fogathajtók Fertődön

Lovassport

Július 15. és 17. között rendezik meg Fertődön az országos A kategóriás… Tovább olvasom