Délmagyar logó

2017. 08. 17. csütörtök - Jácint 17°C | 31°C Még több cikk.

Tarlós: gazemberség a 4-es metró egész története

A 4-es metró nyilvánvalóan elhibázott beruházás. Szerinte ez Demszky Gábor álma volt - mondta Budapest főpolgármestere.
Tarlós István szerint a 4-es metró beruházásának a története ostobaság vagy gazemberség. A főpolgármester erről a Magyar Hírlapnak adott interjúban beszélt.

Mint mondta, amikor a szocialista-szabaddemokrata városvezetéstől átvették a 4-es metró ügyét, már mindent kényszerpályára helyeztek. "Ha leállítottuk volna a hét-nyolc éve kötött nemzetközi szerződéseket, nemcsak a főváros, de még az állam is csődbe ment volna a kárigények miatt." A főpolgármester szerint ma már a beruházás leállításának felvetése is képtelenség.

Garamszegi Gábor, a főváros egykori szocialista városvezetési tanácsnoka úgy nyilatkozott a Magyar Hírlapnak, hogy a városvezetésnek és a kormánynak alaposan meg kellene fontolnia, átadja-e a 4-es metrót. Erre Tarlós István így reagált: ezt akkor kellett volna elmondania, amikor még a városházán dolgozott, vagy "amikor a gyalázatos, a főváros számára rendkívül előnytelen kivitelezői szerződéseket megkötötték, és nem most, egy évvel az átadás előtt, amikor már nyolcvanszázalékos a készültség".

Kiemelte, korábban megvizsgálták annak lehetőségét, hogy leállítsák a 4-es metró beruházását. "Tessék visszakeresni a sajtóban, miket mondtak erre szocialista körökben, még a gondolat felvetésére is. Akkor kellett volna megszólalni, nem most" - fogalmazott.

Mint mondta, a 4-es metró nyilvánvalóan elhibázott beruházás. Szerinte ez Demszky Gábor álma volt. Elhatározta, tűzön-vízen keresztül átviszi, minden szakmai és közgazdasági figyelmeztetés ellenére kötötték a szerződéseket, de 2010-re már minden visszavonhatatlanná vált. "Az én szememben ennek a beruházásnak a története exkluzív ostobaság vagy gazemberség. Most pedig megpróbálnak valaminek elébe menni a propagandában, annak, amit elképesztően elrontottak" - tette hozzá Tarlós István.

A főpolgármester az interjúban arról is beszél, hogy körülbelül tizenötmilliárd forintba kerülhet a dugódíj bevezetése, a várt éves bevétel pedig húsz-harminc milliárd forint közé prognosztizálható - olvasható a Magyar Hírlap szombati számában.

Olvasóink írták

  • 4. klj-54 2013. január 26. 19:35
    „Ebben az országban 1987 óta, a spontán privatizéléstől kezdve az ország tudatos kifosztás zajlik különböző módszerekkel.
    Egyetlen parlamenti képviselőről sem tudom feltételezni, hogy ne tudott volna mi folyik a pénzügyek körül.
    De ugye van egy régi mondás:
    Mindenkit meg lehet venni!”
  • 3. Mozimasiniszta 2013. január 26. 18:36
    „nna...milyen náció is az a Tarlós főpolgármester által gazemberként említett, egykori Demszky féle SZDSZ-es városvezetés ???”
  • 2. Cillit_bang 2013. január 26. 10:22
    „Gazemberség volt az egész 20 éves Demszky éra Budapesten! Ott és akkor lopták ki az ország szemét, amit még most is leginkább a szegényebb vidékkel fizettetik vissza!
    És Demszky??? Csend. Éli életét a horvátországi gyengécske villájában, ahova már akkor szolgálati terepjáró vitte!
    S Z É G Y E N ! ! !”
  • 1. spiler 2013. január 26. 07:24
    „amikor müködni fog akkor milyen jó lesz.....a forgalom egyrészét levezeti,,,,hasznot hoz Bp-nek,,,,ez olyan mint a 6-os út mindenki szidja de PÉCS-BP sokkal rövidebb idő alatt teszi meg az utazó közönség......az a baja,hogy nem Ő találta ki....tényleg Ő eddig mit is tett? mert i igen szépen modorosan beszél mint a pü. miniszterünk csak nem mond semmit”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Frontálisan ütköztés Kövesgyűrpusztánál - egy halott

Egy ember meghalt, ketten pedig megsérültek, amikor frontálisan ütközött két személyautó pénteken… Tovább olvasom