Délmagyar logó

2017. 02. 25. szombat - Géza 2°C | 8°C Még több cikk.

Tavaly robbant az internetes reklámpiac

Tavaly valamivel 10 milliárd forint felett növekedett a magyarországi reklámpiac, a 187 milliárd forint összköltés 6 százalékkal haladja meg az előző évit.
A mért hirdetések tehát (a 8 százalékos inflációt figyelembe véve) reálértéken csökkentek. Az, hogy a visszaesés relatíve enyhe volt, nagyrészt az internetnek köszönhető: ezeken a felületeken 14 milliárd forintot helyeztek el a cégek. A növekedés ezen a tortaszeleten robbanásszerű, 44 százalékot meghaladó volt.

A reklámköltés becslését végző Magyar Reklámszövetség szerdai rendezvényén a kutatás vezetője, Skriba Judit elmondta, hogy a nagy médiumok forgalma tükrözi a gazdaság állapotát, ennek megfelelően ezek stagnáltak 2007-ben. A kicsi össznövekedés a kisebb társaságoknak (tematikus televíziócsatornák, ingyenes lapok) köszönhető. A legtöbb médiatípus igen szerény, 4-5 százalék bevételnövekedést ért el tavaly, folytatódott viszont a rádiók és a mozik térvesztése, mindkét csoportban 5 százalék körüli arányban kevesebb pénzt költöttek el a hirdetők, mint 2006-ban.

A televíziók majdnem 75 milliárd forinttal változatlanul 40 százalékot hasítottak ki a teljes reklámköltésből, őket követi a nyomtatott sajtó 36 százalékkal és 67 milliárd bevétellel. Az internet részesedése 7,5 százalék, ami már igen közel áll a világátlaghoz. Idén ismét növekedés várható, annak ellenére, hogy a világ nyugati felében és Magyarországon is határozott recessziós jelek tapasztalhatók a gazdaságokban. A nyári pekingi olimpia jelentősen megdobdja a reklámköltést, miként az Egyesült Államokban az elnökválasztási kampány.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Teherautóval ütközött egy vonat Pécs közelében

Teherautóval ütközött egy tehervagon szerdán délelőtt Baranya megyében, a Pécshez közeli Bicsérd… Tovább olvasom