Délmagyar logó

2017. 07. 25. kedd - Kristóf, Jakab 19°C | 29°C Még több cikk.

Teljesen kiszámíthatatlan a vonatközlekedés

Országszerte kiszámíthatatlanná vált a vonatközlekedés vasárnap estére, miután a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete országosan kiterjesztette a sztrájkot.
Vannak régiók, ahol szinte teljesen leállt a vasút, máshol pedig zökkenőmentes a közlekedés. A MÁV mindenkinek azt javasolja, hogy a pályaudvarokon vagy a társaság információs vonalán tájékozódjon, mielőtt útnak indul.

A vasúttársaság tájékoztatása szerint vasárnap este Budapesten egyedül a Nyugati pályaudvaron zavartalan a közlekedés, onnan indulnak és érkeznek is vonatok. A Keleti pályaudvaron már más a helyzet: a szerelvények ugyan beérkeznek az állomásra, el azonban már nem indulnak onnan. A Déli pályaudvar pedig teljesen megbénult, egyetlen vonat sem indul el és nem is érkezik.

Hajdú-Bihar megyében és Szabolcsban továbbra is kiszámíthatatlan a helyzet, a szakszervezet helyi vezetője szerint csak minden tízedik vonat indul. Ráadásul azok sem a menetrendnek megfelelően. A régióban ugyanis a kocsivizsgálók közül mindenki, a jegyvizsgálóknak pedig túlnyomó többsége sztrájkol.

Észak-Magyarországon - hasonlóan a napközbeni helyzethez - továbbra is szinte teljesen leállt a vonatközlekedés. A helyi szakszervezeti vezető szerint mindössze néhány Bz vonat szállít utasokat.

Ugyancsak teljes a káosz a Dél-Dunántúlon. Egyelőre nem tudni, hogy hányan nem veszik fel a munkát. Pécsett állnak a vonatok, Barcson, Rétszilason, Siófokon a szolgálattevők sztrájkolnak, Kaposváron pedig a váltókezelők nem dolgoznak. Ezzel szinte teljesen megbénítják a vasútforgalmat a régióban - mondta el Imre Lászlóné, a MÁV Dél-Dunántúli Regionális Igazgatóságának sajtóreferense. A Balaton körül szinte teljesen leállt a vasútközlekedés, a siófoki dolgozók sztrájkja miatt. Azt, hogy a menetrendszerinti járatok elindulnak-e, és ha igen meddig jutnak nem lehet tudni.

Szegeden egy dolgozó kivételével az esti szolgálatváltás után minden vasutas sztrájkol, a forgalmi dolgozók, jegyvizsgálók, kocsivizsgálók abban bíznak, hogy az állomás vezetése nem állít be a helyükre sztrájktörőket, az éjszakai műszakban mindenki kitart a sztrájk miatt, így a szegedi Nagyállomásról délután hat után már nem idultak el vonatok, és nem is érkeztek - tájékoztatott Veréb Olga, a VDSZSZ szegedi titkára.

Az elégséges szolgáltatásokról továbbra sem történt megállapodás, de a sztrájkolók vállalták, hogy az állomás épülete, a várótermek és az állomáson álló vonatok fűtését, világítását zavartalanul megoldják, emellett folyamatos lesz az utastályékoztatás is az állomáson.

A szombathelyi vasútállomás is teljesen megbénult: egyáltalán nem fogad, és nem is indít vonatokat - mondta el T. Leiner Ildikó, a MÁV területi kommunikációs vezetője. Néhány vonalon vonatpótló autóbuszokkal szállítják az utasokat, a közlekedés teljesen kiszámíthatatlan. A kommunikációs vezető úgy tudja, hogy a jelenlegi műszak harminc dolgozója közül mindössze hárman sztrájkolnak, de ők elegen vannak ahhoz, hogy Szombathelyen leálljon a vasúti közlekedés.

A nagykanizsai vasútállomáson ugyanakkor egyelőre nem okoz különösebb fennakadást a vasutassztrájk. Információk szerint ennek leginkább az az oka, hogy a dolgozók közül csak kevesen tagjai a VDSZSZ-nek. A zalai állomásról eddig minden vonat elindult, arra azonban nincs garancia, hogy meg is érkezik, mert útközben a sztrájk miatt még "elakadhatnak" a szerelvények. Nagykanizsán a szokottnál kevesebb az utas, aki teheti, inkább autóbusszal utazik. A Volán nem sokkal az országos vasutassztrájk kezdete előtt két járatot indított Budapestre. Mindkettő már Nagykanizsáról zsúfoltan indult el.

A Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Zrt. (GYSEV) vonalain nem lesz sztrájk, az országos munkabeszüntetés miatt azonban a vonatok menetrendjében változás lesz.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Az új vasúti menetrendről kérdezik a közlekedési minisztert

A MÁV számára nem az utasok színvonalasabb és költséghatékonyabb kiszolgálása, hanem a dolgozók… Tovább olvasom