Délmagyar logó

2016. 12. 10. szombat - Judit 0°C | 9°C

Tíz éve Győrben az Audi

„ Meggyőződésem, hogy az Audi győri sikere a Magyar Köztársaság sikere is” – jelentette ki Medgyessy Péter miniszterelnök szerdán Győrött. A kormányfő két miniszterével az Audi Hungaria Motor Kft. születésnapján vett részt.
Az évtizedes német–magyar sikertörténetet a miniszterelnök mellett a Volkswagen és az Audi vezetői is méltatták.
Győr és Magyarország dicséretétől volt hangos tegnap kora este az Audi győri gyárának területén felépített fórum. Az elismerések sorát Jürgen Lunemann, az Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezetője nyitotta meg, aki ismét megismételte a korábban már gyakran hangoztatott kijelentést, miszerint jobb döntést nem is hozhatott volna az Audi, amikor tíz évvel ezelőtt 180 helyszín közül Győr mellett döntött. A szuperlatívuszok tovább folytatódtak, amikor előbb Medgyessy Péter miniszterelnök, majd László Csaba pénzügyminiszter lépett a mikrofonhoz. Az előbbi azt hangsúlyozta, több okból is fontos, hogy az Audi Magyarországot választotta. Egyrészt azért, mivel európai, modern köztársaságot építünk, s ehhez olyan hosszú távú partnerek kellenek, mint az Audi.


Medgyessy Péter miniszterelnök győri köszöntőjében nem titkolta azt sem, az Audi sikereiben igazolva láthatjuk az ország kiváló szellemi kapacitásait, nem véletlen ugyanis az, hogy a német részvénytársaság Győrbe hozta kutató-fejlesztő központjának egy részét. Medgyessy szerint az Audi győri tevékenysége kiváló példa arra, miként lehet egyesíteni a nemzetközi tapasztalatot a magyar tudással.

A gyár már most EU-integrációs erő

A kormányfő pénzügyminisztere még talán főnökét is túllicitálta a szuperlatívuszokat illetően. László Csaba egyenesen arról beszélt, hogy az Audi már most, a csatlakozás előtt is integrálta Magyarországot az unióhoz. Okként említette, hogy hazánk exportjának hetven-nyolcvan százaléka az EU-országokba irányul, s ennek igen jelentős része az Audi Hungaria Motor Kft.-hez fűződik. A pénzügyminiszter kilátásba helyezte, a kormány továbbra is mindent megtesz azért, hogy az Audihoz hasonló vállalkozások jól érezzék magukat hazánkban. Lászlón kívül Burány Sándor munkaügyi miniszter is Győr vendége volt, ő azonban felszólalás helyett jelenlétével tisztelgett.

Önálló, minden funkcióval rendelkező vállalat

A politika mellett a világhírű német cég is csúcsszinten képviseltette magát. Eljött Győrbe Bernd Pischetsrieder, a Volkswagen AG igazgatótanácsának és az Audi AG felügyelőbizottságának elnöke, valamint Martin Winterkorn, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke. Utóbbi köszöntőjében kifejtette, bár tízéves születésnapot nem szoktak tartani, ezúttal azonban nyomós okok szólnak a kivétel mellett. Ezek sorában megemlítette magát az Audi Hungariát, amely nem a német autókonszern meghosszabbított munkapadja, hanem jóval több annál. Önálló, minden funkcióval rendelkező kereskedelmi vállalat. De legalább ilyen nyomós érvként emlegette győri munkatársait, akik nemcsak elkötelezettek, hanem szívvel-lélekkel végzik munkájukat.

Világelső motorgyártó

Winterkorn büszkén említette, hogy Magyarországon 1,6 milliárd eurót ruházott be az Audi, amely hazánk legnagyobb exportőre, s amely minden bizonnyal a legmodernebb és leghatékonyabb motorgyártó a világon. Tíz év alatt 7,4 millió motor és 259 ezer személygépkocsi készült Győrött.
A születésnapi ünnepség végén rendhagyó módon az ünnepelt adott ajándékot. Balogh József a győriek képviseletében vette át azt az Audi A4-est, amely a város szociális ellátását hivatott szolgálni. A polgármester a jó házassághoz hasonlította a város és az Audi kapcsolatát, amely bő gyermekáldással járt, s motorok formájában magas hőfokon dobogó szíveket bocsátott útjára.

Medgyessy Péter a magyar bérekről

A miniszterelnök győri programja során újságírókkal is találkozott. A Kisalföld arról kérdezte a kormányfőt, hogy mikor keresnek uniós szintű bért a magyar munkások és hogyan lehet feloldani azt az ellentmondást, amely a bérek emelkedése és a versenyképesség romlása között fennáll. Medgyessy kifejtette: az emelés az emberek természetes igénye, s ki lehet és ki is kell alakítani egy helyes arányt a magyar termelékenység és a magyar bérek között, jelenleg ugyanis a magyar bérek az uniós bérek felét, míg a termelékenység a kétharmadát teszik ki.

A miniszterelnök nem titkolta azt sem, versenyelőnyt jelent számunkra, ha nem gyorsan, hanem fokozatosan emelkednek a bérek. Ugyanakkor arra a veszélyre is felhívta a figyelmet, hogy ha túl lassan emelkednek a bérek Magyarországon, a kapuk kinyílásával a legjobbak elmennek külföldre. „Az ellentmondást a fokozatossággal lehet áthidalni" – fogalmazott a Kisalföldnek Medgyessy Péter, aki az Audi után a Borsodi Műhely Kft. telephelyét is felkereste a győri ipari parkban. A kormányfő szűkebb köréből származó információ szerint Medgyessy ezzel azt akarta jelezni, hogy nemcsak a multinacionális cégeket, hanem a hazai kis- és középvállalkozások jövőjét is fontosnak tartja.

Kapcsolódó cikkek >>

A nyereség egyharmadát Győr adta (2002-02-28) >>
Audi: 12 millió támogatásra (2002-05-23) >>
Audi: több motor (2003-08-05) >>
Audis értékelés Bayern- sztárokkal (2003-02-25) >>
Az Audi TT és A4 Angliában az Év autója (2003-01-27) >>
Az Audi nem adja ingyen a támogatást (2003-04-24) >>
Az Audi tovább építi kapcsolatait a győri egyetemmel (2003-07-16) >>

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Több kamerás mobiltelefon fogy

2003. első felében világszerte első alkalommal értékesítettek több kamerás… Tovább olvasom