Délmagyar logó

2017. 01. 24. kedd - Timót -7°C | 2°C Még több cikk.

Tizenketten fellebbeztek a kommunista nyugdíjpótlék megvonása miatt

a 142 érintett a május 31-én postázott miniszteri határozat kézhezvételétől számított 30 napon belül fellebbezhetett a nyugdíjpótlékot elvonó döntés ellen.
Tizenketten fellebbeztek a Fővárosi Közigazgatási és Munkaügyi Bíróságon a kommunista nyugdíjpótlék megvonása miatt - írja a Népszava pénteken.

A lapnak Rétvári Bence, a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium parlamenti államtitkára felidézte: a 142 érintett a május 31-én postázott miniszteri határozat kézhezvételétől számított 30 napon belül fellebbezhetett a nyugdíjpótlékot elvonó döntés ellen. Egyelőre egyetlen felülvizsgálati kérelem esetében sem született döntés.

Az államtitkár úgy fogalmazott: a bíróság minden ügyben érdemben határoz, az érintettek pótléka a határozat tartalmától függ.

Olvasóink írták

57 hozzászólás
  • 57. HAJDÚKFOKOSA 2013. augusztus 26. 16:46
    „<moderálva>”
  • 56. DMagóg 2013. augusztus 26. 08:43
    „Mi a gond azzal, hogy bárki az adott törvényi keretek között megpróbált -törvénytisztelően- érvényesülni?
    Ám, a hatalomra került ellenzékük megállapítja, hogy rossz lóra tettek! Törvényt ugyan nem sértettek, de erkölcsi és etikai érzékük -a maiakhoz hasonlóan!- hibás volt!
    Megtörténhet, hogy így járnak majd a "trafikmutyinak" minősített, ám törvényes zsákmányszerzés statisztái is, esetleg elkobozzák a vagyonukat, mert törvényesen, ám mégis rossz lóra tettek.”
  • 55. Őszödi 2013. augusztus 25. 12:45
    „Ezek szerint a rokkant- és szolgálati nyugdíjasok (tűzoltók, rendőrök, katonák) még a kommunistáknál is rosszabbak. Tőlük már tavaly elvették a nyugdíjakat.”
  • 54. dimari 2013. augusztus 24. 18:08
    „macs,
    kösz a pontosításokat. De én nem a nyugdíjasokat hibáztatom, hanem a nyugdíj összegének különböző technikákkal történő számításait, amin talán korrigálhatna az évi emelés általam javasolt megoldása.
    A mostani bérek igazságtalanságai ennél is jelentősebbek, dehát az okokat ismerjük, csak szolidárisabb, becsületesebb, a munka világát jobban ismerő kormány tudna ezen változtatni.”
  • 53. macs 2013. augusztus 24. 17:34
    „52. dimari,
    "nem a teljes, munkában eltöltött évek befizetései alapján számítják ki a nyugdíjat." , én úgy tudom, hogy az 1988. 01.01-től veszik figyelembe azt a jövedelmet, ami után járulékot fizettek, ebből számolnak egy átlagos havi jövedelmet, aminek a ledolgozott idő alapján meghatározott %-a lesz a nyugdíj.
    Abban igazad van, hogy a nyugdíjakat korrigálják az inflációval, míg a béreket nem mindig, de ezért ne a nyugdíjasokat hibáztasd. Bár azt se feled el, hogy a számítási módszert is elég sűrűn váltogatták. PL. 2008 előtt nyugdíjazottaknál a bruttót vették figyelembe, az utána elmenőknél már a nettót.
    A prémiumok és nyereségrészesedések csak akkor dobták meg a nyugdíjat, ha az együttes éves jövedelem a járulékfizetési plafon alatt maradt, mert akkor vontak belőle járulékot és számoltak a nyugdíjnál is vele. Hiába keresett valaki prémiummal együtt pl. évi 8 mFt-t, ha a plafon 5 milliónál volt meghúzva, a 3 milliós eltérés a nyugdíjnál nem játszott.
    Emlékeim szerint 2000-ben lehetett utoljára elmenni 55 évesen nyugdíjba. Akkor emelték meg a korhatárt, de volt benne fokozatosság. Feltétel volt az életkor és a szolgálati idő együttes megléte.
    És aki 2007-ben, vagyis +7év múlva elment, az lehet hogy időközben nem kapott béremelést, de a bruttó jövedelméből számolták a nyugdíját, ami nem kicsi különbség.
    Szóval az élet bonyolult. :-)
    És csak halkan kérdem, a fizetések terén is nagy szórás, miért akarod a nyugdíjakat kisimítani?”
  • 52. dimari 2013. augusztus 24. 15:23
    „Kedves macs,
    persze, hogy az is igaz, amit leírsz. És láthatóan értesz is a számokhoz, nem úgy, mint én, a humán végzettségemmel.
    Nem irigylem senki nyugdíját, de a következő igazságtalanságok mégis zavarnak:
    -nem a teljes, munkában eltöltött évek befizetései alapján számítják ki a nyugdíjat.
    -a nyugdíjkorhatár is változott, így aki 55 évesen ment nyugdíjba, attól kezdve minden évben emelést kapott, míg a később nyugdíjazottak (+ 7 év) vagy kaptak béremelést, vagy (inkább) nem.
    -egyes munkahelyeken járt prémium, nyereségrészesedés (ami jól megdobta a nyugdíjakat is) stb, másokon nem (orvos, tanár, hivatalnok...).
    -alapvetően voltak igazságtalanságok, amit az általam javasolt évi emelés nem erősítené, hanem tompítaná a különbségeket, vagyis az eredeti mérték maradna.
    De én azzal is megelégednék, ha legalább a legelső kifogásom értő fülekre találna.”
  • 51. macs 2013. augusztus 24. 12:34
    „45. dimari,
    biztosan igazad van, de akkor azt is kalkuláld bele, hogy rendszernek több lábon kéne állnia. Mondjuk erre volt kitalálva a MNyP is. Az idő előrehaladtával az államra egyre kisebb teher járult volna, és az emberek is érdekeltek lettek volna abban, hogy a valós jövedelmük után fizessenek járulékot.
    Igazad van, hogy sokakat irritál, ha, mondjuk a szomszédjuk 150 eFt nyugdíjat kap, de amikor dolgozott akkor a fizetése is sokkal magasabb volt, és sokkal több járulékot fizetett a közös kasszába, mint mondjuk az, aki éppen morog.
    Ami a javaslatodat illeti, miszerint csak fix összeggel emeljenek, modellezni kéne mit is jelentene a gyakorlatban. Azokkal pl. mit csinálsz, akik a megváltozott szabályok miatt, már a teljes jövedelmük után fizetnek járulékot, ellentétben a korábbi gyakorlattal, amikor volt egy járulékfizetési plafon, és e fölött nem fizettek, de a nyugdíjszámításnál se vették ezt az összeget figyelembe? Vagyis attól függően, hogy hány ilyen évük lesz, az induló nyugdíjukat meg fogja dobni.
    Ami a nyugdíjak inflációval való indexálását illeti, az tulajdonképpen a vásárlóerő megtartását jelenti, ahogy a béremelés a munkahelyeken. Az más kérdés, hogy manapság nem jellemző, hogy a munkáltatók bért emelnek.
    Egyébként számoltam egy kicsit. Azt mondod, hogy "Lehetne egy közepes nyugdíj emeléséből kiindulni, és azt az összeget (5000-6000 Ft) adni évente mindenkinek, így megmaradna az eredeti különbség."
    Nos.
    nyugdíj 1. 80 eFt, nyugdíj 2. 150 eFt, különbség 87,5%., nominálisan 70 eFt.
    10 év múlva: nyugdíj 1. 140 eFt, nyugdíj 2. 210 eFt, különbség már csak 50%, nominálisan megmarad a 70 eFt.”
  • 50. _csutak_ 2013. augusztus 24. 10:54
    „@Lutetia:
    Fellazításképpen és hogy belelásson a nagyok kártyáiba!”
  • 49. Lutetia 2013. augusztus 24. 10:30
    „Szerintetek miért lép be valaki az MSZMP-be 1989 elején? Nevet nem írok, mert akkor megint kimoderálnak, akkora a rettegés errefelé.”
  • 48. _csutak_ 2013. augusztus 24. 09:16
    „@Horthyszobor:
    Köszöni jól van Komócsin elvtárs!
    Mármint korához és betegségeihez képest.
    *
    @ pachakuti:
    Eddig sem szerettem szegény Albertet, de ezután még embernek sem tartom.
    Olyanról szövegelni ami végtelen jól hangzik, populista demagógia a butaság csimborasszója!
    *
    @vélemény:
    Nyugi, a tied már elveszik!”
  • 47. v.imre 2013. augusztus 24. 08:49
    „45. dimari 2013.08.23. 22:46

    Egyetértek Veled a feltett kérdésben. Visszaemlékezve még jóval az 1970-s évekre, Csehszlovákiában ilyen volt a nyugdíj juttatás.”
  • 46. myckie 2013. augusztus 24. 06:56
    „44. SP
    Politikailag megbízhatatlanok voltak, de ettől függetlenül hithű komcsik? Azokban az időkben sokan a belső hatalmi harcok áldozatai lettek! Nagy Imre is hithű kommunista volt! Az ő nyugdíját most hogyan számolnák? Részt vett egy igazságtalan, elnyomó rendszer fenntartásában! Lehet-e utcát, teret elnevezni róla? Ki dönt ma ilyen kérdésekről? Talán Rétvári Bence?”
  • 45. dimari 2013. augusztus 23. 22:46
    „41.Figyelő
    Ne jósolgass hülyeségeket, agitálj másképp. Egy biztos, a kommunisták sosem kaptak olyan kirívó fizetéseket (<moderálva>), mint a mai elvtársak. De a pótlék megvonásával egyetértek.
    Más: nem tartjátok igazságtalannak, hogy az évi nyugdíjösszegek %-an emelkednek az így-úgy megállapított inflációs értékkel, 4-5 %-kal? A megállapított nyugdíj is gyakran igazságtalan, mert a 80-as években az utolsó 5 év jövedelme számított (mindent elvállalt, akinek esze volt), később (a 90-es évektől) az utolsó időszak, 1989-ig visszamenőleg. Aki pl. 38 évet dolgozott, és az első 18 évben volt viszonylag normális fizetése, később pedig (rendszerváltás után) kezdő, vagy nem eléggé sikeres vállalkozóként minimálbért kapott, rosszul járt. Akinek fordítva alakult a jövedelme, az meg sokkal jobb nyugdíjat kapott. Szerintem az összes ledolgozott évből kellene a nyugdíjat kiszámítani, hiszen megvannak az adatok.
    Az említett %-os emelés tovább rontja a helyzetet. Pl egy 60 000 Ft-os és egy 160 000 Ft-os nyugdíj kezdeti, azaz 100 000 Ft-os különbsége 1 év múlva (5 %-os emeléssel számolva) 105 000 Ft, 2 év múlva 110 250 Ft lesz, és így tovább.
    Így tudnak kialakulni hosszú évek alatt az irritálóan magas nyugdíjak. Miért? Egyik sem dolgozik tovább, már nem is fizet be semmit, tehát érthetetlen. Lehetne egy közepes nyugdíj emeléséből kiindulni, és azt az összeget (5000-6000 Ft) adni évente mindenkinek, így megmaradna az eredeti különbség.
    Kíváncsi vagyok a véleményetekre.”
  • 44. SP 2013. augusztus 23. 20:20
    „Azért jó lenne ismerni az ártatlan reklamáló elvtárslistát.

    Talán 1-2 recski túlélő is
    hozzáfűzne néhány gondolatot a témához.
    Azok, akikért jött a fekete volga. Akiket össze vertek a Tisza szálló helyén. Akiket kirúgtak a munkából a felsőoktatásból, mert politikailag megbízhatatlannak számított stb.

    http://szigoruantitkos.hu/szt-tisztek/keresesi-talalatok.html?search=cseh”
  • 43. _csutak_ 2013. augusztus 23. 19:52
    „Nekem csak egy gondom van a nyugdíjasok ügyében:
    Azok vonták meg tőlük, akik elárulták a népet és az eszmét!”
  • 42. ditta79 2013. augusztus 23. 18:58
    „Most örülnünk kellene?
    Hogy győz a sötét oldal?
    Mert szinte jelképes dologról van szó, nem túlzottan nagy pénzekről.
    Akik meghozták ezt, tovább gyarapodnak és mi fizetjük meg a gyarapodásukat, nap mint nap.
    szó nélkül és még örülünk is a "csontoknak"!”
  • 41. Figyelő 2013. augusztus 23. 18:09
    „Abban az esetbe ha jövőre nyer a Mesterházy pártja akkor vissza fogják kapni, visszamenőleg, kamatostul!
    Erre mérget lehet venni!
    Azok meg meg fogják vonni az ötvenhatos pótnyugdíjakat!”
  • 40. lelketlen 2013. augusztus 23. 17:57
    „15.jozkó!
    Érdekes és egyben általad talán nem igazán értelmezett adatokkal indítod hozzászólásodat.
    Mielőtt elindítanád kenetteljes megtorló szövegedet ellenem,az alábbiakra szeretnélek emlékeztetni,azzal a kitétellel,hogy ezen aprócska emlékeztető kizárólag a személyedre vonatkozóan,olyan információkat tartalmaz melyeket
    Te saját magad közöltél a Dm-Online hozzászólásaid kapcsán,nem szószerint csak laza emlékezetből,a végén némi saját észrevétellel.
    E szerint:
    Te magas rendfokozattal és magas beosztással rendelkező hivatásos rakétatüzér mérnök főtiszt voltál a MN-ben.
    Az ehhez szükséges műszaki és katonai ismereteket az általad mostanában igencsak ostorozott eszmerendszerrel egyetemben nyelvi szinten is a "bölcsőben"sajátítottad el.
    Ezek alapján elképzelhető,hogy Te nem voltál ama 800000 között?
    Én a magam részéről eltudom képzelni,abban az esetben,ha Te is a SZU- West Pointba kihelyezett tagozatán végeztél.”
  • 39. Torontál 2013. augusztus 23. 16:32
    „Jobb későn mint soha. Remélem ez még csak a kezdett.
    Nagyon keveslem ezt a 142-es számot....”
  • 38. NP1 2013. augusztus 23. 16:11
    „Gondolom ez a rendelet Szűrös Mátyásra és Pozsgay Imrére nem vonatkozik, mert akkor a következő Fidesz kongresszuson szomorúan lógatnák a rendszerváltásért vívott harcban megfáradt fejüket a VIP szektor első sorában.”
57 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Bevezetik a licenszvizsgát a szakorvosoknál

A készülő rendeletmódosítás 13 szakorvosi licenszt sorol fel három kategóriában. Tovább olvasom