Délmagyar logó

2017. 08. 21. hétfő - Sámuel, Hajna 14°C | 24°C Még több cikk.

Tokaji aszút fog forgalmazni az amerikai Costco áruházlánc

Tokaji aszút fog forgalmazni az egyik legnagyobb amerikai áruházlánc, a Costco; a Tokaj Kereskedőház Zrt. 10 évre szóló, évi legalább 2,5 millió dolláros üzletet kötött - tájékoztatott Kiss István, a pincészet igazgatója helyi idő szerint szerdán Washingtonban.
A tokaji borvidék legnagyobb, állami tulajdonú pincészete 2001-es évjáratú, díszdobozos csomagolású, 3 puttonyos aszút fog az áruházláncnak szállítani, évente 250 ezer palackot. Ez az Egyesült Államokba irányuló éves magyar borexport 10 százaléka.

A Costco - amely jelenleg nem forgalmaz magyar terméket - 2007-ben a világ vezető kiskereskedelmi lánca lett a minőségi borok forgalmazása terén, 2009-es árbevétele elérte a 71 milliárd dollárt.

Kiss István elmondta: a kereskedőháznak kétmilliós tétele van a 2001-es 3 puttonyos aszúból, ami el is fog fogyni. Később évjáratot váltanak, annál is inkább, mert a 2001-es borokat más piacokra is szállítják. A pincészet - amelynek más borai is jelen vannak az Egyesült Államokban, de szinte elhanyagolható mennyiségben - arra fog törekedni, hogy az elkövetkező években bővítse piacát, tárgyal például a Walmart üzletlánccal is. Azt mondta, a nagy távolság ellenére megéri a borok amerikai forgalmazása, mivel egy palackot az európaihoz képest kétszeres áron lehet értékesíteni, a Costco 15-20 dollárért fog kínálni egy fél literes palackot.

"Ez egyfajta reklám, egy kellően jó termék ahhoz, hogy az amerikaiak általánosíthassanak és azt mondják, a magyar bor egy jó bor" - mondta, utalva arra, hogy a palackokat különleges, kimondottan Amerikának szánt díszcsomagolásban fogják szállítani. A hangsúly azon lesz, hogy egy nagy tradícióval rendelkező magyar bor érkezik az áruház polcaira. Véleménye szerint az aszúval teljes mértékben meg tudnak felelni az amerikaiak ízlésvilágának, akik köztudottan nagyon szeretik az édes ízeket.

"Nagy a felelősségünk, hiszen reményeink szerint a mi boraink fogják megnyitni a kaput a többi magyar bor előtt" - fogalmazott a Tokaj Kereskedőház Zrt. igazgatója.

Az Egyesült Államokba irányuló magyar mezőgazdasági export évente 35-38 millió dollár (ez 2009-ben, elsősorban a válság miatt visszaesett 23-24 millió dollárra). Ezen belül a borexport 3,9 millió dollárt, mintegy 2,5 millió palack bort tett ki tavaly - mondta el az MTI-nek Tóth Attila washingtoni mezőgazdasági attasé, aki jelentős sikernek nevezte, hogy egy ilyen nagy amerikai céghez be tudott kerülni egy magyar vállalat.

Olvasóink írták

  • 1. favágó 2010. április 30. 12:56
    „A régi mondás manapság már így szól: Jó bornak is kell a cégér!
    Csak nehogy a híres (vagy inkább hirhedt)szlovák "borvidék" vigye el később a piacot!:-(”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Drágulhatnak a nyelvtanfolyamok

Az akkreditációs szabályok változása miatt drágulhatnak a nyelvtanfolyamok - írja a Népszabadság… Tovább olvasom