Délmagyar logó

2017. 08. 22. kedd - Menyhért, Mirjam 14°C | 24°C Még több cikk.

Továbbra is cigányellenes a magyar társadalom

A magyarok többsége szerint a cigányok nem szeretnek dolgozni, sőt úgy vélik, ez a legfőbb oka hátrányos helyzetüknek is - derült ki a Progresszív Intézet felméréséből, amelynek eredményeit vasárnap hozták nyilvánosságra.
A megkérdezettek 84 százaléka azon az állásponton van, hogy a cigányok gondjai megoldódnának, ha végre elkezdenének dolgozni. Sokak szerint ebben nem is a munka hiánya akadályozza őket, hanem az akarat hiányzik hozzá.

A 2500 ember megkérdezésével készített kutatás szerint a társadalom továbbra is erősen negatívan viszonyul a cigánysághoz, vagyis az emberek többsége előítéletekkel közelít hozzájuk. A megkérdezettek fele egyetért azzal, hogy vannak olyan bűncselekmények, amelyeket leginkább cigányok követnek el, ezért a büntetőjogban szerintük külön szabályokat kellene alkalmazni rájuk. Sőt, a többség szerint a cigányok hajlamosabbak az erőszakos bűncselekményekre, mint a nem cigányok - ezzel a kijelentéssel csak 37 százalék nem értett egyet.

A kutatás is azt igazolta, hogy a nem cigány társadalom nehezen fogadja el a romák másságát, valamint nem nyitott abba az irányba, hogy ez a kisebbség megélje saját kultúráját: 10-ből 8-an vannak arról meggyőződve, hogy a cigányokat rá kellene szoktatni arra, hogy ugyanúgy éljenek, mint a nem cigányok. A többség szerint ugyanakkor a cigányok képtelenek a nem cigányokkal való együttélésre, illetve jobb, ha nem keverednek a nem cigányokkal. Még ennél is többen (62 százaléknyian) mondták azt, hogy a cigányok számának növekedése veszélyezteti a társadalom biztonságát - derül ki az eredményekből.

A felmérés szerint az emberek háromnegyede elutasítja azt a gondolatot is, hogy a roma kisebbség helyzetén pozitív diszkriminációval lehetne segíteni. A megkérdezettek 74 százaléka nem értett egyet például azzal, hogy a felsőoktatási intézményekbe egy bizonyos számú cigány hallgatót mindenképpen fel kellene venni, függetlenül attól, hogy teljesítik-e a felvételi követelményeket. Az egyéni felelősségvállalásról sem nyilatkoztak pozitívan a megkérdezettek: 10-ből 8-an nem gondolják, hogy ők személy szerint bármit is tudnának tenni a cigányok és nem cigányok viszonyának javításáért, ugyanakkor a roma emberektől ezt elvárják.

Rákérdeztek arra is, hogy a válaszadók el tudnának-e fogadni közvetlen szomszédjuknak bizonyos embereket: a kábítószereseket, a büntetett előéletűeket, a homoszexuálisokat és az AIDS-betegek utasították el legtöbben ebből a szempontból, de a többség nem fogadna el szomszédjaként egy cigány vagy egy arab embert sem. A többség, a megkérdezettek 53 százaléka, egy szélsőjobboldali szomszédságától viszont nem ódzkodna. A legelfogadottabbak a nagycsaládosok és a határon túli magyarok a kutatás adatai szerint.

A kérdőíves vizsgálatot 2009. március 23-a és április 7-e között végezték az ország felnőtt népességét reprezentáló 2500 fő személyes megkérdezésével.

Olvasóink írták

98 hozzászólás
  • 98. flexsnake 2009. május 06. 12:24
    „Egyenlőnek születik mindenki , nem anyagi alapon hanem emberileg. A társadalom és a család formál.
    Alapjában véve mindenki egyenlő. Utálom a cigányokat, de nem különböztetem meg őket hátrányosan. Ha valahol dönteni kell akkor nem ez alapján döntök. Ettől még nem kell hogy szeressem őket és lehetnek előítéleteim is.
    Ahogyan van aki tart a kutyáktól. Egyszer már megharapta. Nem kell hogy szeresse őket. De ettől még nem fogja megrugdosni őket vagy nem fogja az 1%át máshová adni. A KELL rossz szó. Semmit nem kell. Szeretni sem őket meg gyűlölni sem. De akiben nincs egy minimális viszolygás tapasztalatok útján az nehezen érti ezt.
    Utálni lehet a káposztát is ettől még nem gyomlálja ki senki. Csak nem eszi meg.”
  • 97. Celtis 2009. május 06. 10:46
    „flexsnake: "Minden ember egyenlőnek születik."
    Ebben nem értek egyet, de a többiben igen, amint az szerintem az első hozzászólásomból is kitűnik. Ha valaki bűnöző, lépjenek fel vele szemben keményen, és büntessék meg. Attól függetlenül, hogy melyik nemzetiségben tartozik.
    A problémám nekem csak a "gyűlölöm a cigányokat" meg "ezek mind bűnözők" jellegű hozzászólásokkal van.
    A diszkriminációval kapcsolatban is azt írtam, hogy ne legyen nemzetiségi megkülönböztetés se pozitív, se negatív irányba. Szociális, rászorultsági alapon kaphasson valaki segélyt. És nem azért, mert a szülők megérdemlik, hanem mert a gyerekek megérdemelnek egy esélyt. Mert csak így válhat igazzá, hogy "Minden ember egyenlőnek születik".”
  • 96. flexsnake 2009. május 06. 07:54
    „95. mint a miépnek meg a jobbiknak?”
  • 95. Sziszifusz 2009. május 05. 22:23
    „Miért sántítana? Ez benne van a pakliban! A politikai támogatottsághoz szavazatok kellenek! Orbánnak ugyanúgy, mint az SZDSZ-nek, vagy az MSZP-nek!”
  • 94. flexsnake 2009. május 05. 22:00
    „92. ott sántít a dolog hogy orbán óta van öco....”
  • 93. flexsnake 2009. május 05. 21:58
    „De a lőtéri kutyát nem érdekli a rendes cigány! Az a jó ha nem hall róla az ember. Normális fehérről sem cikkeznek tucatszám mert minek? Bűnöző ne legyen az meg színmentes dolog. Nem mentség az hogy roma. Minden ember egyenlőnek születik. Az egész cigánykérdés túl van misztifikálva, propagálva. Felesleges. Nem kell kisebbségi jogvédelem ha az alkotmány garantálja az egyenlő bánásmódot. Márpedig garantálja.
    Fel kell oszlatni a jogvédő ingyenélőket és a bűnösöket színre való tekintet nélkül súlyosan elítélni. Akár zöld, akár piros.”
  • 92. Sziszifusz 2009. május 05. 20:38
    „celtis! Egyrészt nem jól értelmezed, másrészt összekeveritek a szezont a fazonnal! Egy-két roma, nem roma túlsúlyos környezetben szerényen viselkedik! Amikor anno 1984-ben 400 családot telepítettek le városunkba a meglévőkhöz, elszabadult a pokol! A rendőröket is megtámadták, több alkalommal lövöldözésre is sor került. Néhány alkalommal komolyabb katonai erőt is igénybe kellett venni! Te rovod fel Mike3-nak, hogy a valódi arányokat nem érzékelheti, de pont Te vagy az, aki nem érzékeli! A romák egy területen való koncentrációja félelmetes háborúkat okoz! 1990-től a cégprivatizációk, TSz-ek felszámolása nem csak a munkahelyeket szüntette meg, hanem a "beszerzési" forrásokat is! Nem részletezem, aki egy kis logikával rendelkezi, tudni fogja a válaszokat! 1994-től a Horn-kormány már felismerte a csellengő cigányság politikailag is felhasználható értékét, és elindult az a maffializálódási folyamat is, ami a jelenlegi helyzetbe torkollott! Ekkor kezdték politikai fogásként felhasználni a rasszista uszítást! Ez tipikus, sokszor alkalmazott bolsevik módszer! A széttelepítések valamelyest javítottak a helyzeten, de az országban tapasztalható elképesztő méreteket öltő korrupciós hullám beindította a szervezett cigánybűnözést is! GYF politikai fegyverként szintén bevetette, aminek eredményeit most már sokszorosan érzékelhetjük! A roma társadalom csak lazán kapcsolódik! Közös nevező csak akkor van, ha van közös ellenség! Amúgy egymást nyírják! A beintegrálódott romák biztos távolságra telepednek le fajtársaiktól, és ha nem bűnözők, mindenféle kapcsolatot kerülnek népükkel! Az általad "rendesnek" nevezett romák a populációjuk 40-60%-át teszik ki, a körülményektől függően. Ez a magyarországi kb. 1 milliós népességüket tekintve 300-400 ezer főnyi bűnöző családot jelent. Az enyingí cigánymaffiához hasonló legalább 100 található az országban, de általában a 150-200 fős csapat csak a mag! Bármikor hozzákapcsolhatóak, az egyéb területeken működő más csoportok is. Mélységében kell megismerni ezt a népcsoportot. A bűnözésre specializálódott réteg jól szervezett, kapcsolatot tart fennt a területi határaival szomszédos bandákkal, de a cigány képviselőkkel is! Jelenleg is folyamatosan szerveződik, újratemelődik a létszám, és kialakulnak újabb csoportok is, ami területi háborúkat okoz! Az uzsorásokra jellemző az elrettentő példa statuálás csak az egyik oka a molotovkoktélos, kézigránátos, fegyveres támadásoknak, a másik a területi harc (pl. siófoki vonulás stb.)! Elvétve, de kikottyantják a rendőrkapitányok is a médiák felé, hogy gyakorta köti le a rendőrség erejét több száz fős, rivalizáló cigány bandaháborúk! Egy regnáló kormányzat a diktatórikus kormányzás bevezetésének érdekében használja fel a rasszista indíttatást saját korrupciójának, bűncselekményeinek takargatására, a képviselettel egykori megbízói ellen, vagyis ellenünk! A Magyar Nép alapvetően béketűrő, nem rasszista fajta! Idegenszívű politikusaink az egész világot próbálják meggyőzni - a lehető legrosszabb színben feltüntetve a Magyar Nemzetet - saját választóik rasszista mivoltáról! Válaszd meg őket, hogy köpködhessenek rád! Az egyoldalú etnikai konfliktuskezeléssel még a békésebb embereket is ki lehet hozni a sodrukból! Kényszerpályára taszítják a rendőrséget, hogy bűnbaknak kiálthassák ki, miközben rendeleti, irányítási, utasítási és anyagi lehetőségbeli módszerekkel ellehetetlenítik! Itt tartunk! Szavazz azokra, akik azzal kezdik a kampánybeszédüket: "Én kiállok a kisebbségi jogokért"! A Te többségi jogaidért ki áll ki?”
  • 91. Celtis 2009. május 05. 17:27
    „90: A valódi arányokat nem érzékelheted, a csendes, rendes cigányokról nem hallasz, mert ők nem balhéznak. De hidd el, belőlük is rengeteg van.

    Nekem a Cserepes közelében van a munkahelyem és naponta járok ki az ABC-be ebédért. Itt naponta találkozom romákkal, akik rendesen, illedelmesen köszönnek a boltosnak (oké, kicsit hangosak és túl közvetlenek számomra, de emiatt senkit nem ítélhetünk el). A bolti eladók is ismerik őket, tegeződnek, rákérdeznek, hogy van a család.

    Két hónapja a munkahely elől lopták el a biciklimet, és a biztonsági kamera felvételén még arcról föl is ismertem a tettest, tudom ki az, balhés gyerek. De ez semmit nem változtatott a véleményemen a többiekről, a boltban.

    Elhiszem, hogy a kirívó esetek emléke maradandóbb, de éppen ezért lehetetlen egyedi esetekből messzemenő következtetést levonni.”
  • 90. Mike3 2009. május 05. 15:11
    „67-eshez:

    Igen, én emlékszem ugyanis engem is kihallgattak az ügyben (Kumbor). Egy suliba jártunk a sráccal (Tímár Attila).
    A történet: Volt a srácnak egy husky kutyája. Pompás állat volt, éppen vemhes. A cigányok pontosan tudták, hogy mennyit fognak érni az eb kölykei. El is lopták, mint a szél. A srác a körtöltés utca környékén lakott, a putri is ott állt valahol. Többször hallotta onnan ugatni a kutyát, de a rendőrség szokás szerint baszott bármit is tenni. Többször keveredet a kutya miatt személyes inzultusba putrisékkal, aminek az lett a vége, hogy elkapták. Több napig kínozták kikötözve (vagdosták, szúrkálták és égették). Egyszer csak túl messzire mentek, gondolom túl mélyre szúrtak így a srác meghalt. Ezután hajították ki a holttestét a gazosba. Ja, az ellés után a kutyát megfolytották.

    Na hát ennyit a csúrt csavart faszom arányokról meg a nagy cigánymosdatásról. Igen, van köztük rendes. Összesen 7 darab, de az összes többi egyszerűen akasztófára való.”
  • 89. Celtis 2009. május 05. 13:05
    „Sziszifusz: Ha jól értelmezem a hozzászólások többségét, a problémák abszolút többségét az utcai lopások, támadások jelentik. Ezekre igenis elmondhatjuk, hogy nem a nemzetiségre, hanem a vagyoni rétegre jellemzőek.

    Vagy rendben van, vizsgáljuk az összes réteget, de akkor már következetesen, az általuk (akár létszámarányosan) okozott kárt nézzük, és mindegyiket a hasonló vagyonú nemcigány réteggel összevetve!

    Attól tartok, hogy a "legfelső szinten lévő uzsorás-orgazda-kábítószerkeresedő-védelmipénz-szedő" bűnözők még csak töredékével sem károsítják a társadalmat, mint a Parlamentben és minisztériumokban ülők vagy éppen maffiamódszerekkel dolgozó nagyvállalati vezetők! A két érték nem összevethető semmilyen szinten!”
  • 88. Cukorfalat2 2009. május 05. 12:03
    „Sziszifusz!
    Nem áll szándékomban vitatkozni. Lehet, hogy nem részleteztem ki kellően, de én azzal értek egyet, hogy vannak jó és rossz emberek. Legalábbis számomra. És mindegy, hogy milyen színű a bőre.”
  • 87. Sziszifusz 2009. május 05. 11:12
    „Élnétek közöttük, más lehetősség híján! Ha annyi atrocitást ért volna benneteket, mint a környékünkön lakókat, vagy engem, nem lennétek ilyen cinikusan humánusak! Könnyű máséval verni a csalánt!
    Amúgy Cyt arányokról beszélt, nem arról amiről te Cukorfalat2! Én is erről írtam a 82.-es bejegyzésben, de úgy látszik egyeseknek nehézségeket okoz a lélekszámarányos bűncselekményelkövetések arányszámainak értelmezése!”
  • 86. Cukorfalat2 2009. május 05. 08:50
    „Cyttel értek egyet. Vannak jó és rossz emberek, a színüktől függetlenül. Tény, hogy valamiért a romáról több negatív dolgot lehet hallani. De az meg már gáz, hogy egy tv műsorban nem lehet kimondani azt, hogy "cigánypecsenye", hanem azt mondják helyette, hogy "romapecsenye". Szerintem azért ez nem kicsit túlzás.”
  • 85. Enn30 2009. május 05. 08:10
    „Csak azt tudnám miért vesznek egy kalapalá minden romát??????
    És már elég régota olvasom a hozzászolásokat hát ez a magyar nép
    büszkék lehetek magatokra.
    Le k....-tok stb stb én csak jót röhögök rajtatok”
  • 84. sörpocak 2009. május 05. 07:11
    „Hogy miért cigányellenes a magyarok egy része?
    Kolompár Orbán főcigány nyilatkozata is alátámasztja ezt. Ma reggel a mokkában is azt mondta, hogy csak gyerekcsíny volt és a polgármester erősíti a cigányellenes hangulatot Kiskunlacházán. Biztosan ez az igazság, Kolompár !?? Majdnem az jött le, hogy a szülők, illetve a kislány nem mond igazat, ferdítenek.Nem mondta ki, de éreztette.”
  • 83. flexsnake 2009. május 05. 01:41
    „ezt a szegénybűnözést meg kényszerbűnözést felejtsétek már el. Rengeteg nem cigány él sokkal rosszabb körülmények közt sokkal kevesebb pénzből és mégsem lop. Miért? Azért mert nem lépi át azt a bizonyos határt.”
  • 82. Sziszifusz 2009. május 04. 20:44
    „Celtis! ami a megoszlások vizsgálatát illeti, van, ha nem is pontos összehasonlítási alap, mivel a jelentős számban letagadott, le nem jelentett (kormányzati utasításra),átminősített, ill. vádalkus cselekmények nem szerepelnek, az összesítésekben!
    NEM jó a legjobb tudomásod! A rétegek szerinti eloszlás 150-180:1-2 értékeken áll (ezt értsd a lélekszámarányos bűncselekményekre vetítve), és ez Európa több országában is hasonló tendenciát mutat (igaz, pl.: angliában, finnországban, olaszországban nem hamisítanak statisztikákat)!
    A cigánybűnözés rétegelosztott, ezért nem lehet kizárólag szegénybűnözésről beszélni! A legfelső szinten az uzsorás-orgazda-kábítószerkeresedő-védelmipénz-szedő cigányság áll! Ezek alatt az autó és nagyértékű gépjármű és berendezés eltulajdonításokkal, szintén orgazdaságra és kurvák futtatására szakosodott csoportok, valamint a behajtók következnek! Itt jön egy szélesebb űr! Ide tartoznak a látszattevékenységből, vagy becsapásból, csalásból élő rétegek! A utolsó előtti réteg, a betörésekre, zsebtolvajlásra, rablásokra szakosodott cigányok, melyek szoros kapcsolatban állnak a területi felosztásban illetékes orgazdákkal! Az utolsó a szellemileg elmaradottabb, vagy mondhatjuk úgy is: nem ambíciózus réteg! Ezeket az embereket lehet látni a szeméttelepeken guberálni (fémhulladék, disznóknak szárazkenyér, bútor stb.)! Mélyszegénységben élnek, de alapvetően nem bűnözők! Ez az a réteg, akik dolgoznának is, és megbízhatóak, ami már nem mondható el a rablásokkal, betörésekkel is foglakoző, de dolgozni is hajlandó felettük helyet foglaló réteggel kapcsolatban! A roma képviseletek (önkormányzati képviselők, cigány szervezeti vezetők) kevés kivétellel, gyorsan megtalálták a helyüket a korrupt rendszerben! "Nem nehéz a békát a tónak ugrasztani!"
    Jelenleg országos szinten telítődött a "piac"! A roma-roma konfliktusok jelentős része területi harc! A cigánynak más nemzetiségű csak akkor ad kölcsönt, ha neki dolgozik, vagy ha hozzáfér az adós pénzforrásaihoz! A roma-roma kölcsönökben tapasztalható a legtöbb megtorlás, valamint az orgazdaügyletek egymás becsapási kísérleteinél! Szinte az összes romák ellen elkövetett bűncselekménynél meg lehet találni az elkövetéssel alaposan gyanúsítható kört! Az egy más kérdés, hogy a penge élén táncoló kormányzat számára egy polgárháború egy időre megoldaná a demokrácia problémáját! A kormányzatnak mindegy, hogy a szélsőjobb és a kormány között, vagy a romák és magyarok között sikerül kirobbantani polgárháborút! A lényeg, hogy legyen, mert akkor félre lehet állítani az ellenfeleiket, és felfüggesztehető a demokratikus jogállam intézménye! (Mielőtt bárki is agyalni kezdene, honna tudok ezekről, elárulom, azoktól, akik ezzel foglakoznak, de nem beszélhetnek róla!)”
  • 81. kom 2009. május 04. 20:33
    „80-nak celtis ezzel teljessen egyet értek!”
  • 80. Celtis 2009. május 04. 17:13
    „77 cyt: Szerintem jó helyen kapisgálsz, a százalékos megoszlásokat lehetne vizsgálni, csak az nem mindegy, mit hasonlítunk össze mivel.
    Legjobb tudomásom szerint ugyanis a romák körében kimutatható bűnözési ráta nem tér el jelentősen a magyar nemzetiségű, hasonló vagyoni helyzetű réteggel összevetve. Tehát ebből éppen azt a következtetést lehet levonni, hogy tényleg nincs cigánybűnözés, hanem szegénybűnözés van.

    A romák vagyoni-társadalmi helyzetének okait viszont sokkal bonyolultabb lenne felderíteni. Hogy a rendkívül alacsony iskolázottsági és magas munkanélküliségi ráta milyen mértékben adódik a "kultúrából", milyen mértékben a családokban továbbörökített szegénységből, milyen mértékben az előítéletes (és bármely becsületes romának a munkakeresését is "kockázatkerülésből" elutasító) társadalomból.

    Ez egy ördögi kör, és nem is látom a lehetőségét, hogy megfordítsuk. Mindenesetre nemzetiségű alapú pozitív diszkrimináció helyett én szigorúan szociális alapút tartanék elfogadhatónak. Ha pusztán a nemzetiségi hovatartozása alapján nem ítélhetünk meg valakit, akkor nem ítélhetjük meg se oda, se vissza.”
  • 79. flexsnake 2009. május 04. 14:58
    „http://www.hetivalasz.hu/cikk/0905/felnek_a_romaktol

    olaszországban is van gond. Ők is rasszisták!”
98 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hétfőn ítélet születhet a csepeli bombagyár ügyében

Védőbeszéddel és vádbeszéddel folytatódik hétfőn a Tomcat néven elhíresült blogger, Polgár Tamás… Tovább olvasom