Délmagyar logó

2017. 02. 24. péntek - Mátyás 5°C | 12°C Még több cikk.

Túl sok a vizsga az egyetemeken

Sok a tárgy és a vizsga a magyar felsőoktatásban, emiatt az oktatók és a hallgatók is túlterheltek.
Nyugaton sokkal kevesebb a vizsga, ráadásul több kreditpontot érnek - mondja Polónyi István oktatáskutató. A diákok nem tudják mindig követni az ajánlott haladási rendet, mert sokan vannak, a tanár pedig kevés, ezért az intézmények nem hirdetnek meg minden kurzust minden félévben. Ezért ha valaki megbukik valamiből, esetleg egy évig is várnia kell, míg újra meghirdetik azt. Ha pedig a tárgyak egymásra épülnek, akkor a vizsgák csúszása még nagyobb gondot okoz a hallgatónak. Szakértők szerint a vizsgákról inkább az évközi munkára kéne helyezni a hangsúlyt, így a szemeszter végén 3-4 megmérettetésen kéne csak átesniük a most általános 10-12-vel szemben.

Olvasóink írták

57 hozzászólás
  • 57. comet 2009. július 09. 11:12
    „56 - Beth- Rossz lehet neked is, meg a gyerekeknek is. Nem jó pályát választottál, talán még nem késő váltani.”
  • 56. Beth 2009. július 09. 09:55
    „Már középiskolában sem veszik a gyerekek a fáradságot, hogy megtanulják a tanárok nevét. Év végén sem tudják, csak a tantárgy nevét, amin bent ültek.
    Mit várunk ilyen egyedektől??? Én megmondom őszintén semmit. Ostorozom őket, ahol lehet, és megtaníttatom velük, hogy a köszönés a legfontosabb, hogy a szemembe nézzen, ha velem beszél, hogy normálisan fogalmazzon, és a többi apróságot, ami emberré teszi a tudás mellett...

    Amúgy a tanulók a feladóvevénnyel sem tudnak mit kezdeni... Hát még az önéletrajzzal??? :DDD
    Nem baj, szoktam nekik mondani, hogy ránézésből megállapítom a beadott dolgozatra fordított időt és energiát.
    Ekkor megkérdezik, hogy miért, mire én elkezdem sorolni a formai, tartalmi, stilisztikai hibákat. Ettől leesik az álluk. Másik évben már egy kicsit több időt fordítanak rá... Némelyik, mert nem mindegyik teszi :)))”
  • 55. szgy 2009. július 08. 17:35
    „Amit használható tudásként szoktak emlegetni, az legtöbbször nem tudás, hanem rutin. A rutint meg csak magától szerezheti meg az ember, sok munkával, nincs királyi út. Ezért az egyetem elvileg sem próbálhatja meg, szerintem, hogy a rutint helyezze mindenféle képzés középpontjába, hanem egy relatíve széles perspektívát ad egy szakterületről, ami alkalmas arra, hogy a tudásigényes munkák rutinját mindenki személyre szabottan, továbbtanulva, erre ráépítse. Sőt, fejlessze és tanulja tovább egy életen át. Vannak persze kötelező szakmai gyakorlatok, a doktori képzésben ez kifejezetten elvárás, de az már szinte szakma, gyakorlatilag már nem tanulói élethelyzet.”
  • 54. cyt 2009. július 08. 16:41
    „1) Az egész oktatási reform csak összekuszálta a korábban tiszta trendeket, a tananyagok egymásra épülését, stb.
    2) Nem a vizsgák száma túl sok, hanem a diákanyag lesz egyre gyengébb. Ennek gyökere pedig mára már az általános iskolai oktatásig nyúlik vissza.
    3) Sem a diák, sem az oktató nem hibás a jelen állapotokért; KIZÁROLAG a liberális oktatáspolitika elmúlt 15-20-éves tevékenysége okolható a jelen helyzetért -- bár szerintem mindez már 35-40 évvel ezelőtt elkezdődött.”
  • 53. forgne 2009. július 08. 16:29
    „A miskolci egyetemen is kb.160-an kezdtek 4 évvel ezelőtt villamosmérnöki szakon. A múlt hónapban sikerült is 9 emberkének záróvizsgázni és méröki dilpomát szerezni. Ez egy tuti infó, mert a férjem ottt volt a végzősök között. Nemmondom, hogy egyszerű volt a rengeteg tantárgyat megtanulni.De sikerült még 40 éves fejjel is.”
  • 52. Cat 2009. július 08. 15:51
    „A sok vizsga nem jelent automatikusan nehéz szakot, és a kevés vizsga sem könnyűt.
    Egyetértek az utolsó mondattal; az egyetemeken a "mindent, de mindenből csak egy kicsit" elv uralkodik, azaz egyszerre sokféle dolgot próbálnak beleönteni a diák fejébe, de mindenből csak az alapokat. Ez jó rálátást ad, de gyakorlati tudást nem. A gyakorlati tudást persze önszorgalomból is meg lehet, kell szerezni, de ennek kárára válik, ha további 15 hasznos vagy haszontalan tárgyból kell teljesítenie. Nem is az a fő gond, hogy teljesítenie kell, hanem az, hogy a számonkérés is erősen az önszorgalomra épít. Nem értek egyet ezzel az oktatási irányzattal. Minek jár az ember egyetemre, ha úgyis önszorgalomból szerzi meg a használható tudást?”
  • 51. InTheLongRunWeAreAllDead 2009. július 08. 14:37
    „De azért nem semmi ez a cikk, óriási szakértelem kell ezekhez a megállapitásokhoz :D
    Biztos évtizedes kutatások előzték meg.”
  • 50. bélás 2009. július 08. 14:33
    „És a szakértők tesznek is majd valamit, vagy csak lábjegyzet lesz a rovat?”
  • 49. comet 2009. július 08. 14:28
    „az idén szegeden a matek mesterszakon a 70 felvett levelezősből ha jól tudom hatan tudtak záróvizsgázni. Pedig hát itt matektanárokról van szó, akik nem ma kezdték. Beszívatták rendesen a kollégáikat. Persze a szivornyáztatás általános, meg olyan is van hogy lósz.rért osszák az ötöst. Szórakozni már tudnak a tisztelt egyetemi tanáraink, már csak előadást tartani kéne megtanulni, tisztelet az erősen fogyatkozó régivágású kivételnek.
    A Youtube-n lehet leckét venni a külföldi kollégáktól, hogy hogyan lehet bonyolult dolgokról egyszerűen és közérthetően beszélni. Az egyszerű dolgokról érthetetlenül beszélés már megy, azt inkább el kéne felejteni.
    Ennyit a magyar felsőoktatásról.”
  • 48. dean23 2009. július 08. 14:22
    „46.
    Mérnöknek pl. semmi szüksége ezekre! :)”
  • 47. antikos 2009. július 08. 14:13
    „Adják alanyi jogon a diplomát a sok sügérnek:)”
  • 46. bagira1024 2009. július 08. 14:00
    „"egy halom kammer tárgyat, mert azokból is kell egy adott kreditszintet teljesíteni! Az már lényegtelen, h. ezekre max a vizsga napján 1-2x megyünk be és 1 órával előtte vágom ki a puskát, vagy még azt se viszek! Pl. szociológia, filozófia stb..."

    Attól függ, hogy mit csinál a delikvens. A legtöbb szakon nem árt bizonyos szociológiai ismeretek birtokában lenni. A filozófia sem butaság, persze kérdés, hogy mit tanítanak ezen a címen. Igaz utóbbit kevesebben hasznosíthatják szakmájukhoz kötötten.”
  • 45. dean23 2009. július 08. 13:49
    „43.
    Ez pontosan így van! Ráadásul a rendszer úgy van felépítve, h. magunktól is fel kell vennünk egy halom kammer tárgyat, mert azokból is kell egy adott kreditszintet teljesíteni! Az már lényegtelen, h. ezekre max a vizsga napján 1-2x megyünk be és 1 órával előtte vágom ki a puskát, vagy még azt se viszek! Pl. szociológia, filozófia stb...”
  • 44. dean23 2009. július 08. 13:45
    „41.
    4 év egyetem alatt 1 tanárom volt aki pontról pontra visszakövetelte az anyagot és annyiszor mentünk vissza hozzá amíg teljesen nem tudtuk! Kb. 150-200 hallgatója lehet több szakra bontva. 90%-nak tudja a nevét és katalógus nélkül megmondja ki mikor nem volt az óráján! Bár minden tanár ilyen lenne. Manapság a pedagógus szak kb. a lúzerszakok közé sorolható!”
  • 43. Mike3 2009. július 08. 13:44
    „ha nem lenne 1millió1 kamu kis tantárgy, kamu kis vizsgákkal, nem lenne sok szép kamu kis állás kamu munkavállalóknak”
  • 42. Sztike 2009. július 08. 13:33
    „Éljen a TTiK, ahol még tudni is kell valamit, nem csak könyveket visszabüfizni...De úgy vagyok vele, hogy hiába mennek büfészakra egyesek, 5 egészes átlaggal végezve azt el, munkát úgy se nagyon kapnak vele...”
  • 41. achilleus 2009. július 08. 13:33
    „38. hozzászólás dean23 2009.07.08. 13:17
    "Hiába járok be egy tanár óráira több szemeszteren át, még a nevemet se tudja!"

    Gyakran ez fordítva is igaz. De ma már az a normális, hogy egy oktatónak évente 200-300 új hallgató nevét illik megtanulnia, miközben a 200-300 hallgató fele képtelen megjegyezni annak az 1 oktatónak a nevét, aki az előadóteremben előttük szerencsétlenkedik. Nem egyszer fordul elő, hogy a drága hallgatónak fogalma sincs, hogy név szerint kit is keres, amikor a folyosókon kóvályog.”
  • 40. achilleus 2009. július 08. 13:25
    „Többeknek: Július 1-től Szabó Gábor, az SZTE rektora lett a Rektori Konferencia elnöke.
    Tájékozódásként ajánlom elolvasásra a vele készült - talán legteljesebb - interjút:
    http://nol.hu/belfold/a_gyerekek_nem_hibasak_semmiert”
  • 39. persona 2009. július 08. 13:18
    „35. teljesen jól látod. én is ezt mondogatom a diákjaimnak,hogy nem kell mindenkinek egyetemre menni, de a szülő nem csak ad, követel is. Mégpedig diplomát. Valószínűleg ha csak a gyerekeken múlna, lehet fele ennyien lennének csak a felsőoktatásban.”
  • 38. dean23 2009. július 08. 13:17
    „Kellett nektek ennyi ingyenélő hallgató! 3-4 vizsga?! Miért nem mindjárt csak szöveges értékelést kapnak, mint az általános iskolában?! A színvonal már így is egy kalap sz....!!! Ami ingyen van az elértéktelenedik! Régen jó volt az érettségi, most ott tartunk, hogy több diplomával se lehet elhelyezkedni, mert tömegoktatás van! Hiába járok be egy tanár óráira több szemeszteren át, még a nevemet se tudja! Hurrá!”
57 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Csökkent az üzemanyagok ára

Csökkentette bruttó 7-7 forinttal a 95-ös benzin és a gázolaj literenkénti nagykereskedelmi árát a… Tovább olvasom