Délmagyar logó

2018. 11. 19. hétfő - Erzsébet 1°C | 5°C Még több cikk.

Túraútvonal az egykori vasfüggöny nyomvonalán

Turisztikai látnivaló lesz a magyar-osztrák határon az egykori keleti blokkot a Nyugattól 1989-ig elválasztó vasfüggöny nyomvonalából; a túraútvonal első szakaszát szombaton avatták Sopron térségében.
Az ünnepség a páneurópai piknik megemlékezéseihez kapcsolódott. A Bécsi úttól, Sopron határától népes társaság indult gyalog a páneurópai piknik emlékhelyhez, ahol 17 évvel ezelőtt több száz keletnémet jutott át a vasfüggönyön túlra a határ ideiglenes megnyitásakor.

A sopronpusztai emlékhelyen Szájer József és Michael Cramer európai parlamenti (EP)képviselők szalagátvágással avatták az útszakaszt. Az ünnepségen Michael Cramer, az EP zöld frakciójának képviselője, a vasfüggöny túraútvonal kezdeményezője méltatta az esemény jelentőségét.

Az Európai Parlamentben korábban ő javasolta, hogy a berlini fal emlékére létesített berlini falútvonalhoz hasonlóan jöjjön létre a vasfüggöny vándorút, amely a Fekete-tengertől a Balti-tengerig húzódna. Ennek csaknem 300 kilométeres szakasza Magyarországon, az egykori műszaki határzár helyén halad majd át. Sopron és a Fertő-tó között a világörökség területén húzódik a magyarországi túraút szombaton átadott szakasza, amelyen felfestések és táblák segítik tájékozódni a bakancsos turistákat.

A táblák kihelyezését a természetjáró egyesületek végezték - mondta Taschner Tamás, a Fertő-Táj Világörökség Magyar Tanácsa Egyesület titkára, hozzátéve, a műszaki zár és az államhatár közötti sáv a külvilágtól hermetikusan elzárt terület volt, így az ott található természeti és kulturális értékek még felfedezésre várnak.

A túraútvonal kialakítását a tagállamok maguk finanszírozzák. Az útvonal a Fertő-tótól Felsőszölnökig tartó szakaszának kiépítéséhez az ifjúsági és szociális tárca nyújtott 2,5 millió forint támogatást.

Az elektromos jelzőrendszert, azaz a vasfüggönyt 1965-ben állították fel a magyar-osztrák határon. Ez váltotta fel a kommunista hatalomátvétel után közvetlenül az osztrák határnál felépített szögesdrótot és aknamezőt magában foglaló "védrendszert". A vasfüggönyt 1989-ben bontották le.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

NB III: Eddig Hibátlan az SVSE

Tovább olvasom