Délmagyar logó

2017. 09. 19. kedd - Vilhelmina 13°C | 25°C Még több cikk.

Tűzoltóautó borult fel Budapesten - fotó

A balesetben egy tűzoltó könnyebben megsérült.
Egy tűzoltó könnyebben megsérült, amikor felborult az általa vezetett vízszállító jármű pénteken Budapesten - tájékoztatott az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság helyettes sajtószóvivője.

Hajdu Márton közölte: a baleset a Rákóczi híd budai oldalán, a Kopaszi-gátnál történt, a tűzoltók egy XXIII. kerületi szabadtéri tűzhöz vonultak ki. A vízszállító autóban egyedül a sofőr utazott.

Felborult tűzoltóautó a fővárosban, a Rákóczi híd budai oldalán, a Kopaszi-gátnál 2013. augusztus 2-án. Fotó: MTI/Mihádák Zoltán
Felborult tűzoltóautó a fővárosban, a Rákóczi híd budai oldalán, a Kopaszi-gátnál 2013. augusztus 2-án.
Fotó: MTI/Mihádák Zoltán

Olvasóink írták

  • 9. _csutak_ 2013. augusztus 03. 14:49
    „@Luckylaci:
    Kedves barátom, ha elolvasod kívülálló szemével az általad írottakat, bizony az jött át :(
    Nem azt állítottam, hogy az a véleményed, de amit és ahogy írtál abból elég vonalas vélemény csengett.
    Ha ez nem így van akkor örülök neki, mert tudom milyen kegyetlen dolog néha az embernek az objektív igazságát megvédenie!
    Ha közelebbit megtudok barátomtól, -aki juszt sem a katasztrófát védi hanem tüzet olt!- akkor az őszinte igazságnak (van olyan?) megfelelő jogi tanácsot és jogi képviselőt tudok javasolni a kollégának. Tudod, minket az ország legjobb, legdörzsöltebb szakjogászai oktattak.
    További kellemes, hűvösebb hétvégét kivánok!”
  • 8. Luckylaci 2013. augusztus 03. 11:26
    „Kedves Csutak!
    Sajnálom,hogy neked a dialógusunk végén az jött le,hogy én előre elítélem a gépkocsivezetőt! Ez nem így van,sőt, ha rajtam múlna biztosan megvédeném akkor is ha kiderülne, mégiscsak elbal faxoskodott valamit! 25 éve passzolgatok a pályán, hidd el, "láttam már éjjeliőrt nappal meghalni" :-)
    Ha esze van a gyereknek pont az általad leírtakkal fog védekezni, de abban biztos vagyok, hogy az igazság valahol a párbeszédünk közepénél lapul........mert sosem a kanyar a hibás!
    Szerencsére nem történt nagyobb baj, az anyagi kár viszont jelentős lehet és a mostani kártérítési szabályok miatt valószínűleg mélyen és tartósan belenyúlnak majd a pilóta zsebébe!- Mert mostmár ilyen időket élünk!”
  • 7. _csutak_ 2013. augusztus 03. 00:41
    „@Luckylaci:
    Kedves barátom, én leírtam azt ami számomra elsőnek beugrott!
    Leírtam annak a környezetét, tehát az emberi test fiziológiás válaszát ami okozhatta.
    Persze amúgy okozhatta az is, hogy áttért a mozlim hitre és eljött a napi negyedik ima ezért leborult szigorúan Mekka felé:)
    Az első kérdésedre a választ kétszer leírtam!
    "-A helytelenül megválasztott sebesség"
    Válaszom:"~élelmeztem a túlmelegedés okozta dezorientáltságot. Azaz, amikor az ember néz, lát, de az információkat nem valós időben dolgozza fel magában!
    A percepció egyébként az a kognitív tevékenység, amikor is az agy a rendelkezésre álló érzékszervi adatokat feldolgozza, ez tanulható (tanulandó) folyamatok összessége."
    Az összes észleléssel kapcsolatos kérdésedre ott feljebb a válasz.
    "- A jármű tömegéből~-Környezeti ~-A forgalmi"
    Ezekhez kell a rendezett térben és időben valós feldolgozásra képes agy. Mert a közlekedési érzéket lefordítva úgy lehet magyarázni, hogy a gyakorlott járművezető agya kettő-három másodpercre előre kiszámolja a várható (analógia) történéseket.
    De mint írtam, az sem kizárt, hogy beállt a szik szeparatistákhoz és tiltakozásul felborította az autót:)
    Kettőnk között egy különbség van s ez sajnálatos!
    Én az ember felől közelítem és jó szándékkal amíg TE a rossz tapasztalataidat kivetíted olyan emberre, akiről semmit nem tudsz.
    Én sem tudok, ezért feltételezem róla a jót.
    Szerencsés napot kivánok ha felébredtél: csutak”
  • 6. Luckylaci 2013. augusztus 02. 22:20
    „Csutak! Akkor kiveséztük a lehetséges kiváltó okok egyikét, a túlmelegedéstől fellépő dezorientáltságot, ezzel bizonyítandó kb 5%-ot. (Ügyvédként is beválnál :-) Marad még:
    -A helytelenül megválasztott sebesség
    -A jármű tömegéből és magas súlypontjából fellépő (az átlagosnál jóval magasabb!) fizikai erőhatás
    -Környezeti hatások összessége, időjárás, hőmérséklet, tapadás, stb.
    -A forgalmi helyzet, gondolok itt a partner járművezetők a tűzoltó gépjárműhöz viszonyulásához (utat nyit, elévág, nem hallja, hallja,de nem érdekli mert ő jobban siet..., nem képes a feladatot megoldani,( pl: befékez az út közepén és vár,hogy oldd meg te ahogy tudod, stb.)
    - A tűzoltójármű vezetőjének viselkedése. (gondolok itt arra, hogy egyes önmagukkal elégedett ifjú pilóták képesek magukról elhinni, hogy ők a legjobbak mert ők a hősök....mindenki takarodjon, mert dráma van ....még egyes idősebb gépkocsivezetők, /jelzem ők is igyekeznek,/ de belátják, hogy a fél ország összes nádasa együtt (!) sem ér annyit mint egy ilyen Kerax ára újkorában, nemhogy egy esetleges sérülés, neadj isten emberélet! ( de az ilyen kis "rontópálok" kiszűrése asszem parancsnoki, szolgálat és szerparancsnoki hatáskör, a PÁV-I en felül!Ilyenkor a fejekben kell rendet tenni!)
    - Egyéb eddig fel nem sorolt összetevők.Pl: Nem tudjuk milyen jellegű riasztást kapott (életveszély, életmentés fennáll, avagy csak útmenti árokban gaz ég? Nyilván az előbbinél teperjen ezerrel de 20 m2-er gazért ez túl nagy áldozat....
    Mester, várom a válaszát!”
  • 5. _csutak_ 2013. augusztus 02. 21:46
    „@Luckylaci:
    Bármikor barátom, kérdezz és ha tudok válaszolok!
    Amikor végül is úgy döntöttem, hogy elég az autóreszelésből és beültem a bal első ülésbe azonnal elkezdtem magam képezni.
    Minden olyan dolog érdekelt ami a járművezető "működésével" kapcsolatos. Tehát a közúti közlekedési jogszabályok, emelt szintű elsősegélynyújtó tanfolyás, és sok egyéb, de vágó dolog után néztem, mert én akartam a legjobb lenni!
    Annyiban sikerült, hogy három földrészen furikáztam túlméretes jószággal, baleset nélkül. (Szerencsém volt!)
    Maradva a cikk témájánál:
    A rendelkezésemre álló információk (és tűzoltó barátom által megismert szabályok!) miatt vélelmeztem a túlmelegedés okozta dezorientáltságot. Azaz, amikor az ember néz, lát, de az információkat nem valós időben dolgozza fel magában!
    A percepció egyébként az a kognitív tevékenység, amikor is az agy a rendelkezésre álló érzékszervi adatokat feldolgozza, ez tanulható (tanulandó) folyamatok összessége.
    Sajnos sok baleset bekövetkezik olyan apróság miatt, mint a "vízmérgezés" azaz amikor elvész a folyadék a szervezetből a folyadékpótlás hiánya miatt.
    Ebben a melegben sokan hűtött irodából nézik amint ezek az emberek, mint a tergöncés szamár, úgy felöltözve dolgoznak!”
  • 4. Luckylaci 2013. augusztus 02. 20:58
    „Kedves barátom, csutak! Bizonyára igazad lehet a tér-idő kontinuitást professzionálisan megjelenítő okításod tükrében. De! Egy szót sem szóltam volna, ha a tűzoltó srác "téves precepciója" és ezt követő tér- idő dezorientáltsága mondjuk egy 40 C fokot meghaladó külső hőmérséklet,erős napsütés, állig bezippzárazott védőruha, kámzsa, védőkesztyű, sisak, és egy faja kis erdő/nádas/kazal...tűz kombójaként egy rohamtempóban történő munkavégzést követően történik, jah, és majd elfelejtettem a füsstel telített oxigénhiányos állapotot! De leírom egyszerűen, hogy ne csak a doctorok meg a Jedik értsék: Lelassulsz,elfogy az erőd, talán fulladsz is kicsit, a szemeid előtt karikák pattognak és végül térdrerogysz akkor is, ha nem akarsz....valahogy így megy ez!! De ha ez vezetés közben is ki tud alakulni akkor ott nagyon nagy a baj, és valszeg a pilótának is inkább dodgemet kellene vezetnie, nem egy 16 tonnás bombát! Ettől függetlenül ne húzzuk a "vizes lepedőt" a srácra, főleg mert nem is ismerjük a körülményeket, az is lehet, hogy olyan forgalmi helyzetbe került, hogy nem is tehetett mást, vagy épp emberek életét mentette meg azzal, hogy pl. így került el egy ütközést!? Ki tudja? Nem voltunk ott....
    Mester! Kérdezhetek majd, ha nem értek valamit?”
  • 3. _csutak_ 2013. augusztus 02. 20:26
    „@Luckylaci:
    Kedves barátom, ha nem érted meg amit leírtam akkor kérdezz:)
    Amit leírtam az bizony tartalmazza a túlhevült szervezetek azon téves percepciójának a lehetőségét, amely következtében térben és időben dezorientálttá válik az ember.
    Motoros (rutin) válaszai inadekváttá válnak, ilyenkor a valóság az amit abból felfog és a cél sok esetben nem egy úton jár.
    Azt hiszem így már eléggé pontosan leírtam azt, hogy én miben vélem a mai pesti baleset okát fellelni?”
  • 2. Luckylaci 2013. augusztus 02. 19:57
    „1. Ez így van, és valóban nagy az igénybevétel, de itt nem a klíma hiánya miatt dőlt fel az a sz e r. A tempó és a magas tömegközéppont valamint a balesetkor közrejátszó események sorozatának a vége ez a kép.”
  • 1. _csutak_ 2013. augusztus 02. 19:49
    „Klíma nincs viszont teljes menetfelszereléssel (ruha) utazik, ez bizony fokozottan igénybe veszi a szervezetet!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Duna menti árvízvédelmi programot kezdeményezett Magyarország

A csehek után az EU Duna Régió Stratégiában részt vevő 14 ország mindegyikének képviselőivel… Tovább olvasom