Ismét eredmény nélkül zárultak a tárgyalások a MÁV és a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSzSz Szolidaritás) között szerdán reggel.
Az álláspontok nem közeledtek, így a sztrájkot az érdekképviselet elvileg bármikor folytathatja. Az azonban még kérdéses, hogy mikor állnak le ismét a vonatok.Félóra alatt vége lett a szerda reggeli egyeztetésnek a MÁV és a VDSzSz között - mondta el a Független Hírügynökségnek Sigulinszki Tibor, a vasúttársaság szóvivője. Az álláspontok ismét nem közeledtek: az érdekképviselet fenntartja korábbi követeléseit, a MÁV pedig továbbra sem tartja azokat teljesíthetőnek.
Bárány Balázs, a VDSzSz érdekvédelmi alelnöke szerint a MÁV nem foglakozik vele, hogy a fejük felett lóg a sztrájkfenyegetettség. Mint mondta: mivel a sztrájkot korábban csak felfüggesztették, így bármikor folytathatják is. Azt azonban nem árulta el, hogy ez mikor várható.
A VDSzSz továbbra is 10 százalékos béremelést követel a megajánlott 6,9 százalék mellé, továbbá a MÁV Cargo privatizációs bevételéből 250 ezer forint egyszeri kifizetését valamennyi vasutas munkavállalónak. A követelések sora időközben bővült a 38 mellékvonal kérdésével, illetve újabb 1,1 százalékos bérfejlesztési követeléssel. Az egyeztetések csütörtök reggel kilenc órakor folytatódnak.
Bárány Balázs, a VDSzSz érdekvédelmi alelnöke szerint a MÁV nem foglakozik vele, hogy a fejük felett lóg a sztrájkfenyegetettség. Mint mondta: mivel a sztrájkot korábban csak felfüggesztették, így bármikor folytathatják is. Azt azonban nem árulta el, hogy ez mikor várható.
A VDSzSz továbbra is 10 százalékos béremelést követel a megajánlott 6,9 százalék mellé, továbbá a MÁV Cargo privatizációs bevételéből 250 ezer forint egyszeri kifizetését valamennyi vasutas munkavállalónak. A követelések sora időközben bővült a 38 mellékvonal kérdésével, illetve újabb 1,1 százalékos bérfejlesztési követeléssel. Az egyeztetések csütörtök reggel kilenc órakor folytatódnak.
hirdetés
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!
Lájkolom és követem a Delmagyar.hu-t
Megosztom a cikket a Facebookon
Olvasóink írták
Te nem vagy vasutas te BAKTER VAGY!!
Az vigasztal , hogy ha én ostoba vagyok akkor te népművészeti agyag .......”
Ezért tart itt az ország .mert ilyen ostoba emberek vannak .Ja és nem vagyok VASUTAS !!!”
Az elmúlt 10-15 évben hol tüntettek állandóan? segítek vasút!!
Hol vannak a mai napig a legnagyobb dolgozói kedvezmények ?segítek Vasút!! /rendelő, kórházak, önálló nyugdíj ellátás, /
Melyik ágazat ahol gigászi veszteségek vannak évről évre? még mindig segítek a vasút!!
Romló szolgáltatás, koszos körülmények, növekvő árak, bebetonozott munkahelyek / kopogtató munkástól -fönök ig/ VASÚT!!
Az Ismerősöd havi 168-182 ledolgozott óra nettó 120-130 Ft/jegyvizsgáló VASÚT!!!
Hol kap valaki ennyi jövedelmet azért a szellemi invesztícióért SEGÍTEK VASÚT!!
MIÉRT NINCS STRÁJK GYESEV-nél PEDIG AZ IS VASÚT????
A másik lényeg ha nem kell a Gaskó akkor kilépek a gittegylétéből nem hagyom, hogy képviseljen elfogy a tagság oszt annyi, én a magam részéről aki strájkol közülük azonnal utcára tenném és lehet gondolkodni!!!
Az ország lakosságának 90%-a vasutast lát már röhög vagy anyáz lehet választani!”
Zo! Nekem van a családomban jegyvizsgáló... azért kívánom hogy egyszer Te próbálj meg annyi fiztésért, 10-13 órás szolgálatban annyi szidalmat meg mocskot elhallgatni, mint Neki...”
Ad 2: le lehet húzni a rolót, ha nem megy a bolt! Sineket felszedni, mozdonyt, vagont eladni, abból is jön egy kis apró! Vagypedig (uram bocsá!) az egészet el kell adni!”
Meddig lehet az utazni szándékozókat szívatnia egy lelki beteg bagázsnak.
Véleményem szerint meg nagyon is túl vannak fizetve , hol keres ma egy ilyen szellemi kvalitású ember ennyit ???
Kérdem én milyen nagy szellemi képességet igényelnek a következő "szakmák" jegyvizsgáló, váltókezelő, kerék kopogtató stb.”
Az utóbbi 2 évben 2x utaztam vonattal Budapestre.
Soha többé!! Megvettem a jegyet 1000 forint felett végig kelltt állni, mert a vonat teli volt, az út meg több mint 2 órás lett.
Európai árakon balkán színvonal - Magyarország tökéletes tükörképe...
Azóta autóval megyek. Ha már 2en megyünk olcsóbban jön ki és kényelmesebb, gyorsabb, kultúráltabb.”