Délmagyar logó

2017. 04. 24. hétfő - György 3°C | 15°C Még több cikk.

Újabb vasutassztrájk a tervezett létszámleépítések miatt?

Debrecen - A Rail Cargo Hungaria Zrt. munkavállalói mellett szolidaritásból a MÁV dolgozók is készek sztrájkba kezdeni, amennyiben a cég vezetése nem áll el a nagyarányú létszámleépítés szándékától - mondta Barna István, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének (VDSZSZ) debreceni területi vezető ügyvivője kedden sajtótájékoztatón a cívisvárosban.
A cégnél egy éven belül 1500-2000 munkavállaló leépítését tervezi az osztrák tulajdonos - mondta, majd felhívta a figyelmet: minden egyes, a Cargótól elbocsátott dolgozót a MÁV-csoport 1-2 munkatársa követheti. Példaként említette a mozdonyvezetőket, gépészeket, vasúti rendezőket, akiknek a munkájára így nem lesz szükség. Számításaik szerint 3-4 ezer ember munkahelye kerül veszélybe.

Hozzátette: területükön - Debrecen-Záhony térségében - különösen erős a munkavállalók sztrájkkészsége, hiszen az összes tervezett elbocsátás mintegy harmada ezt a területet érintené. A múlt héten bejelentett 460 fős létszámleépítés keretében 150-160 embert erről a területről küldenének el - mutatott rá Barna István.

Bárány Balázs Péter, a VDSZSZ érdekvédelmi alelnöke úgy fogalmazott: példátlan és kétségbeejtő, hogy a privatizációs szerződés foglalkoztatási garanciája ellenére elkezdődött a létszámleépítés, amelyet decemberben újabb 150 fős elbocsátás bejelentése követ majd.

Közölte: mivel a VDSZSZ már beadta kérvényét a kollektív munkaügyi vitára, a megegyezésre rendelkezésre álló hét napos határidő pedig letelt, így bármikor elkezdhetik a sztrájkot. Hangsúlyozta, hogy a tárgyalásokon "a munkáltató álláspontjának száznyolcvan fokos fordulatot kellene vennie, mert jelen helyzetben rövidesen sztrájkra lehet számítani."

Mózes Tibor, a VDSZSZ Szolidaritás Cargo társasági szervezetének vezető ügyvivője szerint az osztrák tulajdonos a cég eszközparkját saját cégcsoportjának sajátítja ki. "Einstandolják a mozdonyokat és a vonatokat, emiatt fuvarokat veszítünk el, vagy drágán kell bérelnünk eszközöket" - hívta fel a figyelmet. Kijelentette, hogy szándékosan rossz tulajdonosi döntésekkel két év alatt a stabil pénzügyi helyzetű, nyereséges Cargóból milliárdos negatív üzleti eredményű céget csináltak.

Olvasóink írták

  • 3. szilléri 2010. október 27. 11:50
    „Az a baj, hogy csökkenő szolgáltatás mellett a ,,vízfej" növekszik ! 30 évvel ezelőtti statisztikát megnézve meg a mait pl. egy vonatvezetőre eső egyéb MÁV alkalmazott igen csak szomorú képet mutatna.

    Néha tervezek közművek keresztezéseket MÁV pályát 9 -kilenc MÁV ,,nemi szervvel" kell egyeztetni aranyáron !!!!!!!!

    Az Igazgatóság első és utolsó két emeletét le kéne bontani !

    Hajrá kalauzok és masiniszták ! Kezdjétek a cégen belül a forradalmat !”
  • 2. KolompárRómeó 2010. október 27. 07:10
    „Majd ha nekem lesz bajom és ekkor is nagyon szolidárisan sztrájkolnak, akkor majd lehet, hogy megértem őket. Addig viszont szimplán útonállók, akik zsarolásra használják ki monopol helyzetüket, hogy emberek ezreivel ...sszanak ki.”
  • 1. jozko 2010. október 26. 22:03
    „Magyar virtus.
    Azért az üzletkötők , vezetők, vezető politikusok, tanácsnokok tetemes jutalmakat, sikerdíjakat, végkielégítésekt tehettek zsebre....
    Sok gazdasági területen is külön ítményekre lenne szükség!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Fővárosi házszépségversenyt hirdet a Szeretem Budapestet Mozgalom

Budapest - A budapesti belváros házainak szépségversenyét hirdette meg a Szeretem Budapestet… Tovább olvasom