Délmagyar logó

2017. 05. 25. csütörtök - Orbán 13°C | 21°C Még több cikk.

Újat szeretne az „új” helyett

Egy év alatt csak négyszer-ötször lehetett használni azt a mopedet, amely többször elromlott, s amelyet 200 ezer forintért tavaly nyáron vett egy soproni férfi az egyik győri barkácsáruházban. A forgalmazó ígéri, kicseréli a járművet.
– Egy évvel ezelőtt, júniusban több mint kétszázezer forintért vásároltam Győrben egy vadonatúj mopedet, de ez idő alatt alig ültem rajta négyszer-ötször – fogott történetébe Zethner Pál soproni lakos. – Tehertaxival hozattam haza az ötven köbcentis kétkerekűt, amelyet egy soproni szakszervizben helyeztek üzembe. Odahaza aztán megállt a tudománya, többé sem lábbal, sem elektronikus úton nem lehetett beindítani. Megtörtént, hogy hetekig a szervizben volt, mert alkatrész hiányzott hozzá, de az üzemzavarok hónapról hónapra folytatódtak. A szerelők már ismerősként köszöntöttek, de a motor sehogyan sem lett tartósan működőképes. A győri áruházhoz fordultam, ám ők mindig a soproni szervizhez irányítottak. Októbertől például három hónapig csak a szervizben láttam a motoromat. A tél elmúltával tavasszal megpróbáltam életet lehelni belé: alig mentem vele egy kört, szabályosan szétesett benne a motor. Ez már több volt a soknál: szeretném, ha az új, de használhatatlan motorom helyett egy működőképeset kapnék.
– Az ügyet kivizsgáltuk, sajnáljuk, hogy vásárlónkat többször kellemetlenség érte – nyilatkozta Németh Gyula, az érintett kereskedelmi cég országos értékesítési vezetője. – Vállalatunk jól felfogott érdeke a vevők minőségi kiszolgálása. Ezért úgy döntöttünk, hogy – az érvényes fogyasztóvédelmi előírások ellenére, amely részletesen leírja, hány napon belül is van lehetőség a cserére – a motorkerékpárt új árában visszavásároljuk, a panaszost teljes mértékben kárpótoljuk, s az utazási költségeit is megtérítjük. Jogszabály ugyanis nem írja elő, hogy garanciális időn belüli javítások után a kereskedőnek kötelessége lenne kicserélni a terméket. A vételár-visszatérítés pedig a reklamáció elintézésének csak a legvégső lehetősége, amelyet a sorban megelőz a csere felajánlása. Ezen túlmenően a motor gyártójának is jeleztük minőségi kifogásunkat, remélve, hogy a jövőben ilyen probléma nem fordul elő. A történtek miatt a vásárlótól telefonon elnézést kértünk.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hogy töltötte a kánikulai hétvégét?

Tovább olvasom