Délmagyar logó

2017. 07. 24. hétfő - Kinga, Kincső 21°C | 34°C Még több cikk.

Újra fellángolt a vita az M0-s híd körül

Szeptemberben valószínűleg forgalomba helyezik az M0-s gyűrű északi szektorához tartozó Megyeri hidat, függetlenül attól, hogy a szigetmonostori, illetve az újpesti önkormányzat hatósági engedélyek visszatartásával igyekszik megakadályozni ezt.
A helyiek közútfejlesztést követelnek a hozzájárulások fejében, szakértők szerint azonban megvan a jogi lehetőség arra, hogy ennek ellenére is átadják az építményt. A szigetmonostori polgármester elmondta: törvényesen nem is adhatják meg a hozzájárulást, mivel a Szentendrét és Szigetmonostort összekötő kis híd megépítése szerepel az építési engedélyben, mint a beruházás része. Jelenleg a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium (KHEM) állásfoglalását várják arról, melyik helyszínen épülhetne meg az átkelő. A közlekedési tárca azt igérte, szeptemberben folytatódhatnak az egyeztetések. A KHEM egyébként azt javasolta, hogy ne az eredetileg kijelölt helyen, vagyis Szentendre déli részén, hanem a város északi végén épüljön meg a kis híd, mert az olcsóbb lenne.

Olvasóink írták

  • 6. barrosso 2008. július 23. 14:03
    „Konkretizáljunk egy kicsit Zoltán2: íme
    - Nem kevesebb, mint háromszor adták át ünnepélyesen 2003 nyarán a szekszárdi Duna-hidat. Emlékezetes epizód, hogy a harmadik, miniszterelnöki avatáson Medgyessy Péternek a közútpolitikáról nem volt mondanivalója, viszont kifejtette, hogy minden óvodást ingyen étkeztet a kormány - amit tíz perc múlva cáfolt a helyettes kormányszóvivő... (Ez világrekord a maga nemében!) Jelenthetjük a választóknak, hogy a hídnak értelmet adó M9-es autóút úgy lett elfelejtve, ahogy van. Egy centiméternyi nem épült meg belőle az elmúlt öt évben, s a tervezés is "ráért". A szekszárdi Duna-híd "nagy testvére" a dunaújvárosi. Avatásán Gyurcsány Ferenc (tévesen) azt állította, hogy ez az első folyami sztrádahidunk - sajnos, azt elfelejtette hozzátenni, hogy ez sem vezet sehová sem. Ugyanis az M8-as főút, amelynek része lenne, nem ér el idáig, sőt még a nyomvonalát sem sikerült megnyugtatóan tisztázni hatévi MSZP-SZDSZ-kormányzás alatt.

    A feledés homályába vész az M2-es Budapest és Vác, illetve Vác és az országhatár közt. Kész csődtömeg az M0-s, késésben lévő és el sem kezdett szakaszaival. Büntetésben van a Dél-Alföld, oda minek út... Zsákutcába torkollt az M3-as tiszántúli szakasza. Nem része a sztrádaprogramnak, de 2003-ban még úgy volt, hogy 2004-től épül az aquincumi Duna-híd. Hely hiányában abbahagyjuk a felsorolást...

    Végeredményben az ÁSZ javaslatai pontosan leírják a felelőtlen kormányzás néhány ismérvét. Javasolják a számvevők, a kormány a jövőben tegyen eleget kötelességének, és tájékoztatja az Országgyűlést a sztrádatörvény megvalósulásáról. Azt is ajánlják, hogy a kabinet gondoskodjék pénzről a törvényben előírt sztádaépítkezésekhez. Ennyi "félig törvényszegés" után sétáljunk át képzeletben az ÁSZ-jelentésben is fölsejlő bíróságra. Ott éppen Kulcsár Attila perét tárgyalják, a sztrádaépítésekhez hasonló érdeklődéstől övezve. Mint tudjuk, Kulcsárnál több milliárd forintnyi sztrádapénzt is forgott. Két útépítő is üldögél vele a vádlottak padján, de ha végiggondoljuk, hogy az érintett közfeladat közpénzei fölött állami döntéshozatal volt, arra a következtetésre kell jutnunk, hogy a vádlottak padjáról hiányzik néhány ember, pontosabban 2003-ban hivatalt viselő döntéshozó. Húszmilliárd forint ugyanis nem akkora összeg, amekkorát becsületesen működő kormányzás esetén el lehet sikkasztani.

    Nem zárható ki, hogy Kulcsár Attila és egyes vádlott-társai bizony egyetlen napot sem fognak börtönben tölteni. Ez akkor lehetséges, hogyha majdani jogerős büntetésük megegyezik annak az időtartamnak a felével, amelyet "lakhelyelhagyási tilalom" alatt töltenek, amit ugyebár a törvény kettő az egyben bevált a börtönre. Kulcsár azért számíthat öt évnél nem hosszabb büntetésre, mert részletes tényfeltáró vallomást tett. Csak azt nem mondta meg, ki az a "Gyurcsányi", akire hivatkozva biztatta egyik vádlott-társát, hogy ne aggódjon, majd ő kihúzza a slamasztikából. Tényleg, ki lehet a Gyurcsányi?
    (Nyiri János, Magyar Hírlap)”
  • 5. zoltanz 2008. július 23. 13:18
    „1!
    Nem ettől drága, hanem attól, hogy el nem végzett munkát számláznak le, azt ki is fizetik, a pénz felét aztán visszastrabagolják a pártkasszába.”
  • 4. barrosso 2008. július 23. 11:00
    „Hidak a semmibe:
    Szekszárdi: nincs értelmes csatlakozás a Duna-Tisza közén
    Dunaújvárosi: nincs értelmes csatlakozás a Duna-Tisza közén
    Megyeri: nincs értelmes csatlakozás a Duna-Tisza közén

    Ld részletesen az ÁSZ jelentésben.”
  • 3. lui 2008. július 23. 09:43
    „Na! Én is eztakartam írni, de én nemtudtam ilyen szépen megfogalmazni”
  • 2. Na 2008. július 23. 08:30
    „Annyira nagy a demokrácia, hogy már semmit sem lehet megvalósítani.
    Fura egy ország vagyunk mi. Saját magunk ellenségei kicsinyes önérdekekből. Ezért nem jutunk mi sehova, és meg is érdemeljük, mint oly sokszor a történelmünkben.”
  • 1. Na, ettől is olyan drága az autópálya építés 2008. július 23. 08:01
    „.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hiánycikk a kullancs elleni védőoltás

Szerdától a Gyöngy Patikák hálózatban korlátozott számban ismét kapható a kullancs által terjesztett… Tovább olvasom