Délmagyar logó

2017. 05. 26. péntek - Fülöp, Evelin 13°C | 22°C Még több cikk.

Újra felméri az utasok elégedettségét a MÁV-Start

A kérdőíveket a jegyvizsgálók adják át a 14 éven felüli utazóknak, a válaszadás írásbeli, önkéntes és név nélküli.
A MÁV-Start a következő két hétben a hétezer kérdőívet oszt szét az utasok között annak felmérése végett, hogy a tavaly ősszel elkezdett járműfelújítási és szolgáltatásfejlesztési programja nyomán változott-e érzékelhetően az utasok véleménye. Csütörtöktől a vonatokon és az interneten keresztül lehet részt venni a közvélemény-kutatásban.

A kérdőíveket a jegyvizsgálók adják át a 14 éven felüli utazóknak, a válaszadás írásbeli, önkéntes és név nélküli.

A kérdések egyebek között a járatok sűrűségével, a vonatok pontosságával, a csatlakozási lehetőségekkel, a jegyvizsgálók és a pénztárosok tájékozottságával, az utazásra fordított idővel, a járművek kényelmével, hűtésével/fűtésével, az állomások és a vasúti kocsik tisztaságával kapcsolatosak.

A vasúttársaság arra keresi a választ, hogy a tavalyihoz képest miben, hogyan, és milyen mértékben változott az utasok véleménye, a közvélemény-kutatás az összehasonlíthatóság érdekében minden paraméterében megegyezik a tavalyival. A felmérésben érintett vonatok mind az elővárosi, mind a távolsági, mind pedig a regionális forgalomban közlekednek, így minden típusú járműben biztosított a véleménynyilvánítás lehetősége.

2012-ben csaknem ötvenezer kérdőívet töltöttek ki az utasok, a kiértékelés alapján a jegyvizsgálók és a pénztárosok munkájával voltak leginkább elégedettek, az utazás komfortjával és az utazási körülményekkel, a tisztasággal és a hűtéssel/fűtéssel pedig a legkevésbé. Első intézkedésként az elővárosi kocsik felújítása kezdődött el, majd a gyorsvonati járművek kerültek sorra.

Kiemelték, hogy ennek köszönhetően mára már több mint száz megújult kocsiban lehet utazni, ezek száma folyamatosan nő, az átalakítások idén is és jövőre is folytatódnak. A járműfelújítási program részeként három nagyobb és öt közepes befogadóképességű kerékpárszállító kocsit alakított ki a vasúttársaság, hogy az évről-évre növekvő számú biciklis utasok igényeinek megfeleljen.

A vasúttársaság közleménye szerint a szolgáltatások fejlesztései közül naponta több mint negyvenezer utast érint az ingyenes internetezési lehetőség az InterCity- és az elővárosi járművekben. Jelenleg már négyszázhúsz internetezésre alkalmas járművet közlekedtet a MÁV-START.

A menetrendi fejlesztéseknek köszönhetően Egerbe hat év után újra hét pár InterCity közlekedik, és a menetidő is csökkent. A békéscsabai vasútvonal óránkénti menetrendjének köszönhetően a csatlakozó mellékvonalak utasainak is bővültek a lehetőségei. Naponta négy vonattal több áll a lajosmizsei vonal ingázóinak a rendelkezésére, az oroszlányiak pedig hattal több járatból választhatnak - olvasható a közleményben.

Olvasóink írták

  • 2. waterbear 2013. július 25. 13:18
    „Kidobott pénz a felmérés, sz@r és kész, ilyen volt, ilyen most is, és a felmérés ezen nem változat... amíg úgy hívják MÁV, és ugyanazok a vezetők cserélgetik a posztokat, kiegézítve néhéány felülről jövő hozzáértő ejtőernyőssel...”
  • 1. papsajt 2013. július 25. 10:27
    „én nem érzek változást.
    eddig is voltak jó kocsik,és forgalomba állították a régi dudvákat is,aminek nem lehet kilátni az ablakán, szét van rothadva,és a WC-be kár bemenni,mert egy működésképtelen, 30 éve lestrapált, koszos, összefestett nulla az egész.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Megszűnik a minisztériumi dolgozók folyószámla-költségtérítése

A napokban több médium is foglalkozott azzal, hogy kinek és miért jár vagy nem jár… Tovább olvasom