Délmagyar logó

2016. 12. 08. csütörtök - Mária -5°C | 3°C

Újraindították a 4-es metró pajzsát, engedély továbbra sincs

Hétfő este tíz óra körül a kivitelező Bamco újraindította a 4-es metró fúrópajzsát a Gellért térnél, bár továbbra sincs ehhez engedélye a bányakapitányságtól - erősítette meg az Index hírportál információját kedden a DBR Metró Projektigazgatóság sajtóreferense.
Pető Szabolcs a Független Hírügynökségnek elmondta: a számukra is váratlan változásról levélben értesítették a Nemzeti Közlekedési Hatóságot (NKH), és soron kívüli intézkedést kértek.

Tíz napja - az NKH fellépése nyomán - a Bamco maga állította le a fúrópajzsot a Gellért téri állomás előtt, miután kiderült: egy átkötő alagúthoz nincs meg az engedély. Klados Gusztáv, a DBR Metró Projektigazgatóság operatív projektmenedzsere korábban azt mondta ezzel kapcsolatban az Indexnek: a Bamco nem gondolta, hogy az átkötő alagút építéséhez engedélyt kell kérnie.

A DBR álláspontja szerint az átkötő alagút kiépítésének részben új módszere technológiai változtatás, amihez a bányakapitányság jóváhagyása kell. A Bamco azonban vitatja ezt, szerintük nincs szó új technológia alkalmazásáról - mondta a DBR Metró Projektigazgatóság sajtóreferense.

A DBR illetékese nem bocsátkozott találgatásba arról, pontosan miért döntött végül az újraindítás mellett a Bamco. A kivitelezőnek a korábbi hírek szerint akár két hónapot is vesztegelnie kellene a fúrópajzzsal, ha megvárja, amíg megérkezik a módosítási engedély.

Az Index keddi cikke szerint a Fővám téri állomás építésének csúszása miatt a pajzsok várhatóan a Duna alatt is állnak majd, 2-4 hónapra. A két leállás között az a különbség, hogy a Gellért téri leállás miatt a Bamcónak nem jár "álláspénz", hiszen ő nem építette meg a felfüggesztést okozó átkötő alagutat, a Duna alatti állás után viszont költségtérítést kap, ami becslések szerint elérheti akár az egymilliárd forintot is.

Olvasóink írták

  • 11. Írástudatlan. 2008. augusztus 22. 14:02
    „CLEAN! te tényleg szédűlt vagy!Ne a helyesírásommal foglalkozzál!Akkor most mi vidékiek nem szólhatunk bele a főváros dólgába?Hiszen mi tartjuk el őket!Vagy erről nem tudtál? Kiderűl hogy nem is vagy te eléggé tájékozott!Akár milyen oksnak is tartod magadat!”
  • 10. clean 2008. augusztus 20. 22:13
    „Írástudatlan! Félreértesz vmit. Ezt a cikket a delmagyar.hu oldalán a belföld rovatban lehet megtalálni. Szeged híreit nem itt és nem a külföld rovatban találod meg, hanem erre van külön a Szeged rovat. Sajnos, Te nemcsak a helyesírási órákról hiányoztál, hanem a szövegértelmezésről is. Van még mit behoznod!”
  • 9. Írástudatlan. 2008. augusztus 20. 10:48
    „CLEAN! Szerinted Szeged az kűlfőld? Szerintem te vagy egy kicsit megszédűlve nem? Vagy te szerinted csak a főváros képzi a belfőldet? Igaz én Vásárhelyi vagyok de én is csatlakozni tudok MACI52.hozzászólásához! Ki nem szarja le a főváros bajait!Nálunk itt a délkelet régióban még a vasút sincsen villamosítva mert az a rohadt főváros felemészti a saját hülyeségeire a vidék pénzét.Nem is tudom hogy mi lenne ha az ilyen elhanyagólt régiók mint a mienk is összefogna és leszakadna a fővárostól? Egy csapásra meg óldódna a 4.-es metró sórsa belehetne véglegfejezni pénz hiánya végett. De ki tudja hát ha egyszer eljön az az idő is amikor a vidék talpra áll és kiejtik a csöcsöt a főváros szájából.”
  • 8. egyszeru polgar 2008. augusztus 20. 09:29
    „Az engedelyekre szukseg van, nem veletlen. A tervezes idejen miert nem kalkulaltak be az eljarokhoz szukseges idot? Nem itt kell sporolni az idovel, egy rossz lepes tobb kart okozhat mint a kesedelem!
    Ne feledjuk el, nem egy kis egyszeru epitkezesrol van szo, a termeszet eroivel allunk szemben!”
  • 7. barabás 2008. augusztus 19. 22:15
    „El kellett már indítani, hogy ideérjen az Alföldre! :)”
  • 6. clean 2008. augusztus 19. 21:35
    „Maci! Ez belföld-Magyarország hírei, ha nem tűnt volna fel. Nem muszáj elolvasni és hozzászólni.”
  • 5. maci52 2008. augusztus 19. 20:33
    „Mi közünk hozzá??? Van Szegednek is elég baja,azzalkell foglalkozni.Szarunk Demszkyre mag a metróra.”
  • 4. che 2008. augusztus 19. 20:30
    „Nincs ebben semmi újdonság, az építkezések több mint fele UTÓLAG kapja meg az engedélyeket !!! Az ok többrétegü és a hosszadalmas engedélyezési eljárásokkal kezdődik illetve rengeteg egyéb tényezővel folytatodik...”
  • 3. grenadle 2008. augusztus 19. 17:44
    „Az ilyen disznóságok miatt ment taccsra a paksi atomerőmű kettes blokkjának pihentető medencéje - jó 2 évre megbénítva a blokk termelését -, amikor célprémiumot tűztek ki a fűtőelemek mihamarabbi cseréjéért.”
  • 2. ferrier 2008. augusztus 19. 16:36
    „Kommentár a leállítás kapcsán a Magyar Hírlapból (Torkos Matild):
    "Elképesztő. Most éppen az engedélyezési eljárással fogják múlatni az időt néhány hónapig. Ami milliárdos nagyságrendben drágítja tovább a világ legdrágábban és leghosszabb idő alatt megvalósuló metrójának az építési költségét. Mindennek az az oka, hogy a kivitelező francia cég nem gondolta úgy, hogy az átkötő alagút fúrásához engedélyt is kell kérnie, ám a megrendelő és a hatóság meg úgy gondolta, vélhetően jogosan, hogy kell. De hogy lehet vita tárgya egyáltalán az, hogy egy Duna alatti építkezésnél nem furkálnak csak úgy, hatóság által engedélyezett terv és technológia nélkül? Vajon milyen műszaki színvonalon készítették elő hosszú évek alatt ezt a beruházást?"”
  • 1. haramia 2008. augusztus 19. 15:43
    „Engedély nélkül kavarnak a Duna alatt??? Hihetetlen, aztán nehogy beszakadjon az egész, mert ez nem az M6-os löszbucka-alagút! Szerepel egyáltalán a geológiai tervekben az átkötő alagút? A Duna ezen része tele van forrásokkal! Azt pedig már láttuk mi történik, ha a pajzs egy iszaplencséhez ér, mint a nagykörút vonalán 200 évvel ezelőtt folyó Duna mellékág esetében. Ki lesz a felelős? Demszky?”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Mikola István szerint nincs válság a Fideszben

A politikus először állt a sajtó elé azóta, hogy a Fidesz kommunikációs stratégiájával ellentétben nem ítélte el a Hospinvestet. Tovább olvasom