Délmagyar logó

2017. 10. 19. csütörtök - Nándor 10°C | 24°C Még több cikk.

Újranyitott szárnyvonalak kevés utassal

Lassan szoknak vissza az utasok a MÁV július elején megnyitott mellékvonalain közlekedő vonatokra; a peronokon nemhogy tömeg nincs, a vonatok utasai a kisebb buszokat is alig töltenék meg - olvasható a szombati Népszabadságban.
A cikk a MÁV adatai alapján azt írta: az öt vonal közül a legnagyobb forgalmat bonyolító Zirc-Veszprém szakaszon hétköznap, illetve hétvégén egyaránt napi hat szerelvény közlekedett. A kalauzok adatai szerint az előbbiek összesen 306, az utóbbiak 186 utast szállítottak naponta. Az egy vonatra jutó átlagos felszálló utasszám így a munkanapokon 51, szombaton és vasárnap 31 fő volt.

A napilap ismertette mindegyik újranyitott vonal utasszám-adatait, ugyanakkor emlékeztetett arra is, a fejlesztési tárcánál már a mellékvonalak újraindítása előtt jelezték: rossz úton jár, aki azt várja, hogy a szolgálatba küldött szerelvényeken az első mozdonyfütty után fürtökben lógnak majd az utasok.

Olvasóink írták

30 hozzászólás
12
  • 30. szabozoli22 2010. augusztus 29. 22:30
    „29. Ja, igazad van. Kerüljenek az utcára azok akik ott dolgoztak. Bravó, igazi szoci gondolkozás, bezzeg ha a te munkádról lenne szó nem így beszélnél. Normálisan kellene felépíteni ezt az egész szárnyvonal témát (meg még sok mást is az elmúlt 8 év után) és nemkellene semmit bezárni.”
  • 29. Mathiasking 2010. augusztus 29. 16:54
    „Az ami elmúlt az sosem jön vissza. Talán tanulhatna a FIDESZ belőle. Nem kell szárny vonalat újra nyitni, inkább foglalkozzanak a közúti közlekedés korszerűsítésével illetve az utak állapotának javításával.”
  • 28. CsImre 2010. augusztus 29. 12:49
    „23. macs:

    A vasút Németországban sem a telepüések közepén megy, mégis szárnyvonalsikerek egész sora jött össze. Ennek csak van valami oka, és felteszem nem az, hogy a németeknek az a kényelmes, ha kigyalogolnak a pusztába.”
  • 27. szabozoli22 2010. augusztus 29. 11:15
    „23.
    Akkor ha pl a 10 km-re lévő városba szeretnék bejutni busszal mennék, suliba is mindig busszal jártam, de ha már hosszabb távra indulok 100% hogy vonattal, több a hely jóval nemkell nyomorogni mint a buszon, csomagokat is kényelmesebben le tudod rakni meg gyorsabb is azért hosszabb távon a vonat. Vegyük példának szeged-budapest vonalat, busszal ez vagy 4 órahossza míg vonattal kicsivel több mint 2 óra és asszem nincs nagy különbség a két jegy ára között.”
  • 26. florian70 2010. augusztus 28. 21:35
    „Éljen Graskó István!"AZ okos”
  • 25. N.P. 2010. augusztus 28. 21:25
    „Nem értem miért néznek hülyének egy országot. Nincs itt semmiféle "lassan szoknak vissza az emberek" effektus. Jó menetrenddel, olcsó árakkal, tisztasággal, a valós igény maximális kiszolgálásával pár napon belül tömegek választanák a vasutat. Ezzel szemben drága, koszos, messze van... stb. Ezzel is az történik mint a Szovjetunióval - az emberek a lábukkal szavaznak.”
  • 24. macs 2010. augusztus 28. 21:03
    „Megnéztem a menetrendet. Vásárhelyről óránként van vonat. Reggel 7-kor induló 7ó25-kor van Rókuson. 8-ra be lehet érni vele pl. suliba, mégis reggelente konvojban jönnek a diákokkal tömött buszok.”
  • 23. macs 2010. augusztus 28. 20:59
    „szabozoli22,
    kell a normális menetrend, de nem elégséges feltétel. A vasútállomások messze vannak a településektől. Őszintén kíváncsi vagyok Te mit választanál:
    a/. vasútat, de legalább 15-20 perces gyaloglást/biciklizést/autózást az állomásig
    b/. a főutcán érkező buszt, mellyel a többnyire a célállomás központjáig tudsz eljutni?

    Már abból indulok ki, hogy amikor szóba került Szegeden a buszállomás kitelepítése a Mars térről , mindenkinek az első ellenérve az volt, messze van a központtól, helyi bérlet kell, át kell szállni. Az emberek kényelmesek.”
  • 22. 648452 2010. augusztus 28. 20:34
    „A német vasút megújuló energiaforrásokból származó villanyáram használatát tervezi és megújuló energiával üzemeltetett tehervonatokat gyártanak. Nálunk néhány "indián" legszívesebben felszedné a síneket.”
  • 21. becsei.sandor 2010. augusztus 28. 18:47
    „Már a jó Simicska úr megmondta :vasuton utazni és hülyének lenni egyaránt alanyi,állampolgári jog.
    Éljünk jogainkal. Aki nem utazik vasuton annak nem kötelező duplán hülyének lenni,természetesen
    megtiltva sincs,hogy az legyen.”
  • 20. szabozoli22 2010. augusztus 28. 18:33
    „Emberek!!! Ott kezdődik az egész hogy normális menetrendet kellene először csinálni aztán lennének is utasok, így hogy sok vonat rosszul csatlakozik jó hogy nincs utas, nem pedig azzal kellene jönni hogy igy meg úgy az adófizetők pénze. Jóhogy nem megy senki vonattal mikor 1-2 órahosszákat kell várni a csatlakozásra, énse mennék. Inkább elmennek kocsival vagy nyomorognak a buszon.”
  • 19. CsImre 2010. augusztus 28. 17:43
    „Ha egy Hmv. és egy Makó között nem jár vonat, az minimum gyanús. Jobb helyeken felújítják ezeket a vonalakat, nagyobb tempó, újabb járművek, lehet, nincs mintden egyes buszméretű vonatnak 2 fős személyzete, és az álomásokon sem dolgozik 2-3 sínbohóc, de az utasszám megsokszorozódott. Midibusz az álomásra, parkoló, kerékpártározó, jegyautomata, alacsonypadlós motorvonat 90-100 km/h-val. Kevés kivétellel a siker borítékolható.

    Ha más ételme nincsi s a visszaállításnak, annyi biztos, hogy egy működő vonalat felújítani sokkal könnyebb, és olcsóbb, mint egy rég felhagyott vonalét.”
  • 18. klj_54 2010. augusztus 28. 16:50
    „15. hozzászólás apatfalvifaszagyerek 2010.08.28. 16:20
    "´MÉG NÉGY ÉVIG MARADTAK VOLNA A SZOCLIBSIK ÉS MEHETTÜNK VOLNA PESTRE LOVASKOCSIVAL.
    :)´"
    utópályán melyet ők adtak át!”
  • 17. Renchy 2010. augusztus 28. 16:27
    „A Zirc-Veszprém vasútvonalról annyit, hogy azok az adatok, amelyeket a cikkben megadtak, szerintem a nyári forgalomra vonatkozik. Ősztől nyár elejéig nem használja azokat senki, kivéve a hétvégét, mert akkor sokan mennek ezzel a járattal túrázni a Bakonyba.
    +1: nem egészen csak Zirc-Veszprém, mert ez egy szakasza a Győr-Veszprém vonalnak. Szóval a vonat "sok utassal" elmegy Zircig, ott leszállnak az utasok, aztán tök üresen elmegy Győrbe. Visszafelé ugyanez a helyzet, üresen jön Győrből, Zircen felszállnak rá és elcsühög Veszprémbe. Szép az útvonal amin jár, a Cuha-völgye, de értelmesebb lenne hétvégi kiránduló vonalnak meghagyni, semmint napi használatra. Megnéztem, szeptember 7-én (keddi nap) reggel 8-tól két óránként indul vonat, ugyanezen a napon 20 percenként indul busz Veszprémből Zircre.”
  • 16. tozso 2010. augusztus 28. 16:21
    „Azért szoknak vissza lassan az utasok, mert sohasem voltak ennél többen. És nem is lesznek. Nem véletelnül lettek ezek a vonalak megszüntetve.”
  • 15. apatfalvifaszagyerek 2010. augusztus 28. 16:20
    „EGY ÜZLETET UJRA INDITANI NAGYON NEHEZ!
    EZÉRT VOLT KÁR MEGSZÜNTETNI.
    MÉG NÉGY ÉVIG MARADTAK VOLNA A SZOCLIBSIK ÉS MEHETTÜNK VOLNA PESTRE LOVASKOCSIVAL.
    :)”
  • 14. Renchy 2010. augusztus 28. 16:16
    „Azért szüntették meg ezeket a szárnyvonalakat, mert a kutya se használta már azokat. Most meg újranyitják és pazarolják az adófizetők pénzét. Nem veszik észre az okosok, hogy a vasúti személyszállításnak befellegzett (mármint itt Magyarországon)?! Az ok: igénytelen, több évtizedes vonatok, a menetidő az 50-es évek óta nem csökkent, messze van a vasútállomás a településtől (néhol 3-4 km). A jegyárról nem is merek beszélni, ép eszű ember nem vesz teljes árú menetjegyet vonatra, akkor inkább busszal vagy autóval utazik.
    Fejleszteni és modernizálni kellett volna a MÁV személyszállítási részét, a tranzit kamionforgalmat meg úgy ahogy van fel kellene pakolni vasútra és akkor lenne bevétele a MÁV-nak.”
  • 13. hu00043 2010. augusztus 28. 16:06
    „Ahogy számoltam a Veszprém-Zirc vonalon ez 1 hónapban 2.970.000 Ft.bevételt jelentett teljes áron!, másod osztályon. Hát hogy ez a fele se volt a fenntartási költségnek, az biztos. És ez volt a megnyitott 5 közül a legnagyobb forgalmú....”
  • 12. hu00043 2010. augusztus 28. 15:58
    „Nem lassan szoknak vissza, hanem csak kevesen használják. Ezért szüntették meg. Ezerszer állok a vasúti átjáróban, elmegy a 1-2 kocsis vonat, s összesen 1-2 utas van benne. Biztosan megéri.....Így a választások előtt...”
  • 11. mugri 2010. augusztus 28. 15:44
    „Nemm gonndd tellik a zadofizzetökk pézzibüll, he-he:)))”
30 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Vádemelési javaslat a bábolnai ügyben

Vádemelési javaslattal zárult a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. volt vezérigazgatója, Tátrai Miklós… Tovább olvasom