Délmagyar logó

2017. 04. 30. vasárnap - Katalin, Kitti 5°C | 16°C Még több cikk.

Útmutató készült az anyakönyvvezetőknek a melegekről

A dokumentum szerint az új feladat sok anyakönyvvezető számára kihívás lehet.
A bejegyzett élettársi kapcsolat a házassághoz hasonlóan anyakönyvvezető előtti akaratnyilvánítással jön létre, ezért a melegszervezetek útmutatót készítettek az anyakönyvvezetők számára. Ennek célja, hogy ők is jobban megértsék a melegek sajátos élethelyzetét, és csökkenjen annak esélye, hogy konfliktusok alakuljanak ki a bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése során - áll a cikkben.

A Népszabadság idéz a dokumentumból, amely szerint "ez az új feladat sok anyakönyvvezető számára kihívás lehet, hiszen talán ez az első alkalom, hogy meleg vagy leszbikus emberrel találkoznak".

A cikk szerint a kiadvány kitér a megfelelő szóhasználatra - meleg vagy leszbikus a homoszexuális helyett- , a családtagok kezelésére, sőt biztonsági problémákra is. A készítők felhívják a figyelmet arra is, hogy az első időszakban elképzelhető, hogy homofób ellentüntetők zavarják meg a bejegyzett élettársi kapcsolatok megkötését, ezért érdemes a biztonsági szolgálatot előre értesíteni.

A kiadvány egyik készítője a lapnak beszélt arról, hogy az anyakönyvvezetők egy része már túl van egy, a bejegyzett élettársi kapcsolatról szóló képzésen is. Mint mondta, többségük nem volt ellenséges, inkább csak bizonytalan. Hozzátette: a képzésen csak néhányan tettek megjegyzéseket, például azt, "hogy fog kinézni, ha egy heteroszexuális pár után bejön egy meleg pár". Ugyanakkor volt olyan anyakönyvvezető is, aki kollégáinak megjegyezte, hogy ő "ilyenben nem vesz részt".

Olvasóink írták

25 hozzászólás
12
  • 25. maradando 2009. július 06. 14:05
    „moderálva 2x”
  • 24. maradando 2009. július 06. 14:05
    „Az "ANYA"könyvezető egyéni morális okokból megtagadhat E a ceremoniát ?És milyen szankciók illetik meg ha megtagadja azt ?/Mert ,hogy az egészségűkre a "Boldog Párjátrítkitóknak"nem innák a helyűkben az már biztos!/ :(( Légkondit +5-fokra állitani a "szív-és nyomorforgató"ceremonia idejére ! A várható nagy melegre való tekintettel.:))”
  • 23. cyt 2009. július 06. 13:46
    „Ez a melegek, leszbikusok, homoszexuálisak, triumvirátus eszembe juttatja a következő három címet: Tiz kicsi néger, Tiz kicsi indián, Aztán nem volt semmi.

    Vagyis a kor politikai szájíze szerint kell megnevezni azt, amiről mindenki tudja, hogy micsoda. Ettől még nem lesz sem szebb, sem jobb, sem elfogadottabb, de lehet rá napi politikát építeni. Pedig a homoszexualitás "abnormalitás", biológiai (evolúciós) zsákutca, a társadalmak számára nem kívánatos "esemény". A neoliberalizmusban azonban olyan "tabu-téma", melynek tudományos kutatása nem kívánatos (mert esetleg valóban a napnál is világosabban bebizonyosodna, hogy genetikai rendellenesség van a hátterében).

    A mai korra jellemző a téma kezelése. Ugyanúgy, mint a pénzvilág nemzetek fölötti uralma. Volt is már, de lesz is még olyan korszak, amikor a VALÓDI ÉRTÉKÉNEK MEGFELELŐEN fognak bánni az ilyen "beteg" emberekkel.”
  • 22. theseus 2009. július 06. 13:05
    „És ha váratlanul hidegre fordul az idő, akkor is össze lehet adni a melegeket? Vagy akkor meg kell várni, hogy megint meleg legyen?”
  • 21. Logaritmus 2009. július 06. 12:19
    „19. hozzászólás .suhym.: szerintem akár nagydobra is verhetik. Akit nem hívnak meg, annak nem illik elmenni egy ilyen eseményre, és amíg nem az utcán töltik a nászéjszakát, sok beleszólása egy idegen embernek ebbe nincs is szerintem. Én nem megyek heccelni a gárdistákat a tüntetésükön, ők nem járnak a zsinagógába, a homokosok meg nem okoznak botrányt a templomi hetero ceremónián. Nem? Élni és élni hagyni, a törvény adta kereteken belül.”
  • 20. Naca 2009. július 06. 11:45
    „Hát a jelen helyzetben tényleg ez volt a legfontosabb döntés, amit meg kellett hozni. Hajrá, adjunk meg minden jogot a "másoknak", közben csorbítsuk és lehetetlenítsük el a normális életvitelt folytató és normálisan gyermeket nevelő családokat! És még valami, egyáltalán nem irigylem az anyakönyvvezetőket és egyetértek azzal, aki nem kíván ebben a dologban résztvenni. A magyar társadalom nagy része igenis konzervatív ezekben a dolgokban és nem lehet törvénnyel megváltoztatni a gondolkodásmódot. Ha valaki melegen él, tegye, de ez magánügy, lakásajtón belül.”
  • 19. .suhym. 2009. július 06. 11:45
    „15. hozzászólás Logaritmus 2009.07.06. 11:34

    Egyetértek,
    DE

    "A magyar társadalom meg elég toleráns ahhoz, hogy még a legelvetemültebbek se menjenek el megzavarni egy ilyen - vicces leírni de mégis - családi eseményt.."

    Ehhez hozzátenném, ha nem verik nagydobra előtte.”
  • 18. demeterkornel 2009. július 06. 11:44
    „.suhym.! Igazad van, az anyakönyvvezető megtévesztett, azt hittem, házasság. De ettől még áll, amit írtam, és ha egyébként házasság lenne, akkor mi van? Mi az, hogy házasság szentsége??? Lehet, hogy egy-két meleg pár komolyabban venné a házasságot, mint a most házasodók nagy része. Nekem tök mindegy, hogy a melegek mit csinálnak, négy fal között hadd csinálják már azt, amihez kedvük van! És ha össze akarnak házasodni, mit ártanak azzal nekünk? Semmit!”
  • 17. garbon 2009. július 06. 11:38
    „Kell biztosítani meleg anykönyvezetőt nosza SZDSZ-ből lehetne valaki.”
  • 16. .suhym. 2009. július 06. 11:37
    „6. hozzászólás demeterkornel 2009.07.06. 09:38

    Tárgyi tévedésben élsz, szó nincsen házasságról - hála az égieknek -, csak és kizárólag bejegyzett élettársi kapcsolatról!

    A házasság szentségét talán mégsem kéne.....”
  • 15. Logaritmus 2009. július 06. 11:34
    „Nem vagyok meleg, sőt a baráti körömben sem az senki. Összesen két homoszexuális embert ismerek személyesen, ők teljesen normálisak, kapcsolatban élnek évek óta. Velük tényleg igazságtalanság volt, hogy például ha végrendelet nélkül haltak meg, akkor nem a túlélő párjuk lett az örökös, hanem az a család, amelyik esetleg soha nem támogatta, nem fogadta el őt/őket. Helyesnek tartom, hogy az ő kapcsolatukat nem házasságnak hívják, és soha nem is nevezzék annak, az férfi és nő kapcsolata lehet csak. De az, hogy az állam elismeri legalább az együttéléshez és a közös vagyonszerzéshez, örökléshez való jogukat szerintem korrekt dolog. A magyar társadalom meg elég toleráns ahhoz, hogy még a legelvetemültebbek se menjenek el megzavarni egy ilyen - vicces leírni de mégis - családi eseményt.”
  • 14. demeterkornel 2009. július 06. 11:29
    „Huh, dodó! Még szerencse, hogy nem a fiad a buzi! :-)”
  • 13. dodó 2009. július 06. 11:20
    „Szörnyű megrázkódtatás ért!

    Tegnap megtudtam, hogy a fiam élettársa buzi!”
  • 12. persona 2009. július 06. 10:48
    „kiskacsa, képzeld el, ha még az egész násznép is meleg..:D”
  • 11. trainman 2009. július 06. 10:38
    „Hogy én most mennyire örülök ennek a hírnek! Erre van szüksége ennek az országnak a legjobban! Enélkül, nem is tudom mi lenne velünk! Komolyra fordítva a szót, teljesen egyetértek azzal az anyakönyvvezetővel, aki azt mondta, ő nem vesz részt ilyesmiben.”
  • 10. kiskacsa 2009. július 06. 10:38
    „Az élettársi kapcsolathoz mióta tartozik összeadási ceremónia?! Tudomásom szerint simán be kell jelenteni és kész. Milyen párok találkoznak eközben és egyáltalán hol is? Ehhez nem szoktak násznéppel érkezni...”
  • 9. magyarock1 2009. július 06. 09:50
    „Most akkor az szdsz-es politikusok zöme házasodhat?”
  • 8. achilleus 2009. július 06. 09:47
    „1. és 4. Szerintem a fenti szöveg szerint az a "homofób", aki tevőlegesen tesz /stb./ a "melegek" ellen.
    A többi hetero - úgymond - normális. De ez legyen a legnagyobb probléma!”
  • 7. _palla_ 2009. július 06. 09:46
    „Kornél, nagyon jól megfogalmaztad, egyetértek Veled! A többiek meg próbáljanak már meg felzárkózni Európához - senki nem mondta, hogy Nektek is azonos neművel kell házasodni!”
  • 6. demeterkornel 2009. július 06. 09:38
    „Szerintem azért adják ki az útmutatót, hogy az anyakönyvvezető ne jöjjön zavarba, és nem azért, hogy előírják, hogyan bánjanak velük. Ez szerintem nagy segítség annak, aki még nem adott össze meleg párt.
    Tök mindegy, hogy valaki meleg, vagy "hideg", az esküvő napját mindenki tökéletesnek, minden külső, vagy belső zavaró tényezőtől mentesnek képzeli el, talán ez sarkallta az útmutató megíróit is. Azért egy meleg esküvő komoly próbatétel lehet mondjuk egy "öröm"apának, nem hiányzik, hogy még az anyakönyvvezető is elbénázzon valamit.”
25 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Gárdista-demonstráció: elengedték az előállítottakat

A budapesti rendőrség top 10-es körözési listáján szerepelt egy férfi a tegnap előállított 216 ember… Tovább olvasom