A sztrájktörvény értelmében bármikor munkabeszüntetést kezdhetnek a vasutas szakszervezetek, miután kedden lejárt az érdekképviseletek által közösen kezdeményezett kollektív munkaügyi vita egyeztetéseinek hetedik napja - hangoztatta szerdán kiadott közleményében a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete.
A Vasutasok Szakszervezete, a Mozdonyvezetők Szakszervezete, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete, a Pályavasúti Dolgozók Szakszervezete, a Mérnökök és Technikusok Szabad Szakszervezete azért kezdeményezett közösen kollektív munkaügyi vitát, mert elutasítják, hogy a kormány jövőre 40 milliárd forinttal csökkentse a vasút finanszírozását.
Kifogásolják a helyközi közösségi közlekedés, közte a MÁV és a kedvezmények tervezett átalakítását is. A szakszervezetek kedden egyeztettek a kormánnyal, legközelebb pénteken tárgyalnak. A keddi tárgyaláson az érdekképviseletek elfogadhatatlannak nevezték, hogy a vasúti menetdíj-kedvezményről egy új javaslatot terjesztett be a kormány a Vasúti Egyeztető Bizottságban korábban már konszenzussal elfogadott helyett.
Borsik János, a Mozdonyvezetők Szakszervezete (MoSZ) ügyvezető alelnöke elmondta, a pénteki tárgyalás napirendjében megegyeztek, a szakszervezetek ragaszkodnak hozzá, hogy elsőként a vasutas menetkedvezményeket tárgyalják, és ez után az átalakítás kérdését. A kormány Andrási Miklóst, a MÁV elnök-vezérigazgatóját jelölte ki képviselőjének a vasutas szakszervezetek által közösen kezdeményezett kollektív munkaügyi vitán.
A VDSZSZ, szerdai közleményében emlékeztet: a VDSzSz Szolidaritás szeptember 30-i levelében a kormány nevében a szakszervezetekkel megállapodásra is felhatalmazott kormányzati képviselő megjelenését kérte a miniszterelnöktől. A szakszervezet a kollektív munkaügyi vita pénteki fordulóján addig nem hajlandó a tárgyalások folytatására, amíg Andrási Miklós be nem mutatja kormányzati felhatalmazását. Az erre vonatkozó felszólításnak ugyanis Andrási a keddi fordulón nem tudott eleget tenni - olvasható a közleményben.
Kifogásolják a helyközi közösségi közlekedés, közte a MÁV és a kedvezmények tervezett átalakítását is. A szakszervezetek kedden egyeztettek a kormánnyal, legközelebb pénteken tárgyalnak. A keddi tárgyaláson az érdekképviseletek elfogadhatatlannak nevezték, hogy a vasúti menetdíj-kedvezményről egy új javaslatot terjesztett be a kormány a Vasúti Egyeztető Bizottságban korábban már konszenzussal elfogadott helyett.
Borsik János, a Mozdonyvezetők Szakszervezete (MoSZ) ügyvezető alelnöke elmondta, a pénteki tárgyalás napirendjében megegyeztek, a szakszervezetek ragaszkodnak hozzá, hogy elsőként a vasutas menetkedvezményeket tárgyalják, és ez után az átalakítás kérdését. A kormány Andrási Miklóst, a MÁV elnök-vezérigazgatóját jelölte ki képviselőjének a vasutas szakszervezetek által közösen kezdeményezett kollektív munkaügyi vitán.
A VDSZSZ, szerdai közleményében emlékeztet: a VDSzSz Szolidaritás szeptember 30-i levelében a kormány nevében a szakszervezetekkel megállapodásra is felhatalmazott kormányzati képviselő megjelenését kérte a miniszterelnöktől. A szakszervezet a kollektív munkaügyi vita pénteki fordulóján addig nem hajlandó a tárgyalások folytatására, amíg Andrási Miklós be nem mutatja kormányzati felhatalmazását. Az erre vonatkozó felszólításnak ugyanis Andrási a keddi fordulón nem tudott eleget tenni - olvasható a közleményben.
hirdetés
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!
Lájkolom és követem a Delmagyar.hu-t
Megosztom a cikket a Facebookon
hirdetés
hirdetés
A címoldal témái

Föld alatti könyvtárt is terveztek Vásárhelynek: az Alföldi Galériában látható a pályázat eredménye
Közel háromtucatnyi terv érkezett arra a pályázatra, amelyet az új vásárhelyi könyvtárra és tudásközpontra írtak ki. Mindet a református ótemplom melletti térre, a Sarokház-épület helyére álmodták az alkotók.

Hárommilliárdot költenek a ,,boldog békeidőket" idéző Széchenyi térre - Négyen álmodták újra a sokat látott teret
Május elején derül ki, hogy a négy benyújtott építészeti terv közül hirdetnek-e győztest, és a szakemberekből álló zsűri is csak akkor tudja meg, hogy kik álmodták újra a Széchenyi teret, amely a Modern Városok Programban (MVP) születhet újjá.
Olvasóink írták
Ez nekem kicsit polgárpukkasztás jellegű. Jót lehet röhögni onnan fentről a lenti vasúttal közlekedőkön
megnézném Gaskó évente hányszor megy vonattal. Valószínűleg az Audi menetrendje jobban passzol hozzá”
Nézzetek utána, mit kap egy EU tagországból ide tévedő utas, és mit kap egy magyar, és nézzétek meg, ki hozta össze a kormányrendeletet,(segítek, Kóka Pannon Puma János), és utána szidjátok a vasutasokat, az orvosokat, a tanárokat, és lehetne még sorolni a gyűlöletetek tárgyát.
Ami a lényeg, a magyartól elveszik a menetkedvezményt, a külföldi, az kap, és nem is keveset! 90%-ost!
Akik még nyalják a kormány seggét, azokra tényleg, nem tudom mit mondjak?!
Nézzetek utána!
Egy kormányrendeletről van szó, ami az EU tagok állampolgárai szabad mozgásáról van szó, és a hülye Kóka kormányrendeletbe foglalta, hogy évi 4 alkalommal vehetik igénybe, de nem regisztrálják sehol!
A közalkalmazottak kedvezményét meg korlátozták!
Seggfejek!
A magyar az mehet teljes árú jeggyel külföldön, a "szegény" német, meg angol és a svájci utazhat szinte ingyen!
A saját hazánkban vagyunk, és másodrendű állampolgárnak néznek minket, magyarokat!
Ezt elértük!
Szidjátok a MÁV START és stb dolgozóit, de fogalmatok sincs, mi megy a háttérben, csak gyűlölködni tudtok, mert ezt diktálja a baloldali média.
Legalább nézzetek már utána, hogy mi a helyzet!”
Ha veszteséges a MÁV, akkor minden nap sztrájk nyereséget termel? Nyilván NEM...
Én a válság közepette MINDENFÉLE sztrájkot betiltanék és a szervezőket szigorúan büntetném - különösen a közfeladatot ellátó, államilag támogatott cégeknél! Én is rendszeresen látom az üresen pangó vonatokat! Ha egy utas elszállításához egyes vonalakon több személy munkájára van szükség, akkor adják oda az illetőnek a ráfordított pénzt, hogy oldja meg a közlekedését egyénileg!... Az is olcsóbb volna!”
pluszba: Orbán reméli hogy a sztrájkkal meg lehet keseríteni több 10ezer esetleg több 100 ezrek napjait!
Gasko menjen a pokolb@!”
Gaskó úr nyilatkozta, h. Ő Orbán úrral egyeztetni ,megbeszélni szokta a problémákat és egyébként jó
viszonyban vannak. Orbán úr pedig azt reméli, h. a sorozatos sztrájkokkal is meglehet buktatni a kormányt.
Ezt Ő nyilatkozta!”
Ezek minden sz@rért sztrájkolnak,mert még az állam nem nyalta ki a vasutasok valagát csontig!!!
HA rajtam múlna nem lenne ennyi sztrájk,megritkítanám az állományt,és inkább olyanokat alkalmaznék,akik hajlandóak dolgozni is!!!!Amúgy meg nem tudom felfogni mi nem jó nekik,mikor egy mozdonyvezető 2-300 ezret is hazavisz havonta!!!
Más meg negyedéért dolgozik,mégsem sztrájkol,örül ha van munkahelye!!!”
Emelett az államot is!
Kapok 12db 50%-os jegyet. Hamisitók annyitt amennyit akarok (letölthető pdf fáljra kell árirni a nevet stb..., meg egy pecsétet, amitt krumpliból is le tudok gyártani.))
És nem csak a közszolgáknak elérhető ez, hanem mindenkinek, mert a MÁV-osnak nincs lehetősége leelenörizni a dolgokat (SZTE-n tanítók, SZBK-ba kutatók): honnan a frincfrancból túdja, hogy én tényleg ott dolgozok a pecsétből?, a nevenmből? az anyám nevébőlL.
Vagy a személyi számomból?”