Délmagyar logó

2017. 11. 23. csütörtök - Kelemen, Klementina 3°C | 13°C Még több cikk.

VEKE: fantomvonatok, titkolózás az április 15-i menetrendváltásnál

Belföld - A VEKE szerint a Völner Pál által bejelentett 12 milliárdos megtakarítás ilyen módon nem érhető el, a szám egyértelműen blöff.
– Április 15-től gazdaságilag értelmetlen, káros, az utasok számára elfogadhatatlan vasúti intézkedéseket készül bevezetni a szakminisztérium. A járatritkításokat semmilyen elvárás nem indokolja, az kizárólag a még az előző kormány idején kinevezett, s a korábbi hasonló intézkedéseket levezénylő minisztériumi középvezetők önérdekű akciója – írja közleményében a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE).



– Sajnálatos, hogy harmadszorra is sikerült találniuk valakit a romboláshoz, ez éppen most Völner Pál államtitkár, aki ezzel Hónig Péter és Kóka János örökébe lépett. A korábban bezárt, majd újranyitott vonalakon felül számos fővonal kínálatából is húztak, a mellékvonalak egy részén pedig csupán napi két pár járat marad. Az intézkedések háttere minden szakmai alapot nélkülöz, pusztán annyi történt, hogy – ismét – felállítottak egy öncélú járatszám-korlátot, és addig húzogatták ki a vonatokat, ameddig a szükséges teljesítmény-csökkentés – papíron – össze nem jött. A sínek így ismét tele lesznek fantomvonatokkal, utast nem szállító szerelvénymenetekkel. A döntéseket hírzárlat, titkolózás mellett hozták meg, még a belső egyeztetésekről sem készültek jegyzőkönyvek, hogy ne maradjon nyoma, ki, mikor hivatkozott hamisan kormányzati szándékokra – foytatják.

Kiemelik: "a cél nyilvánvalóan az volt, hogy a szakmát megkerülve kész helyzet elé állítsák az utasokat, a vasútért sokat dolgozó civil szervezeteket, a polgármestereket, a helyi és a parlamenti képviselőket – és magát a Kormányt is. Völner Pál, aki 2010-ben még büszkén nyitotta újra a mellékvonalakat, legutóbb már azzal indokolta a kőbe vésettséget az intézkedések ellen tiltakozóknak, hogy a menetrend már nyomdában van, itt már nem lehet tenni semmit. De bizony lehet: vissza kell vonni az intézkedést! A vasút költségei nem a kilométer-teljesítménnyel arányosak: az állandó költségek, azaz az infrastruktúra fenntartásának költségei, a dolgozók bérköltsége és járulékai, valamint a járművek rendelkezésre állásának költsége nagyságrendekkel komolyabb tételt képviselnek. E téren azonban semmilyen igazi spórolási szándék nem látszik, az intézkedések csupán a bevételt nullázzák. Érdemi megtakarítás ugyanúgy nem fog keletkezni, ahogy 2007-ben és 2009-ben sem."



"Felhívjuk a Nemzetgazdasági Minisztérium figyelmét, hogy a Völner Pál által bejelentett 12 milliárdos megtakarítás ilyen módon nem érhető el, a szám egyértelműen blöff. A megtakarításokat a még mindig szocialista nagyvállalatként működő MÁV belső költségei között kell és lehet megtalálni, a pazarló jármű- és munkaerő-gazdálkodásban, a beszerzési folyamatokban és a túlméretezett apparátusban. A VEKE határozott álláspontja, hogy a járatritkításokat nem szabad életbe léptetni. Teljesen új, a vasúti és az autóbuszos közlekedést egységes egészként kezelő menetrendi struktúrát és járműgazdálkodási rendszert kell kialakítani, amelynek elkészítésébe elsősorban azokat kell bevonni, akik értenek hozzá. Azokat pedig, akik immár harmadszor készülnek tönkretenni a magyar vasúthálózatot, el kell végre távolítani a helyükről. Ezt kívánja az ország érdeke." - olvasható a közleményben.

Olvasóink írták

24 hozzászólás
12
  • 24. lu.tommie 2012. április 12. 15:06
    „Ez igen! Manapsag ha valaki hangoztatja a valot hasonlo tortenik mint regen a komcsi idokben. Orulok,h. mindig akad azert valaki, remek cikk. Ugyanis gyanus,h. ez is a "hatter" szemet munkalkodasa Mo. ellen. Mint a Malev tonkre tetele volt. Meg sokminden egyeb. Remelem valakik mostmar tesznek valamit hogy ne tortenjen ujabb benitas! Remelem igaza lesz a dalai lamanak amikor azt mondta egyszer ujra buszke nemzet leszunk.. Tenyleg fel kene mar ebredni”
  • 23. majdénmegmondom 2012. április 12. 07:10
    „figyu, Szemif!
    amit linkeltél azt már elolvastam, sőt a pdf menetrendet is átböngésztem...és .éppen ezmiatt aggódom
    (140-es vonal )érint engem illetve sokunkat) ja az a szomszédtehene is dö...az meg nem érdekel !”
  • 22. Queenmargareth 2012. április 11. 17:12
    „szerintem is kamu. rendszeresen utazom és van igény ilyen árak mellett is.
    az, hogy még jobban leamortizálják Makót, a Viharsarkot a legnagyobb mocskosság.”
  • 21. klj-54 2012. április 11. 14:35
    „18. majdénmegmondom
    Nekem ne mutasd be, mert én tehetetlen vagyok:(
    Van viszont országgyűlési képviselőd akit ilyenkor zaklatni szoktak.”
  • 20. Szemif 2012. április 11. 13:40
    „16. majdénmegmondom

    http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/eldolt_aprilis_15-etol_kevesebb_vonat_kozlekedik/2271416/

    Itt egyrészt le van írva például a makói iránbya a menetrend, ídézet a cikkből:

    "Az Újszeged-Makó-Mezőhegyes-Békéscsaba vonal megyei részén minimálisra csökken vasúti forgalom: 4 óra 45 perckor indul egy szerelvény Medgyesegyházáról, ami fél hatkor van Mezőhegyesen fél hétkor Makón, Újszegedre 7 óra 9 perckor fut be. Onnan vissza 7 óra 47 perckor indul, Makón van 8 óra 26 perckor, Mezőhegyesre pedig egy óra múlva ér, ahonnan több mint 20 percnyi várakozás után indul tovább Békéscsabára. Délután is egy ilyen vonatpár van: 11 óra 56 perckor indul a Viharsarokból személyvonat Újszegedre, Mezőhegyesen van 19 óra 19 perckor, Makón fél háromkor, Újszegeden 15 óra 9 perckor. Onnan vissza 15 óra 47 perckor indul Makóra fél öt előtt ér, Mezőhegyesen 17 óra 26 perckor van, Békéscsabára negyed nyolc után fut be."

    Másrészt a cikk végén van egy hivatalos menetrend,

    http://www.delmagyar.hu/delm/02fuzet.pdf

    itt ki lehet keresni az egyes vonalak menetrendjét. Igaz ez a klasszikus papíralapú menetrend pdf formátumban. A MÁV-Start menetrend online változata meg még mindig nics frissítve. Majd nagyot koppan a "tisztelt" utas, mikor rájön, hogy napi nyolc helyett csak kettő vonat marad neki.”
  • 19. majdénmegmondom 2012. április 11. 12:48
    „t. PRECÍZ2000 !
    A BZmot-OT FOGADNÁNK A LEGSZIVESEBBEN, MONDJUK KISTELEKI FORDULÓKKAL SZEGED ÉS KKFHÁZA FELÉ.MÉG 3 ÓRÁNKÉNT IS
    HABÁR AKKOR MEG ÁLLÁSIDŐT KELL FIZETNI, AKKOR MEG FORDULJANAK 1 ÓRÁNKÉNT "ELŐVÁROSI " VONATKÉNT
    ÉN EZT SZERETNÉM HA MEGVALÓSULNA.........”
  • 18. majdénmegmondom 2012. április 11. 12:45
    „T. KLJ-54 ! ha eljönnél még most hétvégig a Szeged -KKfháza vonalra, láthatnád, hogy 60-80 %-os a kihasználtság........ja persze fele 65 év feletti, meg rokikártyás, ezért nem dől a lé a pénztárba-n.
    hm?
    szóvala Tisztavolán meg nem is tud bemenni a megállókhoz, mert nincs NINCS kiépített bekötőÚT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!”
  • 17. majdénmegmondom 2012. április 11. 12:43
    „T.K. Szemif!
    úgylátom, jólértesült vagy.
    Bemásolnád a linkeket amin ellehet érni a menetrendi változásokat?
    ....elvira....= kukamatyi
    köce”
  • 16. majdénmegmondom 2012. április 11. 12:42
    „T.K. Szemif!
    úgylátom, jólértesült vagy.
    Bemásolnád a linkeket amin ellehet érni a menetrendi változásokat?
    ....elvira....= kukamatyi
    köce”
  • 15. klj-54 2012. április 11. 11:51
    „Bocs hogy belekottyantok és inkább csak kérdeznék.
    Ha egy boltban kevés a vevő akkor mit kell csinálni?
    Becsukni az ajtót, hogy kevesebb legyen a veszteség?
    Vagy esetleg felmérni a VALÓS utazási igényeket és ahhoz TECHNIKÁT és menetrendet alkotni?
    Nem ez lenne a dolga az illetékeseknek?”
  • 14. precision2000 2012. április 11. 09:04
    „Én úgy látom a menetrendből, hogy a két reggeli személy továbbra is megmarad, bár eddig mintha 3 lett volna. Azzal egyetértek, hogy legalább az egyik délutáninak járnia kellene visszafelé. Ami még érdekes, hogy Félegyháza és Csengele/Kistelek között azért maradnak személyvonatok, de Csengeléről 5 perc múlva fordul is vissza. Hogy ennyi idő hogyan elég a mozdonynak megfordulni, azt nem tudom. Csengelén nincs is szerintem már olyan személyzet, aki ezt tudná intézni. Nem tán Bzmotot vagy Uzsgyit fognak küldeni?”
  • 13. Szemif 2012. április 11. 08:48
    „11. majdénmegmondom

    Ha ez vigasztal, (nem fog) az Újszeged-Mezőhegyes vonalon is csak napi két pár járat lesz. (az Újszegedről 7.47 és 15.47-kor induló) Ha napi négy járatpár maradna és e kettő mellett megmaradna a 13.47-kor és 17.47-kor induló járat is akkor még ha nem is lenne pozitív a változás, de még délután szolgáltatásnak lehetne hívni, ami ezen a vonalon marad. Így nem lehet.

    A dolog azért is nyomasztó, mert ez a vonal főleg pénteken, vasárnap "pörög" tehát jobbára a békési főiskolások/egyetemisták használják ilyenkor a vonatot és bizony a háromkocsis Bzmot is elég szépen tele van (80-120 utas) ezek a diákok most majd megpróbálnak feldúródni arra az egy megmaradó délutáni járatra, Meg arra a néhány buszjáratra, ami átszállással elviszi őket. Igazi heringparti lesz.
    De legalább a volán néhány lyukat betöm, pl. új Mezőhegyes-Szeged járat vasárnaponként pont a megszüntetett vonattal megegyező időben...”
  • 12. majdénmegmondom 2012. április 11. 07:26
    „no az IC meg eddig is megállt SZATYMAZON (mert ott tudták elkerülni egymást) , de atöbbi megállóban ezután sem fog, megállni, csak lassíítani esetleg mint INDIÁBAN ?!?!?!?!”
  • 11. majdénmegmondom 2012. április 11. 07:25
    „figyu, precision2000!
    TEmikor utaztál a KKfházi vonalon?

    a hajnalin tömve vasutasokkal, a reggeli meg hozza a diákokat, a kettő között meg aki esetleg nem 6,00-ra és nem iskolába megy az is betudott eddig menni Szegedre!
    visszefelé nyílván ügyanezen személyek mennének !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    szóval egy MAKÓI szárnyvonalon sztetek a 8 vonatból a 4 megmaradó hogyan viszonyul a Szeged -KKFHÁZA vonalon 6 párból marad 2 (azaz KETTŐ?!?!?)”
  • 10. piccola 2012. április 10. 23:10
    „az egykocsis félegyházi személyeken vasánap esténként kifejezetten sokan szoktak lenni. de ugye az a gond, amit a közlemény is jelez, hogy a ritkítással nem igazán lehet spórolni...”
  • 9. precision2000 2012. április 10. 21:23
    „Aki ráér, azért nézze meg tizenötödikéig, hogy az egykocsis félegyházi személyeken mennyien vannak a kalauzon kívül. Nem sokan. A hibrid IC az más. Ahhoz kár lenne hozzányúlni. És én is utaztam a múlt héten Makóra vonattal. Voltak rajta rendesen.”
  • 8. csizmadialaszlo 2012. április 10. 20:59
    „Kormányunk ezirányú jelszavát Petőfitől csenték, csak rosszul másolták (ctrl c/v...): Száz vasutat, ezeret//Bezárjatok! Bezárjatok!

    Legalább az egészségügyben és az oktatásban minőségi változásoknak nézünk elébe. Tiszta szerencse!”
  • 7. TrombiFrédi 2012. április 10. 20:56
    „Romló színvonal, emelkedő árak, tovább az anarcholiberális esztelen megszorítások útján oldaltól függetlenül!”
  • 6. azigazitrebitsch 2012. április 10. 20:50
    „Bakker, ezek a föld alatti komcsi sejtek mire képesek,még a mai napig is,a fülke forradalom második évében:-))
    Gyurcsány monnyon le !!(mármint a föld alatti komcsi sejt vezetéséről)”
  • 5. Herli 2012. április 10. 20:28
    „Ez visszafejlődés a kommunizmus felé. El kell ismerni.”
24 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Államfőválasztás: Lázár hétfőn ad tájékoztatást az eljárásról

Pénteken tájékoztatja a Fidesz frakcióvezetője az ellenzéki képviselőcsoportokat az új köztársasági… Tovább olvasom