Délmagyar logó

2016. 12. 06. kedd - Miklós -5°C | 2°C

Versenyben akarnak maradni a fuvarozók

A vállalkozások versenyképességük megőrzése érdekében javaslatokat tesznek a pénzügyi tárcának.
Németh István
A magyarországi székhelyű közúti közlekedési vállalkozások versenyképességük megőrzése érdekében javaslatokat tesznek a pénzügyi tárcának. Végső esetben komolyabb érdekérvényesítéstől sem riadnak vissza.

A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) közleményt adott ki, mert az összességében 12 forinttal emelkedett üzemanyagárak egyre inkább ellehetetlenítik a szakmát. Az elképzeléseket, javaslatokat találkozókon ismerteti a tagsággal az egyesület vezetése. Tegnap Győrben tartottak találkozót.

Az MKFE főtitkárhelyettese, Karmos Gábor szerint a közúti közlekedési vállalkozások költségszintje ma már olyan mértéket ért el, amit a jelenlegi piaci környezetben nem tudnak érvényesíteni tarifáikban.
– Kulcskérdésnek tekintjük, hogy azoknak a vállalkozásoknak, akik itthon adóznak, és százötvenezer embert foglalkoztatnak, megmaradjon a versenyképességük. Szükségesnek tartjuk a kormányzati beavatkozást, ami ennek a szektornak a versenyképességét – elsősorban a környező országok vállalkozásaival szemben – megteremti.

Első legfontosabb javaslatunk a gázolaj jövedékiadó-mértékének tízforintos csökkentése – jelentette ki a Kisalföldnek Karmos Gábor. Az Európai Unió irányelve szerint az elvárt jövedékiadó-mérték minden tagországban 3,2 euró/liter, ami 75 forintot jelent. Magyarországon ez 85 forint literenként, ezért az MKFE kéri a 10 forintos adócsökkentést.

– Ha nem sikerül a tárgyalásokon eredményt elérni, a vállalkozások érdekében fontolóra kell venni egyéb érdekérvényesítési eszközök alkalmazását is. Természetesen a törvényes keretek között. Nem célunk mások mozgásának korlátozása, de ha ilyen eszközre lenne szükség, elnökségünk felelős döntéseket hozna – hangsúlyozta Karmos Gábor.
Az MKFE programjában másik fontos elem a szabálytalanul, engedély nélkül működő vállalkozások kiszűrése, a külföldi szállítók intenzív ellenőrzése, amiben a hatóságok segítségét kérik.
A nyúli telephellyel működő Németh István 7 autóval vesz részt a nemzetközi fuvarozásban.

– Felszabadult a piac, s ez természetes. De arra nem gondolt a kormány, hogy a magyar fuvarozónak megadják azt a segítséget, amit más országok megadnak vállalkozóiknak. Elsősorban az üzemanyagárak terén, miközben a fuvarárak jelentős mértékben zuhantak – mondta lapunknak Németh István, aki példát is elénk tárt: egy hamburgi fuvarért 1989-ben 2300 márkát fizettek, ami ma 1150 eurónak felel meg. Most ugyanezt a fuvart 800–900 euróért ajánlgatják.

A győri egyéni vállalkozó Horváth Henrik is nemzetközi fuvarozó.
– Az a gond, hogy nem akarják tudomásul venni: ne azért becsüljenek minket, hogy vállalkozók vagyunk, hanem azért, mert tíz-tizenöt embernek és családjuknak adunk megélhetést. A konkurenciával meg versenyezni kell, csak álljanak ki mögöttünk azok, akik a törvényeket hozzák – hangsúlyozta Horváth Henrik.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szépségek és szavazatok

A Kisalföld és az Új Szó szépségversenyére jelentkezett hölgyekre leadott szavazatok megtekinthetők… Tovább olvasom