Délmagyar logó

2017. 08. 19. szombat - Huba 20°C | 35°C Még több cikk.

Vita a BKV járatainak ritkításáról

Vita bontakozott ki a BKV reorganizációs terveiről, a fővárosi cég járatritkítással kapcsolatos elképzelésekről a Fővárosi Közgyűlésben Horváth Csaba szocialista képviselő, volt főpolgármester-helyettes és a fideszes képviselők között. A vita hátterében az áll, hogy a szakértői tanulmány három változatot fogalmaz meg.
Az ügy előzménye, hogy Wintermantel Zsolt fideszes képviselő kérésére a közgyűlésen kiosztották azt a "nem nyilvános" minősítésű dokumentumot, amelyet Horváth Csaba még főpolgármester-helyettesként készíttetett arról, hogyan érhető el forrásmegtakarítás a BKV-nál.

Az ülésen jelen lévő újságíróknak a dokumentum tartalmáról, az egyik, magát megnevezni nem kívánó szakpolitikus elmondta: hárommilliárd forintot úgy takarítanának meg, hogy 2010-ben nem lenne a közlekedési cégnél béremelés, továbbá csökkentenék a dolgozóknak a kollektív szerződésben foglalt juttatásait is; a két intézkedéssel körülbelül 3,2 milliárd forintot lehetne megspórolni.

További négymilliárd forintot pedig a szállítási teljesítmény 8 százalékos csökkentésével, azaz járatritkítással érhetne el a BKV. Ez a szakpolitikus szerint körülbelül 40-50 buszjárat (viszonylat) megszüntetését jelentené, vagyis megszűnne a buszjáratok negyede.

Horváth Csaba újságíróknak a közgyűlés szünetében azt mondta: a szakértői tanulmány - amely a BKV gondozásában, a kormány és a főváros szakértőinek részvételével készült - "valóban tartalmazza, hogy egyébként járatrikítással is elméletben lehetne megtakarítani, de az anyag nem javasolja a jártritkítást és a járatbeszüntetést".

Mint mondta, az anyag három verziót fogalmazott meg, ezek közül az egyik tartalmazza a járatritkítást, ám, mint mondta, ezt ő nem tudja támogatni.

Steiner Pál, az MSZP frakcióvezetője újságíróknak a járatritkítási tervvel kapcsolatban úgy fogalmazott: "szemenszedett hazugság, semmiféle anyag nem mutat ilyet, sehol ilyen nincs leírva, ezt zűrzavarkeltésnek tekintem".

Tarlós István válaszul azt közölte: visszautasítja azt, hogy hazugnak nevezzék a Fidesz képviselőit. A frakciószövetség vezetője arra hívta fel az újságírók figyelmét, hogy a dokumentumban sehol nem szerepel az, hogy Horváth Csaba nem támogatja a járatritkítást.

Az MTI-nek átadott dokumentumban az szerepel: a BKV-nak a költségcsökkentés érdekében felül kell vizsgálnia a menedzserszerződéseket, a kollektív szerződést, valamint a beszerzési szerződéseket. "Amennyiben a felsorolt intézkedések nem elegendőek a többletfinanszírozás elnyeréséhez, akkor szükséges a szolgáltatási szint csökkentése. Ennek számítását a C-változat eredményterve tartalmazza - itt a szállítási teljesítmény átlagos 8 százalékos csökkentésével kalkulál a terv".

"Az üzleti terv C változata bemutatja, hogy a szállítási teljesítmény átlagosan 8 százalékos csökkentése éves szinten 5,1 milliárd forint költségmegtakarítást jelenthet, azonban a várható utasvesztés (melynek mértéke függ a teljesítmény-csökkentés ágazati megoszlásától) számítottan 0,8 milliárd forint bevételkiesést okozhat (1,1 milliárd Ft egyszeri hatás nélkül). Az erről való esetleges megrendelői döntés komplex mérlegelést igényel" - olvasható egy másik helyen a dokumentumban.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Látogatási tilalom egy Fejér megyei kórházban

Látogatási tilalom lép életbe pénteken a Fejér Megyei Szent György Kórház valamennyi osztályán -… Tovább olvasom